Pagina 2 van 2
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 04 jan 2012 22:20
door Ricksonja
Ik heb twee medions computers in huis, beide gingen stuk in garantie periode ( is 3 jaar ). Na een standaard mail, wat te doen, hou knop in etc, keurog een voucher gehad, en op gestuurd en binnen 5 werk dagen pc terug en gerepareerd.
Ik hoor wel vaker wat over medion maar ik heb hele goede ervaringen met ze.
Volgens mij mag dat ook een keer gemeld worden.
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 06 jul 2012 17:35
Nieuwe computer Medion Akoya gekocht: scherm bevroor elke keer en na een kwartier schakelde de computer uit. In overleg met support opgestuurd en na 2 weken retour gekregen. Melding: software getest; binnen specificatie (Winstress test foutloos) - Ongerepareerd retourgezonden.
Natuurlijk gaf de computer dezelfde problemen: niet gerepareerd!
Wederom support gebeld: weer opsturen! pas na 3x repareren wordt service ingeschakeld. Nu zit ik al een maand zonder nieuwe computer van bijna €700,-
Dat is pas service!
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 10 jul 2012 14:04
door MedionHulp
Beste Peter,
Wij vinden het vervelend om te lezen dat u problemen heeft met uw MEDION Product.
Als u uw NAW gegevens en/of uw MEDION klantnummer naar
[email protected] mailt, nemen wij contact met u op om samen tot een passende oplossing te komen.
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 11 nov 2013 16:38
door hharteman
Nou als webcare hier toch vertegenwoordigd is heb ik ook nog wel een probleem met het verkrijgen van de wettelijke garantie.
Het gaat hierbij om een e-reader die het nog nooit goed gedaan heeft.
Het apparaat is 2 x mee op vakantie geweest (NB:de enigste momenten dat die word gebruikt) en loopt eigenlijk vaak vast.
We nemen dus maar weer een boek mee tegenwoordig.
Ik dus een formulier op de website van Medion ingevuld met de klacht uitgebreid omschreven en een copy van de aankoopbon.
Vervolgens krijg ik na een aantal dagen een mail terug dat ik een klantnummer heb.
Hier de mail.
=====================================================================================
(Geachte heer/mevrouw Harteman,
Uw klantnummer is **********. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.
Heeft u al eens de reset knop uitgevoerd en gecontroleerd of dit invloed heeft op het probleem? Indien dit nog niet gebeurt is dient u dit uit te testen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Mevr. V. *****
====================================================================================
Goh, dat resetten hadden we dus al 50x gedaan en is de reden van terugsturen want hij loopt steeds vast.
Nou dan wil je de mail beantwoorden en dat gaat dus niet want die bounced back met de mededeling dat ik weer een soortgelijk formulier moet invullen.
Nou, geen nood, dus de 0900 infolijn dan maar gebeld 15 ct p/m.
Het eerste wat ik deed was de man mijn klantnummer geven.
Daar had die dus niets aan want dat kon hij niet zien.
Ik moest hem de gegevens geven die ik had opgestuurd.
Nou die had ik dus niet voor handen want het apparaat was 100 km verderop op dat moment.
De interne communicatie is dus duidelijk niet op orde want met het beschikbare nummer hadden ze inzage moeten hebben en was dit allemaal niet nodig geweest.
Ik heb hier allemaal geen zin meer in.
Het is gewoon een ontmoedigingsbeleid.
Ik breng vd week het apparaat maar terug naar de Aldi en ga daar maar mijn centen terug vragen of regelen het maar met Medion.
Hun zijn mijn eerste aanspreekpunt en dan gaan ze dat maar fijn uitzoeken.
Dit heeft me al veel te veel tijd gekost.
H.Harteman
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 11 nov 2013 16:50
door eleven
Het apparaat is 2 x mee op vakantie geweest
Bedoel je twee jaar achter elkaar?
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 11 nov 2013 19:02
door hharteman
Nee 2x in 1 jaar en is ook maar een paar keer gebruikt.
Het apparaat doet het wel maar dan lig je op het strand te lezen en blokkeert die.
Helaas heb ik vaak niks anders bij me om te resetten dus dag maar anders doorbrengen.
Op de hotelkamer reset ik hem en dan geeft die ineens een half volle batterij terwijl die nog 15 geen minuten gebruikt is.
Volgende dag is die dan vanzelf zonder opladen vol en kan het apparaat soms wel een dag goed lopen.
Heel irritant ding.
Groet H.Harteman
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 11 nov 2013 19:50
door eleven
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 11 nov 2013 21:01
door hharteman
Waarom zou ik dat allemaal lezen?
Aldi geeft 3 jaar garantie op het produkt en het produkt doet niet wat er van verwacht mag worden.
De garantie wordt door medion uitgevoerd maar als de hulpverlening mank gaat is de Aldi mijn eerste aanspreekpunt.
Dat formulier was gelijk al ingevuld en met afschrift vd bon gemailed zoals ik in mijn post al aangaf.
Dan krijg je een dom antwoord en kun je niet reageren op die mail en ben je terug bij af omdat niemand wat met mijn klantnummer kan wat voor deze zaak als nummer werd aangemaakt.
De zaak is dus in behandeling maar ik kan niet reageren zonder weer een heel protocol door te moeten worstelen.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Groet H.harteman
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 11 nov 2013 21:50
door eleven
De garantie wordt door medion uitgevoerd maar als de hulpverlening mank gaat is de Aldi mijn eerste aanspreekpunt.
In jou geval het tweede, want je hebt het eerste contact met Medion gezocht.
Wat denk je als je naar nu terug naar de Aldi gaat, wat je te horen krijgt?
Blijkbaar is iets mis gegaan bij Medion, dus moet je een tweede poging wagen, anders blijf je met de brokken zitten.
Als met de belastingdienst iets niet klopt, zoek je ook vaker het contact tot het opgelost is.
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 13 nov 2013 07:33
door hharteman
Zojuist even het tevredenheids onderzoek ingevuld.
Maar afgewaardeerd met een 1 voor de moeite.
Heb ook opnieuw een poging gedaan maar dan mag je weer 3 dagen wachten op antwoord,
Telegram verzenden met een roeiboot uit China gaat sneller.
Dat is toch niet van deze tijd? of zou het zo druk zijn met problemen daar?
Enfin, indien er geen duidelijkheid komt verdwijnt het apparaat zaterdag in de kliko.en koop ik wel een Sony.
Die doen waar ze voor gemaakt worden.
Zeer teleurstellende ervaring, en heb mijn laatste Medion produkt dan ook gekocht.
Ik ben er klaar mee.
H.Harteman
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 13 nov 2013 08:22
door eleven
hharteman schreef:Zojuist even het tevredenheids onderzoek ingevuld.
Maar afgewaardeerd met een 1 voor de moeite.
Heb ook opnieuw een poging gedaan maar dan mag je weer 3 dagen wachten op antwoord,
Telegram verzenden met een roeiboot uit China gaat sneller.
Dat is toch niet van deze tijd? of zou het zo druk zijn met problemen daar?
Enfin, indien er geen duidelijkheid komt verdwijnt het apparaat zaterdag in de kliko.en koop ik wel een Sony.
Die doen waar ze voor gemaakt worden.
Zeer teleurstellende ervaring, en heb mijn laatste Medion produkt dan ook gekocht.
Ik ben er klaar mee.
H.Harteman
Goede keuze, heb er zelf een.
Trouwens Aldi heeft best goede spullen, maar voor dit soort elektronica moet je echt een merk kiezen.
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 13 nov 2013 09:14
door hharteman
Ik beschouw Medion als het betere China segment en heb met computers en zo best hele goede ervaringen ook op servicegebied.
Vandaar mijn teleurstelling.
H.Harteman
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 17 jan 2014 11:19
door hharteman
Nog 2 pogingen ondernomen bij Medion om mijn gram te halen.
Apparaat opnieuw aangemeld.
Na 3 weken kwam er antwoord dat ik de dvd speler kon resetten door de stekker even uit het stopcontact te halen.
Die mail kwam binnen 24 december 17.00 uur.
Hallo....het ging om een e-reader.
Kon deze keer wel terugmailen met antwoord en de mail kwam niet terug.
10 dagen later kwam het standaard antwoord dat ik reader kon resetten met de resetknop.
Mijn vrouw was ondertussen behoorlijk pissed en heeft de reader uit de kliko gehaald waar ik hem ondertusse ingelazerd had.
We hebben hem mee genomen naar de Aldi samen met alle uitgeprinte stompzinnige mail die ik van Medion heb gehad.
Kreeg zonder problemen mijn geld terug.
Medion traineert opzettelijk de boel en hoopt dat je opgeeft of ze willen dat je belt.
Dat weiger ik per definitie want met mail kan je ook goed communiceren.
Ik vind het onzin dat je dure 0900 nummers moet draaien waar alles opzettelijk heel langzaam loopt.
Buiten dat is telefooncontact door mij beter niet te doen.
Ik ben pissed en dan kan ik niet meer vriendelijk reageren.
Heb een Sony E-reader bij Bol gekocht voor 88 Euro incl. verzend
Ding doet het uitstekend voor 10 Euro meer als de Medion.
Het is alle ergernis niet waard.
Medion kan het wat mij aangaat schudden en zal er niets meer van kopen.
H.Harteman
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 17 jan 2014 12:05
door eleven
hharteman schreef:
Heb een Sony E-reader bij Bol gekocht voor 88 Euro incl. verzend
Ding doet het uitstekend voor 10 Euro meer als de Medion.
Het is alle ergernis niet waard.
Medion kan het wat mij aangaat schudden en zal er niets meer van kopen.
H.Harteman
Daarom schreef ik dit:
eleven schreef:
Trouwens Aldi heeft best goede spullen, maar voor dit soort elektronica moet je echt een merk kiezen.
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 17 jan 2014 17:08
door hharteman
eleven schreef:hharteman schreef:
Heb een Sony E-reader bij Bol gekocht voor 88 Euro incl. verzend
Ding doet het uitstekend voor 10 Euro meer als de Medion.
Het is alle ergernis niet waard.
Medion kan het wat mij aangaat schudden en zal er niets meer van kopen.
H.Harteman
Daarom schreef ik dit:
eleven schreef:
Trouwens Aldi heeft best goede spullen, maar voor dit soort elektronica moet je echt een merk kiezen.
Het kopen van een A merk is ook niet altijd de garantie voor een goed produkt.
Veel A merken laten even goed produkten maken in het eea bananenland.
De reader van Medion had goede waarderingen en was al even op de markt.
Ik ken diverse mensen die er geen probleem mee hebben.
Wij hadden er pech mee en dan is het mooi dat er 3 jaar garantie op zit vd Aldi.
Op veel langer moet je dit soort spul ook niet zien.
Alles wat het na die tijd nog werkt is mee genomen.
Het was de service van Medion die in gebreke bleef.
H.Harteman
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 17 jan 2014 17:42
door Jolijn
We hebben hem mee genomen naar de Aldi samen met alle uitgeprinte stompzinnige mail die ik van Medion heb gehad.
Kreeg zonder problemen mijn geld terug.
Daar doet Aldi idd doorgaans niet moeilijk over, dus een 'gokje' kun je daar wel wagen.
Re: Slechte service MEDION
Geplaatst: 17 jan 2014 19:53
door eleven
hharteman schreef:eleven schreef:hharteman schreef:
Heb een Sony E-reader bij Bol gekocht voor 88 Euro incl. verzend
Ding doet het uitstekend voor 10 Euro meer als de Medion.
Het is alle ergernis niet waard.
Medion kan het wat mij aangaat schudden en zal er niets meer van kopen.
H.Harteman
Daarom schreef ik dit:
eleven schreef:
Trouwens Aldi heeft best goede spullen, maar voor dit soort elektronica moet je echt een merk kiezen.
Het kopen van een A merk is ook niet altijd de garantie voor een goed produkt.
Veel A merken laten even goed produkten maken in het eea bananenland.
De reader van Medion had goede waarderingen en was al even op de markt.
Ik ken diverse mensen die er geen probleem mee hebben.
Wij hadden er pech mee en dan is het mooi dat er 3 jaar garantie op zit vd Aldi.
Op veel langer moet je dit soort spul ook niet zien.
Alles wat het na die tijd nog werkt is mee genomen.
Het was de service van Medion die in gebreke bleef.
H.Harteman
Een A-Merk is niet altijd, maar meestal toch een goed product.
Desktop computer en gereedschap is bij de Aldi een goede koop, voor de rest moet je een andere keuze maken.
Maar toch goed, dat je het geld teruggekregen hebt, ofwel de reader al in de kliko geweest is.
Dus de service van de Aldi is toch goed.