Pagina 2 van 2

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 14 nov 2011 14:10
door ciske
ik begrijp dan denk ik dat soort constructies niet want bart smit is in mijn optiek bart smit of het nu de webshop of het filiaal om de hoek is.

met dat verschil , dat je bij de webshop de deur niet uit hoeft, maar dan wel de korting in de winkel mist , met daarbij de nodige ergenis. :lol:

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 14 nov 2011 14:11
door marja38
Nou das in elk geval gebleken he :)

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 14 nov 2011 14:18
door Jolijn
Misschien, heel misschien, kun je je middels dat voucher je (mail)gegevens achterlaten, zodat je bericht krijgt bij wat voor aktie dan ook.
Er zijn kledingzaken die dat nl. doen.
Via de mail wordt je dan op de hoogte gebracht van de a.s. 'vaste'klantenavond.

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 14 nov 2011 14:21
door Emmy75
marja38 schreef:ik begrijp dan denk ik dat soort constructies niet want bart smit is in mijn optiek bart smit of het nu de webshop of het filiaal om de hoek is.
Toch is er een groot verschil in de rechten van de consument, op dit forum al talloze malen besproken. Ik stak net een beetje de draak met dit voorbeeld, maar stel nu eens u had uw aankopen in de winkel gedaan om lekker op tijd klaar te zijn en zeker te zijn dat u al het gewenste kon kopen en 1 dag later wordt de BS actie bekend. Dan kunt u niet terug naar de winkel en dit verschil gaan opeisen, u heeft dan zogezegd helemaal geen poot om op te staan.

Nu zijn er nog mogelijkheden. Jammer dat u er geen gebruik van kunt maken. U kunt eens informeren in uw omgeving of er iemand is die u het bedrag wil / kan voorschieten totdat BS het bedrag aan u terugbetaald heeft.
bprosman schreef:45 Euro is een aardig bedrag maar nu moet je alles terugsturen (is dat gratis trouwens ? ) , wachten op je geld, alsnog (met de auto) naar de winkel op die bewuste avond, dan maar hopen dat alles wat je in eerste instantie wilde hebben er nog is anders kun je nog verder... of alsnog online bestellen.
En dan ook nog hopen dat het favoriete en veel te populaire speelgoed niet uitverkocht is en pas na sinterklaas weer verkrijgbaar is met als gevolg de teleurgestelde gezichtjes van de kids.

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 14 nov 2011 15:06
door ciske
En dan ook nog hopen dat het favoriete en veel te populaire speelgoed niet uitverkocht is en pas na sinterklaas weer verkrijgbaar is

en hopen dat Bart Smit niet meeleest , anders kan het ruilen nog wel eens anders gaan.

Waarbij ik alsnog wil zeggen dat ik hoop dat TS de boel ken ruilen en alsnog de korting krijgt, al is het maar voor de kids.

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 14 nov 2011 15:28
door Emmy75
[quote="ciske"]Waarbij ik alsnog wil zeggen dat ik hoop dat TS de boel ken ruilen en alsnog de korting krijgt, al is het maar voor de kids.[/quote]

Ja, dat zeker. Dat had ik ook nog niet aangehaald, dus zeker wel op zijn plaats dat ook te doen inderdaad. In principe staat TS gewoon in haar recht de spullen terug te sturen omdat het in een webwinkel is gekocht en ze nog binnen de bedenktijd zit onder het kopen op afstand.

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 14 nov 2011 15:58
door ciske
TS staat ook in haar/zijn recht , maar dat duurt wel 8 dagen , ach das zo om.

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 14 nov 2011 16:04
door Emmy75
ciske schreef:TS staat ook in haar/zijn recht , maar dat duurt wel 8 dagen , ach das zo om.
In principe zou het zelfs 30 mogen duren en die koopavond is over 2 dagen. Tja als men dat bedrag even niet 2x op de plank heeft liggen is het wel een probleem.

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 14 nov 2011 16:08
door ciske
Misschien is er voor TS een mogelijkheid tot reserveren met een kleine aanbetaling, vragen kost niks.

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 14 nov 2011 16:11
door Emmy75
ciske schreef:Misschien is er voor TS een mogelijkheid tot reserveren met een kleine aanbetaling, vragen kost niks.
En nee heb je, ja kun je krijgen..

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 14 nov 2011 16:14
door ciske
Emmy75 schreef:
ciske schreef:Misschien is er voor TS een mogelijkheid tot reserveren met een kleine aanbetaling, vragen kost niks.
En nee heb je, ja kun je krijgen..
:lol: klopt

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 23 jan 2012 11:41
door BartSmitRetouren
Pakketje retour gestuurd per 22 December 2011 ter waarde van € 289,00.
Tot heden veel reactie per mail gekregen over dat het in goede orde ontvangen is en dat de bank druk is (?!) etc.
Echter tot heden nog niets teruggestort gekregen.

Moet nu gedwongen aan een ingebrekestelling beginnen, dus binnen 8 dagen retour is wel lachwekkend om terug te lezen :)

Nou maar hopen dat BartSmit terug wil betalen, anders moet ik nog een juridische procedure gaan beginnen om een stukje speelgoed... te gek voor woorden eigenlijk...

Overigens wel goed om te weten dat het termijn 30 dagen wettelijk is, dat betekent dat per morgen dit termijn overschreden zal gaan worden. Ben benieuwd.

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 29 jan 2012 20:33
door thecure
marja38 schreef:Alsof ik weer 309 euro heb liggen om nu voor te schieten?
Aan deze zin te zien, heeft u weinig te besteden. Geeft niet, kan gebeuren.
Maar u geeft wel honderden euro's uit aan cadeau's? hmmm

Maar ik vind dat bart smit u netjes tegemoet komt.

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 29 jan 2012 22:17
door dhc
Maar U reageert op een topic van 14-11...?

Hmmm, geeft niet, kan gebeuren.....

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 11 feb 2012 20:01
door 53o
Ik vind dit een extreem slechte afhandeling.

Zelf heb ik in het verleden bij de Media Markt gewerkt. Ik gebruik dit voorbeeld even om een extreme situatie aan te geven zoals een BTW-vrije actie waarbij alles wat ik verkocht had in de afgelopen 2 weken veel goedkoper werd.

Elke klant die in de laatste 2 weken wat gekocht had die in de winkel kwam met de factuur kreeg het verschil terug. Klanten van 3 tot 4 weken daarvoor werden deels gecompenseerd, grotendeels afhankelijk van hoe ver ze buiten die 2 weken vielen.

Uiteindelijk was de schade verwaarloosbaar. Enkele tientallen klanten per BTW-actie, maar wel tientallen tevreden klanten. Ze voelden zich genaaid op het moment dat ze over die actie hoorden maar lopen weer tevreden naar buiten.

Een speelgoedwinkel is veel kleinschaliger en werkt met hogere marges. Een beetje inplannen dat er een aantal ontevreden klanten terugkomen over het prijsverschil kost relatief weinig geld en houdt dat deel van de klantenkring tevreden.

De bedrijfsleider van dat filiaal heeft nog een hoop te leren.

Re: bart smit is bart ****

Geplaatst: 11 feb 2012 20:06
door 53o
Sorry, had niet gelezen dat het om de webwinkel ging. Ik geef een webwinkel gelijk. Zij moeten zich houden aan de zichtstermijn en moeten retouren van een klant accepteren van een klant zonder opgaaf van reden. Hierdoor moeten ze bezuinigen op andere optionele service.

Ga gewoon de volgende keer naar de winkel toe ipv online bestellen.