| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn vriend is uit huis gezet
-
manondoris
Re: Mijn vriend is uit huis gezet
kan!! daarom zou het fijn zijn als ts met meer uitleg komt,anders krijg je hier zon gel.l!
Zou goed kunnen,maar dan wordt zoonlief uit huis geplaatst,maar nu heeft zijn vader hem eruit gezet na een confrontatie.seconds-out schreef: .
Iedereen heeft het maar ook dat de zoon wel verslaafd zou zijn...allemaal speculaties, misschien zijn die ouders wel zwaar verslaafd.
Mischien deugd vader wel helemaal niet Snepke, mischien zit vader wel aan de drugs of weet ik wat, hoeft niet altijd aan het kind te liggen en in principe is het ook helemaal niet belangrijk om dat te hoeven te weten wat en waarom.snepke schreef:Zou goed kunnen,maar dan wordt zoonlief uit huis geplaatst,maar nu heeft zijn vader hem eruit gezet na een confrontatie.seconds-out schreef: .
Iedereen heeft het maar ook dat de zoon wel verslaafd zou zijn...allemaal speculaties, misschien zijn die ouders wel zwaar verslaafd.
Klopt maar dat weten we niet dus ja......vogels schreef:
Als je niet op school zit, kun je 36 uur p.w. werken.
Nee we weten niet of hij op school zit.En als hij nog op school zit krijgt hij geld van DUO of wordt de school betaald door zijn ouders,hij is nog gratis meeverzekerd voor de zorg.
Het komt op mij over dat TS en haar vriend geld willen en dat het uit huis zetten maar bijzaak is.
Het komt op mij over dat TS en haar vriend geld willen en dat het uit huis zetten maar bijzaak is.
SusanvanderKolk schreef: Hierdoor was hij op zichzelf aangewezen en moet hij voor zichzelf zorgen. Mijn vriend is 17 jaar en valt dus onder de zorgplicht van zijn ouders. Maar hij krijgt totaal geen financiele hulp om voedsel en kleding etc voor zichzelf te kopen. Hij woont nu tijdelijk bij een vriend en zijn ouders in huis, voor niets. Maar hij hoort zowiezo die financiele ondersteuning van zijn vader te krijgen, want hij valt toch nog onder zijn verantwoordelijkheid? Hoe kunnen we dit aanpakken?
Die mensen moeten toch ook voor die jongen betalen qua eten dus waarom zouden de ouders daar niet voor moeten opkomen ?snepke schreef:Nee we weten niet of hij op school zit.En als hij nog op school zit krijgt hij geld van DUO of wordt de school betaald door zijn ouders,hij is nog gratis meeverzekerd voor de zorg.
SusanvanderKolk schreef: Hierdoor was hij op zichzelf aangewezen en moet hij voor zichzelf zorgen. Mijn vriend is 17 jaar en valt dus onder de zorgplicht van zijn ouders. Maar hij krijgt totaal geen financiele hulp om voedsel en kleding etc voor zichzelf te kopen. Hij woont nu tijdelijk bij een vriend en zijn ouders in huis, voor niets. Maar hij hoort zowiezo die financiele ondersteuning van zijn vader te krijgen, want hij valt toch nog onder zijn verantwoordelijkheid? Hoe kunnen we dit aanpakken?
De jongen is 17 jaar en is nog niet volwassen.
Als die jongen nu leningen of wat afsluit zijn ook de ouders aansprakelijk uiteindelijk als hij het niet betaald.
We weten niets,misschien is hij zelf wel opgestapt en laat het zo overkomen dat hij eruit is gezet.
En TS laat zich ook niet meer horen.Had misschien wat uitleg kunnen geven.
Oh Snepke toch dat maakt toch ook niet uit wat en waarom en hoe, TS wil antwoorden op haar vragen en meer niet.snepke schreef:We weten niets,misschien is hij zelf wel opgestapt en laat het zo overkomen dat hij eruit is gezet.
Ze hoeft geen uitleg te geven van wat en waarom.
Weet jij wel hoeveel berichten hier worden neergezet,waar de helft van verzonnen is,of verdraaid,om er zelf goed vanaf te komen.
Als je gaat doorvragen,komt meestal het werkelijke verhaal boven.
Of ze hebben zoveel verdraaid ,dat ze niet meer reageren.
Als je gaat doorvragen,komt meestal het werkelijke verhaal boven.
Of ze hebben zoveel verdraaid ,dat ze niet meer reageren.
Hai,
het maakt niet uit waarom hij niet thuis woont, het kind is minderjarig en er is een zorgplicht naar hem toe. als ouders dat niet kunnen of willen is het het pakkie an van jeugdzorg.
Dus zo snel mogelijk contact opnemen met jeugdzorg en melden dat een minderjarige geen toezicht en vaste woon en verblijfplaats heeft.
Trudy
het maakt niet uit waarom hij niet thuis woont, het kind is minderjarig en er is een zorgplicht naar hem toe. als ouders dat niet kunnen of willen is het het pakkie an van jeugdzorg.
Dus zo snel mogelijk contact opnemen met jeugdzorg en melden dat een minderjarige geen toezicht en vaste woon en verblijfplaats heeft.
Trudy
Dat is weer erg kort door de bocht, de kinderbijslag is bedoeld voor het onderhouden van de kinderen. Onderhoud je ze niet meer dan heb je daar ook geen recht op. Volgens mij staat dit ook volledig los van een erfenis?????Josephien12 schreef:Ik lees hier - vrij vertaald - tussen de regels door dat sommigen vinden dat indien je een brutale puber op straat zet dat je hem maar gelijk ook een enveloppe moet geven met de kinderbijslag erin.
Toe maar, misschien ook gelijk maar een voorschot op de erfenis?
-
GloriusWorld
Wel een apart topic met een kant van het verhaal.
Ga eens langs hulpverlenende instanties met je vriend, evt op begeleid kamerwonen etc.
Ouder kind relatie kan dan soms beter verlopen.
Ga eens langs hulpverlenende instanties met je vriend, evt op begeleid kamerwonen etc.
Ouder kind relatie kan dan soms beter verlopen.
-
arthur2000
@Suzanne
Iets dergelijks zegt iets over karakter. Wil je echt jong scheiden en alleenstaande ouder zijn.
Iets dergelijks zegt iets over karakter. Wil je echt jong scheiden en alleenstaande ouder zijn.
Waar heb je het over Arthur ?arthur2000 schreef:@Suzanne
-
manondoris
hoeft niet persee... ik heb een achternicht die modelkind was.. altijd beleefd altijd netjes.. goede student.. op de dag dat ze 18 werd (letterlijk) stonden haar koffers gepakt.. ze had geen waarschuwing vante voren gehad.. ze mocht vertrekken.. ze is nu bijna 40.. haar vader is sinds paar jaar dood.. haar moeder alleen.. maar ze weigerd nog steeds terug te gaan..ciske schreef:snepke schreef:
17 jarige denken dat ze heel wat zijn en ze zullen hun ouders eens vertellen hoe alles moet.
Waarom is hij eruit gezet?Drank/drugs probleem ?Iets anders?
Als hij zich normaal gedraagt wordt hij niet op straat gegooid.
mee eens , voordat ouders het zover laten komen dat ze hun eigen kind eruit gooien is er wel heel wat aan de hand geweest, gewoon een baantje voor de kost zoeken naast de studie.
maar vermoed dat dit niet het geval is aangezien er een confrontatie is geweest...
Dat heb ik al eerder aangegeven Bianca het hoeft niet altijd
zelf aan de kinderen te liggen, kan ook aan de ouders liggen.
Maar bepaalde mensen hier op dit topic gaan er al meteen maar
vanuit dat het aan de jongen zelf ligt, terwijl het ook niet eens
van toepassing is wie schuld is en wie niet.
zelf aan de kinderen te liggen, kan ook aan de ouders liggen.
Maar bepaalde mensen hier op dit topic gaan er al meteen maar
vanuit dat het aan de jongen zelf ligt, terwijl het ook niet eens
van toepassing is wie schuld is en wie niet.
Kan ook aan beiden liggen. Ouders en kind kunnen namelijk niet altijd met elkaar door 1 deur. Een dergelijke situatie zal tot veel stress leiden en dan is een dergelijke oplossing er toch in elk geval 1.
Dit was bij mij ook de reden dat ik op mijn 17e het huis uit werd gezet!
Daan_1978 schreef:Kan ook aan beiden liggen. Ouders en kind kunnen namelijk niet altijd met elkaar door 1 deur. Een dergelijke situatie zal tot veel stress leiden en dan is een dergelijke oplossing er toch in elk geval 1.
tis niet waar , ga weg , was je zo erg
maar on topic , het kan inderdaad aan beiden liggen.
Laatst gewijzigd door ciske op 12 aug 2011 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja!ciske schreef:tis niet waar , ga weg , was je zo erg![]()
Tja, soms ontstaat er een situatie waar gewoon geen goede middenweg meer mogelijk is. Het is dan het 1 of het ander. Gezien mijn moeder het huis niet uit wilde, moest ik uiteindelijk er aan geloven!