Als consument ben je niet totaal machteloos. De telefoon is binnen 6 maanden kapot gegaan en binnen de wet is bepaalt dat in zo'n geval de bewijslast bij de verkoper ligt. Zij moeten met bewijs komen dat u de telefoon verkeerd heeft behandeld (op wat voor manier dan ook) en TEVENS dat dit tot het defect heeft geleid. De melding van een reparateur dat de telefoon open is gemaakt is geen voldoende bewijs. Zonder dit bewijs staat u ijzersterk. Laat het er niet bij zitten!Kikkertje2006 schreef:Nou volgens mij moet je me verhaal nog is lezen, ik heb het dus niet gedaan, en ze zeggen van wel, dat is opzich toch wel een beetje vreemd vind je niet? Wie is hier dan de idioot? Het gaat mij er niet om wat andere mensen wel doen, het gaat mij erom dat ze mij van iets beschuldigen wat dus absoluut niet kan! En het feit dat je dan als consument totaal machteloos bent. Terwijl het gewoon een garantie reparatie moet wezen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] solid vision verzonnen diagnose
Re: solid vision verzonnen diagnose
Lijkt me vrijwel onmogelijk te bewijzen. Wie zegt niet dat de reparateur de telefoon heeft opengemaakt ipv TS zelf. Dit gaan ze nooit kunnen bewijzen. Het toestel is opengemaakt, ja door wie en wanneer? Ze hebben geen case. Misschien wel door een ondeskundige medewerker van reparateur en nu dit smoesje bedacht??Kikkertje2006 schreef:ja klopt, zoiets had ik ook al gelezen, ik ben nu net gebeld door de winkelier, ze hadden foto´s gestuurd, maar volgens de winkelier was er niks op te zien en waren de foto´s verder erg wazig. De winkelier gaat nu verder met hun kijken wat nu eigenlijk het probleem is.
Slaap jij 's nachts met een aluminium hoedje op ?olaf79 schreef:Lijkt me vrijwel onmogelijk te bewijzen. Wie zegt niet dat de reparateur de telefoon heeft opengemaakt ipv TS zelf. Dit gaan ze nooit kunnen bewijzen. Het toestel is opengemaakt, ja door wie en wanneer? Ze hebben geen case. Misschien wel door een ondeskundige medewerker van reparateur en nu dit smoesje bedacht??Kikkertje2006 schreef:ja klopt, zoiets had ik ook al gelezen, ik ben nu net gebeld door de winkelier, ze hadden foto´s gestuurd, maar volgens de winkelier was er niks op te zien en waren de foto´s verder erg wazig. De winkelier gaat nu verder met hun kijken wat nu eigenlijk het probleem is.
Of wantrouw je gewoon iedereen ?
-
Er zit gewoon een luchtje aan, en ik zeg altijd waar rook is is vuur! Ze zijn niet voor niks in opspraak geweest, zie ook klachten site´s. De diagnose is niet terecht, nee ook iemand anders heeft dat niet gedaan, ik heb geen vrienden die dat soort dingen doen . Jeetje dat zou toch helemaal wat wezen zeg... als je je omgeving moet wantrouwen...nee geen sprake van. Ik voel me ook steeds sterker erin staan, tot nu toe hebben ze geen bewijs, en de winkelier vind het toch ook wel vreemd.. Ik denk eerder dat de firma solid vision onder een aluminium hoedje slaapt..
Verkoper wantrouwt een betalende klant. Dat is pas zielig. Altijd k*t smoesjes verzinnen om niet onder garantie te hoeven repareren. Het is meestal waterschade, en nu hebben ze wat nieuws verzonnen. Maar voordat je zulke beweringen doet moeten ze eerst maar eens met afdoende bewijs komen. Tot die tijd, is TS onschuldig tot het tegendeel is bewezencrazyme schreef:Slaap jij 's nachts met een aluminium hoedje op ?olaf79 schreef:Lijkt me vrijwel onmogelijk te bewijzen. Wie zegt niet dat de reparateur de telefoon heeft opengemaakt ipv TS zelf. Dit gaan ze nooit kunnen bewijzen. Het toestel is opengemaakt, ja door wie en wanneer? Ze hebben geen case. Misschien wel door een ondeskundige medewerker van reparateur en nu dit smoesje bedacht??Kikkertje2006 schreef:ja klopt, zoiets had ik ook al gelezen, ik ben nu net gebeld door de winkelier, ze hadden foto´s gestuurd, maar volgens de winkelier was er niks op te zien en waren de foto´s verder erg wazig. De winkelier gaat nu verder met hun kijken wat nu eigenlijk het probleem is.
Of wantrouw je gewoon iedereen ?
Hoe is het afgelopen met de telefoon?
Ik heb nu hetzelfde verhaal met deze "fantastische" organisatie en ben benieuwd hoe het met jou is afgelopen en of je nog in het gelijk bent gesteld.
Alvast bedankt voor je antwoord!
Ik heb nu hetzelfde verhaal met deze "fantastische" organisatie en ben benieuwd hoe het met jou is afgelopen en of je nog in het gelijk bent gesteld.
Alvast bedankt voor je antwoord!
-
Hoi,
Nou uiteindelijk heb ik een nieuwe telefoon gekregen! Ik had gevraagd om bewijs, deze konden ze niet leveren volgens de winkelier, en de winkelier wilde mij toen afschepen met het verhaal dat ik het maar met mijn rechtsbijstand verzekering moest regelen met solid vision... Maar dat is natuurlijk grote onzin want de winkelier is aansprakelijk als er geen bewijs is. Dit opnieuw voorgelegd aan de winkelier via rechtsbijstand en toen kreeg ik spontaan excuses van zowel solid vision als de winkelier....en kon de volgende dag een nieuwe telefoon ophalen... de wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Ik zou zeggen, als je zeker weet dat er niks is gebeurt, hou vol!! eerlijkheid duurt het langst.
Nou uiteindelijk heb ik een nieuwe telefoon gekregen! Ik had gevraagd om bewijs, deze konden ze niet leveren volgens de winkelier, en de winkelier wilde mij toen afschepen met het verhaal dat ik het maar met mijn rechtsbijstand verzekering moest regelen met solid vision... Maar dat is natuurlijk grote onzin want de winkelier is aansprakelijk als er geen bewijs is. Dit opnieuw voorgelegd aan de winkelier via rechtsbijstand en toen kreeg ik spontaan excuses van zowel solid vision als de winkelier....en kon de volgende dag een nieuwe telefoon ophalen... de wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Ik zou zeggen, als je zeker weet dat er niks is gebeurt, hou vol!! eerlijkheid duurt het langst.