Typisch omgekeerde beredenatie om oa de verantwoordelijkheid buiten zichzelf te houden.Zou jij aub kinderbijslag willen weigeren zodat je ons 2verdieners er niet mee belast. En je huursubsidie en al die andere bijdragen. dan hoeven wij 2 verdieners minder belasting te betalen en hebben we geld zat voor kinderopvang!
Kinderbijslag is een volkstoeslag voor elk kind. Hier worden geen groepen bij voorgesteld of achtergesteld. De kinderbijslag kan men vrij gebruiken om bijvoorbeeld een gedeelte van de kinderopvang te betalen! Wat mij betreft mag men dit overigens inkomensafhankelijk maken.
Huursubsidie is er voor de echt minder daadkrachtige waar overigens ook een koppeling met het inkomen bestaat.
Voor je daar over begint: hypotheekrente aftrek mag men wat mij betreft afschaffen voor hypotheken boven de 250.000 euro.
Andere uitkeringen zijn er als vangnet of volksverzekering [AWBZ], in het geheel niet te vergelijken met bijdrage kinderopvang.
Waar het echt om gaat in deze discussie:
1) Vinden we het normaal, goed, positief etc... om onze kinderen te dumpen bij derden en hiermee dus de opvoeding [gedeeltelijk] uit handen te geven?
2) Zo ja, moeten werkgevers en de overheid een 'dump'-premie betalen om dit mogelijk te maken voor die arme tweeverdieners.
Lijkt me helder dat mijn antwoorden hier 2 x nee bevatten.