Pagina 2 van 4

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 31 okt 2012 18:00
door Acture
Beste Femmke, ivoenmich en HansvanBurik,
We vinden het bijzonder vervelend te lezen dat de dienstverlening van Acture door jullie als negatief wordt ervaren. We doen ons best jullie persoonlijk uitleg te geven over de situaties zoals die door jullie zijn ervaren. Een van onze mederwerkers neemt daarom deze week contact op, tenzij we niet in staat zijn jullie als persoon te identificeren. Wanneer dit het geval is verzoeken wij je je specifieke klacht of situatie aan ons te melden via ww.acture.nl/ikbenziek/klachten zodat we alsnog contact kunnen opnemen.
Met vriendelijke groet,
Acture

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 06 nov 2012 19:29
door Hans van Burik
sorry,vergissing mijnerzijds

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 21 nov 2012 21:33
door Acture
Beste MM87,
Onze excuses, wanneer heb je de klacht ingestuurd? We willen het graag goed oppakken.
Met vriendelijke groet,
Acture

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 21 nov 2012 23:34
door alfatrion
Stel ze in gebreke en geeft ze een betalingstermijn van 14 dagen. Hierna zijn ze in verzuim en zijn ze de wettelijke rente verschuldigd. Als je hierna een aanmaning stuurt dan kun je daar ook kosten voor in rekening brengen. Over de eerste 2500 euro is het maximum 15% doch altijd tenminste 40 euro, de volgende 2500 euro 10% en de volgende 5000 euro 5%.

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 21 dec 2012 08:55
door Dennyke013
Ik ben zelf jammer genoeg sinds augustus al ziek.
Ik vind de behandeling van acture steeds meer op een sekte beginnen te lijken. De wet lappen ze aan hun laars en ze doen alles om je tegen te werken om zo snel mogelijk te herstellen.

Ik zit met zware discopathie in mijn rug te kijken, ver reizen is voor mij niet te doen, toch willen ze dat ik alweer naar nijmegen ga om me door een orthopeed en een psycholoog te laten onderzoeken. (ik kom zelf uit Tilburg)

Wanneer je ze belt vragen ze het hemd van je lijf... Als je aangeeft dat je sommige afspraken niet kunt nakomen omdat je dochter van 14 weken oud in het ziekenhuis ligt en er door artsen word gedacht aan een levens bedreigende ziekte, vinden ze dat geen reden om niet te komen. Ook tijdens het moment dat mijn partner lag te bevallen vonden ze maar gewoon dat ik die kant heen moest komen..

Nu hebben ze me gekort op mijn uitkering omdat de toestemmingsverklaring niet op tijd binnen zou zijn! Grootst mogelijke onzin, daarnaast heeft het uwv de aanvraag om mij te korten nog niet behandeld dus ze mogen me op dit moment ook nog helemaal niet korten.. Is mij door 3 advocaten bevestigd. Maar de dame van Acture blijft volhouden dat dit wel mag. Het bedrag is te laag om juridische hulp in te schakelen, maar echt wat een smerige oplichtersbende..
Als je dan je verhaal wil doen en laat merken dat je pissig bent gaat er die droeftoeter door heen zitten kleppen dat ze de verbinding gaat verbreken omdat ze vind dat je je stem verheft. Sorry maar ik heb nou eenmaal een harde stem.

Echt ik voel me radeloos en in een hoekje geduwd door deze malafide organisatie.. Ze maken mijn herstel onmogelijk! Wat een sekte is dat zeg... Al leg je 100x uit dat zover reizen je herstel beinvloed ze hebben er schijt aan!!

Met vriendelijke groeten Denny van Rooij

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 21 dec 2012 13:44
door Acture
Beste Denny,
We vinden het vervelend te horen dat je onze dienstverlening negatief ervarend. We nemen vandaag contact met je op om een en ander te bespreken. Met vriendelijke groet, Acture

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 28 dec 2012 17:01
door m.konur
ik ben sinds 23-10 ziek nog noppes ondvangen ik heb 6 keer gebeld dan word er zes keer gezegt u word terug gebeld maar zij moeten nu nog bellen wat een onbeschofte organisitatie dit bedrijf moet gewoon gesloten worden en bedrijfen betalen voor hun wanprestatie om te

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 29 dec 2012 12:13
door Acture
Beste M. Konur, we vinden het vervelend dat er nog geen contact is geweest. Maandag zal dit geprobeerd worden, wel afhankelijk van of we je zo kunnen terugvinden. Als dit niet lukt wil je dan maandag zelf contact opnemen? Dit kan via 024-8909470. Ook kun je rechtstreeks een klacht bij ons indienen via de website van Acture www.acture.nl dan hebben we je gegevens en kunnen we zeker in contact komen. Met vriendelijke groet, Acture

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 02 jan 2013 13:05
door Dennyke013
Wat was ik blij toen de klacht via deze site werd opgepikt door Acture, Ik werd gebeld door een zekere SD.. Een man die echt moeite leek te gaan doen en me in ieder geval geruststelde. Ik zou een senior casemanager toegewezen krijgen (heb de voicemail berichten hierover bewaard) Maar tot mijn grote verbazing word mijn zaak nog steeds door dezelfde persoon behandeld als hiervoor...

SD, erkende dat ze tegen de Nederlandse wet in handelen door mij 10% te korten op mijn uitkering terwijl de beslissende instantie (UWV) hier nog helemaal geen beslissing over gemaakt heeft. Volgens SD en 3 verschillende advocaten mag dit inderdaad niet, maar terug draaien doen ze ook niet...

Afgelopen 28dec zou ik een consult hebben door een Orthopeed (hoe kan het ook anders dan dat deze op hetzelfde bedrijven terein zit als de rest van de sekte die zich Acture noemen).. Ik had deze dag zo'n ontzettend veel last van mijn rug dat een treinreis van meer dan 1½uur niet zou bijdragen aan mijn herstel. Ik heb contact gehad met de assistente van de Orthopeed en ook met SD en de casemanager van Acture.. Voor alle zou het geen probleem zijn als ik de afspraak zou verzetten. De afspraak is verzet naar aanstaande vrijdag 4 januari 2013.. Geen enkel probleem zou je zeggen. Ik belde nog met Dhr D en met de casemanager om zeker te zijn dat dit geen gevolgen voor mijn uitkering zou hebben.. Totaal niet meneer werd er mij verteld..

En terwijl ik net sta te douche krijg ik een Voicemail binnen van de casemanager SB, waarin hij doodleuk zegt dat de uitkering is geschorst en er dus geen betalingen meer zullen komen... ONVOORSTELBAAR!!!!! Acture krijgt van mij nog 1 kans, nemen ze die niet zal al het contact via een advocaat gaan lopen, zodat ik me kan focussen op herstel! Sowieso loop ik 2 weken achter met betalen dus volgens mij mag het schorsen van de uitkering pas over 2 weken merkbaar zijn.. 2 weken geleden lag er namelijk geen schorsing.... Maar je zal zien er word niets gestort.

Ook staan er al wat brieven klaar voor verschillende media. Onvoorstelbaar wat een smerige club die mensen van Acture zijn.. Ik moet dus vrijdag naar nijmegen... Waar mag ik dat nu van doen? Ik heb geen auto en moet met het openbaar vervoer.. Een klacht indienen bij Acture heeft geen zin, er word je een mooi plaatje voorgehouden waarin het lijkt dat ze je serieus behandelen maar het tegenovergestelde laten ze nu wel weer zien..

redactie van TROS RADAR, neem aub contact op met de mensen die hier iets schrijven en besteed er aub een uitzending uit.. Dit bedrijf moet gestopt worden, mensen mogen niet rustig beter worden maar moeten werken al zijn ze dood en dood ziek!

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 02 jan 2013 13:30
door rozemarijntje
even belangrijke vraag?sta je zo en zo al onder behandeling van een orthopeed of neuroloog?

en nijmegen snap ik wel naar de st maarten zeker?als dat zo is....en ik waarschuw je alleen maar,als je menzis hebt,mag je daar geloof ik niet eens meer heen voor de rug..

ik zou nu al mijn rechtsbijstant er op zetten,volgens mij kunnen ze dit allemaal niet eens van je verlangen..
behandeling wel,maar niet verplicht naar nijmegen???ook nog nooit van gehoord...

en wat zegt het uwv dan?

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 02 jan 2013 13:43
door Dennyke013
Ik ben in 2008 geopereerd aan mijn rug, ik had destijds een Neuroloog, na de operatie aan mijn rug is dit contact gestopt. In 2011 & 2012 nog bij een orthopeed geweest. Deze gaf mij aan "jammer dat u nog zoveel last heeft, maar wij kunnen nog vrij weinig voor u doen"...

De orthopeed waar ik vrijdag naar toe moet is. Locatie: Ergatis Nijmegen
Adres: Berg en Dalseweg 101, 65252 BC NIJMEGEN..

Op dit bedrijven terrein zit zowel acture, de bedrijfsarts en hun medisch expertisebureau.. Terwijl dit toch onafhankelijke instanties moeten zijn..

Het UWV is bekend met de klachten over acture, ze kunnen alleen vrij weinig tegen hun doen, ze gaven wel duidelijk aan gek te worden van alle telefoontjes die ze van goedwillende mensen krijgen met klachten over Acture.. Zeker omdat ze dus weinig voor die mensen kunnen doen. Zojuist contact gehad met de advocaat, morgen een afspraak.

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 02 jan 2013 14:26
door rozemarijntje
Oke,zo zit het dus.

Ja op gegeven moment is het,leren leven met de pijn( ervaring) dus dan kunnen ze idd ook niet veel meer,
Acuture wil nu weten of dat daadwerkelijk zo is...

Idd zo maar advocaat erop zetten..

Ze zeggen veel over het uwv,maar ik heb toch godzeidank die problemen niet,
Snap niet dat ze niks kunnen doen...

Succes

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 03 jan 2013 18:56
door Acture
Beste Dennyke013, we blijven graag ons best doen je zo goed mogelijk te woord te staan en verder te helpen. Dat wat we kunnen en beloven te doen komen we na, daar mag je op vertrouwen. Het spijt ons te lezen dat dit niet altijd zo overkomt, maar je kunt er van op aan dat we het blijven proberen. Met vriendelijke groet, Acture

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 10 apr 2013 17:29
door Zefanja
Opgelost.

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 11 apr 2013 10:27
door Acture
Beste Zefanja,
We vinden het vervelend te lezen dat er onduidelijkheid is over jouw situatie. Vandaag nemen we contact met je op om dit verder te bespreken. Een eventuele vraag of klacht kun je ook altijd via onze website www.acture.nl of via [email protected] aan ons melden. We nemen dan direct actie. Met vriendelijke groet, Acture.

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 11 apr 2013 10:55
door Barman
@ZefanjaWat ben jij nu aan het schreeuwen tegen en discussieren met een telefoniste? Zij is niet degene die je beter heeft gemeld!

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 11 apr 2013 11:43
door Zefanja
Rare reactie dit.
Beetje onzinnig ook, als je het bericht goed gelezen had, ging het meer om de onbeschofte houding van telefoniste en vanzelfsprekend niet over de betermelding die inderdaad dhr. L. Paanakker heeft gedaan.
Plus vanzelf is de eerste die je te spreken krijgt, de telefoniste en heeft ze wel duidelijk een mening hierover gehad, en ik anderzijds ook.
Nu moet je niet mensen beschuldigen van 'schreeuwen', omdat dat erg speculatief, onbeleefd en kortzichtig is, behalve dan als je weet waar je over praat.
Maar omdat je dat in deze niet weet, snap ik je doel niet hierover te oordelen, en komt dat merkwaardig over.

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 11 apr 2013 12:54
door Barman
Jij gaat met een telefoniste, die slechts de boodschapper is, in discussie over de problematiek rondom Lyme. Over onzinnig gesproken.
Als ik lees hoe jij schrijft over ene Marinda dan zal die onbeschofte houding wel van 2 kanten komen.

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 11 apr 2013 13:25
door Zefanja
Jouw reactie is pas onzinnig, lijkt op: iets willen zeggen, maar weet niet wat.
Als een telefoniste haar niet onderbouwde mening geeft, dan is het juist verstandig haar wél onderbouwd een reactie terug te geven. Je kan wel je mond houden, maar dat is natuurlijk onnozel in dit geval, omdat er wel foutieve conclusies gemaakt kunnen worden door telefoniste en zij die wel evt. kan doorvoeren als zijnde juist.
Er hangt wel degelijk veel vanaf wat voor informatie heen en weer gespeeld wordt tijdens zo'n telefoongesprek, en aangezien Acture degene is die deze bedrijfsarts aangesteld heeft, dan des te meer is het de telefoniste die als eerste aanspreekpunt geld hierover.
Aangezien een telefoniste een betermelding meteen zou kunnen doorvoeren, maar zij dus niet geschikt zou zijn om een toelichting aan te horen over de gang van zaken, zoals jij zegt, dan rijmt dit natuurlijk van geen kanten.

Vervolgens weet ik niet wie je bent en wat je doel is nogmaals, in te breken in dergelijk topic, omdat je duidelijk zegt te menen dat er van onbeschoftheid sprake zou moeten zijn, van beide kanten.
Je zou bijna vermoeden hier te maken hebben met een helderziende of een partijdig persoon, dat laatste denk ik eerder.

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Geplaatst: 11 apr 2013 13:32
door Zefanja
Barman schreef: Als ik lees hoe jij schrijft over ene Marinda dan zal die onbeschofte houding wel van 2 kanten komen.
Als ik spreek over 'ene' Marinda, dan is dat een gevolg en reactie op de onbeschofte houding wat niet gewaardeerd is door mij, IK was hier niet van gediend!

Als je terug leest in dit topic, lees je woorden als 'droeftoeter' over een telefoniste, raar dat je hier dan geen reactie op geeft, aangezien het je zo lijkt te storen als iemand verontwaardigd kan zijn over de behandeling van een telefoniste van Acture.

Dit maakt je reactie wederom vreemd te noemen.