alfatrion schreef:Ja, maar je conclusie was dat het niet zoveel zou uitmaken.
Ja, in dit geval. Omdat zoals ik de brief gelezen heb deze wel overeenkomt met de wet, hoe knullig deze ook geformuleerd is. Ik vind alleen die kalendermaand term nog een beetje eng.
alfatrion schreef:Overigens, nu het nog eens zo doorlees, zie ik dat er staat dat TS maandelijks de overeenkomst kan ontbinden (met een opzeg termijn van 1 kalendermaand). 'Maandelijks' lees ik als dat er één moment waarop de overeenkomst kan worden ontbonden. De consequentie is dat als leden vergeten om te reageren, er geen overeenkomst bestaat.
Uw formulering was inderdaad een heel stuk beter dan die van de sportschool, deze brief vond ik een beetje knullig opgesteld, maar op zich is dat wel begrijpelijk.
Overigens daarboven in de brief staat:
"Uw jaarovereenkomst gaat automatisch over in een overeenkomst voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van
1 volle kalendermaand, maar dan voor een duurder tarief."
Hier lees ik dan weer niet uit dat er maar één bepaald moment is op op te zeggen maar dat men op elk willekeurig moment kan opzeggen met een termijn van...
alfatrion schreef: Het zal in vrijwel alle gevallen in de algemene voorwaarden staan. In casu verwacht ik dat de sportschool ex-leden binnen gelaten zou hebben en door schade en schande er achter zou moeten komen dat deze ex-leden geen betalingsverplichting hebben.
Yep, maarja er moet wel "iets" wat voor een overeenkomst door moet gaan ten grondslag aan de voortzetting van het abo liggen. Dus krijgen we verlengingen met overeenkomsten van onbepaalde duur met 1 maand opzegtermijn t.a.t. opzegbaar. Dit omdat niet meer met dezelfde periode verlengd mag worden.
TS zou eens per mail met de sportschool kunnen communiceren en doorvragen tot hem helemaal duidelijk is wat de sportschool bedoeld om vervelende discussies achteraf te vermijden. Maar noodzakelijk is het niet echt omdat de wet TS beschermt.