LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heiko bouw Rotterdam

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
dixiewiske

Re: Heiko bouw Rotterdam

Ongelezen bericht door dixiewiske »

Hoi YoWerkendam,

Ik ben ook heel benieuwd welke monteurs er vandaag bij je zijn geweest. Zijn dit dezelfde die er eerder waren of anderen?

Tandoori

Ongelezen bericht door Tandoori »

Wat mij opvalt.

Yusuf geeft in ieder telefonisch en persoonlijk gesprek aan dat het allemaal Egbert zijn schuld is.
Nu zal Egbert vast een hoop fout gedaan hebben maar dat dakkapellen of kozijnen niet goed geplaatst worden heeft niets met Egbert te maken.
Het goed en professioneel plaatsen van kozijnen en dakkapellen valt of staat met een professioneel montageteam.
De vertegenwoordiger kan hier niets aan doen.

Ik denk dat als Heiko bouw alle problemen goed wil oplossen dat zij een professioneel team moeten inhuren.
De medewerkers die nu voor Heiko bouw werken zijn geen vaklui.

theodoor1

Ongelezen bericht door theodoor1 »

Ik ben nu wel benieuwd hoe het gaat aflopen?
yusuf zou deze week langskomen is niet geweest.
wel positief om te lezen dat we een bouwkundig rapport erbij mogen halen.
Ik koop hier allemaal niets voor en we bouwen de dakkapel wel af van binnen want ik wil graag verhuizen.
Ik wil garantie dat als ik lekkage krijg dat ik ergens aan de bel kan trekken om het in orde te krijgen, maar ik hoor van mensen dat de dakkapel zo beroerd staat dat hij eigenlijk afgebroken moet worden.
daar wordt ik niet vrolijk van.
Hoe kun je nu zulk werk afleveren en er dan nog trots op zijn ook??
Ik geloof na alles wat ik lees dat die Egbert wel een bijzondere (negatieve)rol in alles heeft gespeeld welke precies??En hoe nu precies zijn rol in het geheel is geweest en welke band hij met het bedrijf heeft gehad terwijl hij andere bedrijven inschakeld??
sterkte en veel geluk en kennis hebben we nodig

dixiewiske

Ik ben ook benieuwd hoe het allemaal af gaat lopen.
Een bouwkundig rapport kun je altijd laten maken, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Is het bij jullie al officieel afgerond dan? Of wacht je nog steeds op een afspraak?

Tandoori

Bij ons is er (gelukkig) nog niets geplaatst. Ik wil hele duidelijke afspraken op schrift anders laat ik echt geen gat in mijn dak zagen! Inmiddels 9 weken aan het wachten. Is duidelijk afgesproken (ook op de order) dat het 4 à 6 weken zou duren.
Mijn zolder staat al sinds half januari leeg. Al mijn spullen die normaal op zolder staan heb ik moeten opslaan bij een citybox. Wie gaat dit betalen?
Mijn dochter had eind januari al een grotere kamer kunnen hebben, maar slaapt nu al die tijd in een kamertje van 2 meter bij 1,5 meter.

Vorige week een email naar Yusuf gestuurd, maar zoals we inmiddels gewend zijn reageer hij niet. Ondanks zijn beloften om alles netjes en snel op te lossen gebeurt er helemaal niets.

dixiewiske

Wij zitten ook al maanden in de troep. Onze dakkapel staat op een schuine kant boven de eerste verdieping.
Alle spullen staan op een (kleine) zolder, onze dochter slaapt al maanden op een heel klein kamertje. Onze badkamer is nauwelijks bruikbaar. We kunnen niet meer in bad omdat ze iets in ons bad hebben laten vallen waardoor er diepe scheuren in zitten.

Omdat Yusuf maar zeer zelden reageert kunnen we het ook nog niet af laten maken door een ander bedrijf.

Yusuf wilde bij ons (eindelijk) afgelopen donderdag komen. Ik wil echter niet meer in gesprek zonder dat mijn bouwkundig adviseur erbij is en deze kon donderdag niet. Ik geloof niet meer in de mondelinge afspraken dat alles opgelost wordt. Yusuf heeft toegezegd dat alles opgelost zou worden op de manier hoe wij dit wilden.
De laatste keer dat 'alles opgelost' zou worden is er een stukje trespa losgeschroefd en daaronder is een stukje (heel goedkoop) loodvervanger geplakt. Verder wilde ze de naden dichtsmeren...... Moet je weten dat sommige van die 'naden' zo'n 2 cm breed zijn (en ook scheef!)
In de discussie die volgde met de onderaannemer (?) vertelde ik dat ik het een heel lelijk dakkapel vond met een zeer slechte afwerking. Dat was hij niet met me eens en hij gaf me de tip een bouwkundig rapport te laten maken! Dit heb ik dus ook gelijk gedaan! Met het resultaat ben ik niet blij, maar ik ben heel blij dat ik nu officieel weet wat er nog opgelost moet worden.

Ik had nog de hoop het netjes op te kunnen lossen met Yusuf en daarom heb ik hier even niet geschreven. Ik geloof er steeds minder in. Afgelopen vrijdag heb ik hem een sms gestuurd of hij zijn mail wilde lezen, dit na twee mails in drie dagen. Ik kreeg een sms terug met 'oke'. Daarna heb ik weer twee mails gestuurd in twee dagen maar toe nu toe niets gehoord.

Heiko Bouw moet nu wel heel erg goed hun best gaan doen om dit nog netjes op te lossen ben ik bang. Wat een ontzettend slechte communicatie!!
De meest nette oplossing had toch geweest om alles eerst op te lossen met mensen klachten voor hij verder gaat met andere bouwwerken.

Ik blijf het jammer vinden te moeten communiceren via een openbaar forum, hadden wij de enige geweest met slechte ervaringen had ik mijn begin topic ook gelijk weggehaald. Jammer genoeg zijn er veel meer klachten en wil ik mensen nu waarschuwen niet in dezelfde val te trappen als wij in dit topic!

Uiteraard zal ik iedereen op de hoogte houden en het hier ook melden als alles naar tevredenheid wordt opgelost. Misschien is het echt Egbert Egberts die Yusuf er in heeft laten lopen? Ik weet het niet, het personeel wat hier is geweest was geen vast personeel van Heiko Bouw. Ze reden in een bus zonder opschrift en werken totaal niet volgens de regels van de Arbo. Ik ben blij dat ik overal foto's van heb gemaakt!

Mocht iemand interesse hebben in ons bouwrapport of foto's van de dakkapel tijdens de bouw en hoe de afwerking nu is, wil ik deze graag sturen. Stuur me maar een berichtje via dit forum.

Tandoori

Mijn Dakkapel traject bij Heiko bouw is (TOT NU TOE) als volgt verlopen:

In oktober 2011 aanvraag offerte via Dakkapelofferte.nl
Begin november een eerste afspraak met Egbert Egberts
Half november een tweede afspraak met Egbert Egberts, deze belt hij een uur van te voren af.
Week later nieuwe afspraak, wederom belt Egbert af, dit keer vanwege een dubbele afspraak
Eind november gaat de afspraak door.
Eind november een afspraak met de opmeter H.Bakker, komt niemand, H.Bakker blijkt ziek te zijn.
Begin december nogmaals een afspraak om op te meten, ik heb hiervoor wederom een paar uurtjes voor vrij genomen. H.Bakker blijkt nog steeds ziek te zijn.
Volgende dag komt Yusuf zelf opmeten.

Half december komt H.Bakker zelf nogmaals alles opmeten. Ze snappen niet zo goed wat ze moeten doen.
Half december order bij Egberts getekend
Ik ben achteraf niet tevreden met de maat van twee dakvensters die ik ook gelijk door Heiko bouw wil laten plaatsen.
28 december teken ik opnieuw voor een nieuwe order.
Wordt mij door Egberts beloofd dat de dakkapel uiterlijk eind januari geplaatst zal worden.

Eind januari neem ik contact met Egbets op. Egberts reageert niet meer .
Na vele pogingen verteld hij dat het erg druk is en ze met een grote klus bezig zijn.

Half februari ben ik het zat en belt meerdere keren en hoor ineens van Egberts dat hij sinds 1 januari niet meer voor Heiko werkt.
Ik bel Henk Bakker, ook hij is niet meer voor Heiko bouw werkzaam.

Het is nu maart, 5 maanden verder, en nog geen steek verder. Geen toezeggingen, geen afspraken en bovenal geen communicatie.

Zo moet het dus niet mensen.

Als voorbeeld:
Mijn buren: begin november offerte
Eind november staat de dakkapel op dak.
Snel, degelijk en vakwerk

Had ik deze firma ook maar genomen.....

dixiewiske

Wij hadden de eerste afspraken met Egbert in september! Het is nu maart en we zitten nog in de troep!

Het lijkt mij voor Heiko Bouw nu een goede zaak eerst de problemen af te handelen met de ontevreden klanten. Helaas lijken wij geen prioriteit te hebben.....
Sinds mijn vorige stukje op dit forum heb ik contact met Yusuf, helaas zijn zijn mogelijkheden voor een afspraak met ons beperkt ivm werkzaamheden.
Wij hebben behoorlijk veel vrij moeten nemen voor dit bedrijf, ik zou het nu toch wel zeer op prijs stellen als zij ook voor ons wat ruimte kunnen maken.

Alex van Zwolle

Ongelezen bericht door Alex van Zwolle »

Wat een gedoe met die dakkapel. Ik had eerst ook een aantal offertes aangevraagd.
Maar nu ben ik vanmiddag naar een showroom van Ruiter dakkapellen gegaan en ik mocht alles zien. A.s vrijdagmiddag gaan we ook naar een paar andere. Want ik wil toch de vakmensen zien die ik moet vertrouwen dat ze goed werk leveren. Toen mijn ouders gingen verbouwen hebben ze eerst bij mensen thuis gekeken hoe de aannemer daar gewerkt had. Ik denk dat ik dat ook doet voor een gerust gevoel.

dixiewiske

Vanmiddag hebben we een afspraak gehad met Yusuf. Hij had degene meegenomen die hier een groot deel van de werkzaamheden deed en een vriend die bouwkundige is. Bij ons was de bouwkundige die het rapport heeft gemaakt.

We hebben doorgesproken en afspraken gemaakt. Wij ontvangen vrijdag een mail van Heiko Bouw met alle punten die opgelost gaan worden en de termijn waar binnen dit opgelost gaat worden.

Zaterdag laat ik hier weten hoe het verder gaat.

Tandoori

Ben heel benieuwd......

dixiewiske

Helaas nog geen duidelijkheid...
Een mail dat het rapport maandag komt.

Tandoori

Zo het is weer een maand later en nog steeds ben ik in conflict met het bouwbedrijf Heiko bouw, of moet ik zeggen uitzendbureau Heiko.
Dit bedrijf staat bij de kvk geregistreerd als uitzendbureau maar voert blijkbaar ook bouwopdrachten uit.

Sinds een maand geleden is er veel heen en weer gemaild. Of laat ik het zo zeggen, mijn advocaat heeft vele malen een email naar Heiko bouw gestuurd en de eigenaar Yusuf karabudak reageert hier heel summier op. Vele vragen zijn nooit beantwoord.

Om van alle ellende af te zijn waren wij overeengekomen dat ik het kozijn, die hij al besteld had, van hun zou overnemen en daarmee de overeenkomst ontbonden werd.
Tot mijn verbazing had de firma Heiko een totaal ander merk kozijn besteld, de ventilatieroosters vergeten en als klap op de vuurpijl is de maat van het kozijn ook nog eens verkeerd.
Uiteraard heb ik niets aan dit kozijn en daarmee was voor mij de maat vol.

Inmiddels heeft mijn advocaat de overeenkomst ontbonden en heeft dhr Karabudak nog tot 5 april om mijn aanbetaling van 10% terug te storten. Doet hij dit niet dan volgt er een rechtszaak.

Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan zal ik Op alle forums en bedrijvengidsen waar ik maar een recensie kan plaatsen een negatief advies over heiko bouw schrijven.
Aan de overige forumleden wil ik vragen om gezamenlijk met mij een brief op te gaan stellen en deze aan Tros Radar, ombudsman, in je recht, alberto stegeman en andere consumentenprogramma's te sturen.

aena

Ongelezen bericht door aena »

ik heb een tijdje niets van mij laten horen op het forum,
omdat ik dat heb afgesproken met yusuf.
maar het heeft dus geen enkele zin om mij nog aan mijn woord te houden,
omdat hij dan gewoon nergens meer op reageert.
vandaag zou er nieuw glas geplaatst worden...niemand gezien,
dat is al de zoveelste keer dat hij afspraken niet nakomt!
hij gaf aan dat het hem zeer deed dat hij op het forum is geplaatst,
dit doet mij veel zeerder,
een dakkapel die december geplaatst zou worden, en nu eind april nog steeds niet af is!!
wij moeten steeds contact opnemen, hij doet het niet.
we hebben ons de afgelopen drie weken stil gehouden, om te zien of hij dan zelf actie onderneemt...NIETS!!
komt met het verhaal dat het glas Helemaal uit Duitsland komt....dat is best ver hoor :!: :!:
we zijn helemaal klaar met Heiko!
als er hier dan een keer gewerkt wordt, is hij er heel de tijd bij omdat hij wil dat het allemaal goed afgemaakt wordt...jajaja.
en ondertussen hoor we niets meer.

YoWerkendam

Ongelezen bericht door YoWerkendam »

Wij hebben vandaag het bouwkundig rapport binnen gekregrn en dat is zoals verwacht niet echt positief. Vooralde afwerking laat te wensen over, waardoor de kans groot is dat er lekkage ontstaat of er delen gaan rotten. Ik zal de komende week wat quotes op dit forum zetten.
Hebben een maand niks aan Yusuf laten weten iav het rapport, maar nu probeerde hij ons wel zo'n 10 x per dag te bellen. 1keer opgenomen, hij gaf aan dat het belachelijk was dat we niks lieten horen en niet bereikbaar waren. Hij is de eerste maanden alleen maar niet tr bereiken geweest!!!
Wij wilden hem alleen masr zwart maken en opzettelijk onterecht te weinig betalen etc.
Wat een naar persoon die er niets om geeft of anderen in de problemen komen, als hij zijn geld maar krijgt.
Ik doe graag mee met de brief voor Radar, Kassa etc!

Tandoori

Ik kan alleen maar beamen dat Yusuf nergens aan mee wil werken.. Hij valt continue in herhalingen vindt zichzelf erg zielig.
Hij vergeet alleen een heel belangrijk ding. Namelijk dat een klant waar wilt voor z'n geld.

Ik zal beginnen met een aantal quotes.

# Een goede dakkapellen bouwer plaatst een dakkapel in 1 dag. Heiko bouw doet er circa 8 à 10 dagen over!!!!!!
# Een goede aannemer heeft op kantoor altijd een medewerker die de telefoon opneemt. Heiko bouw reageert alleen wanneer ze daar zelf beter van worden.
# Een goed bouwbedrijf komt zijn afspraken na. Heiko bouw beloofd veel maar komt NOOIT zijn afspraken na.

Ik kan nog wel even zo doorgaan.

Mijn advocaat heeft Heiko bouw inmiddels 5 kansen geven om hun verplichten na te komen. Helaas heeft Yusuf niet 1 keer een goede oplossing aangedragen.

Inmiddels heb ik ergens anders een dakkapel besteld en gaan we via de rechter mijn aanbetaling terug eisen.

dixiewiske

dixiewiske schreef:Helaas nog geen duidelijkheid...
Een mail dat het rapport maandag komt.
Wij hebben een paar dagen later een mail gekregen met alle punten die ze op wilden lossen. Na overleg hebben wij zelf besloten niet meer verder te willen met dit bedrijf en liever een deel van de aankoopprijs terug te willen krijgen.
Na nog een aantal weken vertraging hebben wij nu wat geld terug gekregen en lopen er afspraken met een ander bedrijf om onze dakkapel goed af te bouwen.

Tandoori

Wederom is er een maand verstreken. Wij zijn nu al vanaf december aan het wachten op actie. 5 MAANDEN! duurt het nu al.
Laatste stand van zaken:
De heer Karabudak reageert nergens meer op.
Na vele kansen hebben we het nu uit handen gegeven en krijg Heiko bouw volgende week bezoek van een deurwaarder om de dagvaarding in ontvangst te nemen.
Heiko bouw wilt mij een kozijn in mijn maag splitsen, welke een verkeerde maat heeft en een ander merk dan is overeengekomen.

Volgens onafhankelijke experts ga ik deze rechtszaak voor 99,99% winnen. Ik sta gewoon in mijn gelijk. En daarbij heb ik veel bewijsmateriaal. Zoals het ongeoorloofd voeren van keurmerk logo's van KoMo en SKG op hun website en overeenkomsten.

Dat het ook anders kan zal ik hieronder beschrijven.

3 weken geleden nieuw dakkapel besteld (bij een andere firma natuurlijk)
Volgende week komen ze deze plaatsen
Wordt continue op de hoogte gehouden
Alles via schriftelijke correspondentie
Duidelijk taal
Snelle levering
Binnen 1 dag geplaatst

Voorlopig stop ik nu met dit forum. De rechtszaak gaat wel even duren. Zodra deze zaak is voorgekomen laat ik de uitslag hier weten.

dixiewiske

Bij ons is afgelopen week gestart met het herstel van onze dakkapel, voor zover je natuurlijk kunt spreken van herstel bij een nieuw dakkapel!!

Ondanks dat we door het bouwrapport wisten dat er veel problemen waren kwamen we nog meer verrassingen tegen. Wij zijn heel blij dat we de beslissing hebben genomen verder te gaan met een ander bedrijf.
We zitten nu midden in een flinke verbouwing en ondanks alle herrie, drukte en stof is het een ontspannen sfeer. Zo kan verbouwen dus ook gaan.

Heiko Bouw en andere bouwbedrijven die volgens dit principe werken zullen het uiteindelijk niet redden. Wij hadden hier in huis nog veel meer te verbouwen, als er goed werk was geleverd hadden ze hier nog heel wat kunnen verdienen.
Daarnaast zijn er in deze wijk veel oude huizen die pas zijn verkocht, bij goed werk hadden ze hier leuk aan de slag gekund. Maar op deze manier maak je natuurlijk geen reclame voor je bedrijf.

Binnenkort heeft mijn dochter eindelijk na ruim 4 maanden haar nieuwe kamer en kan ik weer eens lekker in bad.

Tandoori

Zoals beloofd zou ik nog reageren.
Na een lange juridische weg heeft de rechter in december 2012 uitgesproken dat Heiko bouw in gebreke is en ik in mijn gelijk stond.
De rechter verweet dhr. Karabudak van slechte communicatie, niet aan de afspraak houden en onkunde op het gebied van plaatsing van dakkapellen.
De rechter vond het belachelijk dat dhr. Karabudak het zo ver heeft laten komen en geen gehoor heeft gegeven aan mijn wens om de aanbetaling terug te betalen.

De rechter heeft uitspraak gedaan dat dhr. Karabudak mijn aanbetaling direct diende terug te betalen.

Omdat Heiko bouw na de uitspraak niets meer van zich liet horen en niet reageerde op de oproep om de aanbetaling zo snel mogelijk terug te betalen heeft mijn advocaat via gerechtelijke deurwaarders beslag op zijn rekening laten leggen.

Na een aantal pogingen van de deurwaarders om mijn geld terug te vorderen is gebleken dat de firma Heiko bouw geen financiële middelen heeft en het bedrag dus niet terug te vorderen is.
is dit slim van Yusuf Karabudak of niet. Zorgen dat je rekeningen leeg zijn zodat er geen geld te halen valt. Wat op zich vreemd is voor een bouwbedrijf en/of uitzendbureau.

Dus ondanks dat de rechter in naam van de Koningin Heiko bouw verplicht tot het terug betalen van mijn aanbetaling doet Yusuf Karabudak dit niet. En dit kan allemaal in ons fantastische land.
Heiko bouw kan gewoon doorgaan met andere mensen teleurstellen en mag nog steeds werk aannemen. Ongelofelijk!!
Wie lacht het laatst hė

Mensen wees gewaarschuwd en gaat niet in zee met dit bedrijf.

Gesloten