LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Action dubbel afgerekend

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Over welk bedrag hebben we het? 450 euro? 2 euro?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:


Dit is geen slordigheid, dit is oa slordigheid van u zelf dat u niet meteen heeft nagekeken of de bon klopte ja of nee.
En ja dat is je eigen verantwoordelijkheid.

En nee dit is geen diefstal !
Waarbij wij weer bij een ander topic zijn, waar een pompbediende de benzine niet heeft afgerekend.
Daar heeft TS ook vergeten de bon te controleren.
Maar dan is altijd het bedrijf schuldig.
Bah! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door witte angora »

zusjej21 schreef:Over welk bedrag hebben we het? 450 euro? 2 euro?
6 euro per wisser.
Natuurlijk gaat het om het principe en een wisser kost geen 1 maar 6 Euro.
In dit geval dus 12 Euro.

schiphol
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 dec 2011 19:30

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door schiphol »

BRNRDS schreef:De "eigen verantwoordelijkheid van de klant" lijkt mij in dit geval en op deze termijn geen argument om terugbetaling te weigeren.

Natuurlijk gaat het om het principe en een wisser kost geen 1 maar 6 Euro.
In dit geval dus 12 Euro.
.
ik vind van wel, want ze zeggen altijd de prijs bij de kassa wat je moet afrekenen

als je iets kocht voor 6 euro en ze zegt 12 euro ?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door manondoris »

ik zou dat toch direct al merken bij het afrekenen,en inderdaad alltijd de bon ff nakijken ! kocht je alleen de wisser of meerdere artikelen? als je namelijk alleen de wisser kocht dan vind ik het helemaal stom dat je het niet gemerkt hebt :?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het is gebeurd en kan gebeuren, zoiets zou iedereen kunnen overkomen maar ik ging er zelf geen probleem van maken en zou denken ach dat is eigen schuld had je maar beter moeten opletten.

BRNRDS
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2008 12:17

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door BRNRDS »

Nou beter opletten chocomelk?
Zij moeten beter opletten, de prijs wordt helemaal niet opgenoemd, alleen het totaal, dat weet je even niet zo snel als je meerder dingen koopt.
Omdat zij dus geen "visueel materiaal" (video) meer hebben of gewoon te beroerd zijn om het op te zoeken, steken ze wel je geld in hun zak.

Het gaat niet om het bedrag op zich, maar om het feit dat, als je als klant zwart op wit aantoont dat die artikelen inderdaad dubbel zijn afgerekend en als het die gladjanussen niet lukt om dat te bestrijden, ze zich beroepen op "hun" verdwenen prullenbak. Dus hun nalatigheid of slordigheid ombuigen in hun voordeel. Dat is heel klantonvriendelijk. Bovendien is een kassabon een bevestiging van een koopovereenkomst en ik vraag mij dan ook af of daar wel een verval op staat bij fraude, of laten we zeggen "ernstige vergissingen van de kassa"?

Waarmee je dus als klant geen kant uit kunt en dat is gewoon onbehoorlijk zakendoen, waarmee ze wel zichzelf schaden, want ik loop er in het vervolg wel voorbij. Ik heb er maar een woord voor namelijk, afleggers.
Laatst gewijzigd door BRNRDS op 06 dec 2011 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door ciske »

Omdat zij dus geen "visueel materiaal" (video) meer hebben of gewoon te beroerd zijn om het op te zoeken, steken ze wel je geld in hun zak.

tuurlijk , die willen slapend rijk worden :lol:

bonnetje nakijken is een kunst hoor ,moet je bij elke winkel je werkt nu eenmaal met mensen.

jij gaat 14 dagen later , en denk dat ze heel blij zullen zijn als je er niet meer komt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hoe moeten ze dat na 14 dagen nog uitzoeken dan?
Dat de voorraad vloerwissers niet klopt met wat het vlgs het kassasysteem (als het daaraan gekoppeld is?) zou moeten zijn?

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gaat niet om het bedrag op zich, maar om het feit dat, als je als klant zwart op wit aantoont dat die artikelen inderdaad dubbel zijn afgerekend
Je hebt niet zwart-wit aangetoond dat je dubbel hebt afgerekend. Je hebt aangetoond dat er voor twee gelijke artikelen betaald is, niks meer, niks minder, niks anders. Dat je er geen twee hebt meegenomen, maar één, dat heb je nog niet bewezen, en dat kun je ook niet bewijzen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door nevermind »

want ik loop er in het vervolg wel voorbij.
Zeker, als je met een winkel niet tevreden bent, niet meer gaan, simpel! :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door bprosman »

Omdat zij dus geen "visueel materiaal" (video) meer hebben of gewoon te beroerd zijn om het op te zoeken, steken ze wel je geld in hun zak.
Het is al eerder genoemd , waarschijnlijk heb je er overheen gelezen maar zou het in je op kunnen komen dat ze de beelden helemaal geen 14 dagen MOGEN bewaren.

schiphol
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 dec 2011 19:30

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door schiphol »

BRNRDS schreef: Zij moeten beter opletten, de prijs wordt helemaal niet opgenoemd, alleen het totaal, dat weet je even niet zo snel als je meerder dingen koopt.
.
wat heb je daar allemaal gekocht , het koist daar allemaal niets , zo'n 1 a 2 euro bij wijze van
dan moet je toch gedacht hebben ..

wat is dat veel , die 12 euro voor wat ik heb ?

6 euro teveel is erg veel op die prijs
Laatst gewijzigd door schiphol op 06 dec 2011 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door mpr1980 »

@BRNRDS:

Jij hebt NIET aangetoond dat je slechts 1 wisser hebt gekocht. Je hebt door middel van bankafschriften en bonnen aangetoond dat je € 12,- hebt betaald voor 2 wissers. NERGENS, maar dan ook NERGENS staat verklaard dat je maar 1 wisser hebt meegekregen en voor twee wissers hebt betaald.

Advies (net als anderen): stop je energie ergens anders in en controleer voortaan bij de kassa (kan makkelijk net na het afrekenen) je bon. Klopt er dan iets niet, kun je reclameren. Bij een beetje meewerkende winkel kun je zelfs dezelfde dag nog reclameren, maar 14 dagen! HALLO! Dat is echt te laat en dan is het van de zotte dat je de winkel beticht van diefstal.

En NEE, ik werk niet bij de Action, heb geen aandelen, of wat dan ook.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Mij is laatst iets soortgelijks overkomen.

Ik koop bij een grote woonwinkel onder andere een eettafel met een stoel.
Kom ik thuis blijkt dat de cassiere op de bon maar liefst 4(!) keer de stoel heeft aangeslagen. Das nog even wat anders dan 2 vloerwissers.

Ben benieuwd of deze winkel wel goede service verleent en mij het teveel betaalde bedrag teruggeeft.


:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 06 dec 2011 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door Emmy75 »

BRNRDS schreef:Nou beter opletten chocomelk?
Zij moeten beter opletten, de prijs wordt helemaal niet opgenoemd, alleen het totaal, dat weet je even niet zo snel als je meerder dingen koopt.
Dan kijkt u heel even snel op de bon na het afrekenen voordat u de winkel uitloopt. Kunt u met recht reclameren en zullen ze ook niet moeilijk doen. Nu is het niet meer aan te tonen.
BRNRDS schreef:Omdat zij dus geen "visueel materiaal" (video) meer hebben of gewoon te beroerd zijn om het op te zoeken, steken ze wel je geld in hun zak.
U eist dus U moet met bewijzen komen. Zij hoeven niet te zorgen voor uw bewijslast. U toont met de bon alleen aan dat er 2 zijn afgerekend u kunt nu met geen mogelijkheid meer aantonen dat u niet 2 heeft gekocht.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Wanneer elke winkelier de consument maar moet vertrouwen zouden er al vele over de kop zijn gegaan. Om na 14 dagen terug te gaan over dubbel betaald artikel is natuurlijk niet te bewijzen en logisch dat de Action geen geld retour geeft.

Op deze site's worden vele winkeliers met naam en toenaam oplichters genoemd echter zijn er even zovele consumenten die de boel oplichten. Dit soort site's zouden eens moeten gaan nadenken dat wanneer een consument een klacht heeft of een bedrijf te kakken wil zetten dit niet meer annoniem zou kunnen maar met eigen naam.

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door lazylois »

Dit soort site's zouden eens moeten gaan nadenken dat wanneer een consument een klacht heeft of een bedrijf te kakken wil zetten dit niet meer annoniem zou kunnen maar met eigen naam.
Recht voor zijn raap dus.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Action dubbel afgerekend

Ongelezen bericht door nevermind »

Dan kijkt u heel even snel op de bon na het afrekenen voordat u de winkel uitloopt. Kunt u met recht reclameren en zullen ze ook niet moeilijk doen. Nu is het niet meer aan te tonen.
Juist !
Een ander voorbeeld.
Je krijg te weinig wisselgeld terug, en pas thuis valt het op.
Wat denk je, dat je dan nog kunt reclameren.
Gewoon een onzin topic, waar de schuld TS niet bij zichzelf, maar bij de winkel zoekt.

Gesloten