LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="gerda"

Geplaatst op: 08 Sep 2007 15:46 Onderwerp: Yarden uitvaartverzekeringen


Ik heb al de reacties op het forum doorgeworsteld en heb een paar opmerkingen:

Er wordt gesteld dat Yarden werkt zonder winstoogmerk. Dat lijkt me sterk voor een N.V. (naamloze vennootschap). Dan zouden zij een vereniging of stichting moeten zijn
.

Gerda:

Yarden uitvaartverzekerirng NV is het hoofdkantoor, dus de incaseerder van onze premies. En de grote baas om zaken ongevraagd teveranderen.
De uitvaart/crematie wordt verzogrd door Yarden uitvaart BV besloten vennootschap.
BV hoeft geen winst te maken, alleen moet er een DGA (d) directeur) (g) Grootandeelhouder. deze is dus werknemer binnen zijn eigen BV hij staat gewoon op de loonlijst.
Maar dat Yarden Nv geen winst maakt, daar geloof ik ook niet in.


Ik heb een koopsompolis in 2002 afgesloten met omschrijving van rechten, die voor altijd gegarandeerd zouden zijn. Ik ben dus ook een van de gedupeerden. Maar ik kan de polis niet opzeggen, omdat ik daar indertijd een belasting-clausule op heb laten zetten. Yarden geeft zelf ook al aan dat die "mooie"afkoopregeling niet geldt voor deze groep polishouders. Ik denk dat er velen zullen zijn, die tegen dit probleem aanlopen.
Polisens afkopen kost altijd veel geld, gemiddeld 50% van het gestorte kapitaal. Dan komt ook ,de fiscale aftrekpost om de hoek kijken, hebt je de betaalde premie fiscaal afgetrokken als buitengewone lasten, dat mag. maar als je de verzekering zou afkopen, dus 50% laat uitbetalen, moet dit bedrag in de buitengewone
lasten weer bijgeteld worden als inkomen post.
In elk geval heb ik reeds snel bezwaar aangetekend tegen de wijzigingen en ik zal er ook geen genoegen mee nemen en bij een negatieve reactie van Yarden verdere actie ondernemen.
Dat is de juiste weg, meteen bezwaar aantekenen, bij Yarden vervolgens kun je naar een rechtsbijstandverzekering gaan of de stukken op zenden naar K.I.F.D of een advocaat. Dat ligt aan de mogelijkheden die je zelf hebt.
Heb je geen rechtsbijstand verzekering dan is K.I.I.D. in eerste instantie de aangewezen instelling om jou belangen te behartigen, komen zij er niet uit, dat zijn er nog diverse andere mogelijkheden, maar dan gaat het echt geld kosten.
Voorlopig houden wij het er maar op. Dat Yarden de polissen weer behoorlijk zal moeten veranderen, maar dat is nu nog koffiedik kijken.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="frans veerman'
Geplaatst op: 10 Sep 2007 11:06 Onderwerp:



Vraag aan deskundigen van dit Forum

Wellicht Vok, Ayla, Janssen etc.

Ik las op een ander forum een opmerking over Yarden onder de banaming "Yarden niet in staat polissen correct op te stellen."
door gerhard_gerritsen d.d. 9 september.

Omdat bovenstaande personen regelmatig op dit forum voorkomen met goede raad en tips wil ik hen ( of eventuele andere deskundigen ) vragen of wij de nieuw ontvangen polissen, -waarmee ik het niet eens ben- óók onder deze noemer zouden moeten cq kunnen plaatsen

Zijn de bedoelde polissen danwel rechtsgeldig ??
Of hebben jullie misschien een goed advies voor dhr.Gerritsen

Vriendelijke groet,

Frans


Frans, het opstellen of aanmaken van een polis staat los, van een correcte polis of een oncorecte polis.

Dat heeft niets te maken met een gewijzigde polis.

De polissen worden aangemaakt door personeel dat daarvoor aangwezen is.
Maken zij veel fouten , dan kan de directie maatregelen nemen of zelf tot ontslag overgaan wegens onbekwaam.

Het veranderen van de verzkeringvoorwaarden is een besluit, van directie-bestuur en en verder de toezicht instellingen die daarmede belast zijn.
Dus een fout is wat anders, dan een correctie.
Ben je het niet eens met de corectie die zij aangebracht hebben, ( zoals wij allen op deze site,) daarvoor kunnen wijj de manager aanspreken.
Maar een link leggen tussen een foutief opgestelde polis ,en een volledig gewijzigede polis lijkt mij jurisch gezien van geen enkele waarde..

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 11 sep 2007 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

=frans Veerman

Vraag aan deskundigen van dit Forum

Wellicht Vok, Ayla, Janssen etc.

ik voel me zeer vereerd, maar ben helaas geen deskundige, heb zelf ook veel aan Vok en Janssen gehad

groetjes ayla :)

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=äyla"
ik voel me zeer vereerd, maar ben helaas geen deskundige, heb zelf ook veel aan Vok en Janssen gehad

groetjes ayla

Hallo Ayla:

Jij bent allang deskundig op Yarden gebied. niet gedacht he :lol: :lol:

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Bedankt voor de antwoorden / informatie

Hallo Vok, Janssen en Ayla

Bedankt voor de reakties op mijn vraag.Ik denk dat meerdere mensen (waaronder ik) veel hebben opgestoken van jullie inbreng en tips op dit forum, de andere forumleden niet te na gesproken.
Ik blijf met veel aandacht de discussie op dit forum volgen en hoop met jullie op een voor ons goede afloop.

Vriendelijke groeten,

Frans

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 11 sep 2007 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=:gerda"[quote]

Hallo gerda>

Ik heb net een bericht van Yarden ontvangen,( dit i.v.m een klacht van een cliént van mij ) daarin staat ook vermeld hoeveel verschillende uitvaartverzkeringen zij onder diverse namen op de makrt brengen.

Yarden Holding B.V Te Almere
Yarden Facitilair B.V gevestigd te Diemen.
Yarden UIvaart B.V gevestigd te Meppel.
Yarden Uitvaarverzekering N.V gevestigs te Diemen alles dus statutair

Dan kun je via diverse kruisrekeingen overboeken van de ene Holding na de andere Holding,Dus controle op dergelijke instelling is niet zo gemakkelijk.
Wil het bedrijf van de natura polissen af dan kunnen zij gewoon een financiéel rapport opstellen van yarden uitvaartverzkering N.V dat een ingebouwde technische reserve niet voldoet aan de eisen zo die gesteld worden door de verzekeringskamer.
En gecontroleerd zijn DNB . een deel van het kapitaal kan dan gestort zijn op een rekening van een andere Holding, lijkt moeilijk, maar een beetje uitgekookte boekhouder journaliseert dit zo door elkaar dat niemand het ziet.
:idea:

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gregoris »

op 1 januari 2008 zullen de premies van Yarden wel weer worden verhoogd, dit in verband met het dure advokaten kantoor dat zij hebben ingehuurd TEGEN hun eigen verzekerden en die advokaten moeten dus weer door ons (de verzekerden) worden betaald!
mvg. :twisted:

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Beste allemaal


Ik heb positief bericht ontvangen van KIFID het lijkt erop dat we GAAN WINNEN ik ben even voorzichtig met mijn uitspraak maar zover ik het nu begrijp lijkt het erop dat Yarden bijna alles moet/gaat terugdraaien

met vriendelijke groeten

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Beste mensen

Ik ben even op vakantie geweest .Zoals blijkt uit de vele reacties heeft men mij gemist. De site http://www.yarniek.nl word weer bijgewerkt .Moet heel veel inhalen.
Zo te zien aan de mailbox is er genoeg te doen.
Zo juist ook een brief van het kifid binnen gekregen WAARBIJ YARDEN te kennen heeft gegeven de aanbevelingen van de ombudsman Financielele Dienstverlening op te volgen.

Meer hierover vanavond op http://www.yarniek.nl

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Hallo forum leden.

Ik heb ook bericht van K.I.F.iD ontvangen, en ook ik ben nu toch optimistich over het eindresultaat.
Letterlijk staat er .Dan pik ik even twee zinnen.
KiFiD de verzekeringnemers de gelegenheid te bieden bij de oude polis situatie te blijven.
Antwoord Yarden heeft te kennen gegeven mijn aanbevelingen op te volgen.
Dit even heel kort.
Ik kom er op terug maar ga nu rustig een uurtje slapen op de bank, voordeel van een AOW,er
Groet

janssen.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 11 sep 2007 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Ik juich niet te vroeg alhoewel het er wel iets positiever uit gaat zien voor ons.

Als Yarden het terug gaat draaien voor de premievrije polissen dan ben ik heel benieuwd hoe het gaat met de polissen die niet premievrij zijn. Daar heb ik er namelijk ook nog 3 van lopen.

Ondanks het feit dat ik nog redelijk jong ben heeft het weinig zin om over te stappen naar een andere verzekeraar.
Je bent namelijk de helft van je inleg kwijt.

Mocht er een positieve uitspraak voor ons komen dan wil ik van Yarden de kosten van advocaat Beilen vergoed krijgen. Volgens mij is het bij wet geregeld dat in een dergelijk geschil de verliezende partij de advocaatkosten ook voor hun rekening moeten nemen.

Alleen al bij advocaat Beilen zijn er zo'n 400 aanmeldingen dus de moeite waard om hier (wellicht) collectief actie op te ondernemen.

Maar.............ik loop erg op de zaken vooruit eerst maar eens afwachten hoe het verder gaat lopen.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 11 sep 2007 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="vok"

Geplaatst op: 11 Sep 2007 13:50 Onderwerp: yarden uitvaart


Karing.
Inderdaad juich niet te vroeg.
Als je art 7 leest punt A.
Staat indien géén en bloc bepaaling in de voorwaarden was opgenomen zou uw maatschappij niét de bevoegdheid toekomen eenzijdig de periodieke premies,bijdragen en/of verzekeringsvoorwaarden aan te passen.

Hallo Vok:

Ex art. 7 lid a sub 5 regelement Ombudsman enz.

a: Met betrekking tot een klacht waarbij gesteld wordt dat er geen en bloc clausule in de voorwaarden was opgenomen.

Daar draait nu alles om.
Yarden heeft eigemachtig gebruikt gemaakt van een clausule die pas in 2004 in het leven is geroepen, en zelfs het verbond van verzekeraars is van mening dat men maar niet zomaar de bloc clausule kan inroepen.
Het is in princiepe gewoon een benaming die men bedacht heeft, voorheen kenden wij alleen de hardheids clausule. En dan ook nog alleen bij de schade verzekeraars.
Maar de leven en uitvaart verzkeraars kenden helemaal geen hardheids clausule,
En ook zij waren dus van mening dat zij ook in geval extreme calimiteiten toch een mogelijkheid moesten hebben om de voorwaarden te kunnen veranderen.
Daar is dan deze bloc causule in het leven geroepen. Yarden heeft geen gebruik maar gewoon op arrogante wijze misbruik gemaakt van een clausule die alleen gebruikt mag worden bij extreme gevallen.
Wel schrijft de heer Wabeke, om indien de verzkeringsvoorwaarden dat toelaten, de premie aan te passen, daar heb ik nu al tientallen postings over geschrven Yarden had gewoon elk jaar de premie moeten laten stijgen met de indexering comform de prijstijging.
Alleen hebben zij nog wel een groot probleem ,en dat zijn de premie vrijen, wat doen zij daar mee.
Ik moet zo als ik eeder vermeld heb premie betalen t/m 85 jaar dus geen probleem. maar zij die reeds jaren premie vrij zijn, hebben natuurlijk premie betaald gerelateerd aan de prijs indexering van de toen gelden prijzen. En een uitvaart/crematie koste tegenwoordig minimaal € 4.000,-- terwijl er genoeg zijn die de polis reeds volgestort hadden toen een uitvaart niet meer koste dan zeg maar f 2.500,-- daar zal ook een oplossing voor gevonden moeten.
Yarden heeft dat zelf ook al toe gegeven als zij daar niets aan doen, de nog premie betalenden extreme verhogingen krijgen omdat zij dan ten onrecht ook mee betalen aan de premie vrijen.
Mijn mening is, dat Yarden dat zelf moet uitzoeken, maar als je risico neemt, door premie betaing over een x aantal jaren, en men beging al jong dan is de polis vaak voor je vijftigste jaar al volgestort. en dan komt de verzekering in de knel. want deze personen kunnen nog 30 of 40 jaar leven, en dan is een uitvaart/cremetie kosten meer dan verdubbeld.
Dus daar in is een misrekening gemaakt, mischien hebben zij gegegokt op ernorme koersstijgingen, dus grote winsten over het gestorte kapitaal. dat is enkele jaren ook het geval geweest. maar ook dalende koersen met soms meer dan 50 % dan ga je de mist in,. laat Yarden nu maar eens met de billen bloot komen.
Ik ben ook beniuwd naar 17 september, of zij zich gewonnen geven, of toch weer als een draaikolk doordenderen.
Laatst gewijzigd door janssen op 11 sep 2007 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Ook ik heb een dergelijke brief ontvangen.
John

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boisbas »

Ik heb vanmiddag ook de brief van het KIFID ontvangen.
Een en ander stemt mij hoopvol: 'Yarden volgt de aanbeveling op' en dat de verzekeraar de verzekeringsnemer de gelegenheid moet bieden om bij de oude-poli-situatie te blijven. Ook het aangeroerde opt-in en opt-out lijkt mij belangrijk

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Beslist niet te vroeg juichen, we hebben wel met slangen(sorry voor die beesten, de overeenkomst is er niet echt) te maken
Ik hoop dat de Kifid uitspraak nog voor maandag op tafel komt.
Kan die bij yarniek volledig geplaatst worden, is misschien wel handig om waar mogelijk aan te halen in de uitzending of eerder aan radar mede te delen.
Ik wil toch wel goed voorbereid daar zitten, mocht je een weerwoord krijgen.
Yarden is niet te vertrouwen en ze zullen vast wel een nieuwe truc bedenken om eronder uit te komen.
Hou de en bloc clausule maar goed in de gaten, die moet er zeker uit en anders duidelijk omschreven wanneer deze toegepast mag worden.
Dus zeker niet om even polisvoorwaarden te wijzigen.
Als je hier niet alert op bent, past yarden het direct na deze affaire toe en wijzigt dan rechtmatig alles.

Picobello
Je geeft de datum 30-09-2006 ledenrechten op als omschrijving in de kifid brief, binnen die voorwaarden kan yarden dus heel veel uithalen, ook die dus niet accepteren, poot stijf blijven houden.

Karing
Ook ik ga bij yarden waar mogelijk een schade claim indienen en beslist niet alleen voor de advocaat kosten.
Maar zal uiteindelijk wel nul komma niets krijgen, dus reken nergens op. :(

Gesloten