LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsstijging Kinderopvang

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Prijsstijging Kinderopvang

Ongelezen bericht door Gast »

Zou jij aub kinderbijslag willen weigeren zodat je ons 2verdieners er niet mee belast. En je huursubsidie en al die andere bijdragen. dan hoeven wij 2 verdieners minder belasting te betalen en hebben we geld zat voor kinderopvang!
Typisch omgekeerde beredenatie om oa de verantwoordelijkheid buiten zichzelf te houden.
Kinderbijslag is een volkstoeslag voor elk kind. Hier worden geen groepen bij voorgesteld of achtergesteld. De kinderbijslag kan men vrij gebruiken om bijvoorbeeld een gedeelte van de kinderopvang te betalen! Wat mij betreft mag men dit overigens inkomensafhankelijk maken.
Huursubsidie is er voor de echt minder daadkrachtige waar overigens ook een koppeling met het inkomen bestaat.
Voor je daar over begint: hypotheekrente aftrek mag men wat mij betreft afschaffen voor hypotheken boven de 250.000 euro.
Andere uitkeringen zijn er als vangnet of volksverzekering [AWBZ], in het geheel niet te vergelijken met bijdrage kinderopvang.

Waar het echt om gaat in deze discussie:
1) Vinden we het normaal, goed, positief etc... om onze kinderen te dumpen bij derden en hiermee dus de opvoeding [gedeeltelijk] uit handen te geven?
2) Zo ja, moeten werkgevers en de overheid een 'dump'-premie betalen om dit mogelijk te maken voor die arme tweeverdieners.

Lijkt me helder dat mijn antwoorden hier 2 x nee bevatten.

J. Baars

Ongelezen bericht door J. Baars »

Beste gast,

Ik ben een werkgever.
Ik heb dames in dienst die moeder zijn en daar betaal ik een bijdrage aan als tegemoetkoming voor de kinderopvang. Ik doe dit trouwns ook aan de manelijke werknemers in mijn bedrijf.
Waarom? Omdat ik het goed vind dat vrouwen blijven werken na de komst van kinderen. Ze hebben veelal gestudeerd wat de staat al genoeg heeft gekost, ze leveren een bijdrage aan de economie wat op wellicht langere termijn positieve gevolgen heeft voor o.a. zorg voor ouderen, zieken en minderbedeelden. De kosten van kinderopvang zijn absurd hoog en daarom vind ik het niet meer dan redelijk mijn werknemers hierin een stukje steun te bieden. Zij blij, ik blij.
Bovendien is het tot 1/3 belastingvrij voor mij als werkgever het te vergoeden en daarmee wil ik werkgevers die tot op heden weigeren te vergoeden op de vingers tikken dat het niet op te brengen is. Je krijgt er immers een gemotiveerde werknemer voor terug en die zorgt weer voor haar aandeel in de omzet.

Gast, uw opmerking wat betreft punt 2, de werkgever in uw betoog, zijn uw woorden en niet die van de werkgever. Wilt u dus niet voor een ander spreken.

Uw toonzetting staat mij ook niet aan wat betreft termen als dumpen.
Daar ik van mening ben dat uw mening niet echt getuigt van enig kennis van zaken, volgens mij hebt u nog nooit een kinderdagverblijf van binnen gezien, neem ik uw opmerkingen ook niet serieus.
U bent ook niet volledig in uw citaat, u vergeet te melden dat er met nadruk is gezegd op de diverse nieuwszenders dat het om hoge uitzonderingen gaat (ik doel hiermee op uw citaat van het stukje over de jonge baby's met mogelijke gedragsstoornissen). Dat bij het gemiddelde kinderdagverblijf geen sprake is van problemen qua tijd, rust en aandacht voor de baby is een feit maar dat neemt niet weg dat het zorgelijk is dat er een aantal instellingen is wat niet aan de eisen voldoet.

U bent erg zwart wit in uw mening; kinderopvang is slecht voor het kind en de kosten mogen helemaal niet worden gesubsidieerd, punt uit.
Mij zult u ook niet horen zeggen dat kinderopvang helemaal super is voor een kind en dat iedereen zijn kosten moet kunnen verhalen. Nee, er zijn grenzen. Maar er is ook een tussenweg. Veel mesen kiezen voor de tussenweg. Een goede vernatwoorde balans tussen werken en zorg en opvoeding. Deze mensen denken gerust goed na over hun keuzes en dragen hun steentje bij aan onze welvarende staat. Dan vind ik het geheel rechtvaardig dat zij van hun werkgever en van de overheid een beetje financiële steun ontvangen.

Maar of u, met uw zwart wit denken, ooit bereid en in staat bent dat in te zien?..., ik betwijfel het.

Gast

Hoe weet u dat ik geen werkgever ben en dat u niet namens mij kan praten. U zult waarschijnlijk wel dusdanig afhankelijk zijn van de dames waar u het over heeft dat u niet anders kan. Fijn voor hun en fijn voor u, u kunt er bovendien nog mooie sier mee maken.
U bent ook niet volledig in uw citaat, u vergeet te melden dat er met nadruk is gezegd op de diverse nieuwszenders dat het om hoge uitzonderingen gaat
En u heeft het over een klein ztukje van het citaat waarin ook:
In zeker de helft van de crèches hebben leidsters te weinig tijd om genoeg aandacht te geven aan baby's. Ook hebben zij te weinig kennis over hoe ze om moeten gaan met hele jonge kinderen.
Zeker de helft.....hoge uitzonderingen??????
Daar ik van mening ben dat uw mening niet echt getuigt van enig kennis van zaken, volgens mij hebt u nog nooit een kinderdagverblijf van binnen gezien, neem ik uw opmerkingen ook niet serieus
Mensen in het onderwijs zien het verschil tussen kinderen die 'gedumpt' zijn en kinderen die thuis de eerste jaren zijn opgevoed door een van de ouders. In mijn kennissen kring heb ik het over een PABO-er en een klasseassistent. Ze hadden het met name over het kunnen omgaan met autoriteit, beter kunnen luisteren en het zelf meer structuur kunnen aanbrengen in hun omgang met zowel andere kinderen als onderwijzers.
En dat u mij niet serieus neemt getuigt van het weinig inhoudelijk kunnen houden van een discussie en het 'op de man' willen spelen. Prima, als u dit enige bevrediging geeft.
Een goede verantwoorde balans tussen werken en zorg en opvoeding. Deze mensen denken gerust goed na over hun keuzes en dragen hun steentje bij aan onze welvarende staat.
U leeft in het verleden. Idealiter kon dit vroeger nog wel. In de huidige consumptiemaatschappij zijn [bijna] alle keuzes ingegeven door financiele overwegingen en kan je allang niet meer spreken van een weloverwogen 'kauze'. Helaas komt het kind niet meer op de eerste plaats!

En of ik nu zwart-wit denk of in kleur. We denken kennelijk behoorlijk anders over zowel het dumpen als de dumppremies. In wezen zijn dat twee verschillende discussies.
Ik hoef het gelukkig niet uit te leggen aan mijn twee kinderen!

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

En of ik nu zwart-wit denk of in kleur. We denken kennelijk behoorlijk anders over zowel het dumpen als de dumppremies. In wezen zijn dat twee verschillende discussies.
Ik hoef het gelukkig niet uit te leggen aan mijn twee kinderen!
Het eerste wat men altijd zegt als een kind "ontspoort" en bv 3 dagen per week naar de creche is geweest: zie je wel, crechekind.
Dit vind ik heel onredelijk. Ik bespeur bij de gast hierboven iets wat ik niet kan benoemen. Ze praat over dumpen en dumppremies en is blij dat ze het niet hoegt uit te leggen aan haar kinderen. Wat niet?
Is jouw opleiding te laag zodat het niet loont om te werken en ben je daarom jaloers, of mocht je bij je baas niet part-time werken?
Ik heb altijd gewerkt en toch zijn mijn kinderen nooit naar een creche geweest.
Ik werkte tijdens schooltijden en in de vakanties had ik oppas thuis (scholiere) die spelletjes deed met de kinderen.

Gast

Dan hebben wij geen meningsverschil Janneke. Jij hebt de verantwoording genomen waar ik het over heb. Fanastisch!

Gast

De simpele zielen die in deze tijd nog negatief doen over kinderopvang hebben er 0,0 ervaring mee en praten vanuit hun eigen vooroordelen al dan niet ingefluisterd door hun directe omgeving of familie.

Het betreft meestal mensen met een simpel opleidingsniveau die het krijgen van een kind maar wat graag aangrijpen voor het stoppen met hun trieste baantje.
Dat soort gezinnen is vaak ook trots dat ze van een inkomen kunnen rondkomen. "Mijn vrouw hoeft niet te werken".

Droom lekker verder.

Maar vraag je eens af waar de meeste a-sociale pubers vandaan komen. Dat is in ieder geval niet uit de kinder opvang, maar wel uit van de rokende, drinkende en vloekende ma flodder gezinnen.

Gast

Ik ben blij dat jullie allemaal zo goed weten wat het beste is voor kinderen. Dan heb ik nog een vraag voor jullie: wie is de beste ouder:

hij/zij die de kinderen niet naar het kinderdagverblijf brengt maar op een mooie zaterdagmiddag (en op vele andere middagen) op dit forum bezig is

of

Iemand die de kinderen enkele dagen naar het kinderdagverblijf brengt, maar er vanmiddag samen lekker op uit is getrokken.

nog een:

Zij die de ene soap naar de andere kijkt en bij vriendinnen koffie drinkt terwijl de kinderen "zo fijn" aan het spelen zijn

of

Zij die drie dagen werkt maar op een ander tijdstip samen koekjes gaat bakken of een spelletje doen.

Draait het om kwantiteit of kwaliteit?

Uiteraard is dit zwart/wit gesteld, maar je wordt geen goede of slechte ouder door altijd thuis te zijn of door je kinderen naar een kinderdagverblijf te brengen.

Gast

Kwantiteit én kwaliteit gaan het beste samen!
Dus én niet dumpen, én gewoon de leuke dingen doen.
Zo simpel is het!

Janneke52

Ik vind dat de gast van 19.30 uur gelijk heeft.

Gast

Kinderen horen opgevangen te worden door hun ouders en niet naar gevangenissen te worden gebracht. De massa kan die kosten opbrengen. Kijk naar al die boefjes die uit school komen en waarvan de ouders werken.

Ze hangen maar een beetje rond op straat en groeien op voor galg en rad.

Weg met de kinderbijslag en die opvang ruimtes. Het lijken wel asielzoekers :twisted: :evil:

Gast

Ik ben blij dat jullie allemaal zo goed weten wat het beste is voor kinderen. Dan heb ik nog een vraag voor jullie: wie is de beste ouder:

hij/zij die de kinderen niet naar het kinderdagverblijf brengt maar op een mooie zaterdagmiddag (en op vele andere middagen) op dit forum bezig is

of

Iemand die de kinderen enkele dagen naar het kinderdagverblijf brengt, maar er vanmiddag samen lekker op uit is getrokken.

nog een:

Zij die de ene soap naar de andere kijkt en bij vriendinnen koffie drinkt terwijl de kinderen "zo fijn" aan het spelen zijn

of

Zij die drie dagen werkt maar op een ander tijdstip samen koekjes gaat bakken of een spelletje doen.

Draait het om kwantiteit of kwaliteit?

Uiteraard is dit zwart/wit gesteld, maar je wordt geen goede of slechte ouder door altijd thuis te zijn of door je kinderen naar een kinderdagverblijf te brengen.
De enige goede en dus beste ouder:
hij/zij die de kinderen niet naar het kinderdagverblijf brengt, samen met kinderen of het gezin lekker er op uittrekt, koekjes bakt ipv de kinderen in de opvang, voorschoolse of naschoolse opvang te dumpen en ook nog tijd voor zichzelf heeft om oa op dit forum bezig te zijn oa materialisme en demagogie aan de kaak te stellen.

Elke ouder zal antwoorden met 'ja' op de vraag of hij/zij meer tijd zou willen doorbrengen met zijn/haar kinderen. Anders was het kind beter af geweest om niet deze ouder te 'treffen'.

Het draait dus toch gewoon om kwantitiet én kwaliteit!

Gast

Kinderen horen opgevangen te worden door hun ouders en niet naar gevangenissen te worden gebracht. De massa kan die kosten opbrengen. Kijk naar al die boefjes die uit school komen en waarvan de ouders werken.

Ze hangen maar een beetje rond op straat en groeien op voor galg en rad.

Weg met de kinderbijslag en die opvang ruimtes. Het lijken wel asielzoekers :twisted: :evil:

Gast

De enige goede en dus beste ouder:

Maar gelukkig weten de meeste mensen wel beter: de model-ouder bestaat, net als het model-mens, niet.

Gast

Stop maar lekker met werken, en laat je man zich het apezuur werken om jouw liuxe op te brengen (die Opel Astra bijvoorbeeld)

En als je gestudeerd hebt: dat geld is ook weggegooid want na meer dan 10 jaar thuiszitten kun je alleen nog telefoniste, administratief medewerkster, serveerster oid worden.

En je bent weer meteen een goed voorbeeld voor je kinderen, dat werken hiet hoeft.

Gast

Maar gelukkig weten de meeste mensen wel beter: de model-ouder bestaat, net als het model-mens, niet.
Discussie [lees g.e..l..u..l] in de marge. Toch om ook deze types tevreden te stellen zal ik het anders formuleren:
De enige goede en beste ouder welke de model-ouder het best benadert: .......

Janneke52

Gast
Gast

Geplaatst op 16 Jan 2005 08:51 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Stop maar lekker met werken, en laat je man zich het apezuur werken om jouw liuxe op te brengen (die Opel Astra bijvoorbeeld)

En als je gestudeerd hebt: dat geld is ook weggegooid want na meer dan 10 jaar thuiszitten kun je alleen nog telefoniste, administratief medewerkster, serveerster oid worden.
En je bent weer meteen een goed voorbeeld voor je kinderen, dat werken hiet hoeft.
En bedankt!!!!
Wat is hier mis mee? Ik ben adm.medewerkster, heb alleen niet gestudeerd.

Gast

Nee dat is wel te merken :lol:

Janneke52

Ik weet alleen meer van de adm. dan menig "jonkie" die pas begonnen is. Theorie is mooi maar in de praktijk leer je het vak pas echt.

En hoezo: dat kun je wel merken? Ken je mij? Ja, dan weet je wel beter. :D
Nee, hou dan je mond want je weet helemaal niets van mij. :x

Gast

Chatten mag niet van de Tros Janneke dat moet jij weten :lol:

Janneke52

Ik chat niet, ik reageer op jouw aantijgingen! :evil:

Gesloten