| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scherm Samsung Galaxy S3 kapot
Re: Scherm Samsung Galaxy S3 kapot
Ik heb een s3 nu 2 maanden..gisteren viel mijn scherm uit...eerst dacht ik nog aan software fout. Ben maar kpn reparatie centrum gegaan. Ik kreeg tot mijn grote verbazing te horen dat er een barst in mijn scherm zit. Kan iemand mij wellicht vertellen hoe dit zou kunnen gebeuren. Ik heb een hoesje met ook bescherming aan de boven kant, draag de telefoon nooit in mijn zak en zeker nooit gevallen..ik snap er echt niks van..heeft iemand ook een soort gelijk probleem..mvg oscar
Code: Selecteer alles
ik heb mijn Samsung s3 per ongeluk van 20 cm laten vallen op het tapijt nog wel en er zit een barst in het midden tot beneden aan de hoek ik had hem toen pas 3 weken ik snap er helemaal niks van dat het is gebeurt omdat ze zeggen dat het zogenaamde gorilla glas is wat geen effect geeft-
seatridder
Ik heb ook een S3 vanaf juni. Een maand na aanschaf is er rechtsonder spontaan een barst onstaan. Ik weet zeker dat het toestel niet is gevallen. In de winkel wouden ze mij niet geloven. Aangezien het toestel nog goed werkte en de barst buiten het gebruiks/zicht veld is heb ik het maar laten rusten. Paar weken daarna kwamen daar spontaan nog 2 barstjes bij. Gelukkig nogsteeds buiten het zichts veld.
Vorige week is mijn toestel er spontaan mee gestopt. Wil niet meer aan. Heb deze aangeboden bij vodafone winkel voor reparatie. Die hebben deze doorgestuurd naar Dynafix. Gisteren heb ik een prijsopgave gekregen voor €423. Volgens Dynafix is dit val/stoot schade. Als bewijs laten ze mij foto's zien van de barstjes in het scherm. Voor Dynafix/Vodafone is hiermee de zaak af. Met andere woorden het glas vertoont spontane barstjes en de reparateur verschuilt zich acher het glas. Ze wijgeren het toestel te maken.

Het slechte kwalitijt van het glas is voor de reparateur dus een vrijbrief om onder elk vorm van garantie uit te springen.
Vorige week is mijn toestel er spontaan mee gestopt. Wil niet meer aan. Heb deze aangeboden bij vodafone winkel voor reparatie. Die hebben deze doorgestuurd naar Dynafix. Gisteren heb ik een prijsopgave gekregen voor €423. Volgens Dynafix is dit val/stoot schade. Als bewijs laten ze mij foto's zien van de barstjes in het scherm. Voor Dynafix/Vodafone is hiermee de zaak af. Met andere woorden het glas vertoont spontane barstjes en de reparateur verschuilt zich acher het glas. Ze wijgeren het toestel te maken.
Het slechte kwalitijt van het glas is voor de reparateur dus een vrijbrief om onder elk vorm van garantie uit te springen.
-
Sander1987
Ik heb sinds 2 maanden een galaxy s3, maar ik heb hem vandaag voor de 1e!!!! keer laten vallen en het touchscreen is nu al kapot.
Het scherm zelf lijkt er goed vanaf te zijn gekomen, geen scheurtjes of krasjes ofzo.
Maar, voor een reparatie ben ik zo 200 euro verder.
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd door mijn aanschaf. Ik wist dat touchscreenschermen kwetsbaar zijn, maar dit slaat echt alles vind ik. Het gebeurde denk ik van zo'n 50 cm hoogte.
Ik heb mijn oude Sony Ericsson telefoon honderden keren laten vallen zonder problemen.
Alhoewel het geen touchscreen telefoon was.
Mijn volgende telefoon wordt weer gewoon een robuuste telefoon zonder al te veel poespas, in plaats van zo'n hypermodern fragiel ding.
Het lijkt verdomme wel porselein, zo dien je er in ieder geval wel mee om te gaan om problemen te voorkomen.
Maar, ik wou zonodig met de tijd meegaan. Daar krijg ik nu de rekening voor gepresenteerd.
En ben bang dat het niet de laatste keer is dat hij kapot gaat.
Grote afrader dus deze telefoon, maar voor de meeste mensen die dit lezen is het al te laat.
Het scherm zelf lijkt er goed vanaf te zijn gekomen, geen scheurtjes of krasjes ofzo.
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd door mijn aanschaf. Ik wist dat touchscreenschermen kwetsbaar zijn, maar dit slaat echt alles vind ik. Het gebeurde denk ik van zo'n 50 cm hoogte.
Ik heb mijn oude Sony Ericsson telefoon honderden keren laten vallen zonder problemen.
Mijn volgende telefoon wordt weer gewoon een robuuste telefoon zonder al te veel poespas, in plaats van zo'n hypermodern fragiel ding.
Het lijkt verdomme wel porselein, zo dien je er in ieder geval wel mee om te gaan om problemen te voorkomen.
Maar, ik wou zonodig met de tijd meegaan. Daar krijg ik nu de rekening voor gepresenteerd.
Grote afrader dus deze telefoon, maar voor de meeste mensen die dit lezen is het al te laat.
-
rozemarijntje
Nee hoor mijn man heeft hem vanaf mei,niks mee aan de hand.
50 m best een hoogte om te laten vallen..
Goed hoesje erom heen....
Je ziet aan de telefoon dat ie dun,erg plat is dus fragiel,dan had je er niet aan moeten beginnen...wat je zegt je wilde zonodig meedoen...dus eigen keus...
Succes met maken,verkoop hem daarna? Alsje niet tevreden bent...
50 m best een hoogte om te laten vallen..
Goed hoesje erom heen....
Je ziet aan de telefoon dat ie dun,erg plat is dus fragiel,dan had je er niet aan moeten beginnen...wat je zegt je wilde zonodig meedoen...dus eigen keus...
Succes met maken,verkoop hem daarna? Alsje niet tevreden bent...
-
jaccograaf
Ik wil ook even reageren. Een smartphone ala S3 van samsung of bijv. een HTC oneX of iPhone etc etc. zijn niet gemaakt te vallen. Het is logisch dat een groot scherm als de S3 kwetsbaarder is dan w.s. het oude lg toestel die een veel kleiner scherm heeft. Daarnaast is het een kwestie van geluk. Een toestel kan 10x vallen en niet stuk gaan, of in 1 x stuk gaan. Het is voor de fabrikant nooit te achterhalen vanaf hoe hoog het toestel is gevallen en waar op (steen, hout etc) dus hoe moeten zij dit ooit onder de garantievoorwaarden laten vallen. Waarom lees je het op internet veel/meer dan andere toestellen? Omdat het nou eenmaal een populair toestel is...
Weinig kans. Allereerst zijn er genoeg beschermhoesjes die een dergelijke klap redelijk opvangen. Ten tweede zal het wel meer geweest zijn dan 50 cm. Ten derde moet je een kind niet met een toestel van 600 euro laten spelen. Ten vierde zal dit soort schade bij alle toestellen van dergelijk soort gebeuren. Ten vijfde is deze schade mogelijk / als het goed is gedekt onder je inboedel verzekering.emmetje13 schreef:Ik heb een klacht ingediend bij radar over de slechte kwaliteit van de samsung Galaxy SIII. Mijn zoontje liet em vallen van 50cm hoog en bam de rechter onderhoek van mn scherm zit vol barstjes. Zag op internet veel van dit soort berichten. Van een telefoon van 600 euro mag je verwachten dat ie tegen een stootje kan!! Zijn er meer mensen met een kapot scherm meld dit aub bij Radar, samen staan we sterk!
http://www.trosradar.nl/paginas/contact/
Samsung hoeft niet op te draaien voor uw stommiteiten.
Tsjonge tsjonge wat een gezeur. Zo'n ding kan daar gewoon niet tegen en dat weet je best. Koop een goede beschermhoes dat scheelt al veel.Sander1987 schreef:Ik heb sinds 2 maanden een galaxy s3, maar ik heb hem vandaag voor de 1e!!!! keer laten vallen en het touchscreen is nu al kapot.
Als je een stevige smartphone wilt, kun je de xcover overwegen. Die overleeft een val 50 cm wel...
PS Nokia 3310 ooit eens laten vallen en was direct naar de gallemiezen. Hangt ervanaf hoe dat ding valt en waarop.
Hallo,
Graag reageer ik ook op dit onderwerp, aangezien ik ook het slachtoffer ben geworden van de slechte kwaliteit van dit scherm.
Vanmiddag voor het eerst (toestel is slecht twee weken oud) de meegeleverde koptelefoon ingeplugd en prompt knapt het glas ter hoogte van de headphone jack.
Toestel werkt nog, maar het glas is doorgescheurd over de hele bovenzijde van het toestel.
Dit lijkt mij een zaak die Samsung inmiddels erg hoog moet opnemen met zoveel vergelijkbare klachten.
Kwaliteit van een toestel met deze prijs zou toch wat beter moeten zijn.
Met Vriendelijke Groet
Benno Gros
Graag reageer ik ook op dit onderwerp, aangezien ik ook het slachtoffer ben geworden van de slechte kwaliteit van dit scherm.
Vanmiddag voor het eerst (toestel is slecht twee weken oud) de meegeleverde koptelefoon ingeplugd en prompt knapt het glas ter hoogte van de headphone jack.
Toestel werkt nog, maar het glas is doorgescheurd over de hele bovenzijde van het toestel.
Dit lijkt mij een zaak die Samsung inmiddels erg hoog moet opnemen met zoveel vergelijkbare klachten.
Kwaliteit van een toestel met deze prijs zou toch wat beter moeten zijn.
Met Vriendelijke Groet
Benno Gros
Ik ben het hier mee eens,
Bij ons in huis hebben 3 personen de galaxy S3.. Alle 3 zijn de displays stuk.. 2 door vallen de andere onverklaarbaar. Als ik de display vergelijk met die van de S2 dan is dit vele malen slechter en vind ik het terecht dat hier over geklaagt word. Ik heb hem zelf gelukkig verzekerd maar dat kost ook al gauw 15 euro extra in de maand.
Wat een oplossing is: Een rubberen of lederen hoesje of een extra harcase er omheen
groeten Dennis
Bij ons in huis hebben 3 personen de galaxy S3.. Alle 3 zijn de displays stuk.. 2 door vallen de andere onverklaarbaar. Als ik de display vergelijk met die van de S2 dan is dit vele malen slechter en vind ik het terecht dat hier over geklaagt word. Ik heb hem zelf gelukkig verzekerd maar dat kost ook al gauw 15 euro extra in de maand.
Wat een oplossing is: Een rubberen of lederen hoesje of een extra harcase er omheen
groeten Dennis
Dus je laat iets van glas vallen en vindt het dan belachelijk dat het kapot is. Nou dat vind ik nou belachelijkDeefine schreef:Ik ben het hier mee eens,
groeten Dennis
-
rozemarijntje
laatste zin,een hoesje,strak plan,maar slim zouden mensen al zelf moeten zijn,deze tel,zijn nu eenmaal iel en kunnen niet veel hebben,hoesje...slim heel slimDeefine schreef:Ik ben het hier mee eens,
groeten Dennis
Toch moet ik ook (helaas) toegeven dat het scherm toch Echt fragiel/van slechte kwaliteit is.
Mijn samsung s3 heeft namelijk ook een flinke barst in het scherm, vanuit de hoek rechtsboven.
Nu zullen er velen zeggen je had een hoesje moeten gebruiken en m niet laten vallen. ik kan jullie mededelen dat het gebruik van zowaar twee hoesjes niet voldoende is. De telefoon is niet gevallen, niet gestoten, er is niet op geleund oid. Na het eten zat er gewoon spontaan een barst in. Ik heb hard gespaard en moeite gedaan voor mijn toestel, en hoop dus ook dat Samsung hier iets mee kan doen of iets voor mij kan betekenen. Ik ben zeer teleurgesteld. Ik vraag me af of er meer mensen zijn met dit probleem.
Mijn samsung s3 heeft namelijk ook een flinke barst in het scherm, vanuit de hoek rechtsboven.
Nu zullen er velen zeggen je had een hoesje moeten gebruiken en m niet laten vallen. ik kan jullie mededelen dat het gebruik van zowaar twee hoesjes niet voldoende is. De telefoon is niet gevallen, niet gestoten, er is niet op geleund oid. Na het eten zat er gewoon spontaan een barst in. Ik heb hard gespaard en moeite gedaan voor mijn toestel, en hoop dus ook dat Samsung hier iets mee kan doen of iets voor mij kan betekenen. Ik ben zeer teleurgesteld. Ik vraag me af of er meer mensen zijn met dit probleem.
over het algemeen is een telefoon om me te bellen en smsen niet om te laten vallen en ja als je iets maakt niet uit wat verkeert laat vallen is het zo stuk ja maar dat is met alles zo
mvg kleppy
ps anders maar effe naar de mobieltjes dokter die zet er wel een nieuw schermpje op voor 3 10tjes
mvg kleppy
ps anders maar effe naar de mobieltjes dokter die zet er wel een nieuw schermpje op voor 3 10tjes
-
rozemarijntje
Ik zie dat veel mensen hem in de broekzak stoppen ,best hard op tafel neerleggen,zonder hoesje,als je deze telefoon in je handen hebt dan weet je,uitkijken kan ook niet anders,,
Het si superdun...je zal toch echt zelf uit moeten kijken,wij hebben he, vanaf mei,of juni,niks mis mee,
Maar niks in broekzak,hoesje,niet hard neerleggen,vallen!! Een keer niks aan de hand...
Het is iel en wil je toestel dat je overa zo in je zak kan steken of? Dan moet je dit soort toestellen niet nemen.
Heb zelf ook een hele dunne htc...niks aan de hand,maar ja ook uitkijken...ken ook iemand dezelfde en ook kapot gescheurd,broekzak...
Volgende tel toch maar wat stevigere dan
Het si superdun...je zal toch echt zelf uit moeten kijken,wij hebben he, vanaf mei,of juni,niks mis mee,
Maar niks in broekzak,hoesje,niet hard neerleggen,vallen!! Een keer niks aan de hand...
Het is iel en wil je toestel dat je overa zo in je zak kan steken of? Dan moet je dit soort toestellen niet nemen.
Heb zelf ook een hele dunne htc...niks aan de hand,maar ja ook uitkijken...ken ook iemand dezelfde en ook kapot gescheurd,broekzak...
van Sauna naar gescheurde broekzakken?????rozemarijntje schreef:Ik zie dat veel mensen hem in de broekzak stoppen ,best hard op tafel neerleggen,zonder hoesje,als je deze telefoon in je handen hebt dan weet je,uitkijken kan ook niet anders,,
simpel gezegd: telefoons zijn niet gemaakt om te laten vallen
-
rozemarijntje
Je kan hem mee nemen nar de sauna
weet je zeker dat ie het niet en om op dat onderwerp verder te gaan gejat wordt
ipv bikini ....
Een aantal weken heb ik de Galaxy S3, incl. beschermhoesje van Samsung a 35 euro, aangeschaft.
Dit hoesje zit om zowel de voor- als achterkant van mijn telefoon en ik heb voor de zekerheid nog een screenprotector tegen krassen op mijn scherm laten plakken.
Vandaag is mijn S3 van de bank gegleden en op een kleed gevallen. Ik schrok er niet echt van aangezien het door de hoogte/het kleed geen harde klap was en het hoesje erom zat. Totdat ik ineens allemaal scheurtjes op mijn scherm zag. Het zijn hele fijne, maar lange scheuren(haar scheurtjes?) over de bovenste helft van het scherm.
Ik heb verschillende smartphones gehad, waaronder een Iphone3gs en 4 en de Galaxy S2, maar nog nooit heb ik zoiets meegemaakt. Ik ben erg voorzichting met mijn spullen maar het kan altijd eens gebeuren dat een toestel valt. Het vreemde is dat een aantal vrienden met een S3 soortgelijke problemen met hun scherm hebben gehad.
Het is wel erg kortzichtig om het op gebruiksschade en onvoorzichtigheid te houden. Beetje onnodig, al die 'eigen schuld, dikke bult' reacties. Een telefoon(met beschermhoesje van hun eigen merk Samsung!) hoort niet zulke schade op te lopen van een kleine val. Zoals eerder gezegd... een ei is minder breekbaar.
Dit hoesje zit om zowel de voor- als achterkant van mijn telefoon en ik heb voor de zekerheid nog een screenprotector tegen krassen op mijn scherm laten plakken.
Vandaag is mijn S3 van de bank gegleden en op een kleed gevallen. Ik schrok er niet echt van aangezien het door de hoogte/het kleed geen harde klap was en het hoesje erom zat. Totdat ik ineens allemaal scheurtjes op mijn scherm zag. Het zijn hele fijne, maar lange scheuren(haar scheurtjes?) over de bovenste helft van het scherm.
Ik heb verschillende smartphones gehad, waaronder een Iphone3gs en 4 en de Galaxy S2, maar nog nooit heb ik zoiets meegemaakt. Ik ben erg voorzichting met mijn spullen maar het kan altijd eens gebeuren dat een toestel valt. Het vreemde is dat een aantal vrienden met een S3 soortgelijke problemen met hun scherm hebben gehad.
Het is wel erg kortzichtig om het op gebruiksschade en onvoorzichtigheid te houden. Beetje onnodig, al die 'eigen schuld, dikke bult' reacties. Een telefoon(met beschermhoesje van hun eigen merk Samsung!) hoort niet zulke schade op te lopen van een kleine val. Zoals eerder gezegd... een ei is minder breekbaar.
KLEPPY schreef:over het algemeen is een telefoon om me te bellen en smsen niet om te laten vallen en ja als je iets maakt niet uit wat verkeert laat vallen is het zo stuk ja maar dat is met alles zo
mvg kleppy
Bij de S3 kan niet alleen het glas vervangen worden. Bij reparatie moet het hele lcd display eruit gehaald worden. Dit kost al gauw 180 a 200 euro.
Even een nieuw schermpje a 3 10'tjes. Was het maar waar...
-
Betatester
Beste mensen,
Ook ik ben de gelukkige eigenaar van een Samsung galaxy s3 met barst in het scherm. Deze is ontstaan, spontaan zonder druk, valschade of ander onjuist gebruik. Avond voor het slapen scherm perfect, volgende ochtend een barst van linksonder naar rechtsboven.
Nu weet ik inmiddels na enige speurwerk dat je wat service betreft niet bij Samsung moet zijn.... En ik bedoel hier niet die service waarbij je even 230 euro reparatiekosten mag betalen aan een toestel dat ca 440 kost (hoezo niet in verhouding)
Aan alle mensen die net als ik een oplossing zoeken voor dit probleem en mensen die dit probleem volstrekt normaal vinden (alsof het medewerkers van Samsung zelf zijn).
De rechtbank in Arnhem heeft over een soort gelijke zaak een uitspraak gedaan die mogelijk gunstig voor ons uitvalt. In het kort komt het hier op neer:
Ontstaat een dergelijk probleem binnen de garantietermijn zonder aantoonbare val of druk schade dan vallen de kosten onder de garantie en mag er niets extra's worden gerekend.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV3827
Ook ik ben de gelukkige eigenaar van een Samsung galaxy s3 met barst in het scherm. Deze is ontstaan, spontaan zonder druk, valschade of ander onjuist gebruik. Avond voor het slapen scherm perfect, volgende ochtend een barst van linksonder naar rechtsboven.
Nu weet ik inmiddels na enige speurwerk dat je wat service betreft niet bij Samsung moet zijn.... En ik bedoel hier niet die service waarbij je even 230 euro reparatiekosten mag betalen aan een toestel dat ca 440 kost (hoezo niet in verhouding)
Aan alle mensen die net als ik een oplossing zoeken voor dit probleem en mensen die dit probleem volstrekt normaal vinden (alsof het medewerkers van Samsung zelf zijn).
De rechtbank in Arnhem heeft over een soort gelijke zaak een uitspraak gedaan die mogelijk gunstig voor ons uitvalt. In het kort komt het hier op neer:
Ontstaat een dergelijk probleem binnen de garantietermijn zonder aantoonbare val of druk schade dan vallen de kosten onder de garantie en mag er niets extra's worden gerekend.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV3827