Pagina 2 van 2

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Geplaatst: 21 dec 2011 13:28
door Guardian72
Aanvulling:

Na de (automatische) reactie van Unigarant - wel een snelle respons van hen mogen ontvangen:
Naar aanleiding van uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Ik heb uw e-mail doorgestuurd naar de afdeling kwaliteit en klantenservice. Zij nemen uw e-mail binnen tien werkdagen in behandeling.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wat helaas nog steeds betekent dat met een royementsdatum van 28/12, de 10 dagen te laat zal zijn.

Ik heb trouwens nu maar verzocht om de reden van royement aan te passen - en de boel maar zo te laten - omdat ik toch geen vertrouwen meer heb.

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Geplaatst: 22 dec 2011 12:12
door Guardian72
Conclusie:

Ik ben vanmorgen gebeld door iemand van de ANWB.
Ik heb deze persoon verzocht per mail te reageren - daar ik geen vertrouwen meer had in telefonische toezeggingen.

Dus - een mail ontvangen met een kleine samenvatting en:
"Door persoonlijke omstandigheden zijn de betalingen ten behoeve van deze polis niet goed gegaan. U heeft op 1 december 2011 telefonisch contact gehad met één van onze medewerkers om te zeggen dat u zorg zal dragen voor de betaling. Deze betaling hebben wij op 16 december 2011 ontvangen. Op 13 december 2011 hebben wij uw polis beëindigd vanwege wanbetaling omdat de premie op dat moment niet binnen was. Wij hebben u een polisblad afgegeven per 28 december 2011 in verband met wanbetaling. Wij zullen u een nieuw polisblad afgeven waarop staat: afgegeven in verband met beëindiging. Deze ontvangt u binnen vijf werkdagen per post. U staat niet geregistreerd als wanbetaler.
Voor mij is dit in elk geval een prettiger afsluiting van een vervelend iets.
Men geeft in elk geval aan dat het WEL in het systeem stond - maar kennelijk niet van 15/12 - het is dan maar zo.
In elk geval is de ANWB zo sportief om het wanbetaler weg te halen - zodat dit later niet voor nare gevolgen kan zorgen.

Blijft het voor mij alleen vreemd dat een afspraak ten dele genoteerd word - maar ja - dat zal dan wel een menselijke fout zijn.

Voor mij : zaak afgedaan - ANWB bedankt voor het toch wijzigen reden beeindigen polis - en anderen hier bedankt voor de adviezen en goede wensen.

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Geplaatst: 22 dec 2011 12:36
door witte angora
Blijft het voor mij alleen vreemd dat een afspraak ten dele genoteerd word - maar ja - dat zal dan wel een menselijke fout zijn.
Ik denk dat het inderdaad een menselijke fout is. Zal je maar niet vermoeien met wat er allemaal mogelijk is.

In ieder geval kan het netjes af worden gesloten, in zoverre, zonder dat je er in de toekomst nog problemen mee krijgt. Nu maar hopen dat de TNT de herziene polis ook bezorgd, en niet ergens in een sloot dumpt. :wink:

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Geplaatst: 22 dec 2011 12:47
door Guardian72
witte angora schreef: Nu maar hopen dat de TNT de herziene polis ook bezorgd, en niet ergens in een sloot dumpt. :wink:
Maakt niet uit - daar ze dit per mail bevestigd hebben.
Over de post zal ik maar niet klagen - te veel om op te noemen (zie vele, vele topics elders)

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Geplaatst: 22 dec 2011 12:51
door Jolijn
Guardian72 schreef:Voor mij is dit in elk geval een prettiger afsluiting van een vervelend iets.
Men geeft in elk geval aan dat het WEL in het systeem stond - maar kennelijk niet van 15/12 - het is dan maar zo.
In elk geval is de ANWB zo sportief om het wanbetaler weg te halen - zodat dit later niet voor nare gevolgen kan zorgen.

Blijft het voor mij alleen vreemd dat een afspraak ten dele genoteerd word - maar ja - dat zal dan wel een menselijke fout zijn.

Voor mij : zaak afgedaan - ANWB bedankt voor het toch wijzigen reden beeindigen polis - en anderen hier bedankt voor de adviezen en goede wensen.
Jolijn schreef:En, voor alle azijnpissers, ik weet dat ik had moeten betalen, wil ik ook, maar door omstandigheden liep het mis. ANWB stuurt een herinnering zonder enige gegevens (waarheen betalen, welk kenmerk) en als ik dan bel, en het verhaal vertel, en dan afspreek om op de 15e te betalen (wat dus telefonisch geaccepteerd was, en 'in het systeem gezet zou worden') - dat ook doe - en dan de 16e die dreigbrief en melding beindiging, en de 17e de royementsverklaring.. tja..
Heel misschien staat het ook wel in het systeem, maar stond die dreigbrief er ook al in en is die ondanks alles verzonden?
;-)
Toc nog goed gekomen, fijne kerstdagen!

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Geplaatst: 22 dec 2011 12:53
door Chocomelk
Ik lees het topic nu pas maar wil je alsnog feliciteren met de geboorte
van jullie zoon !

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Geplaatst: 31 dec 2011 15:00
door Guardian72
Laatste update:

Gisteren per post ontvangen een gewijzigde bevestiging van royement.
Nu met als reden: Tussentijdse beeindiging.

De gedane toezegging is de ANWB dus nagekomen.
Alleen, erg jammer dat het zo is gelopen..

In elk geval - nog voor het eind van het jaar is het toch nog netjes en probleemloos afgesloten..

Phew..


(bedankt voor de felicitaties trouwens. Met de kleine gaat het goed, en mijn vrouw herstelt ondertussen redelijk goed.. gaat alleen nog effe duren)

Re: ANWB - Probleem met autoverzekering: OPGELOST

Geplaatst: 31 dec 2011 18:12
door snepke
Gelukkig alles is opgelost.
Ga nu lekker genieten van je vrouw en kind