Re: koop geen mobiele telefoon bij de kijkshop niet doen
Geplaatst: 26 jan 2012 21:33
Haha zo veel moeite voor een telefoontje van 39.99
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Jij vergoedt 'm van de dochter van TS? Da's aardig van je!trommel11 schreef:Haha zo veel moeite voor een telefoontje van 39.99
precies maar dat dringt niet tot TS door.Ze stellen dat het ding is overleden als gevolg van verkeerd gebruik.
Nee.crazyme schreef:En jij denkt dat de Kijkshop een forensisch instituut aan het werk zet om het bewijs te leveren ?
Waarom moet het per se een advocaat zijn? Wat is er mis met een jurist die voor het gemachtigde salaris wil werken?crazyme schreef:Ze stellen dat het ding is overleden als gevolg van verkeerd gebruik. Ben het daarmee oneens: stap maar naar een advocaat een telefoon van een paar tientjes.
law schreef: De mobiel zat gewoon in haar jaszak toen ze in een plensbui fietsten
dat heeft niets meer met redelijkheid te maken.alfatrion schreef:
Ik kies er als consument voor om de vraag bij Kijkshop te leggen. Ik heb er namelijk echt geen problemen mee om hiermee naar de rechter te stappen. Mijn kansen acht ik zeer goed omdat het in de lijn der verwachtingen ligt dat ze het bewijs niet kunnen leveren. Mijn opstelling betekent dat de winkel kan kiezen om vrijwillig de overeenkomst van een paar tientjes te ontbinden of om hiervoor gedwongen te worden door de rechter. Indien met voor dit laatste kiest krijgt wordt de winkel gelijk veroordeeld in de proceskosten en het gemachtigde salaris. Dit is een kostenpost die de koopprijs van de telefoon in tienvoud overstijgt.
Dit staat er in de gebruiksaanwijzing:alfatrion schreef:De bewijslast ligt bij de verkoper. Hij moet bewijzen dat hij wel een conform product heeft geleverd. Bewijzen dat er waterschade is volstaat hiervoor niet. Bewezen zal moeten wordt dat dit niet het gevolg is van eigenschappen waarover de mobiel wel hoorde te beschikken maar niet beschikte.
Als er vocht in zit, is hij dus (tegen hun advies in) blootgesteld aan vocht.Behandel uw toestel altijd met zorg en bewaar het in een stofvrije omgeving.
Stel uw toestel niet bloot aan slechte (weers-)omstandigheden (vocht, regen, binnendringen van vloeistoffen, stof, zeelucht, enz.).
Nee hoor, het is niets meer dan een consequentie van de instelling van de verkoper.crazyme schreef:dat heeft niets meer met redelijkheid te maken.
Dat is niet meer dan het opblazen van een probleem.
Dat is te laat. De koopovereenkomst geeft de verkoper de verplichting om een conform product te leveren. Deze verplichting kan hij niet veranderen door met het product een gebruiksaanwijzing mee te leveren. Verklaringen na de koop hebben geen invloed op wat de koper mocht verwachten van het mobieltje op het moment dat hij de overeenkomst afsloot.Brainless schreef:Dit staat er in de gebruiksaanwijzing: (...) Als er vocht in zit, is hij dus (tegen hun advies in) blootgesteld aan vocht.alfatrion schreef:De bewijslast ligt bij de verkoper. Hij moet bewijzen dat hij wel een conform product heeft geleverd. Bewijzen dat er waterschade is volstaat hiervoor niet. Bewezen zal moeten wordt dat dit niet het gevolg is van eigenschappen waarover de mobiel wel hoorde te beschikken maar niet beschikte.
Een beetje raar ook om dit probleem aan de Kijkshop te hangen zoals TS doet. Kijkshop produceert en repareert geen telefoons. Ze zijn slechts verkooppunt net als iedere andere winkel die telefoons verkoopt. Als dat meisje toevallig bij Blokker zo'n telefoon had gekocht had TS nu "koop geen mobiele telefoon bij Blokker" kunnen schrijven. Oftewel: de naam kijkshop voegt niks toe aan dit topic.iltjuh schreef:Regelmatig dat ik een telefoon gekocht heb bij de kijkshop.
Echter heb ik daar nooit klachten over gehad.
Maar wie zegt dat de schade (hetzelfde probleem dat al heel gauw na aankoop was en daarna nog een keer) door vocht komt?Brainless schreef:@alfatrion
Maar dat ontslaat een koper niet van onderzoeksplicht.
Waarom wordt er (blijkbaar) wel van een telefoon verwacht dat het tegen vocht/regen moet kunnen en is het voor een fotocamera een algemeen geaccepteerd gegeven?!
Als ik een lederen bank koop, wordt er ook niet voor koop vermeldt dat ik hem moet reinigen en behandelen met een speciaal middel.
Bij koop krijg je netjes een "gebruiksaanwijzing" hoe de bank te onderhouden.
Als ik dit niet lees, is de verkoper toch ook niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan de bank door het niet goed onderhouden?
Een consument heeft bij nieuwkoop niet snel een onderzoeksplicht. De consument mag er vanuit gaan dat het product geschikt is voor normaal gebruik. Enkel het feit dat het hier een mobieltje betreft geeft de koper geen aanleiding om hier aan te twijfelen.Brainless schreef:Maar dat ontslaat een koper niet van onderzoeksplicht.
Het is terecht dat TS dit aan de Kijkshop verwijt, omdat dit de contractuele partij is waarmee hij een overeenkomst gesloten is. Zij moeten een conforme mobiel afleveren, de bewijslast hiervoor dragen en zorgen voor herstel of vervanging, indien hieraan niet kan worden voldaan. Dat je dit uitbesteed is geen reden om daarmee gelijk je verantwoordelijkheden te ontlopen.GJvdZ schreef:Een beetje raar ook om dit probleem aan de Kijkshop te hangen zoals TS doet. Kijkshop produceert en repareert geen telefoons. Ze zijn slechts verkooppunt net als iedere andere winkel die telefoons verkoopt. Als dat meisje toevallig bij Blokker zo'n telefoon had gekocht had TS nu "koop geen mobiele telefoon bij Blokker" kunnen schrijven. Oftewel: de naam kijkshop voegt niks toe aan dit topic.
Als je 11 bent dan is dat wel veel geld. Ik zou er ook de pest in hebben als die het niet meer deed Trommel11. Het is toch bijna 90 gulden.trommel11 schreef:Haha zo veel moeite voor een telefoontje van 39.99
berend12 schreef:Als je 11 bent dan is dat wel veel geld. Ik zou er ook de pest in hebben als die het niet meer deed Trommel11. Het is toch bijna 90 gulden.trommel11 schreef:Haha zo veel moeite voor een telefoontje van 39.99
Maar wie beweert dan dat dat het geval is? De Kijkshop heeft niet aangegeven dat dat de oorzaak van het probleem is.ciske schreef:klopt op die leeftijd is het erg veel geld, maar of het nu bij de kijkshop of een andere winkel is, als je er verkeerd mee omgaat , tja ...dan is het dikke pech.berend12 schreef:Als je 11 bent dan is dat wel veel geld. Ik zou er ook de pest in hebben als die het niet meer deed Trommel11. Het is toch bijna 90 gulden.trommel11 schreef:Haha zo veel moeite voor een telefoontje van 39.99
toch wel hoor , vocht in het schermpje, misschien eens beter lezenMaar wie beweert dan dat dat het geval is? De Kijkshop heeft niet aangegeven dat dat de oorzaak van het probleem is.