LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Dat kan ik doen ja, maar dan krijg ik zo'n juffie waar ik niks aan heb. Die 2e lijn krijg je nooit.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door electomonteur »

melden dat je geen 0900 nummers kan bellen
weiger- ze dan je door te verbinden eisen dat ze je door zet naar haar leidinggevende
dit is wettelijk verplicht
doet ze dat niet melden dat ze conform de wet werkt zonder leiding gevende bij de arbeidsinspectie en dat die op zeer kort termijn komt controleren en als blijkt dat deze op die dag er wel was ze beide voor de rechter kunnen worden gedaagd wegens valse informatie
meestal krijg je de leidinggevende als nog aan de lijn
als die vraagt waar je het nummer vandaan heb
van de site van hun zelf

Vanuit overige landen kunt u bellen met het telefoonnummer (+31) 30 – 6008 872 (kosten zijn afhankelijk van het land waaruit gebeld wordt)

als je de (+31) vervangt voor een nul kan ook iedereen gewoon via een normaal nummer bellen
scheelt weer een hoop centen

en de leidinggevende ook melden dat postnl de vandaag besteld morgen in huis niet kan waar maken
eventueel verwijzen naar de site van hier of westonline

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Telefonisch krijg ik geen voet aan de grond. Men blijft weigeren bij Bol.com. Ik heb ze wel nog een mail gestuurd dat hun condities niet in orde zijn. Heb zojuist dit ook gemeld bij Consuwijzer en mijn klacht bij Post.nl gelegd.

Laatst genoemde denkt namelijk ook dat het kantoor in Nijmegen het pakket bewust langer achterhoud. Zeker als ik jullie reacties hier zie.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Denk inderdaad dat het aan postnl ligt. Ze hebben wel meer niet op de rit staan. Zaterdag is er een poging gedaan om een pakketje af te leveren bij ons (niet bol overigens). Kreeg een kaartje in de bus dat ik via een code op internet een bezorgdag en tijd kon kiezen of kon aangeven of ze mochten bezorgen bij buren of direct zelf ophalen bij postagentschap.

Dus dacht ah da's makkelijk. Bleek de code niet te werken dus kon niks invoeren. Gelukkig was ik vandaag wel thuis toen de bezorger de 2de poging deed.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Post.nl gaat het in ieder geval uitzoeken waar ik overigens verder niets meer van hoor. (Valt me een beetje tegen), maar ze had ook wel de indruk dat het bij Post.nl moest liggen in Nijmegen. Op maandag bezorgen kan nooit als het van Bol.com af komt. Je zou haast zeggen dat er luie postbezorgers lopen daar. De klant is koning kennen ze daar allang niet meer.

Overigens mag Bol.com haar leveringscondities ook gaan aanpassen. Het mes snijdt aan 2 kanten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Misschien loopt postnl of die bezorger in Nijmegen wel structureel een dag achter met de post.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Zijn wel vaak dezelfde mannetjes. Zo zie ik ook dat ze soms 2 x lopen. Op zaterdag zie je postbode 1 van post.nl meestal met reclame van c1000 of zo en dan om half 5 komt een ander met dat soort pakketjes. Afgelopen zaterdag had ie zeker geen zin. Laat maar lekker liggen tot maandag. Who's care, well ME.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

PJ 66 schreef:Precies dat bedoel ik ook, vermeld het dan bij de voorwaarden. Kennelijk hebben ze die afspraak met Post.nl
Die 4 dagen zullen staan tot het leveren op maandag, wat niet gebeurd.
Volgens mij wordt op maandag nooit dat soort post geleverd. Zaterdags overigens wel. Maar dan heb je dus 1 dag extra en als het contract tussen bol.com en postnl 1 dag zou inhouden, moet dus postnl op maandag leveren, terwijl ze dat dus niet kunnen doen. Sowieso rijd de pakketdienst niet op die manier op maandag. Standaard pakketjes altijd vanaf de dinsdag.

Oh, en je kunt blijven fitten op bol.com, maar dit is dus ECHT NIET bol.com's fout, maar een probleem bij postnl.
Overigens krijg ik mijn bestelde zaken via bol.com tot nu toe altijd nog op de dag zelf. Nog nooit problemen mee gehad.
Bij bol.com staat ook gewoon bij de bestelstatus dat het verzonden is en als er dan niet wordt geleverd, kan bol.com alleen maar doen wat ze ook in het mailtje beschrijven welke verstuurd is naar klanten en zul je, om druk te leggen bij postnl, dus ook zelf het beste nog even je klacht kunnen indienen daar.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Dat klopt wel Daan maar de fout ligt ook bij Bol.com.

1) ze hebben een afspraak met Post.nl over de leveringsvoorwaarden;maximaal 4 a 5 dagen

2) in de voorwaarden van Bol.com staat vandaag besteld voor 22.30 uur, morgen geleverd.

Tja als je 1 erbij neemt kunnen ze elkaar mooi uitspelen.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Dat over die 4 dagen heb ik uitgelegd. Volgens mij heeft dat te maken om geen rechten te ontlenen aan klanten wie dan eisen hun pakketje maandag te krijgen, terwijl er op maandag dus niet wordt bezorgd.
Het streven van bol.com is inderdaad dit in 1 dag te bezorgen en zoals ik al zei gebeurd dit bij mij wel tot op heden en ik heb ruim voldoende bij bol.com besteld.

Ook kan ik me voorstellen dat de 4 dagen overeengekomen is ivm de grotere artikelen, zoals tv's e.d. Dit wordt namelijk via een andere pakketservice van postNL geleverd en kan dus mogelijk enige vertraging oplopen ivm de planning.
Of die 1 dag levertijd ook op de grotere artikelen geld, durf ik niet te zeggen.
Maar dat is dan puur voor de zekerheid.

Nogmaals, hoe je het ook draait, bij mij gaat het ALTIJD goed, dus moet je gaan zeveren bij postNL en dus niet over of bij bol.com

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Nee Daan zo werkt het niet. Je hebt er duidelijk geen verstand van. Ik heb gesproken ook met Consuwijzer (consument en recht) en ook zij zeggen dat Bol.com in strijd is met de condities die zij denken te kunnen waarmaken, echter in de praktijk is dit niet zo.

Nogmaals Daan vandaag besteld; morgen geleverd KAN Bol.com niet waarmaken ook al vanwege hun afspraak met Post.nl.

Dan moeten ze die afspraak veranderen. En wie in het weekend bestelt krijgt zijn artikel dinsdag. Echter Post.nl kan dat nooit garanderen DUS moet Bol.com haar voorwaarden veranderen. Zo is de wet nu eenmaal.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Op maandag levert postNL zulke pakketjes niet. Ze moeten dan in een overeenkomst die dag kunnen dekken dacht ik zo?
En zoals ik al zei heb ik met boeken, games en DvD's nog nooit problemen gehad met bol.com. Altijd al netjes de dag na bestelling geleverd.

Maar qua postnl weet ik WEL hoe het werkt. Ik heb daar een jaar gewerkt als koerier en op maandag wordt er niet geleverd, punt. Dus, als bol.com een 1 dagen levering contract zou afsluiten met postnl, betekent dit dat postnl dus ook op maandag zou moeten gaan leveren, terwijl dit dus compleet tegen de standaard in gaat.

Maar voor zover ik weet hoort postnl zich er wel aan te houden dat als jij dinsdag iets besteld bij bol.com er dan ook op woensdag netjes geleverd wordt.
Als dat niet het geval is, valt bol.com niks te verwijten en postnl heeft de interne stelling om alle pakketjes direct te leveren op het moment dat het ook bij hun sorteercentrum is binnengekomen.
Dus, als daar iets mis gaat, is het wel degelijke de volle verantwoording van postnl.

Enige wat jij hier aan het doen bent is bol.com enigszins onterecht zwartmaken, terwijl de uiteindelijke storing heel ergens anders ligt.
En dan gaan zeggen dat ik er duidelijk geen verstand van heb, terwijl ik probeer hierin van advies te voorzien en gewoon probeer te helpen door mee te denken.... Goed bezig!

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door electomonteur »

Met z'n allen dit formulier in vullenhttp://www.sp.nl/vragenlijst/index.php?sid=76267

en de minister van economische zaken even op de hoogte stellen van de wantoestanden bij postnl via deze linkhttp://www.rijksoverheid.nl/regering/he ... e-verhagen

en de minister van binnenlandse zaken over het kroontje wat ze voeren waar ze geen enkel recht meer op hebben
http://www.rijksoverheid.nl/regering/he ... ein-donner

hopen dat deze mensen gek worden van de klachten over postnl en actie gaan ondernemen

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Daan Consuwijzer zegt zelf dat ze fout zijn, dus dit heeft niets met zwartmaken te maken. Hun condities zijn niet goed afgestemd met Post.nl, maar op e.o.a. manier begrijp jij het maar niet.

Bol.com zegt vandaag besteld; morgen geleverd. (dit zinnetje kunnen ze nogmaals nooit waarmaken) Dan kun je wel de schuld geven aan Post.nl maar zij hebben een overeenkomst met Bol.com dat ze er 4 dagen over mogen doen. Dus mag je dit niet in de conditie zetten. Dit kun je zelfs misleiding noemen.

Aan de andere kant zit natuurlijk Post.nl ook fout. Ik heb het pakket donderdag besteld en kreeg van Bol.com gelijk te horen dat dit artikel vrijdag geleverd zou worden. Echter ik kreeg hem pas op die rare maandag. Pakketje wordt dus expres vastgehouden.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

PJ 66 schreef:Pakketje wordt dus expres vastgehouden.
Dat vind ik een behoorlijke beschuldiging welke jij qua waarheid niet kunt onderbouwen c.q. bewijzen.
Na al jouw opmerkingen bij elkaar blijf ik zeggen dat voor mij ALTIJD ( minimaal 100 bestellingen ) nog de dag erna geleverd is. Geloof het of geloof het niet, moet je zelf weten.

Door te reageren alsof ik er de ballen verstand van heb, stop ik verder met de discussie.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Daan_1978 schreef:Maar qua postnl weet ik WEL hoe het werkt. Ik heb daar een jaar gewerkt als koerier en op maandag wordt er niet geleverd, punt.
Even een vraagje. Ik kreeg gisteren (=maandag) een niet-brievenbus pakketje geleverd door PostNL. Aanvullende info: pakketje was niet van Bol, er was op zaterdag al een leverpoging gedaan. Hoe verklaart u dit ?

ps. normaliter krijg ik op maandag inderdaad nooit brievenbuspost cq -pakketjes. Enkele uitzonderingen daargelaten, zoals in de drukke decembermaand.

@PJ 66,
Ik kan de redenatie van Daan wel volgen dat het meer bij postnl zal liggen dan bij Bol. Bij Bol staat het niet expliciet in de voorwaarden dat ze de volgende dag leveren en onder Klantenservice -> afleveren van uw bestelling staat een tabel aangegeven waarbij geen afleverdag die op maandag is.
De tabel zegt: Besteldag (voor 22.30u) -> afleverdag.
maandag -> dinsdag
dinsdag -> woensdag
woensdag -> donderdag
donderdag -> vrijdag
vrijdag -> zaterdag
zaterdag -> dinsdag
zondag -> dinsdag
Bol geeft een leverindicatie op de site van de volgende werkdag, die m.i. opgevat zou moeten worden als dat bol zijn uiterste best doet om dit de volgende dag af te leveren, waarbij dit echter nimmer gegarandeerd is.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Je hebt het over leverindicatie, dat haal ik er absoluut niet uit Emmy, lees dit maar eens:

Goodfellas
Ray Liotta
Blu-ray
Vandaag voor 22.30 uur besteld, morgen in huis.

Staat duidelijk morgen dus kun je niet spreken van een indicatie die jij eraan vastknoopt.

Ps verklaar dan ook maar eens hoe het komt dat juristen mij gelijk geven? Bel Consuwijzer maar eens. Hun verwachting klopt niet.

Lees ook dit maar eens van Bol.com

Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. De meeste populaire artikelen hebben wij ruim op voorraad. Artikelen die direct leverbaar zijn uit onze voorraad heeft u in Nederland en België de volgende dag in huis wanneer u op een werkdag bestelt voor 22.30 uur. Let op. De levertijd voor Afhaalpunten in België wijkt hiervan af. Deze bedraagt 2-3 werkdagen.

Voor de artikelen die niet direct op voorraad zijn, gelden andere levertijden. Deze levertijden vindt u naast het betreffende artikel.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Emmy75 schreef:Even een vraagje. Ik kreeg gisteren (=maandag) een niet-brievenbus pakketje geleverd door PostNL. Aanvullende info: pakketje was niet van Bol, er was op zaterdag al een leverpoging gedaan. Hoe verklaart u dit ?

ps. normaliter krijg ik op maandag inderdaad nooit brievenbuspost cq -pakketjes. Enkele uitzonderingen daargelaten, zoals in de drukke decembermaand.
Bij postnl is het op maandag het wegrijden van de meuk welke op zaterdag over is gebleven.
Met overgebleven bedoel ik de pakketjes welke weer mee terug genomen moesten worden op de zaterdag vanwege mensen wie niet thuis waren.
Op maandag zullen er dus nooit "nieuwe" pakketjes in de lichting zitten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door grun »

Daan_1978 schreef:Op maandag zullen er dus nooit "nieuwe" pakketjes in de lichting zitten.
Toch wel: pakjes onder rembours. Die worden niet op zaterdag bezorgd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

PJ 66 schreef:Lees ook dit maar eens van Bol.com

Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. De meeste populaire artikelen hebben wij ruim op voorraad. Artikelen die direct leverbaar zijn uit onze voorraad heeft u in Nederland en België de volgende dag in huis wanneer u op een werkdag bestelt voor 22.30 uur. Let op. De levertijd voor Afhaalpunten in België wijkt hiervan af. Deze bedraagt 2-3 werkdagen.

Voor de artikelen die niet direct op voorraad zijn, gelden andere levertijden. Deze levertijden vindt u naast het betreffende artikel.
Tja het ligt maar net waar men de klemtóón legt in deze.

Gesloten