Kijk ook eens even of de bedrijven mogelijkheden hebben voor accept e-mail of iets dergelijks. Dat is vaak ook gratis of kosten zijn in ieder geval lager.helpohhelp schreef:Er zit inderdaad niks anders op dat zoveel mogelijk incasso's te blokkeren en deze rekening pas betalen als het kan. Je hebt gelijk: de bedrijven doodvallen met hun atuomatsiche incasso's. Ze kunnen het krijgen als ik het geld heb, niet eerder. Ik vertik het om nog langer voor hun plezier rood te staan!
Wel wil ik u adviseren goed met alle bedrijven te communiceren. Zomaar op eigen houtje storneren zonder bericht, doet het vaak ook niet zo goed als ze niet weten wat er aan de hand is. Dan sturen ze juist sneller incassobureau's ed en die kosten kunt en wilt u er ook niet bij hebben.
Slechte zaak! Mensen moeten eerst verder in de <piep> komen voor ze hulp kunnen krijgen. Als ze eerder hulp kunnen krijgen zijn de problemen ook makkelijker/sneller op te lossen. Ik zeg niet dat het makkelijk is maar wel makkelijker dan als iemand veel verder in de je-weet-wel zit.helpohhelp schreef: Overigens schuldhulpverlening kon mij niet helpen, daarvoor was de achterstand weer te gering!
Ga ook eens onderzoeken of u kwijtschelding kunt krijgen voor gemeentelijke lasten, als u dit nog niet onderzocht had. Misschien kunt u hulp krijgen van een voedselbank, ja ik weet dat het een moeilijke stap kan zijn maar als u het nodig heeft en gebruik van kunt maken, is het verstandig dat te doen.
U kunt ook eens goed op internet rondsnuffelen. Er zijn allerlei bedrijven die regelmatig gratis proefmonsters van vanalles en nogwattes verstrekken, soms moet u daarvoor wel een review schrijven van uw gebruikservaring. Vraag eventueel aan goede vrienden of familie of u op hun naam/adres ook 1 mag laten aankomen (meestal is het max. 1 per adres). Dan heeft u meerdere proefverpakkingen en soms is het toch weer een keer gratis wasmiddel voor de wasmachine of zo, alle beetjes helpen. U kunt ook eens op zoek naar sites voor andere bespaartips. Het internet staat er vol mee.
@wa,
Helemaal mee eens, goed verwoord!