Re: buik vol van bol.com
Geplaatst: 05 apr 2012 09:15
Het is heel vervelend dat ze een fout hebben gemaakt. Dat je je geld pas terugkrijgt als je het andere artikel retour heb gestuurd en dat zij dat verwerkt hebben is wel logisch. Dit omdat er een kans bestaat dat anders het artikel niet retour komt.fransvans schreef:Af en toe bestel ik iets bij Bol.com en tot voor kort was ik daar tevreden over, alles redelijk snel thuis bezorgd en nooit problemen. Tot ik een spel bestelde op 25 februari dat op dinsdag 28 februari geleverd zou worden. Helaas, op donderdag 1 maart ontving ik niet het spel maar een blu ray disk. Een inpakfout volgens de klantenservice, die mij keurig uitlegde hoe ik de disk kon retourneren. Als ik alsnog het spel wilde moest ik het opnieuw bestellen. Een goede nazending was niet mogelijk, ook al lag de fout bij Bol.com. Daarvoor werden excuses aangeboden. Nou had ik helaas al 59,99 euro betaald per ideal en ik wilde mijn geld terug voordat ik een nieuwe bestelling zou plaatsen. Wie schetst mijn verbazing dat het geld pas teruggestort wordt zodra de bestelling geretourneerd en door bol.com verwerkt is. Op 2 maart heb ik de bestelling geretourneerd, maar nu een week later op 9 maart, heb ik nog steeds geen geld terug van Bol.com. Volgens de klantenservice moet ik op 15 maart opnieuw aan de bel trekken als ik nog geen terugbetaling heb ontvangen. Dit is echt te gek voor woorden, bol.com maakt een fout, geeft dat toe, maar stort het geld niet terug voordat zij zelf de retourzending hebben verwerkt en geeft aan dat dit wel 2 weken kan duren! Deze handelswjze wordt gedekt door de voorwaarden van Bol.com: kortom mijn betalingsverlichting blijft van kracht zolang de retourzending niet is verwerkt.
Wel een wijze les mocht ik ooit nog iets bij bol.com bestellen dan betaal ik in ieder geval achteraf, maar ook dan geldt dat je als consument ook in het geval dat bol.com het verkeerde levert, een betalingsverplichting houdt. Als consument trek je dus aan het korste eind ook al ligt de fout van bol.com.
Nu ik dit weet bedenk ik mij wel 3 keer voordat ik bij bol.com een nieuwe bestelling plaats. Ik pak voortaan liever de fiets naar de stad. Wat extra beweging kan geen kwaad! Ik heb mijn buik vol van bol.com.
Ik ben benieuwd of ik een uitzondering ben of dat er meer lotgenoten zijn.
Het is wel vervelend, maar ze kunnen geen ijzer met handen breken. Inmiddels is bol.com zo groot dat er wel eens wat fout kan gaan.
Gelukkig is het de andere keren wel goed gegaan, toch?
En achteraf betalen is een goede optie om dit probleem niet meer te krijgen, of in de stad halen inderdaad.
Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost, want als je iets graag hebben wilt begrijp ik dat je het ook snel opgelost wilt zien zodat je het alsnog kunt gaan kopen.