LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VGZ en chronish fysio
-
Re: VGZ en chronish fysio
ja idd ,
kijk als je nooit met dit soort dingen te maken hebt en je valt er ineens in...
maar goed dan nog zou ik denken,hoe werkt dat allemaal,heb het zelf immers ooit ook allemaal uit moeten vinden.
en ja idd ik zou nu wachten tot alles gergeld is..en blijven bellen enz enz en je fysio erop zetten,na een stevig gesprek!
en tot die tijd oefeningen doen die je hebt gekregen,neem aan dat je die hebt gekregen voor een whiplash en anders kan je vast wel wat vinden op internet...
zou dat wel doen als ik jou was...
om het een beetje in beweging te houden,voor zover dat toegestaan is ,maar goed na zoveel behandelingen heb je wel opgetel neem ik aan?
kijk als je nooit met dit soort dingen te maken hebt en je valt er ineens in...
maar goed dan nog zou ik denken,hoe werkt dat allemaal,heb het zelf immers ooit ook allemaal uit moeten vinden.
en ja idd ik zou nu wachten tot alles gergeld is..en blijven bellen enz enz en je fysio erop zetten,na een stevig gesprek!
en tot die tijd oefeningen doen die je hebt gekregen,neem aan dat je die hebt gekregen voor een whiplash en anders kan je vast wel wat vinden op internet...
zou dat wel doen als ik jou was...
om het een beetje in beweging te houden,voor zover dat toegestaan is ,maar goed na zoveel behandelingen heb je wel opgetel neem ik aan?
Ook ik heb dit zelf allemaal moeten uitzoeken, en een telefoontje naarrozemarijntje schreef: maar goed dan nog zou ik denken,hoe werkt dat allemaal,heb het zelf immers ooit ook allemaal uit moeten vinden.
de zorgverzekering is zo gedaan toch.
-
als ik echt iets op papier wil hebben dan mail ik....
mail is rechtmatig....of via de chat...even inloggen..
en vertrouw ik het niet dan doe ik het nog een keer... net zolang tot ik het zeker weet...ja zo ben ik ?
mail is rechtmatig....of via de chat...even inloggen..
en vertrouw ik het niet dan doe ik het nog een keer... net zolang tot ik het zeker weet...ja zo ben ik ?
Johanna,
Hoe heb je die flexie-extentie-trauma opgelopen? Door een verkeersongeval? Heb je geen rechtsbijstand die je kan ondersteunen?
Zie ook de richtlijn van de KNGF: indien je chronische klachten worden ingedeeld in WAD 3 (en 4) vallen je klachten '(sensorische processen) buiten deze richtlijn. Dat moet de neuroloog weten en de REVALIDATIE ook. Dus vraag aan de neuroloog, fysio EN revalidatie in welke WAD-gradatie je chronische klachten onder vallen! En dat de revalidatie-arts beweert dat als je geen fysio (meer) krijgt (vergoed) omdat dat de klachten dan 'chronisch' worden, lijkt mij opzich een kromme redenering. Je ging naar de fysio (via verwijzing van de neuroloog) JUIST omdat je klachten niet verdwijnen, toch? En dan moet je ook nog oppassen, je zegt het zelf al, dat je in het revalidatie-traject komt, met meerdere(!) disciplines, wat de medische kosten nog meer opdrijft en dat je ondertusen het 'verwijt' krijgt dat JIJZELF op den duur(...) debet bent aan de chronische klachten (lees: passieve coping, bewegingsangst en dat soort termen). En NOOIT een machtiging verlenen, indien je zelf niet weet wat precies in je dossier wordt vermeld over je klachten, vooral als het om 'whiplash' gaat, waarvan klachten langer aanhouden dan DRIE maanden. Chronische klachten worden nl. NIET erkend als de OORZAAK door derden is veroorzaakt, waarvan jij een 'whiplash' hebt opgelopen. En jij daarentegen bent niet verplicht onjuiste gegevens aan derden te verstrekken. Advies: eerst inzage in al je medische dosiers: neuroloog, revalidatie, fysiotherapie en vraag van alles en kopie!! Dan weet je wat er over jouw chroniche klachten wordt geschreven. En wat vind je huisarts overigens van deze gang van zaken?
NB: zie ook een stukje over ziektewinst en (o.a) 'whiplash'.....
http://www.mt.nl/1/7895/home/ziekte-als-beloning.html
en over Achmea, die (zichzelf ) 'ontzorgt:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 17#p996417
Australisch onderzoek waar de revalidatie-arts nog een puntje aan kan zuigen als het om chronische whiplash gaat:
http://www.network54.com/Forum/238814/t ... sen+-+nvmt
Succes! En laat je (financieel) niet kisten! Dit alles staat niet op zichzelf.
Hoe heb je die flexie-extentie-trauma opgelopen? Door een verkeersongeval? Heb je geen rechtsbijstand die je kan ondersteunen?
Zie ook de richtlijn van de KNGF: indien je chronische klachten worden ingedeeld in WAD 3 (en 4) vallen je klachten '(sensorische processen) buiten deze richtlijn. Dat moet de neuroloog weten en de REVALIDATIE ook. Dus vraag aan de neuroloog, fysio EN revalidatie in welke WAD-gradatie je chronische klachten onder vallen! En dat de revalidatie-arts beweert dat als je geen fysio (meer) krijgt (vergoed) omdat dat de klachten dan 'chronisch' worden, lijkt mij opzich een kromme redenering. Je ging naar de fysio (via verwijzing van de neuroloog) JUIST omdat je klachten niet verdwijnen, toch? En dan moet je ook nog oppassen, je zegt het zelf al, dat je in het revalidatie-traject komt, met meerdere(!) disciplines, wat de medische kosten nog meer opdrijft en dat je ondertusen het 'verwijt' krijgt dat JIJZELF op den duur(...) debet bent aan de chronische klachten (lees: passieve coping, bewegingsangst en dat soort termen). En NOOIT een machtiging verlenen, indien je zelf niet weet wat precies in je dossier wordt vermeld over je klachten, vooral als het om 'whiplash' gaat, waarvan klachten langer aanhouden dan DRIE maanden. Chronische klachten worden nl. NIET erkend als de OORZAAK door derden is veroorzaakt, waarvan jij een 'whiplash' hebt opgelopen. En jij daarentegen bent niet verplicht onjuiste gegevens aan derden te verstrekken. Advies: eerst inzage in al je medische dosiers: neuroloog, revalidatie, fysiotherapie en vraag van alles en kopie!! Dan weet je wat er over jouw chroniche klachten wordt geschreven. En wat vind je huisarts overigens van deze gang van zaken?
NB: zie ook een stukje over ziektewinst en (o.a) 'whiplash'.....
http://www.mt.nl/1/7895/home/ziekte-als-beloning.html
en over Achmea, die (zichzelf ) 'ontzorgt:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 17#p996417
Australisch onderzoek waar de revalidatie-arts nog een puntje aan kan zuigen als het om chronische whiplash gaat:
http://www.network54.com/Forum/238814/t ... sen+-+nvmt
Succes! En laat je (financieel) niet kisten! Dit alles staat niet op zichzelf.
-
Iedereen die een conflict heeft met zijn zorgverzekeraar, kan een klacht indienen bij de SKGZ in Zeist. De zorgverzekeraar dient je over die mogelijkheid te informeren. Zij zijn in gebreke als ze dit niet doen.
Ik raad je dit echt aan. Maar zorg wel dat je jezelf niet administratief vergist. Overigens is de reden dat verzekerden zich vergissen met rekeningen vaak te wijten aan de zorgverzekeraar, omdat die zijn adminsitratie of niet op orde heeft, of heel onduidelijk communiceert.
Ik raad je dit echt aan. Maar zorg wel dat je jezelf niet administratief vergist. Overigens is de reden dat verzekerden zich vergissen met rekeningen vaak te wijten aan de zorgverzekeraar, omdat die zijn adminsitratie of niet op orde heeft, of heel onduidelijk communiceert.
Mijn dossiers heb ik wel gekregen,staat veel in vermeld door Neuroloog,chronisch
pijn na post-flex-extensie trauma i.v.m.ongeval.
Ik moest met een spoedverwijzing van de neuroloog naar fysio omdat ik niets meer kon bewegen,dan kan je dus echt niet wachten.
nekbrace,armbrace enz.
Alles zat vast,ga dan maar wachten op een machtiging terwijl het VGZ mij duidelijk tot 3 keer toe alleen een verwijzing vroeg.
niemand daar aan de telefoon had het over een machtiging.
lees maar in mijn eerdere post.
Ik heb dus netjes gedaan wat VGZ mij vroeg.
tot ze nu pas met een machtiging aankwamen zetten.
pijn na post-flex-extensie trauma i.v.m.ongeval.
Ik moest met een spoedverwijzing van de neuroloog naar fysio omdat ik niets meer kon bewegen,dan kan je dus echt niet wachten.
nekbrace,armbrace enz.
Alles zat vast,ga dan maar wachten op een machtiging terwijl het VGZ mij duidelijk tot 3 keer toe alleen een verwijzing vroeg.
niemand daar aan de telefoon had het over een machtiging.
lees maar in mijn eerdere post.
Ik heb dus netjes gedaan wat VGZ mij vroeg.
tot ze nu pas met een machtiging aankwamen zetten.
Net contact gehad met VGZ
Telefoniste heeft het uitgezocht waarom dit allemaal misgaat daar.
Blijkt nu dat de fysiotherapeut een paar op chronisch en de rest op accuut heeft gedeclareerd.????
Oplossing volgens de telefoniste
Laat de fysiotherapeut een machtiging voor chronische fysio invullen vanaf de begin datum.
Stuur dit naar ons op,en wij verlenen het met terugwerkende kracht.
Rekening bij incassobureau zou ze direct proberen terug te halen.
Kijken of dit nu helpt het probleem op te lossen....
Blijkt nu dat de fysiotherapeut een paar op chronisch en de rest op accuut heeft gedeclareerd.????
Laat de fysiotherapeut een machtiging voor chronische fysio invullen vanaf de begin datum.
Ok, duidelijk. Heb je zelf juridische ondersteuning ivm het ongeval / incassorompslomp?
-
nou wat zei ik je...fysio dus fout!
die hoort dit echt te weten......ik zou haar even bedanken voor alle ellende...
ik denk onder acuut gewoon je av aangesproken en je hebt maar 200 euro voor fysio ja daar ben je zo door heen...
ik zou ACUUT de fysio bellen en het haar ook even lekker laten regelen...
ik neem aan dat je haar in de loop der tijd toch wel verteld hebt wat er speelt?
succes.
die hoort dit echt te weten......ik zou haar even bedanken voor alle ellende...
ik denk onder acuut gewoon je av aangesproken en je hebt maar 200 euro voor fysio ja daar ben je zo door heen...
ik zou ACUUT de fysio bellen en het haar ook even lekker laten regelen...
ik neem aan dat je haar in de loop der tijd toch wel verteld hebt wat er speelt?
succes.
juridische ondersteuning heb ik wel,maar gaat vreselijk traag.
En die no cure- no pay word overal afgeraden.
Dus heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld.Dat gaat niet zo vlot.
fysiotherapeut direct gebeld en bedankt voor de problemen die hij heeft veroorzaakt.
Nu een machtiging naar hem opgestuurd,want ik wil hem deze week even niet zien.Heeft mij teveel stress bezorgd.
En die no cure- no pay word overal afgeraden.
Dus heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld.Dat gaat niet zo vlot.
fysiotherapeut direct gebeld en bedankt voor de problemen die hij heeft veroorzaakt.
Nu een machtiging naar hem opgestuurd,want ik wil hem deze week even niet zien.Heeft mij teveel stress bezorgd.
-
goed zo!
nou ik hoop dat je zelf wat kan doen aan je pijn(oefeningen)en dat het hopelijk snel goedkomt,
tuurlijk heb je hier stress van...niet te weinig lijkt me..
succes met alles en sterkte..
misschien even laten weten dat vgz idd alles heeft opgelost?
mm nog eventjes,waarom moet je nog juridisch iets doen dan?vgz gaat toch alles regelen als alles binnen is?de machtiging??of heb ik iets belangrijks gemist?
nou ik hoop dat je zelf wat kan doen aan je pijn(oefeningen)en dat het hopelijk snel goedkomt,
tuurlijk heb je hier stress van...niet te weinig lijkt me..
succes met alles en sterkte..
misschien even laten weten dat vgz idd alles heeft opgelost?
mm nog eventjes,waarom moet je nog juridisch iets doen dan?vgz gaat toch alles regelen als alles binnen is?de machtiging??of heb ik iets belangrijks gemist?
Is het een idee om dat even met vermelding van de datum en tijdstip en evt. naam vd telefoniste, zwart op wit door te mailen?johanna.b schreef:Net contact gehad met VGZ
Dan kan niemand later beweren dat iets dergelijks helemaal niet gezegd is.
Je hebt gelijk Jolijn,
Datum en tijdstip vind ik wel op mijn telefoonrekening,was met het huisnummer.
Vandaag gebeld door het incassobureau dat ze geen melding
hebben gehad om het terug te halen van hun kantoor,dus VGZ heeft niets gedaan en weer geen woord gehouden.
Of ik toch nog maar even snel wilde betalen.
Dit bedoel ik nou met hun fouten en beloftes.
Datum en tijdstip vind ik wel op mijn telefoonrekening,was met het huisnummer.
Vandaag gebeld door het incassobureau dat ze geen melding
hebben gehad om het terug te halen van hun kantoor,dus VGZ heeft niets gedaan en weer geen woord gehouden.
Of ik toch nog maar even snel wilde betalen.
Dit bedoel ik nou met hun fouten en beloftes.
1e 3 maanden ging oke met de machtiging,daarna wederom een machtiging toegestuurd voor de 2e 3 maanden ,deze worden geweigerd omdat het volgens hun niet in het besluit op bijlage 1 van de zorgverzekering voorkomt.???
Besluit zorgverzekering
Bijlage 1. van het Besluit zorgverzekering
Bijlage behorende bij artikel 2.6, tweede lid.
16°. whiplash;
6. Indien het een aandoening betreft als bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, subonderdeel 16,
is de duur van de behandeling maximaal drie maanden. Indien hierna nog sprake is van de
trias bewegingsverlies, conditieverlies en cognitieve stoornissen, kan deze periode verlengd
worden met maximaal zes maanden.
Verwijskaart: trias bewegingsverlies, conditieverlies en cognitieve stoornissen,meegestuurd.
Dus voor mij nog steeds onbegrijpelijk..
Besluit zorgverzekering
Bijlage 1. van het Besluit zorgverzekering
Bijlage behorende bij artikel 2.6, tweede lid.
16°. whiplash;
6. Indien het een aandoening betreft als bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, subonderdeel 16,
is de duur van de behandeling maximaal drie maanden. Indien hierna nog sprake is van de
trias bewegingsverlies, conditieverlies en cognitieve stoornissen, kan deze periode verlengd
worden met maximaal zes maanden.
Verwijskaart: trias bewegingsverlies, conditieverlies en cognitieve stoornissen,meegestuurd.
Dus voor mij nog steeds onbegrijpelijk..
-
gewoon weer stug doorgaan dus!
als de klachten nog steeds zo hevig zijn als dat het de eerste 3 maanden was,heb je er recht op...
is fysio er al mee bezig geweest...
als de klachten nog steeds zo hevig zijn als dat het de eerste 3 maanden was,heb je er recht op...
is fysio er al mee bezig geweest...
Ja,Fysio is degene die het heeft ingediend.
Moest een brief meesturen van de arts dat er sprake is van de
trias bewegingsverlies, conditieverlies en cognitieve stoornissen.
Die is door de fysio naar VGZ gestuurd,en word nu ineens geweigerd
i.v.m.dat zorgbesluit (zie post boven)
klopt dus niets van bij VGZ want mijn indicatie komt er wel in voor.
Moest een brief meesturen van de arts dat er sprake is van de
trias bewegingsverlies, conditieverlies en cognitieve stoornissen.
Die is door de fysio naar VGZ gestuurd,en word nu ineens geweigerd
i.v.m.dat zorgbesluit (zie post boven)
klopt dus niets van bij VGZ want mijn indicatie komt er wel in voor.
-
ja idd dus gewoon doorgaan.. maken fouten bij de fleet..
hoop wel dat je klachten langzaam minder gaan worden?
hoop wel dat je klachten langzaam minder gaan worden?