Vragen om een B2 code waar u geen recht op heeft is aanzetten tot fraude.
Maar wat betekend een b2-code achter uw naam bij een verzekeraar die mogelijk ook uw overlijdensrisico of hypotheek moet verstrekken. Een B2-code mag afgegeven worden indien:
•onderhoudsbehandeling bij epilepsie of behandeling van een epileptisch insult;
•behandeling van angststoornissen, waarbij therapie met ten minste twee antidepressiva conform de geldende richtlijnen heeft gefaald;
•behandeling bij meervoudige psychiatrische problematiek, waarbij behandeling met hoge doses benzodiazepinen noodzakelijk is;
•palliatieve sedatie bij terminale zorg
Uw verzekeraar weet echt wel of u epilepsie heeft of dood gaat. Wat overblijft is dat u psychisch onbehandelbaar bent. Eigenlijk is de B2-code de moderne equivalent van de S5-code ten tijde van de militaire dienst. Hoe denkt u dat uw arbeidsongeschiktheidverzekering, overlijdensrisico en hypotheek verstrekking zal verlopen met een B2 achter uw naam.
Maar nog los staand daarvan. Stel dat Ruud_a gelijk heeft:
mijn gezondheid en medicijnen zijn iets tussen de dokter en mij
[en noodgedwongen de apotheek]
daarom heb ik mij indertijd bezwaar gemaakt tegen het electronisch patientendossier
dat dossier, dat men nu onder een andere naam blijkbaar weer wil invoeren
ik heb er bezwaar tegen dat mijn hele hebben en houden in allerlei databases terecht komt en door iedereen die daarin is geinteresseerd ingezien kan worden
Dan hebben ook nog meer mensen er gewag van dat u psychisch onbehandelbaar bent.
Het goede nieuws is dat Ruud_a geen gelijk heeft.
Desalniettemin; bezint eer ge fraudeerd,
Erik Groen