Conclusie:
Ik ben vanmorgen gebeld door iemand van de ANWB.
Ik heb deze persoon verzocht per mail te reageren - daar ik geen vertrouwen meer had in telefonische toezeggingen.
Dus - een mail ontvangen met een kleine samenvatting en:
"Door persoonlijke omstandigheden zijn de betalingen ten behoeve van deze polis niet goed gegaan. U heeft op 1 december 2011 telefonisch contact gehad met één van onze medewerkers om te zeggen dat u zorg zal dragen voor de betaling. Deze betaling hebben wij op 16 december 2011 ontvangen. Op 13 december 2011 hebben wij uw polis beëindigd vanwege wanbetaling omdat de premie op dat moment niet binnen was. Wij hebben u een polisblad afgegeven per 28 december 2011 in verband met wanbetaling. Wij zullen u een nieuw polisblad afgeven waarop staat: afgegeven in verband met beëindiging. Deze ontvangt u binnen vijf werkdagen per post. U staat niet geregistreerd als wanbetaler.
Voor mij is dit in elk geval een prettiger afsluiting van een vervelend iets.
Men geeft in elk geval aan dat het WEL in het systeem stond - maar kennelijk niet van 15/12 - het is dan maar zo.
In elk geval is de ANWB zo sportief om het wanbetaler weg te halen - zodat dit later niet voor nare gevolgen kan zorgen.
Blijft het voor mij alleen vreemd dat een afspraak ten dele genoteerd word - maar ja - dat zal dan wel een menselijke fout zijn.
Voor mij : zaak afgedaan - ANWB bedankt voor het toch wijzigen reden beeindigen polis - en anderen hier bedankt voor de adviezen en goede wensen.