Pagina 2 van 2

Re: buik vol van bol.com

Geplaatst: 05 apr 2012 09:15
door John29januari1968
fransvans schreef:Af en toe bestel ik iets bij Bol.com en tot voor kort was ik daar tevreden over, alles redelijk snel thuis bezorgd en nooit problemen. Tot ik een spel bestelde op 25 februari dat op dinsdag 28 februari geleverd zou worden. Helaas, op donderdag 1 maart ontving ik niet het spel maar een blu ray disk. Een inpakfout volgens de klantenservice, die mij keurig uitlegde hoe ik de disk kon retourneren. Als ik alsnog het spel wilde moest ik het opnieuw bestellen. Een goede nazending was niet mogelijk, ook al lag de fout bij Bol.com. Daarvoor werden excuses aangeboden. Nou had ik helaas al 59,99 euro betaald per ideal en ik wilde mijn geld terug voordat ik een nieuwe bestelling zou plaatsen. Wie schetst mijn verbazing dat het geld pas teruggestort wordt zodra de bestelling geretourneerd en door bol.com verwerkt is. Op 2 maart heb ik de bestelling geretourneerd, maar nu een week later op 9 maart, heb ik nog steeds geen geld terug van Bol.com. Volgens de klantenservice moet ik op 15 maart opnieuw aan de bel trekken als ik nog geen terugbetaling heb ontvangen. Dit is echt te gek voor woorden, bol.com maakt een fout, geeft dat toe, maar stort het geld niet terug voordat zij zelf de retourzending hebben verwerkt en geeft aan dat dit wel 2 weken kan duren! Deze handelswjze wordt gedekt door de voorwaarden van Bol.com: kortom mijn betalingsverlichting blijft van kracht zolang de retourzending niet is verwerkt.
Wel een wijze les mocht ik ooit nog iets bij bol.com bestellen dan betaal ik in ieder geval achteraf, maar ook dan geldt dat je als consument ook in het geval dat bol.com het verkeerde levert, een betalingsverplichting houdt. Als consument trek je dus aan het korste eind ook al ligt de fout van bol.com.
Nu ik dit weet bedenk ik mij wel 3 keer voordat ik bij bol.com een nieuwe bestelling plaats. Ik pak voortaan liever de fiets naar de stad. Wat extra beweging kan geen kwaad! Ik heb mijn buik vol van bol.com.
Ik ben benieuwd of ik een uitzondering ben of dat er meer lotgenoten zijn.
Het is heel vervelend dat ze een fout hebben gemaakt. Dat je je geld pas terugkrijgt als je het andere artikel retour heb gestuurd en dat zij dat verwerkt hebben is wel logisch. Dit omdat er een kans bestaat dat anders het artikel niet retour komt.
Het is wel vervelend, maar ze kunnen geen ijzer met handen breken. Inmiddels is bol.com zo groot dat er wel eens wat fout kan gaan.
Gelukkig is het de andere keren wel goed gegaan, toch?
En achteraf betalen is een goede optie om dit probleem niet meer te krijgen, of in de stad halen inderdaad.

Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost, want als je iets graag hebben wilt begrijp ik dat je het ook snel opgelost wilt zien zodat je het alsnog kunt gaan kopen.

Re: buik vol van bol.com

Geplaatst: 26 apr 2012 09:40
door Ivonne66
Ik heb dezelfde ervaring met bol.com als topicstarter en had zelf ook een topic hierover geopend. Ik vreesde al dat het erg lang kon duren voordat je je geld terug krijgt. Ik wilde graag m et een acceptgiro betalen, maar met telefoons schijnt dat niet te kunnen, alleen maar direct betalen. Iets wat jij niet krijgt en niet terug stuurt kunnen ze niet op jouw verhalen vind ik. Tuurlijk, waar gewerkt wordt vallen spaanders, maar dan kan dat wel op een klantvriendelijker manier opgelost worden door het product opnieuw te sturen naar de klant, het geld van de klant hebben ze al, dus geen probleem lijkt mij. Daar zullen ze heus wel voor verzekerd zijn of zo. :wink:

Re: buik vol van bol.com

Geplaatst: 26 apr 2012 11:53
door MAXIEM
Ivonne66

Als je niet bij aflevering of achteraf met een AC kunt betalen, dan moet je gewoon geen zaken doen met een bedrijf (dus ook niet met Bol.com).

Maxiem.

Re: buik vol van bol.com

Geplaatst: 30 apr 2012 08:40
door John29januari1968
Ivonne66 schreef:Ik heb dezelfde ervaring met bol.com als topicstarter en had zelf ook een topic hierover geopend. Ik vreesde al dat het erg lang kon duren voordat je je geld terug krijgt. Ik wilde graag m et een acceptgiro betalen, maar met telefoons schijnt dat niet te kunnen, alleen maar direct betalen. Iets wat jij niet krijgt en niet terug stuurt kunnen ze niet op jouw verhalen vind ik. Tuurlijk, waar gewerkt wordt vallen spaanders, maar dan kan dat wel op een klantvriendelijker manier opgelost worden door het product opnieuw te sturen naar de klant, het geld van de klant hebben ze al, dus geen probleem lijkt mij. Daar zullen ze heus wel voor verzekerd zijn of zo. :wink:
Hij meldt dat hij wel wat ontvangen heeft, alleen niet het juiste. Dat onjuist verkregen item dient hij terug te sturen. Dat lijkt me meer dan logisch. Je kunt niet zomaar alles houden wat ze verkeerd sturen. Dus ik denk wel dat als je het niet terugstuurt dat ze dat product dat je houdt wel kunnen verrekenen met het geld dat al betaald is. Houden betekent een goedkeuring van dat wat je ontvangen hebt - en dat betekent betalen en in zijn geval verrekenen met dat wat al betaald is. Als er geld overblijft, dan dienen ze dat terug te storten.
Kortom, gewoon terugsturen en ervan uitgaan dat het goedkomt.
Hoop dat het inmiddels is gelukt?