LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help mijn ouders van Tele2 af

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

Zoals eerder beloofd even een kleine update.

Zoals al vermoed werd is dit typisch een geval van iets wat steeds verder de fout inging.

Het direct teruggestuurde pakket kon niet door Tele2 getraceerd worden. Zeker omdat het niet aangetekend was.
Het ter verificatie vragen om een bankrekeningnummer door Tele2 is niet toegestaan en als gevolg hiervan is er een ruzie ontstaan tussen de klantenservice en mijn vader.
Als gevolg hiervan zijn diverse procedures gaan lopen die uiteindelijk hun einde (vonden/zullen vinden) hier op dit forum.

Handig was het allemaal niet, maar het is gebeurd.

Met Tele2 afgesproken dat de zaak wordt stop gezet. Over 2 weken hebben we nog contact of er nog iets raars uitgekomen is. En over 1 à 1,5 maand is de totale financiële administratie ook geheel tot stilstand en dan bekijken we wat er nog onder de streep staat.

Ik dank een ieder voor het ondersteunend advies en het meedenken. Indien in de afloop nog leerzame zaken voortkomen zal ik dit nog aansluitend berichten.

Met groet

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste jaap159,

Ik heb van mijn collega begrepen dat hij je uiteindelijk telefonisch heeft bereikt en dat jullie de situatie hebben besproken. Zoals je zelf ook aangeeft wordt het abonnement afgemeld. Mijn collega neemt nog contact met je op over de volledige afhandeling hiervan.

Nogmaals mijn excuses voor het eerdere ongemak.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

WilmaKramer
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 apr 2012 15:17

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door WilmaKramer »

Maar... ben je nu het geld kwijt of niet? Zit er nog een incassobureau achter je ouders aan? Het lijkt me dat er onderaan de streep niets door je ouders betaalt moet worden.

jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

Volgende week heb ik weer contact met Tele2 of er nog zaken zijn. Ik kan me voorstellen dat het tijd kost om zaken stop te zetten cq te wijzigen. We hebben hier dan ook een periode van 2 weken voor afgesproken.

Het incassobureau stelde ondertussen al wel een betalingsregeling voor terwijl Tele2 ervanuit gaat dat er onder de streep geld over blijft.

Het lijkt me beter het een en ander even af te wachten en te kijken wat en waar we het dan over hebben. Dit is overigens ook gemeld aan het incassobureau.

jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

En inderdaad, er waren nog zaken.

Er druppelde weer een betalingsherinnering binnen van Tele2. Volgens Tele2 is alles stil gezet dus over 6 weken moet het rond zijn. Volgens Tele2 mogen we zelf weten wat we met deze rekening gaan doen.

Het blijft dus nog even spannend.

jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

Het word nog een hele blog;

Tele2 EN Intrum Justitia sturen beide een brief dat er nu wel betaald moet worden. Volgens Tele2 zijn dit soort zaken het gevolg van processen die nog doorlopen en dat ze daarom hier over 6 weken op terug willen komen. Geen zorgen maken.

Helaas heeft Intrum Justitia een andere mening. Zaterdag word mijn moeder helemaal in paniek gebracht door Itrum Justitia die aangeeft dat ze NU moeten betalen omdat er anders direct justitiële stappen worden gezet.

Hierop Intrum Justitia maar even gelijk gebeld en hun medegedeeld:
a. In hun eigen brief geven ze een deadline op van 10 september en volgens de kalender is het nu 8 september
b. met Tele2 zijn afspraken gemaakt (waren ze niet van op de hoogte) en of ze met mijn contactpersoon van Tele2 het op willen nemen
c. ik ga ervan uit dat er NU geen stappen worden ondernomen tot nader order

Het blijft een soap

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oud nieuws hoor; zo gaat het altijd. U kunt een geschil aanspannen tegen Tele2 bij de Geschillencommissie:

http://www.degeschillencommissie.nl/kla ... nemers&p=1

Vergeet niet om een schadevergoeding van bijvoorbeeld 200 euro te vragen voor verspilde tijd en moeite.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Jaap,

Vervelend dat er nog onduidelijkheden waren over de afhandeling van deze situatie. Mijn excuses hiervoor. Ik heb van mijn collega begrepen dat er inmiddels contact met je op is genomen om een oplossing te bespreken.. Mijn collega zal eind deze week nog een keer contact met je opnemen om de verdere afhandeling te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Laatst gewijzigd door Tele2 Webcare op 12 sep 2012 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vervelend dat er nog onduidelijkheden waren over de afhandeling van deze situatie.
Dit is gewoon niet waar. Tele2 komt afspraken gemaakt n.a.v. postings op dit forum niet na. Vervolgens legt Tele2 Webcare dit uit als "onduidelijkheden over de afhandeling".

Dit bewijst eens te meer dat Tele2 Webcare hier voornamelijk actief is om reputatieschade te voorkomen. En daar is het Tros Radar forum niet voor bedoeld. Het probleem van topicstarter is niet opgelost.

Naar mijn mening is Tele2 Webcare verplicht om zaken die hier worden neergezet vlot en probleemloos te verhelpen. Dat doet Tele2 duidelijk niet. Een forumban lijkt mij dan op zijn plaats.

jaap159
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:31

Re: Help mijn ouders van Tele2 af

Ongelezen bericht door jaap159 »

Beste Bob (en medelezers),

Vorige week maandag pro-actief Intrum Justitia gebeld en gevraagd hoe het nu er voor stond. Hier werd gemeld dat ze contact hadden opgenomen met Tele2 en ze inderdaad het dossier konden sluiten. Een schriftelijke reactie konden we hier echter niet van krijgen ("dit is de taak van Tele2"). Enfin, zaterdag dus dreigen met justitiële stappen en maandag zonder bericht een dossier sluiten.

Zoals Danielle al aangaf is er de afgelopen week een aantal keren contact geweest tussen haar collega en mij. Vrijdag is daarbij de conclusie getrokken dat alle openstaande rekeningen bekend waren en gecrediteerd waren. Het boek kon dus gesloten worden.

De aanleiding was niet leuk maar ik kan wel zeggen dat ik verder prima telefonisch contact heb gehad met de mensen van Tele2.

Naar aanleiding van het telefonische contact de navolgende aandachtspunten:
- Geef een telefoonnummer door waar je overdag bereikbaar bent (bij Tele2 bleef het telefoonnummer van mijn huisadres hangen, zoals ik merkte bij de meeste terugbelacties van Tele2)
- De telefoniste van Tele2 kent niet iedereen op de afdeling, dus zorg dat je een naam (of meerdere) kent. Zeker bij een vakantievervanging is dit wel handig

Gesloten