Huiskamer
Re: Huiskamer
Nog eentje.
Komt een gezellige, kleine, ronde kerel met donkerblond haar om tegels van de muur te halen. Anderhalf uur later verscheen een grijnzend grijs wezen in de deuropening. Voorzichtig gevraagd of een masker niet iets voor hem is.
'Nee, dan ga ik zweten.'
Het type heeft net de levensverwachting met drie weken ingekort, maar dat is minder belangrijk dan zweet. Oké, wat je wilt.
Overigens lopen wij zelf met FFP3-maskers op vanwege het bouwstof. Nergens last van en eigenlijk ademen ze prettiger dan de FFP2-Corona-versie. Beste aanschaf is een stofzuiger (Makita VC4210M). Man en zoon willen het bakbeest houden voor wanneer er weer kachelhout gezaagd moet worden.
Komt een gezellige, kleine, ronde kerel met donkerblond haar om tegels van de muur te halen. Anderhalf uur later verscheen een grijnzend grijs wezen in de deuropening. Voorzichtig gevraagd of een masker niet iets voor hem is.
'Nee, dan ga ik zweten.'
Het type heeft net de levensverwachting met drie weken ingekort, maar dat is minder belangrijk dan zweet. Oké, wat je wilt.
Overigens lopen wij zelf met FFP3-maskers op vanwege het bouwstof. Nergens last van en eigenlijk ademen ze prettiger dan de FFP2-Corona-versie. Beste aanschaf is een stofzuiger (Makita VC4210M). Man en zoon willen het bakbeest houden voor wanneer er weer kachelhout gezaagd moet worden.
Dat mensen iets niet in hun buurt willen (of dat nu de tijdelijke huisjes zijn of reguliere bouwprojecten) is 1 van de grootste oorzaken waarom nieuwbouw niet van de grond komt. Iedereen vindt dat er meer huizen moeten komen zolang het maar niet in de buurt is. Bij ons de regio ligt alles op z'n gat omdat omwonenden alles frustreren door alle mogelijke bezwaarprocedures te gebruiken. En dan geef je vervolgens de minister de schuld dat er niet gebouwd wordt....
Hier is het ook zo dat alles zoveel mogelijk binnen de bestaande kernen geplaatst moet worden. Een boer (ja, de boer waar we tijdens de algehele lockdowns 1 van de schuren gebruikten) die net buiten de dorpskern tiny houses wilde plaatsen voor verkoop of verhuur werd teruggefloten, want het is geen bouwgrond. Dus bleef zijn boerenbedrijf bestaan en ging ie door met boeren. De bank was er al mee akkoord
Een jaar later heeft ie een nieuw idee en wilde hij onder de oude uitkoopregeling (dus niet die vanaf juli gaat komen) zijn bedrijf verkopen en met dat geld wilde hij dan van de stallen opslagruimtes voor autoliefhebbers maken met daarbij meerdere toegankelijke autobruggen. Helaas wilde men het bedrijf alleen uitkopen als ze de grond kregen (dus het is niet alleen bedrijf en vergunningen kopen). De gemeente zou dan namelijk van deze grond bouwgrond kunnen maken.
Dus als de boer zelf iets wil bouwen op zijn grond, zodat er nieuwe woningen komen, dan gaat de gemeente moeilijk liggen doen. Omdat de gemeente graag goedkope landbouwgrond omzet naar dure bouwgrond, maar alleen als ze zelf de winst erop maken.
Een jaar later heeft ie een nieuw idee en wilde hij onder de oude uitkoopregeling (dus niet die vanaf juli gaat komen) zijn bedrijf verkopen en met dat geld wilde hij dan van de stallen opslagruimtes voor autoliefhebbers maken met daarbij meerdere toegankelijke autobruggen. Helaas wilde men het bedrijf alleen uitkopen als ze de grond kregen (dus het is niet alleen bedrijf en vergunningen kopen). De gemeente zou dan namelijk van deze grond bouwgrond kunnen maken.
Dus als de boer zelf iets wil bouwen op zijn grond, zodat er nieuwe woningen komen, dan gaat de gemeente moeilijk liggen doen. Omdat de gemeente graag goedkope landbouwgrond omzet naar dure bouwgrond, maar alleen als ze zelf de winst erop maken.
scharrelschipper
en Jablan
vinden dit leuk
Bizar verhaal dit...
De kans dat ook oplettende, intelligente mensen ergens intrappen wordt wel steeds groter. Wat een droeftoeters...
De kans dat ook oplettende, intelligente mensen ergens intrappen wordt wel steeds groter. Wat een droeftoeters...
-
Gewoon triest dit.
Kansloze stumpers. Helaas wordt er bijna nooit voor deze oplichting opgepakt en als wel komen ze er met een taakstrafje af.
Kansloze stumpers. Helaas wordt er bijna nooit voor deze oplichting opgepakt en als wel komen ze er met een taakstrafje af.
Ook hier weer alle signalen staan direct op rood:
Er mag niemand gebeld worden, er wordt geen aangifte gedaan als er wordt betaald (voor een geval in Duitsland, Duitsland is geen oeloeboeloeland met corrupte politie e.d.).
Er mag niemand gebeld worden, er wordt geen aangifte gedaan als er wordt betaald (voor een geval in Duitsland, Duitsland is geen oeloeboeloeland met corrupte politie e.d.).
moederslink
vindt dit leuk
-
moederslink
vindt dit leuk
Tja, ouders die geen aangifte zouden indienen als de uitvaartkosten betaald zouden worden. Zeker bizar.
juliomariner
vindt dit leuk
-
Helaas is de pakkans erg klein. Ze gebruiken of pre payed telefoons of gespoofde nummers.
Als ze al gepakt worden krijgen ze een veel te lage straf. Het schrikt niet af, nee deze misdaad loon gewoon anders deden ze het niet.
Als ze al gepakt worden krijgen ze een veel te lage straf. Het schrikt niet af, nee deze misdaad loon gewoon anders deden ze het niet.
Sja, wat mij betreft krijgen dit soort figuren altijd de doodstraf. Daar gaat echt niks aan verloren voor de maatschappij.juliomariner schreef: ↑24 mei 2023 16:17Helaas is de pakkans erg klein. Ze gebruiken of pre payed telefoons of gespoofde nummers.
Zeg nooit dat je nooit ergens zal intrappen, want iedereen komt in het leven een keer in een situatie terecht waarbij je flink op je snufferd zal gaan.
De meeste slachtoffers kruipen echter in hun schulp en zwijgen liever over hetgeen hen is overkomen.
J. Deltoer
en Erthanax
vinden dit leuk
Geloof me: de wereld is vól van mensen die dit zeiden - en er helaas achteraf op terug moeten komen. En nee, die komen niet allemaal uit een voorspelbare groep met makkelijke slachtoffers, in tegendeel.ZeerPrivé schreef: ↑24 mei 2023 16:10Och zullen best wel weer mensen instinken, maar vermoedelijk komen die dan uit dezelfde groep als degenen die hun bankpasje meegeven aan een wildvreemde.
Ik acht de kans dat ik er ooit in zal trappen, nihil. En als nuchtere Hagenees kan ik uitstekend omgaan met (niet) panieksituaties.
J. Deltoer
en Erthanax
vinden dit leuk
Ik verbaas me altijd hierover:
“Er werd namelijk met een anoniem nummer gebeld, en normaal zou ze zo'n telefoontje laten gaan”.
Er wordt door zoveel instanties anoniem gebeld, waarom niet aannemen? Wat kan je gebeuren?
“Er werd namelijk met een anoniem nummer gebeld, en normaal zou ze zo'n telefoontje laten gaan”.
Er wordt door zoveel instanties anoniem gebeld, waarom niet aannemen? Wat kan je gebeuren?
het overkomt je maar zo.
Ik verwachtte een brief op mijnoverheid en kreeg toen een mail dat er een belangrijk bericht op mijnoverheid stond. Ging er meteen heen en er stond helemaal geen brief klaar. Keek nog eens naar de mail en toen zag ik dat het niet klopte. Ik kwam er goed vanaf want ik klikte niet in de mail maar ging in de browser zelf direct naar mijnoverheid. Zoals ik altijd doe. Had ik wel in de mail geklikt was ik vast op een fishing site gekomen.
scontra
vindt dit leuk
Dat mag toch bekend verondersteld worden.
Log alleen in met DigiD op MijnOverheid
MijnOverheid verstuurt nooit e-mails met daarin een link naar een omgeving waarvoor je moet inloggen met een persoonlijke pincode. En ook niet een bericht via sms.10 aug 2022
Log alleen in met DigiD op MijnOverheid
MijnOverheid verstuurt nooit e-mails met daarin een link naar een omgeving waarvoor je moet inloggen met een persoonlijke pincode. En ook niet een bericht via sms.10 aug 2022
Ach iedereen is een keer aan de beurt, hoe groot, hoe klein de "oplichting" ook is.
En dat is ook helemaal niet erg om dat toe te geven dan.
Er is altijd wel iemand slimmer.
En dat is ook helemaal niet erg om dat toe te geven dan.
Er is altijd wel iemand slimmer.
scontra
en J. Deltoer
vinden dit leuk
moederslink
vindt dit leuk