LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

angel1978

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zoals elk Jaar de griep het laatste zetje geeft aan duizenden ouderen en kwetsbaren.
Ah ok, dus dat corona het laatste zetje geeft aan duizenden ouderen, tja dat moeten we maar voor lief nemen. Dat hoort erbij.

maar al die duizenden ondernemers die het laatste zetje krijgen, nee die hebben alle sympathie nodig, ondanks dat het er veel minder zijn dan buiten Corona, maar ok. Je Dierbare verliezen is natuurlijk veel minder erg.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
15 feb 2022 15:28
16again schreef:
15 feb 2022 15:25
angel1978 schreef:
15 feb 2022 14:55
Duizenden ondernemers die noodgedwongen hebben moeten stoppen José? Serieus? hoeveel wil je hiervan wijten aan het regeringsbeleid?
ALs er iets doorgeslagen is aan het regeringsbeleid, is het wel de steun om te zorgen dat bedrijven juist niet omvallen. Met KLM voorop. De rekening volgt nog.
En wéér draai je weg bij het onderwerp van de door jouzelf gequote tekst. Zeer vervelende discussietechniek.
Helemaal niet. Er stond een mooie grafiek, die liet zien hoeveel minder faillisementen we hebben gezien. Daar kun je om juichen, maar er hangt wel een prijskaartje aan

angel1978

Jose2501 schreef:
15 feb 2022 17:51
reggie2 schreef:
15 feb 2022 17:39
de rest van de maatschappij gewoon open te houden.
Hoe stel je je zoiets voor?? Jij gaat dan niet op bezoek bij je ouders of als je nog bij je ouders woont hoe zou je dat dan doen.

Zo gek is het niet dat mensen op jou reageren , want zo vriendelijk praat jij niet over de ouderen. Gezien de reactie toen hier van dat xfloris.
Hoe denk je dat ze dat in Zweden hebben gedaan?

Daar lieten ze ze gewoon doodgaan. Hier al in 2020:

https://www.demorgen.be/nieuws/sterfte- ... ~be8df9c3/

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233594 ... a-hard-toe

https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... virus.html

angel1978

16again schreef:
15 feb 2022 18:11
Moneyman schreef:
15 feb 2022 15:28
16again schreef:
15 feb 2022 15:25
ALs er iets doorgeslagen is aan het regeringsbeleid, is het wel de steun om te zorgen dat bedrijven juist niet omvallen. Met KLM voorop. De rekening volgt nog.
En wéér draai je weg bij het onderwerp van de door jouzelf gequote tekst. Zeer vervelende discussietechniek.
Helemaal niet. Er stond een mooie grafiek, die liet zien hoeveel minder faillisementen we hebben gezien. Daar kun je om juichen, maar er hangt wel een prijskaartje aan
Precies wat Moneyman zegt, je draait weg bij waar het eigenlijk om ging.
Hoogst irritante eigenschap die je telkens laat zien.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niemand hoeft mij te respecteren omdat ik een oudere ben. Net zo min als dat je een jongere zou mogen minachten omdat hij of zij jonger is.

Als iemand het met mijn reacties, over wat dan ook, niet eens is, mag hij of zij die bestrijden. Daar mag en kan leeftijd geen rem voor zijn.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wat is je punt @Jose?? jij wil graag iets zeggen en ik geef antwoord terug.

Ik vind ten alle tijden dat je respect voor ouderen hoort te hebben.

reggie2

Nvt
Laatst gewijzigd door reggie2 op 15 feb 2022 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Jose2501 schreef:
15 feb 2022 18:52
Lady1234 schreef:
15 feb 2022 18:34
Niemand hoeft mij te respecteren omdat ik een oudere ben. Net zo min als dat je een jongere zou mogen minachten omdat hij of zij jonger is.

Als iemand het met mijn reacties, over wat dan ook, niet eens is, mag hij of zij die bestrijden. Daar mag en kan leeftijd geen rem voor zijn.
Ben ik helemaal met u eens. Maar @reggie verwijt mij dat ik denigrerend over ouderen denk en praat. Vandaar mijn toelichting

U doet denigrerend over de slachtoffers van deze pandemie met uw uitlating van een “virusje”. En dat de doden “hooguit” ouderen zijn of anderen met onderliggend lijden.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nou,ik heb het wel gezien hier.
Dit is wat mij betreft in ieder geval geen leuke discussie meer.
Denk dat ik nog wel even alleen maar blijf mee lezen,of er moeten heel erge rare dingen verkondigd worden.
Anders;tot de volgende al of niet echte pandemie.
Wat een chagrijn en verwijten,niet te geloven.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

We kunnen dit topic op pauze zetten, Nederland gaat weer open.

Lady1234

En morgenochtend om 10.00 wordt het rapport gepresenteerd over de aanpak van corona.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Laten we wel wezen :
-dat er fouten zijn gemaakt is duidelijk,
-dat we onvoldoende waren voorbereid is ook duidelijk,
- dat er geen visie lag is ook duidelijk,
- dat er onduidelijke voorlichting is geweest was ook een bron van ergernis,
- dat er zo nu en dan gezwalkt werd is ook vet irritant en verwarrend geweest.
-dat de tweespalt , mede door de pandemie , is toegenomen is ook wel duidelijk tot uiting gekomen.
En zo is er wel meer te benoemen natuurlijk.

Een vd ergste dingen wat voor mij keihard binnen kwam , was toch wel het totale gebrek aan beschermingsmiddelen , in het begin , in de verzorgings-en verpleeghuizen . Dat heeft mede geleid tot het onnodig lijden en sterven van vele vele ouderen.

Ik hoorde vandaag van een Fin , dat ze in Finland oa in tunnels en grotten een mega voorraad hebben liggen aan medische hulpmiddelen, beschermingsmiddelen, voedingsmiddelen etc etc etc. Voor jaren en jaren en jaren.
Daar zijn ze continu aan het " preppen " , zij zijn voorbereid op bv een pandemie, een oorlog , een nationale ramp .
Niet verkeerd !

En meer hulp van defensie is zeer gewenst in een dergelijke ramp.
Daar hebben we n.m.m te laat gebruik van gemaakt.
De dienstplicht weer instellen lijkt mij toe te juichen , laat de verwende jochies en meiden maar eens flink tijgeren door de blubber :mrgreen:

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

moederslink schreef:
15 feb 2022 19:42
Laten we wel wezen :
-dat er fouten zijn gemaakt is duidelijk,
-dat we onvoldoende waren voorbereid is ook duidelijk,
- dat er geen visie lag is ook duidelijk,
- dat er onduidelijke voorlichting is geweest was ook een bron van ergernis,
- dat er zo nu en dan gezwalkt werd is ook vet irritant en verwarrend geweest.
-dat de tweespalt , mede door de pandemie , is toegenomen is ook wel duidelijk tot uiting gekomen.
En zo is er wel meer te benoemen natuurlijk.

Een vd ergste dingen wat voor mij keihard binnen kwam , was toch wel het totale gebrek aan beschermingsmiddelen , in het begin , in de verzorgings-en verpleeghuizen . Dat heeft mede geleid tot het onnodig lijden en sterven van vele vele ouderen.

Ik hoorde vandaag van een Fin , dat ze in Finland oa in tunnels en grotten een mega voorraad hebben liggen aan medische hulpmiddelen, beschermingsmiddelen, voedingsmiddelen etc etc etc. Voor jaren en jaren en jaren.
Daar zijn ze continu aan het " preppen " , zij zijn voorbereid op bv een pandemie, een oorlog , een nationale ramp .
Niet verkeerd !

En meer hulp van defensie is zeer gewenst in een dergelijke ramp.
Daar hebben we n.m.m te laat gebruik van gemaakt.
De dienstplicht weer instellen lijkt mij toe te juichen , laat de verwende jochies en meiden maar eens flink tijgeren door de blubber :mrgreen:
Ik vind het alleen zo jammer dat het structureel is, dat ze alles moeilijk vinden om op te lossen als ze fouten maken. In mijn ogen is dat een gebrek aan organisatie en communicatie en daadkracht.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
Marktwerking.
Welke partij gaat er nu zoveel ongebruikt spul op de plank leggen, om later weer weg te gooien. Dat genereert geen waarde voor de aandeelhouders

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

We hadden ze simpelweg niet. En ik hoor nog van Dissel zeggen dat het ' schijnveiligheid' biedt ____ was echt niet nodig :o

reggie2

Van Dissel heeft er zo vaak naast gezeten.

angel1978

N. iet verkeerd !
Daar hebben ze dus 70 jaar lang spullen op een plek gelegd om die een jaar of 2 jaar later weg te kunnen gooien. Hoeveel miljard heeft dit gekost en hoe open was Finland in de tijd dat er geen noodzaak was over wat dit de finse belastingbetaler kost en gekost heeft?

Achteraf is het niet zo moeilijk om dit te verantwoorden. Maar met de kennis vooraf dat het 70 jaar lang niet nodig zou zijn geweest zou Finland waarschijnlijk ook een andere keuze gemaakt hebben. De vraag is nu veel relevanter of we het er voor over hebben om nu in iets te investeren (en blijven investeren) waarvan we nooit zeker weten dat we het nodig hebben.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Onkruid71 schreef:
15 feb 2022 19:48
moederslink schreef:

Niet verkeerd !
Deed een collega van mij ook, waterflessen en eten in de fundering.
Toen ze het een jaar later wilde verhuizen was alles aangevreten.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
15 feb 2022 19:59
Van Dissel heeft er zo vaak naast gezeten.
Nou,dat is snel zouden jullie kunnen zeggen.
Niet alleen van Dissel,maar ook anderen zaten er regelmatig naast.
Maar wie niet?
Er was veel onbekend en geheel nieuw,dus wist niemand wat de juiste procedure/oplossing/manier was.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat als er door verkeerde beslissingen schade veroorzaakt is, wat voor schade dan ook,diegene die daarvoor verantwoordelijk was op dat moment ter verantwoording kan en moet geroepen worden.
Ik heb zelf een aantal jaren een bestuurs functie gehad,en als er wat mis ging werd ik daar voor op het matje geroepen,en terecht,want het was op dat moment mijn verantwoordelijkheid.
En ik kreeg ook te horen dat ik het "probleem"op moest lossen.
In de politiek gaat dat een stuk makkelijker,je treed af,je zegt sorry,of je zegt dat je er geen herinnering aan hebt.
Je kunt ook nog zeggen"ja maar met de kennis van toen enz" maar dat ontslaat je m.i. niet van de veranwoordelijkheid.
Volkstribunalen/gerichten gaan mij ook wat ver,maar uitgezocht moet het wel.
En ondanks alle ontkenningen hier is het feitelijk gewoon waar dat landen zoals Duitsland en Belgie scenario`s ontwikkeld hebben om mensen bang te maken zodat men zich beter aan de regels zou houden.
Ook in ons land gebeurde dat,maar dan een stukje subtieler.
O.a door het inhuren van bn`ers om de vaccinatie te promoten.
Tot op de dag van vandaag worden die zalvende reclame filmpjes uitgezonden,met artsen,verpleegkundigen etc.
die oroepen tot vaccinatie.
We zitten toch al ruim boven de 80%?
Ik zou zeggen stop dan nu maar met verspillen van belasting geld,we weten het nu wel.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Er wordt weer driftig gepend zie ik. Heb het allemaal niet gevolgd, is ook redelijk zinloos denk ik. Het zijn voortdurend dezelfde discussies tussen dezelfde personen.

Soms heb ik heimwee naar het pré-internet tijdperk. Wat een rust... je haalde je info uit de krant (en die had natuurlijk altijd gelijk), je zette zondag de radio aan voor de top 40 en verder - las je een boek, legde je een puzzel, ging je klussen, maakte je een modelbootje, ging je op een club, en noem maar op.

En tegenwoordig zitten we massaal 24/7 achter een scherm ons op te vreten over het gedachtengoed van mensen die we totaal niet kennen of nog nooit ontmoet hebben terwijl we met hen ellenlange discussies voeren die nergens toe leiden. Lang leve de moderne tijd.

Ik denk dat ik morgen eens op zoek ga naar een bolhoed. Uiteraard met een mondkapje en met anderhalve meter afstand, want dat blijft nog wel even. Denk dat ik me daarmee veel meer 'zen' ga voelen.

Gesloten