Pagina 2 van 2
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 03 apr 2012 22:56
door nevermind
Iemand heeft in een ander topic dit geschreven:
Waarom moeten we meteen een topic in twijfel trekken ?
Binnen hoeveel tijd moet een TS weer reageren in zijn eigen topic ? ook al is er niets zinnigs bijgedragen tot dusver.
Het lijkt wel een beetje paranoia, geen enkel topic deugt totdat een TS zich conformeert aan een waslijst ongeschreven regels.
Nou dan denk ik hier toch tijd genoeg geweest is, maar misschien hier ook nog een optie open houden, want TS kan bevallen zijn!
chag
Geregistreerd: 21 maart 2012 22:32
Laatst bezocht:
21 maart 2012 22:40
Totaal aantal berichten: 1
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 07 apr 2012 18:28
door Rob fiets
wiseger schreef:witte angora schreef:2 kentekens per jaar is inderdaad het maximum. Meer is ook niet nodig, als je niet meer dan één keer per jaar een andere auto koopt. Heb je meer auto's in bezit, voor meerdere gezinsleden, dan kunnen de andere gezinsleden ook lid worden, met korting. Vind ik allemaal niet onredelijk, eerlijk gezegd.
Eerlijk gezegd vind ik het niet zo redelijk. Al met één auto heb je in je gezin minimaal twee lidmaatschappen nodig. Eigenlijk zou je of naar de persoon (ongeacht het kenteken) of de auto (voor alle gezinsleden) moeten kijken.
Vroeger deed de ANWB dat ook, toen was je persoonlijk lid en kreeg je pechhulp met elke willekeurige auto die je reed. Route Mobiel deed (of doet het nog steeds) het weer per kenteken maar dan ongeacht de bestuurder.
Het zal wel zijn dat teveel mensen misbruik gemaakt hebben van de oude regeling.
Er is inderdaad vroeger goed misbruik van gemaakt. Dan werd de ANWB gebeld op het pasje van familie en dan was het pasje zogenaamd vergeten. Daarom word je ook niet meer geholpen als je geen pasje bij je hebt.
En je bent bij de ANWB lid als persoon niet als Gezin/Familie. En zeg eerlijk hoeveel mensen kopen er per jaar meer als 2 auto's ?
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 07 apr 2012 20:42
door witte angora
En zeg eerlijk hoeveel mensen kopen er per jaar meer als 2 auto's ?
Degenen die hier het meeste klagen over bedrijven omdat ze voor de zoveelste keer een paar honderd euro voor een auto hebben uitgegeven, en na een paar maanden stil komen te staan.
En ja, de lepelwagen van de ANWB is nu eenmaal niet bedoeld om 'vaste klanten' om de haverklap te helpen hun wrak naar de sloperij te brengen.
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 08 apr 2012 14:43
door Kees Keessen
Eigenlijk moeten alle auto's van een jaar of 12 oud van de weg worden gehaald.
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 08 apr 2012 17:01
door Linoge
Kees Keessen schreef:Eigenlijk moeten alle auto's van een jaar of 12 oud van de weg worden gehaald.
Liefhebbers van oldtimers zullen daar zeer blij mee zijn.
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 08 apr 2012 17:03
door witte angora
Mensen hebben diep respect voor de leeftijd van mijn karretje: 22 jaar.
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 14 apr 2012 22:49
door Rob fiets
Leeftijd heeft lange na niet de grootste invloed vaak is het onderhoud wat deze auto's niet/te weinig krijgen. Want zeg eerlijk die oud fiat van 600 euro laat je toch geen beurt geven van 380 euro en dat brandende motorstorings-lampje ach dat kan vast ook geen kwaad
.
En dan zijn er ook nog van die mensen die verbaast zijn als ze na 5X de ANWB te laten komen in de winter om hun auto accu te komen laden een rekening krijgen.
En om die stukken schroot die geen onderhoud krijgen van de weg te houden is er ook de APK. Echter zijn er helaas garages die je er ook wel een willen geven zonder na je auto te kijken voor een paar euro extra. Al zijn er ook wel weer een paar die dingen iets te graag willen vervangen
.
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 15 apr 2012 08:57
door witte angora
Leeftijd heeft lange na niet de grootste invloed vaak is het onderhoud wat deze auto's niet/te weinig krijgen. Want zeg eerlijk die oud fiat van 600 euro laat je toch geen beurt geven van 380 euro en dat brandende motorstorings-lampje ach dat kan vast ook geen kwaad
Dat is het dus, als de auto 6000 waard is, is hij die reparatie wel waard, als hij 600 kost niet? Terwijl beiden misschien nog even lang mee kunnen gaan? Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb 4 jaar geleden voor mijn karretje 750 euro betaald, het totaal aan reparaties bedraagt in die 4 jaar 1400 euro, oftewel gemiddeld 350 per jaar. Daarbij, als ik hem zou verkopen kan ik er, afhankelijk van de resterende Apk, nog 300 tot 500 voor terug vangen, mits particulier verkocht. Goedkoper kun je niet rijden.
Als ik ieder jaar een ander barrel voor 600 euro had gekocht was ik niet alleen duurder uit, maar ik zou zeer waarschijnlijk ook barrels hebben gehad die er beroerder uit zouden zien en slechter zouden rijden dan deze, plus dat ik niet iedere keer op zoek moet naar iets anders.
Ok, het gaat voor deze op termijn ophouden, dat weet ik. ALS hij de volgende Apk haalt, kon dat echt wel eens de laatste gaan worden, want ik merk gewoon dat het allemaal wat minder gaat worden, en er zitten gewoon grotere kosten aan te komen, waaronder de koppelingsplaten (km stand is 154000) en nog wat andere grappen, waaronder roest.
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 16 apr 2012 13:57
door elnuar
WA : zou wel mooi zijn als die auto van jou nog drie jaar (of meer) meekan, want dan gaat ineens wegenbelasting vervallen leeftijd auto > 25 jaar
kan je nog goedkoper rijden
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 16 apr 2012 14:30
door witte angora
elnuar schreef:WA : zou wel mooi zijn als die auto van jou nog drie jaar (of meer) meekan, want dan gaat ineens wegenbelasting vervallen leeftijd auto > 25 jaar
kan je nog goedkoper rijden
Dat geld voor auto's tot 1987, daarna niet meer. Er zou wel een wetswijziging liggen, maar bij mijn weten blijft het zoals het is.
Maar het zou inderdaad een slok op een borrel schelen. Alternatief is natuurlijk omzien naar een karretje dat de 25 er al op heeft zitten, maar die zijn meestal een stuk duurder, juist vanwege het ontbreken van de WB.
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 17 apr 2012 19:51
door Rob fiets
@ W A Ik vind het goed dat je netjes aan het onderhoud denkt. Soms zijn er best leuke autootjes voor leuke prijzen. Zeker als je een beetje verstand van auto's hebt kan je er best nog wel wat moois er tussen uit halen. Vaak schrijven mensen een auto ook af als hij 200.000km gelopen heeft maar vaak kan er dan nog aardig kilometers mee te rijden zeker met de vlakke wegen hier. Maar meestal eindigen deze auto's in polen.
Die auto gewoon het onderhoud geven die die nodig heeft dan kan hij heel lang mee gaan zolang hij niet word op gevreten door de roest. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat je voor 4250 euro ook een stuk ellende van 14 jaar oud en 70.000 op de teller kan kopen. En dat je er dan naar 10 maanden nog 1500 euro voor terug kan beuren. Zal je het lijstje defecten in die 10 maanden maar besparen.
Old timer regels zijn als volgt geworden:
Wanneer is uw klassieker vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting?
Algemene grens van 30 jaar
Personenauto's die ten minste 30 jaar geleden in gebruik zijn genomen zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting. De belastingdienst hanteert de datum 1e toelating voor de datum waarop het voertuig in gebruik is genomen. De vrijstelling beperkt zich tot het basisbedrag van de motorrijtuigenbelasting (en de provinciale opcenten) en geldt niet voor een eventuele brandstoftoeslag (diesel of LPG toeslag).
Overgangsregeling
Is uw voertuig nog geen 30 jaar oud dan kunt u mogelijk vrijstelling krijgen op basis van de overgangsregeling:
Voor voertuigen die op 31 december 2011 25 jaar of ouder zijn en op grond van de oude regelgeving voor de vrijstelling in aanmerking kwamen, is een overgangsregeling getroffen. Hoewel deze auto's nog niet voldoen aan de termijn van 30 jaar, behouden zij ook na 31 december 2011 de vrijstelling, inclusief eventuele brandstoftoeslag.
Daarnaast is een overgangsregeling getroffen voor voertuigen die de komende jaren de leeftijd van 25 jaar bereiken en bij handhaving van de oude 25-jaarsgrens al eerder in aanmerking zouden zijn gekomen voor de vrijstelling. Voertuigen die in 1987 voor het eerst in gebruik zijn genomen komen na 26 jaar in aanmerking voor de vrijstelling. Voor voertuigen uit 1988 ligt de grens bij 27 jaar, voor voertuigen uit 1989 bij 28 jaar en voor voertuigen uit 1990 bij 29 jaar. Eventueel verschuldigde brandstoftoeslag moet in deze situaties wel worden betaald.
Voor voertuigen die voor het eerst in gebruik zijn genomen na 1990 is de algemene grens van 30 jaar van toepassing.
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 17 apr 2012 20:38
door witte angora
zolang hij niet word op gevreten door de roest.
Daar zit dus het probleem, met de laatste APK is er al laswerk verricht aan een motorsteun, maar er zit ook een gat op een plek waar je niet goed bij kunt (geen afkeurpunt overigens), kosten voor het lassen 500 euro. En dan zie ik op meerdere plaatsen kleine paddestoeltjes komen, dus ja. Dat zou ik nog kunnen wegpoetsen en bijwerken, maar het worden wel wat veel plekjes ineens. De keuring in December komt hij nog wel doorheen, schat ik zo in, maar daarna gaat het echt ophouden.
Dus van de zomer gaan we eens kijken voor wat anders.
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 17 apr 2012 22:46
door Rob fiets
witte angora schreef:zolang hij niet word op gevreten door de roest.
Daar zit dus het probleem, met de laatste APK is er al laswerk verricht aan een motorsteun, maar er zit ook een gat op een plek waar je niet goed bij kunt (geen afkeurpunt overigens), kosten voor het lassen 500 euro. En dan zie ik op meerdere plaatsen kleine paddestoeltjes komen, dus ja. Dat zou ik nog kunnen wegpoetsen en bijwerken, maar het worden wel wat veel plekjes ineens. De keuring in December komt hij nog wel doorheen, schat ik zo in, maar daarna gaat het echt ophouden.
Dus van de zomer gaan we eens kijken voor wat anders.
Ja als de roest er echt doorheen begint te komen dan houd het een keer op.
Maar het verschilt nog wel eens per auto hoe snel dat gaat vaak bij Japanse auto's gaat het in eens rap die willen nog wel eens van binnen naar buiten roesten .Zo heb je een klein plekje en een jaar later kan je nieuwe zij schermen er op laten lassen. Echter bij die wat oudere opel's zie je soms de wielkasten bijna met de dag verder verdwijnen.
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 17 apr 2012 23:22
door witte angora
Dit is dus een oudere Golf II, 1990. Je ziet ze nog wel rijden die nog ouder zijn, maar het lijkt hier in het westen toch wel of het er ineens veel minder gaan worden. Ze kunnen dan helemaal verzinkt zijn, maar dat zegt niet alles, dat is me nu ook wel duidelijk.
Aan één kant vind ik het jammer dat ik straks afscheid moet nemen, het is een leuk ding om te zien, en ja, hij valt wel op, ook al is hij lichtelijk muisgrijs. Soms ben ik er best wel een beetje trots op als ik hem zie staan, met zijn nep-GTI grilletje met dubbele koplampen. En rijden doet hij uitstekend, af en toe heb ik mensen mee die er verbaasd van staan.
Maar goed, het is een auto, wel een met herinneringen en emoties, maar soms moet je het verleden ook los kunnen laten, en daarmee straks ook de auto die me van het verleden naar het heden heeft gebracht.
Maar zo lang als deze heb ik geen een auto gehad, meestal was het ongeveer een jaar, de vorige drie jaar, deze dus vier, volgende maand, en dat is ook best wel lang eigenlijk. Het zal straks toch wel anders worden, zeker als het inderdaad een Peug 106 gaat worden, waar ik nu aan zit te denken, dat is toch iets heel anders, ook al is de Sketch ongeveer net zo basic als deze Golf.
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 27 apr 2012 15:58
door Bor Komorovski
chag schreef:In December 2011 heb ik mijn ANWB-lidmaatschap per direkt beëindigd vanwege in gebreke blijven van de ANWB. Ik was zwanger en had een lekke band. De ANWB weigerde mij te komen helpen omdat ik sinds kort een nieuwe auto had. Blijkbaar zijn gedurende mijn lidmaatschap nieuwe regels ingesteld over een maximum aantal kentekens, daarover ben ik niet per brief geïnformeerd. De ANWB kon mij niet vertellen wanneer die wijziging is opgetreden en gaven aan dat ze dit in hun tijdschrift de Kampioen hebben vermeld. Ik lees dit blad nooit. Naar mijn mening had een dergelijke fundamentele wijziging per brief moeten worden gecommuniceerd. Redelijkerwijs kon ik hiervan dus niet op de hoogte zijn, anders had ik mijn lidmaatschap reeds eerder beëindigd. Daarbij was het bedrag wat ik voor de eenmalige pechhulp moest betalen (met als enige reden dat ik een nieuwe auto had gekocht) 150 euro, dit is totaal niet in verhouding met de gebruikelijke contributiebedragen (75 euro per jaar, voor een partner 32 euro per jaar). Uiteindelijk heeft de ANWB mij dus redelijkerwijs geweigerd te helpen. Daarbij vind ik mijn toenmalige kwetsbare, zwangere positie een verzwarende factor. Dit was reden voor mij om per direkt mijn lidmaatschap te beëindigen. De ANWB heeft dit niet geaccepteerd, heeft op veel brieven niet gereageerd en gaat geen enkele keer inhoudelijk op mijn klacht in. Wel hebben ze de zaak nu uit handen gegeven aan een incassobureau.
<<Zucht>>
Kijk eerst in de algemene- en lidmaatschapsvoorwaarden voordat je eenzijdig opzegt en ophoudt met betalen.
Re: weigering hulp ANWB aan zwangere vrouw vanwege andere auto
Geplaatst: 27 apr 2012 23:45
door pima
Kees Keessen schreef:Eigenlijk moeten alle auto's van een jaar of 12 oud van de weg worden gehaald.
Zeker een vette leasebak of geld genoeg?