LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valse E-mails ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien is deze posting ook vals! (sorry, kon het niet laten
:lol: zou kunnen ja.


@jlthkoch
bij elke bank zijn het vaak boeren, denk dat er overal wel wat is.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door jlthkoch »

ciske schreef:
Misschien is deze posting ook vals! (sorry, kon het niet laten
:lol: zou kunnen ja.


@jlthkoch
bij elke bank zijn het vaak boeren, denk dat er overal wel wat is.
Nou, de ING zit in Leeuwarden.... dus dat zijn de ergste :)

Bij elke bank is wel wat, maar bij de ING n.m.m. toch wel wat meer dan "wat"..... Daaarnaast ook nog eens iedere keer problemen met de website en het valt op dat het iedere keer ING-mailjes zijn die in de omloop zijn en niet van een andere bank. Zal toch wel iets schorten aan de beveiliging van ING.

Frans013
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 aug 2011 07:04

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door Frans013 »

Mensen die vandaag de dag nog steeds in die phishingmails trappen, zou verboden moeten worden te internetbankieren. Of het verlies niet meer vergoed moeten krijgen.
Daar zit inderdaad wat in, want die mails zijn echt heel slecht!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door jlthkoch »

vogels schreef:Al jaren een tevreden klant bij de ING, nooit problemen mee gehad. De boeren zitten trouwens bij de RABO.

Vind je opmerking behoorlijk ongenuanceerd, dus kan over 'boeren bij de ING' verder niks zeggen.

Mensen die vandaag de dag nog steeds in die phishingmails trappen, zou verboden moeten worden te internetbankieren. Of het verlies niet meer vergoed moeten krijgen. Tenslotte moeten alle klanten voor deze kosten op draaien. Of beginnen met 25% van het geleden verlies niet meer te vergoeden.
Ja maar ja, Vogels heeft ook al geen problemen met Ziggo :wink:

Ik weet wat ik heb meegemaakt bij ING (Postbank) en dat jij mijn opmerking ongenuanceerd vind doet niet ter zake.

Met de 2e alinea van je bericht ben ik het overigens wel eens.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jlthkoch schreef: Het gaat me ook niet om de mailtjes, die neem ik ING niet kwalijk. Wat ik ING wel kwalijk neem is dat er een paar ongelofelijke boeren (ex-ambtenaren) werken. Ik heb 20 jaar bij de ING gezeten maar nooit meer, wat een domme gasten zijn dat.
Volgens mij zitten de boeren bij een andere bank. En ambtenaren weten helemaal niet wat het boerenland is....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vogels schreef: Mensen die vandaag de dag nog steeds in die phishingmails trappen, zou verboden moeten worden te internetbankieren.
Misschien moeten we het nog wat breder trekken: laat ze eens een internetcursus volgen. Het is verbazingwekkend hoe makkelijk mensen via internet zijn te bedonderen. Veel mensen trappen in dingen waar ze dat in het echte leven nooit zouden doen. En zo ingewikkeld is internet toch ook zou je zeggen. In het echte leven zijn dingen niet gratis, dus waarom zou dat op internet wel zo zijn. Om maar een voorbeeld te noemen.

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door hobby1 »

ciske schreef: Ben het hier niet mee eens, heb ook ING , nergens last van, de mails ooit wel eens gehad maar gewoon weggegooid.
vogels schreef:
Mensen die vandaag de dag nog steeds in die phishingmails trappen, zou verboden moeten worden te internetbankieren. Of het verlies niet meer vergoed moeten krijgen. Tenslotte moeten alle klanten voor deze kosten op draaien. Of beginnen met 25% van het geleden verlies niet meer te vergoeden.
Ben ik helemaal mee eens.
Topic overbodig, is er al vaak geweest.
Dus mensen , kom nu niet, dit is een waarschuwing, voor anderen, want dit is ook al vaak geweest.

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Hobby, Indien je vindt dat dit topic overbodig is, is jou inbreng dat ook he?

Ik vind het totaal niet overbodig, er zijn genoeg mensen ( vooral oudere vandaag) die net het internet bankieren onder de knie hebben, en op deze manier slachtoffer worden.

Ik heb geleerd, voorkomen is beter dan genezen!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door BBCS »

Akarrenman schreef:Hobby, Indien je vindt dat dit topic overbodig is, is jou inbreng dat ook he?

Ik vind het totaal niet overbodig, er zijn genoeg mensen ( vooral oudere vandaag) die net het internet bankieren onder de knie hebben, en op deze manier slachtoffer worden.

Ik heb geleerd, voorkomen is beter dan genezen!
Met alle respect, maar de cursussen zijn ook vaak van lek me het vestje!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door BBCS »

Hoe je het went of keert, als de criminelen het willen, kunnen ze op zich iedere bankrekening kraken.

De banken doen zelf heel veel aan beveiliging, maar de zwakste schakel is toch ook de gebruiker.
Phishing is één methode om achter die waardevolle informatie te komen, maar ook keyloggers op de besmette computers van de gebruikers.

Laten we heel duidelijk zijn: banken zullen nooit of te nimmer via e-mail de gebruiker vragen om in te loggen om eventuele beveiligingsproblemen op te lossen.

Ik heb ook zeer veel e-mails van de zogenaamde ING gekregen.

Bijvoorbeeld:

Geachte klant,
Vervolg tot een toename van frauduleuze activiteiten, zijn wij vullen onz
e veiligheidsprocedures.
U bent dus verplicht naar uw online account te beveiligen met
ING Bank N.V online security.In om te beginnen. Volg de aangegeven
referentie hieronder:


[*Beveiligde Account*]
Niet naar uw online account te beveiligen met ING Bank N.V. online securi
ty,
zal leiden tot een schorsing van uw account.
Account Referentie: (0x3d.0x38.0x4e.0xcf)

......................................................................
Neem ant
woord niet op deze e-mail. Deze brievenbus wordt niet bewaakt en
u ontvangt geen reactie.
De beveiligde account heeft een verwijzing naar de volgende website:
http://www.skanderborgs.dk/ride/plugins ... gbank.html

afkomstig van:
[email protected]

Received: from mail.webfairinc.com (76.236.16.138)
Received: from User ([81.139.66.144]) by mail.webfairinc.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.4675); Wed, 8 Jun 2011 10:12:50 -0400
From: "ING Bank N.V" <[email protected]>



Een ander bericht:

Geachte waarde klant,


Wij hebben uw hulp nodig het oplossen van een probleem met uw account. Om ons de tijd om
werken samen aan dit, hebben we tijdelijk beperkt wat u kunt doen met uw
houden totdat het probleem is opgelost.

Wij begrijpen het kan frustrerend zijn om niet te volledige toegang tot uw ING
account. Wij willen met u samenwerken om uw account terug te keren naar normaal
snel mogelijk.

Wat is het probleem?

We hebben gemerkt dat sommige ongebruikelijke activiteit op de kaart gekoppeld aan uw ING
account.

Zaak ID-nummer: PP-001-376-046-665

Hoe u kunt helpen

Het is meestal vrij eenvoudig te verzorgen dit soort dingen. Het merendeel van de
tijd, we hoeven alleen maar een beetje meer informatie over uw account of laatste
transacties.

Om ons te helpen met deze en om uit te vinden wat je wel en niet kunt doen met je
houden totdat het probleem is resolved.click op de link hieronder om probleem op te lossen

Log hier in om probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,
ING Groep

Bij "Log hier in om probleem op te lossen."

zit ook weer een totaal andere website achter:

http://successfulnewyou.com/wp-content/ ... jn.ing.htm

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door BBCS »

Het mag duidelijk zijn dat op de bovenstaande links NIET geklikt moet worden!!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door ciske »

BBCS schreef:Het mag duidelijk zijn dat op de bovenstaande links NIET geklikt moet worden!!!
:lol: waarom zet je ze hier dan neer?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BBCS schreef:Het mag duidelijk zijn dat op de bovenstaande links NIET geklikt moet worden!!!
Ik heb lekker toch geklikt:

Not Found

The requested URL /wp-content/themes/twentyten/images/headers/mijn.ing.htm was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Dacht ik dat de emailtjes alleen van de ING kwamen..........zojuist eentje met Rabobank logo's:
Om ervoor te zorgen uw bescherming, hebben we nu uitgeschakeld toegang tot uw rekeningen. U moet nu opnieuw instellen uw veiligheid. U zult niet in staat zijn om toegang tot uw rekeningen te krijgen totdat je dit hebt gedaan.

Informatie - Als u uw toegangscode niet binnengaan van uw willekeurige kaartlezer of uw Rabo-kaart te verwijderen uit de Random Reader apparaat na verificatie vriendelijk geduldig te zijn voor 15 tot 20 minuten kunnen we dan controleren of uw gegevens kunt u uw rekening.

Onze excuses voor het ongemak

Om te beginnen de reactivering proces, gelieve de verwijzing onderstaande link te zien. klikken hier.

Afdeling internetbankieren
Als zij nou even de juiste gegevens erbij zetten dan kan ik misschien helpen om in elk geval de emailtjes in goed (beter) nederlands te maken. Zo zonde van hun tijd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Valse E-mails ING

Ongelezen bericht door BBCS »

https://www.ebank.hsbc.co.uk/style/util.js



Het is u ongetwijfeld niet ontgaan dat wij de laatste tijd doelwit zijn van internetcriminaliteit. Om te voorkomen dat deze internetcriminelen misbruik van uw rekening kunnen maken hebben wij onlangs een waarschuwing gepubliceerd.
Ondanks deze waarschuwingen komt het helaas nog te vaak voor dat er internetcriminelen misbruik maken van ons beveiligingssysteem.
Wij verzoeken u daarom direct te controleren of uw saldo en gegevens nog correct zijn.Tevens verzoeken wij u om uw telefoonnummer bij ons te registreren zodat wij u kunnen bereiken in geval van fraude. verifieren door op de volgende link te klikken..



Controleer nu uw gegevens. (http://www.reumplerecartuse.net/include ... fault.html)

Wij willen u er nogmaals op attenderen dat een link naar onze website altijd begint het https://mijn.ing.nl dit is namelijk een beveiligde link met 128 bits encryptie. Bedankt voor uw aandacht en medewerking.
Customer Service,
2011 ING Bank N.V. Nederland

Gesloten