LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alektum Incasso inz. Courlux

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door prem »

Stefanforch schreef:
bianca2709 schreef:Hij noemde wel mijn juiste emailadres en ook mijn juiste naam maar het adres wat hij noemde is niet mijn adres......
NAW-gegevens zijn vrij beschikbaar, en niet voldoende om jou aan een bestelling te koppelen. Met een beetje zoeken op Google kun je zo een willekeurig persoon bij een adres vinden.
bianca2709 schreef:Later bedacht ik.....ik zal toch niet opgenomen zijn en dat zij het bandje gaan bewerken ??
Een bandopname mag alleen gebruikt worden als bewijs wanneer op die bandopname zelf te horen is dat je akkoord gaat met het maken van die bandopname.
bianca2709 schreef:Help wat moet ik hiermee? Wat moet ik met de aanmaning van Alektum?
Op de aanmaning kun je met een (aangetekende) brief reageren;
1. Jij hebt deze bestelling niet geplaatst, en geen toestemming aan een derde gegeven om deze producten namens jou te bestellen
2. Jij weet niet wie deze bestelling met jouw gegevens geplaatst heeft
3. Jou is daarom het toezenden van de scheerproducten niet aan te rekenen
4. Aangezien het, al dan niet juist, toezenden van de producten jou niet aan te rekenen is, zijn enige kosten die hieruit voortkomen jou ook niet aan te rekenen
5. Uit het voornoemde is af te leiden dat er geen reden is om jou deze kosten wél aan te rekenen
6. Jij bent dus ook niet van plan om het geclaimde verschuldigde bedrag over te maken
7. Wanneer Alektum of Courlux aan meent te kunnen tonen dat deze bestelling jou wél aan te rekenen valt, vraag ze dan om deze bewijzen aan jou te doen toekomen, zodat jij een en ander in heroverweging kan nemen
8. Wat jou betreft is er, zolang dergelijke bewijzen niet geleverd kunnen worden, geen enkele reden meer voor Alektum of Courlux om nog contact met jou op te nemen

Daarmee geeft je in de basis aan dat je de producten niet besteld hebt, dat ze dus ook niet kunnen bewijzen dat jij de producten besteld hebt, en dat de claim die ze leggen dus ook volledig absurd en onterecht is.

:D perfect Stefan!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Guardian72 »

keesg schreef:Zolang je maar nooit je volledige gegevens verstuurd maar alleen een dossier nummer en je voornaam !
Geen achternaam adres en telefoonnummer !!
Zowiezo nooit telefoonnummer - tenzij je een tijdelijke prepaid hebt die je bereid bent weg te doen.

Daarnaast, als je al een handtekening zet - zet hier dan wel een duidelijk kenmerk over/doorheen....
Je weet maar nooit :)

bianca2709
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2014 10:39

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door bianca2709 »

Ik heb nog niets gedaan omdat ik heel erg twijfel. Ik heb inm een 2e aanmaningsmail gekregen. Nog niet geopend. Ik heb een rot gevoel bij het eerste telefoongesprek wat ik met die Alektum had want de vragen die zij stelden kunnen natuurlijk voor een "ja"en een "nee"misbruikt worden. Van de week heeft men mij ook op mijn vaste telefoonnummer gebeld. Ik heb niet aangenomen maar hoor mijn naam en achternaam en de stem zei met Alektum en verder niet.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen? Alles wat ik antwoord op de telefoon zou geknipt kunnen worden n een voice log of hoe dat heet. Ik vertrouw ze voor geen meter. Ik wil van ze af. Ik wil ze aanschrijven en idd zoals jullie al eerder aangeven ik zet er zo weinig mogelijk ik, geen handtekening en geen achter naam, maar zei noemden mij laatst al met achternaam!
Moet ik aangifte doen bij de politie van poging tot fraude en/of mijn gesprek misbruiken voor een voicelog?
Help mij a.u.b.
thanks Bianca

Stefanforch
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jan 2011 12:45

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Stefanforch »

bianca2709 schreef:Ik heb een rot gevoel bij het eerste telefoongesprek wat ik met die Alektum had want de vragen die zij stelden kunnen natuurlijk voor een "ja"en een "nee"misbruikt worden. Van de week heeft men mij ook op mijn vaste telefoonnummer gebeld. Ik heb niet aangenomen maar hoor mijn naam en achternaam en de stem zei met Alektum en verder niet.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen? Alles wat ik antwoord op de telefoon zou geknipt kunnen worden n een voice log of hoe dat heet. Ik vertrouw ze voor geen meter.
Alektum kan niet in telefoongesprekken knippen, in ieder geval niet als ze het nog rechtsgeldig willen houden. Als zoiets zou uitkomen, zou dat een veel groter probleem zijn dan één 'debiteur' die niet betaalt.

Bij telefoongesprekken gewoon stug blijven aangeven dat er geen overeenkomst is gesloten voor levering van de producten, en er dus geen verplichting voor jou is om te betalen. Daarom wijs je de vordering af, en geef je aan dat ze alleen nog contact op mogen nemen wanneer ze kunnen aantonen dat er een jou aanrekenbare overeenkomst tot stand gekomen is.

bianca2709 schreef:Ik wil van ze af. Ik wil ze aanschrijven en idd zoals jullie al eerder aangeven ik zet er zo weinig mogelijk ik, geen handtekening en geen achter naam, maar zei noemden mij laatst al met achternaam! Moet ik aangifte doen bij de politie van poging tot fraude en/of mijn gesprek misbruiken voor een voicelog?
Schrijven is niet strikt noodzakelijk, maar je kunt wel gewoon je achternaam erbij zetten; ze weten je achternaam inmiddels al aan jouw zaak te koppelen. Je kunt eventueel naar het Juridisch Loket stappen, die kunnen je aangeven wat de stappen zijn die je kunt nemen als ze je niet met rust laten. Ik ga er echter van uit dat als je duidelijk communiceert dat je niet gaat betalen, omdat je daar geen enkele reden toe hebt, dat de zaak dan gesloten wordt; dat is voorzover bij iedereen in dit topic gebeurd. Mocht dat niet zo zijn, dan kan er bij de tuchtcommissie voor deurwaarders geklaagd worden; ook hier kan het Juridisch Loket je mee helpen.

Als je eventueel een brief wil sturen, verwijs ik je naar de voorbeeldbrief uit mijn eerdere post, waarin je alleen nog je eigen gegevens, voorzover relevant, in moet vullen;

Code: Selecteer alles

Alektum Incasso BV.
Postbus 9916
1006 AP Amsterdam

Plaats, datum

Betreft: vordering, dossiernummer xxxxxxxxx

L.S.,

Onlangs ontving ik een schrijven uwerzijds waarin u aangeeft dat ik u een bedrag van € xx,xx verschuldigd zou zijn aan Courlux International SA. Ik ben van mening dat deze vordering niet correct is. Ik heb met uw cliënt nooit contact gezocht en geen overeenkomst gesloten. 

Aangezien er geen sprake is van een door mij verrichte toestemming - ook geen mondelinge toestemming - welke nodig is om een overeenkomst tot stand te doen komen, beschouw ik de door uw cliënt toegezonden producten als ongevraagd.

Gaarne verneem ik van u, door middel van schriftelijke bewijzen en/of betalingsspecificaties, waarop u bovenstaande vordering baseert. Zolang u mij deze niet kunt of wilt verschaffen, zal ik mij niet gebonden achten aan het contract. Naar aanleiding van de door u gezonden bewijzen zal ik echter een en ander nogmaals in ogenschouw nemen.

Gelet op het voorgaande ben ik voorlopig niet van plan om tot betaling van het door u gevorderde over te gaan. Ik verzoek gedurende deze correspondentie echter niet tot verdere rechtsmaatregelen over te gaan teneinde extra kosten te beperken. Mocht uit de door u aan mij toegezonden bewijzen blijken dat de vordering terecht is, dan zal ik tot betaling overgaan.

In afwachting van uw spoedige reactie, verblijft,

Hoogachtend,

[Handtekening]

[Naam]
[Adres]
[Postcode en Woonplaats]
Adres is al lang geleden opgezocht, wel even checken of die nog klopt.

keesg
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2009 23:06

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door keesg »

Hele goeie !!!! Toppie brief !!!

keesg
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2009 23:06

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door keesg »

Wat is het hier lekker stil geworden !!

Gesloten