Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 19 apr 2012 12:43
Wel verwarrend draadje geworden zo met TS bij Ziggo en na "topickaap" zijn we bij UPC.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Het verschil is natuurlijk wel dat je hem huurt bij upc en bij ziggo moet je hem kopen, dus bij huren blijft upc verantwoordelijk voor de goede werking van de module.Winterman schreef:UPC levert een nieuwe module. Kan Ziggo natuurlijk niet achterblijven
Hallo webcare, nieuwe kaart met module gehad en zoals ik zelf wel werwacht had is het probleem er nog steeds.UPC Webcare schreef:@denmar,
Vervelend om te horen dat je problemen ervaart met je CI+ Module. Ik ga ervan uit dat het met een nieuwe module opgelost zal zijn.
Mocht je nadat je een nieuwe CI+ module hebt ontvangen onverhoopt nog steeds problemen ervaren dan hoor ik het graag!
Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01 en denmar,
Het is inderdaad bij ons bekend dat twee Samsung tv's problemen kunnen geven met de nieuwe modulatie. Dit gaat om:
Type TV:
Samsung UE37C6700USXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC-3005.1
Type TV:
Samsung UE37C6000RWXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC_1016.0
Het probleem is in onderzoek bij Samsung voor deze twee type tv's met CI+.
Mochten jullie een ander type tv hebben dan hoor ik het graag. Zouden jullie dit, via dit topic en, of via een privébericht bekent willen maken.
Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
46d6500.Bedo_01 schreef:Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01 en denmar,
Het is inderdaad bij ons bekend dat twee Samsung tv's problemen kunnen geven met de nieuwe modulatie. Dit gaat om:
Type TV:
Samsung UE37C6700USXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC-3005.1
Type TV:
Samsung UE37C6000RWXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC_1016.0
Het probleem is in onderzoek bij Samsung voor deze twee type tv's met CI+.
Mochten jullie een ander type tv hebben dan hoor ik het graag. Zouden jullie dit, via dit topic en, of via een privébericht bekent willen maken.
Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
Hallo Alex, bedankt voor je reactie!
Het gaat om een LE32C653M2 met een module van Irdeto, met nieuw moederbord dus en laatste software
Ik had eerst een andere module overigens, heb deze irdeto van de winkel gekregen, het merk van de vorige weet ik niet meer.
Dat zegt niets, QAM64 en QAM256 zijn gewoon twee verschillende protocollen.Vroeger vòòr omzetting naar QAM256 had ik op alle zenders goed beeld.
Alex van Ziggo, mochten jullie een oplossing hebben dan graag delen.
.Hij heeft mij laten zien dat e.e.a. met een extern kastje wèl werkt
Hallo Alex, morgen komen ze de wijkkasten doormeten voor het probleem, door upc dus,Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01,
Zijn de storingen alleen op de Duitse en Engelse zenders?
@denmar
Jij zit toch bij de provider UPC als ik het goed lees uit je teksten. Jij zult je even moeten wenden naar het UPC Webcareteam zij kunnen je verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Hou ons op de hoogte wat die monteur van samsung zegt a.u.b.mfokke schreef:Hallo,
Ik zit bij Ziggo, Zoetermeer en heb een Samsung UE55C6700. Vanochtend is een Ziggomonteur langs geweest. Hij heeft mij laten zien dat e.e.a. met een extern kastje wèl werkt. Heb toen Samsung gebeld en die sturen 1 mei iemand. Nu ik dit allemaal lees weet ik het niet meer.
Toen ik de Samsung helpdesk aan de lijn had heb ik nog expliciet gevraagd of dit probleem bekend was bij Samsung TV's. Men zei van niet!!
Vroeger vòòr omzetting naar QAM256 had ik op alle zenders goed beeld.
Alex van Ziggo, mochten jullie een oplossing hebben dan graag delen.
Gr. Marion
ps: ik heb de laatste software op mijn TV
Ik ben bang dat je er als consument tussen wal en schip valt en dat ze lekker elkaar de zwarte piet geven,bprosman schreef:Dat zegt niets, QAM64 en QAM256 zijn gewoon twee verschillende protocollen.Vroeger vòòr omzetting naar QAM256 had ik op alle zenders goed beeld.
Alex van Ziggo, mochten jullie een oplossing hebben dan graag delen..Hij heeft mij laten zien dat e.e.a. met een extern kastje wèl werkt
Ben toch bang dat je bij Samsung te biecht moet gaan en niet bij Ziggo.
Zegt niets zoals ik al zei , zijn twee verschillende protocollen.samsung zal aangeven van de problemen waren er niet voor de qam wijzigingen
Hij had al aangegeven ( ned 3, net 5, film1 premiere,)Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01,
Zijn de storingen alleen op de Duitse en Engelse zenders?
bprosman schreef: Ben toch bang dat je bij Samsung te biecht moet gaan en niet bij Ziggo.
Misschien heb je gelijk waar het Samsung betreft, maar feit blijft wel dat Ziggo 281 toestellen van Samsung opgeeft als geschikt voor gebruik van de CI+ module. Ook nu nog en het is niet Samsung die een wijziging heeft aangebracht.bprosman schreef:Zegt niets zoals ik al zei , zijn twee verschillende protocollen.samsung zal aangeven van de problemen waren er niet voor de qam wijzigingen
Als iemand van Duits naar Engels overschakeld heb je ook een andere vertaler nodig en heeft het geen zin te zeggen "maar gisteren verstond ik je nog wel"
Maar er lopen nu wel 3 problemen door elkaar in 1 thread. Als je met een Humax ook problemen hebt op QAM256 zou ik eens naar mn bekabeling kijken, dat kan nog steeds een ander probleem zijn dan de 2 vorige.Daarnaast heb ik ook problemen met een LG toestel met een Humax ontvanger, dus het gaat iets verder dan alleen Samsung.
<Zucht> Ik zal het nog één keer uitleggen.en het is niet Samsung die een wijziging heeft aangebracht.
bprosman schreef:Maar er lopen nu wel 3 problemen door elkaar in 1 thread. Als je met een Humax ook problemen hebt op QAM256 zou ik eens naar mn bekabeling kijken, dat kan nog steeds een ander probleem zijn dan de 2 vorige.Daarnaast heb ik ook problemen met een LG toestel met een Humax ontvanger, dus het gaat iets verder dan alleen Samsung.<Zucht> Ik zal het nog één keer uitleggen.en het is niet Samsung die een wijziging heeft aangebracht.
Een decoder kan verschillende protocollen aan, of moet verschillende protocollen aankunnen dus EN QAM64 EN QAM256. In het verleden heb je altijd op QAM64 gekeken en zat er niets op QAM256 terwijl je toestel dat al wel zou moeten ondersteunen. Of QAM256 ooit fatsoenlijk gewerkt heeft op deze Samsung weet je niet omdat er geen uitzendingen op zaten, je hebt het gewoon nooit gebruikt. Ziggo gaat nu zenders van QAM64 streams verplaatsen naar QAM256 streams en nu zie je problemen. Nu kun je wel blijven roepen "Het is de schuld van Ziggo want die hebben wat verander" maar dat zou voor de TV geen bal uit moeten maken , hij moet BEIDE protocollen ondersteunen. Dus wie zegt dat de Samsung QAM256 wel ooit gewerkt heeft ?.
Beetje verkeerd geplaats, excuses, trouwens die 5 zenders doen het wel alleen het beeld is slecht.
Waarom doen 80% van de zenders het wel dan op qam 256 op mijn samsung en maar een paar zenders (5) niet?
Dus klopt u theorie ook niet helemaal. Dus mijn tv ondersteund dus wel degelijk de qam256 alleen (nog) niet alle zenders. m.v.g.
Vooral het feit dat een externe decoder wel zonder problemen werkt lijkt mij in dit geval dat de bekabeling wel goed is en het probleem ergens anders zit namelijk TV, CI+ module of combinatie van beide. Philips heeft ook een paar software updates nodig gehad om dit goed te krijgen vorige jaar.