Pagina 2 van 3
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 31 jan 2004 13:05
door Gast
nou, nuon is niet de enige die met hoge rekeningen komen, wij wijn ook een 2-pers.huishouden en kregen een rekening van 4500 euroo,waarvan 2500, euro warmte. ook onze meter was kapot, kregen en nieuwe en ze durven nog steeds aanmaningen te sturen.kreeg van de week een brief over klantvriendelijkhied, schoot mij in het verkeerde keelgat en heb ze keurig netjes in een brief laten weten hoe ik over ze denk, maar denk maar niet dat je een reactie krijg.En als je vrqaagt om een gesprek met de manager van de klantensercive dan komt hij niet aan de telefoon, kan hij beter thuisblijven. Ik hoop dat er meer mensen reageren op eneco, kunnen we misschien samen iets ondernemen, want dat is hard nodig.
groetjes van een bose klant, gini gleijm
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 15 feb 2004 14:30
door resp001165324
Met het oog op de lib.vd energiemarkt heeft eneco in mijn geval de
transportkosten van energie met maar liefst 49% verhoogd tov2002.
Dus als ik over wil stappen naar een andere energiebedrijf dan is dit toch weer kassa voor eneco want het leveringsgebied is gemonopoliseerd door eneco ik zal dus gewoon de nieuwe tarieven
moeten betalen. De burger wordt gemaand tot inleveren doch eneco
blijft gewoon onrechtmatig doorgraaien.
Ik ben in het bezit van een kopie van mijn schrijven met een klacht
naar eneco ik zou het op prijs stellen als u ook in het bezit komt van dit
schrijven.
w.r.heesemans, rondostraat 125, 3223 pb , hellevoetsluis
dus gaarne het adres waar ik dit naartoe kan sturen. bvd
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 15 feb 2004 19:38
door Derenza
Ik ben heel erg benieuwd wat andere tweepersoonshuishoudens per maand betalen aan nuon. Ik heb geen eindafrekening ontvangen. Wij zijn een tweepersoonshuishouden en beide regelmatig van huis. Weet iemand wat dan een normaal bedrag is per maand? Het bedrag dat wij nu betalen (120 euro) is nl doorberekend op de vorige bewoner (1 jaar geleden ben ik hier komen wonen) Maar ik wil graag weten of de kans groot is dat ik bij moet betalen. Ik hoor het graag.
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 16 feb 2004 21:35
door alpine
nuon, heb er nu mn buik wel van vol. Kan niet meer tegen deze gasten op. Kapot ben ik ervan. Rare jaarafrekeningen vreemde overzichten waar zelfs mn werkgever (en die is niet dom) en een ex-accountant niet uitkomen. Inmiddels meer als 4000 eurootjes betaald in een half jaar tijd en dan komen ze nog met rekeningen van 1999 die zouden openstaan. De vele telefoontjes die ik heb gepleegd hebbe mij inmiddels ook al torenhoge telefoonrekeningen gekost vanwege de lange wachttijden ( 3 kwartier ) TEL UIT JE WINST. Wensen ze je ook nog succes met de afsluiting van je electriciteit en gas, ik zal hier maar niet vertellen wat ik hun heb toegewenst na al die jaren van ellende met hun. HELP, wij komen er niet meer uit
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 16 feb 2004 23:55
door Joke v.D.
Op 22 december 2003 hebben wij een poging gedaan om digitaal onze meterstanden door te geven aan de Nuon. Wij hebben dit echter onderbroken omdat wij enorm zijn geschrokken van de stand van onze nieuwe warmtemeter. Ons verbruik stond op 10,890 GJ.
Op 17 oktober 2003 is door Nuon een nieuwe meter geplaatst, dit betekend dat wij in 9 weken tijd 10,890 GJ hebben verbruikt terwijl ons jaarverbruik op ± 32 GJ over 52 weken ligt. In 9 weken hebben wij 1/3 van onze totale warmte gebruikt. Nuons afdeling klantenservice ( 0900 0808) verwees ons naar afdeling storingen ( 0800 0509). Hier werd door een medewerker, die ook bij ons in de wijk woont, beaamd dat dit inderdaad een hoog verbruik is. Vervolgens werden wij weer doorverwezen naar de afdeling klantenservice. Uit coulance hebben zij ons doorverbonden, omdat klantenservice ons verkeerd had voorgelicht.
Hierop kregen wij een zeer vervelende dame aan de lijn die direct dreigde met de kosten die verbonden zijn aan het onderzoek om de meter te laten ijken. In haar optiek kon het niet bestaan dat een nieuwe meter niet goed was. Helaas hebben wij dit in 1996/ 1997 al een keer eerder meegemaakt. Toen hebben wij melding gemaakt van een kapotte warmtemeter, welke door Nuon vervangen is voor een nieuwe meter, hier is naderhand door ijking vastgesteld dat ook de nieuwe meter niet juist functioneerde. Wij hadden om hulp gevraagd en niet om een dreiging. Nadat wij ons ongenoegen hierover hadden uitgesproken verbond zij ons door met de heer Adil Habibi.
Deze mijnheer kwam met allerlei tegenwerpingen zoals het verbruik van andere mensen, de kou van deze winter(?), opwarmingsduur huis e.d.. Wij hebben de heer Habibi duidelijk gemaakt dat ons verbruik niet het verbruik is van andere mensen, maar dat van ONS. Wij hebben van het NUON geleerd dat wij de verwarming in de meterkast moeten uitdraaien. Dit doen wij een uur voor wij naar bed gaan tot de verwarming ’s middags weer aangaat. Daarnaast was het tot 22 december 2003 nog niet echt koud geweest, met uitzondering van ± 2 à 3 dagen. In december 2002 hebben wij kunnen schaatsen. Dus met de kou valt het ook wel mee. Dan zijn wij in het bezit van een openhaard die iedere week gestookt wordt, in de kerstvakantie zelfs iedere dag, dus dat drukt het warmteverbruik ook nog eens. Met betrekking tot de opwarmingsduur van ons huis kunnen wij meedelen dat dit zodanig geïsoleerd is dat het binnen 20 minuten behaaglijk warm is. Bovendien wijkt ons stookgedrag enigszins af van voorafgaande jaren.
Werd voorheen overdag nog de verwarming aangedaan omdat er iemand thuis was, dit is per 2002 veranderd aangezien wij per die datum beide werkzaam zijn en onze jongste zoon naar de middelbare school gaat en daarom ook niet meer tussen de middag thuis komt, zodat ook dan de verwarming niet meer aangaat. Hierdoor zou ons warmteverbruik juist omlaag moeten gaan! Opmerkelijk is daarbij dat wij t/m 1999 een verbruik hadden van 26,97 GJ per jaar en vanaf 2000 opeens 32 GJ per jaar, dit is een opmerkelijke stijging. De meter werd dus niet voor niets vervangen! Indien nodig zal hier ook een correctie op moeten plaatsvinden. De heer Habibi gaf toe dat het verbruik ten opzichte van 2002 al op 37 GJ lag, dus weer 5 GJ hoger zonder dat het echt koud is geweest.
Zoals wij al schreven in onze aanhef hebben wij een poging gedaan om onze meterstanden digitaal door te geven, maar wij hebben dit na onze schrik onderbroken. Nuon registreert standen als deze niet bevestigd zijn en maakt aan de hand van foutieve gegevens een eindafrekening.
KLACHT:
1. Wij dienen een klacht in m.b.t. de nieuw geplaatste meter en willen vóór 15 februari 2004 een oplossing voor dit probleem. De stand van onze meter is nu al 21,835 GJ.
2. Wij dienen een klacht in m.b.t. de door u ingevoerde meterstanden. Het betreft hier een verrekening van minimaal € 387,54.
3. Wij dienen een klacht in m.b.t. het berekende vastrecht warmte over 377 dagen. Ons inziens zitten er 365 dagen in een jaar.
4. Wij gaan niet akkoord met het door u genoemde nieuwe termijnbedrag ad. € 141,25.
De door Nuon genoemde afschrijving van € 46,73 en het eerste nieuwe termijnbedrag ad. € 141,25 zullen wij gezien bovenstaande weigeren.
Intussen is het 16 februari 2004, maar zoals wij in onze brief gevraagd hebben om voor 15 februari met een oplossing te komen, daar heeft de Nuon blijkbaar geen boodschap aan. Wel hebben zij ons m.b.t. de geweigerde afschrijving van € 46,73 een dreigbrief gestuurd met daarin een toeslag van € 10,00 wanneer wij niet op korte termijn zouden betalen.
Bij navraag op hun 0900 nummer, waar wij overigens meer dan 30 min in de wacht hebben gestaan, werd ons meegedeeld dat dit een fout was van de afdeling die onze klacht behandelde, zij hadden uitstel van betaling in moeten voeren. Dit werd alsnog in gevoerd voor de periode van 2 maanden. Waarschijnlijk zal dit lang niet toereikend zijn, want de vorige keer duurde het maar liefst 2 jaar en hebben wij in een 2 uur durend gesprek met de directie uiteindelijk voor elkaar gekregen dat wij in het gelijk werden gesteld en dat er direct een verrekening plaats moest vinden.
Wij vinden dit een zeer trieste gang van zaken bij de Nuon, als bedrijf kunnen zij direct met financiële sancties dreigen, maar wij als particulieren staan mooi met de rug tegen de muur, want wie gaat onze onkosten betalen???
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 17 feb 2004 00:35
door Josine M
Wij worden helemaal gek van die Nuon. Ik heb op 1 februari een email geschreven n.a.v. een rekening die ik van hun kreeg. Ik betaal met 2 personen een termijn bedrag van € 186.00 per maand wat al rijkelijk veel is. Ik krijg volgens de berekeningen € 119.16 terug, maar er staat nog een bedrag van € 116.00 open volgens hun. Heb gevraagd wat dat is maar daar geven ze geen antwoord op. Ik betaal dus niet !!! Kreeg vandaag een mailtje dat mijn termijn bedrag aangepast was naar € 197.00 terwijl hier in Huizen de afval en reinigingsrechten apart sinds dit jaar worden berekend via de Gemeente Huizen. Heb hun gevraagd waar dat bedrag vandaan kwam kreeg ik geen antwoord op.
Gek wordt je van die lui.
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 17 feb 2004 10:19
door Gast
ambtelijke molens draaien niet zo hard wat suf.
Maar het is wel goed gekomen en het heeft je geen geld gekost. Bedenk wel dat je niet de enige bent die de nuon als klant heeft. En waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 17 feb 2004 14:23
door oma
eindelijk dacht ik het verschil terug te krijgen wat ik het hele jaar te veel betaald heb. ik ben alleen bijna nooit thuis(zelfs niet om te slapen) en toch betaal ik 137 euro in de maand. een hele uitgave met alleen aow en een klein pensioentje. het bedrag wat ik terug krijg is 203 na aftrek van incassokoste
en aanmaningskosten
ik weet niet wat ik moet doen
ja betalen zegt de nuon
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 19 feb 2004 10:11
door gijt111
LS,
Het is triest om te zien hoe mensen worden behandeld door NUON als ze klachten hebben .
Ik denk dat veel klachten nooit bij de top van de NUON terechtkomen
en onderweg "sneuvelen ". men weet het dus niet em kan dan ook geen aktie ondernemen.
Mischien een tip , mail klachten ook naar
[email protected] , dit is een uiterst serieuze dame van de afd. voorlichting , mogelijk dat zij aktie richting de directie onderneemt als zij deze mails leest.
suk6
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 22 feb 2004 15:25
door alpine
Zo, kan mij verhaal voor nu wel afronden. Vrijdagmiddag om half 3 staan er 3 man sterk voor mijn deur om het gas en electriciteit af te sluiten. Daar sta je, je hebt bewijzen dat er aan de zaak gewerkt zou worden, maar daar hebben de heren geen boodschap aan. De rekening die volgens NUON nog openstaat is niet voldaan dus zonder waarschuwing vooraf AFSLUITEN. O, en smorgens ook nog een acceptgiro op de mat van 625 euro dat ik buiten afgesloten ben. Nou dit is een middag geworden pfffff, direct mijn werkgever gebeld die mij uit de problemen heeft geholpen op dat moment, ben hem daar zeer dankbaar voor. Dit "GEINTJË" kostte mij ( want in principe ben ik af en aangesloten) weer eens 1236 euro. Mijn werkgever neemt deze hele zaak hoog op en wil nu ook zijn geld weer terug zien. A.U.B help mij ik ga failliet aan NUON.
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 25 feb 2004 11:00
door Gast
Vorig jaar kreeg ik ineens een brief van interim justitia, het incassobureau van NUON. Ik zou 1 maandtermijn niet betaald hebben, ik het betaalbewijsje naar hen gefaxt, vervolgens niks meer gehoord, gebeld met de NUON waar de reactie was, uw betaling hebben we gebruikt om uw achterstand mee af te boeken, ik zou al heel lang een betalingsachterstand van 1 maand hebben (volgens een dame van de klantenservice was dat in maart 2002 ontstaan) dit zou natuurlijk kunnen maar de NUON heeft me hierover nooit geinformeerd.
Ik heb dus ook niet gereageerd op hun herinneringen en dergelijke.
De jaarafrekening viel gunstig uit voor mij, ik krijg 200 euro terug, maar het geld kwam maar niet. Gebeld met NUON, wat bleek? er stond nog 60 euro incassokosten open voor het niet betalen van de factuur van vorig jaar
Gebeld met het incassobureau: bij hun was the case closed, maar NUON blijft beweren dat ik het aan hun hoor te betalen, de claim van 60 euro blijft open en daarom hebben ze die 60 euro maar van mijn overschot afgetrokken. Ik weer gebeld en de hele situatie nog eens uitgelegd, het zal allemaal wel werd er gezegd, we kunnen die 60 euro niet kwijtschelden ook al heeft u gewoon betaald, ik kan het er wel bij laten zitten maar dit is toch pure geld uit de zak klopperij?
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 27 feb 2004 16:06
door Dirk Visser
Ook wij hadden wat problemen met de eindafrekening. Na mei 2003 hoorden we niets en plotseling kregen we van het incassoburo van de NUON in januari bericht dat we nog een termijnbedrag moesten betalen. Uiteraard was het bedrag verhoogd met zo'n 70 euro kosten. Hierop konden we niet anders dan constateren dat we inderdaad verzuimd hadden de laatste termijn te betalen. Echter als het zo lang duurt voordat je hier iets over hoort, heb je geen trek om de kosten te gaan betalen.
Met het incassoburo is dan hierover niet te praten en daarop de NUON zelf gebeld. Eigenlijk tot mijn eigen verbazing werd als snel gezegd dat de kosten weggeboekt zullen worden. Zelf gaven ze als argument dat bij een verhuizing post op het verkeerde adres kan komen en dat daardoor mogelijk de vertraging met dito kosten kan onstaan.
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 01 mar 2004 22:09
door polder
ik heb deze week mijn jaar-afrekening van de nuon ontvangen waarop ook je vastrecht staat vermeld. Nu wordt er vastrecht gerekend over 385 dagen terwijl een jaar bij mijn weten 365 dagen heeft. Bij navraag bij verschillende klanten uit mijn woonplaats leert dat bij iedereen 385 of 386 dagen worden vermeld, terwijl de termijn van opname van 2003 t/m 2004 veel minder is. Bij telefonische navraag bij de nuon, kon men mij niet meteen uitleg geven, zij vonden dit een goede vraag en zouden mij terugbellen, na bijna een week moeten zij mij nog steeds bellen.[/b]
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 10 mar 2004 16:17
door metioui
Hallo mensen,
Ik woon zelf in amsterdam. Heb een eindafrekening ontvangen. ik moet 1815 euro terug betalen. Het schijnt dat ik 4000 m3 aan gas heb gebruikt. Wij hebben een twee persoonhuishouden. We zijn bijna nooit thuis alleen in de avonden. en toch zulke hoge kosten en verbruik. Ik heb het gevoel dat ik echt goed genomen wordt door nuon, maar ik kan het niet bewijzen. Ja ik kan ieman van de ijken laten komen maar als de meter ok zijn de kosten voor mijn. nog eens 450 euro. Mijn vraag ik wat kan ik doen om mijn gelijk te halen. er klopt iets niet maar ik kan het niet bewijzen. wie heeft een tip voor me. mijn mail adres is
[email protected].
alvats bedankt.
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 15 mar 2004 13:01
door The Voice
Vreemd, ik kreeg een gewijzigde afrekening van 2 jaargangen en kreeg in totaal 450 euro terug. Snap er niets van, maar ik ga geen slapende honden wakker maken.
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 17 mar 2004 15:04
door marija
Ook ik heb zoals zoveel mensen ,problemen met nuon sinds ca 3 jaar.Op een gegeven moment leek het opgelost te zijn maar het begint weer van voor af aan.En als ik een e-mail sttur met als afzender mevr.m.van rijswijk janes krijg ik bericht terug van nuon aan de heer j.van rijswijk (mijn echtgenoot) en na enkele mailtjes met de vraag waarom ik geen antwoord krijg maar de berichten aan mijn man woredn gericht ,krijgt mijn man weer een mailtje terug zonder ook maar enige reacti op mijn mail.Wat doe ik hieraan De ondertekenaar van deze berichten is Hendrik-Jan van Roest Directeur Nuon CCC.
Wie kan mij een goede suggestie aan de hand doen??
Maria van Rijswijk-Jansen
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 17 mar 2004 21:36
door Saskia34
Ik ben het nu zat met de NUON en hun zogenaamde smoesjes. Ik ga ze voor de geschillen commissie dagen en als dat niet helpt dan gaan ik naar de rechter. Mijn moeder heeft het probleem ik nog niet maar ik kan het niet aanzien dat een vrouw die een weduwepensioen krijgt een rekening van de NUON met iedere keer een ander bedrag. Gisteren kreeg ze de druppel ze kreeg een spijt betuiging met daarin van de NUON een kadobon van 10 euro jaja en tegelijk een rekening van iets van 300 euro. Ik snap wel wat je bedoelt dat je het niet meer weet want ik weet het ook niet meer.
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 10 apr 2004 11:19
door mr. R. Polanus, advocaat
Nadat ook mijn cliënte gedurende twee jaar evenzo uitgebreid als tevergeefs met NUON gecommuniceerd had over een betaling aan NUON (met ettelijke keren toezending van het bankafschrift), ging NUON op woensdag 31 maart 2004 inderdaad toch nog tot afsluiting van het gas over, feitelijk voor een – volgens ook nog eens foutieve NUON-theorie resterend bedrag van ca € 98. “Zinloos geweld” à la de zaak Anja Joos: het gaat om een flutbelang; NUON-medewerkers dénken enkel wat, controleren niks, passen met de blik op oneindig en de hersens op de automatische piloot “eigen richting” toe en beuken er dus op los. Moeder, vader en twee kinderen van 2 en 5 jaar in de kou, geen eten meer kunnen koken, niet meer met warm water kunnen wassen. Het zou zes dagen duren.
Ik begon dezelfde dag de eerste fax te versturen; meteen ook onder voorbehoud van alle rechten het volgens de NUON-gerechtsdeurwaarders te Vlijmen “openstaande” bedrag (incl. alle kosten van af- en heraansluiting) ad ca € 1.000 per Girotel overgemaakt met sommatie tot onmiddellijke heraansluting. De volgende dag weer twee faxberichten. Slechts één telefoongesprek met iemand van NUON gevoerd; die wist, niets kon niets, wilde niets, ontkende wel – en uiteraard ten onrechte - de Girotelbetaling, maar die onverholen liet weten te smullen van de situatie; en nu kon hij ook nog eens zijn krachten meten met een “eigenwijze” advocaat en van hém zou hij ook wel winnen. Met de herhaalde waarschuwing, dat de Kort-Gedingdagvaarding onderweg was, deed NUON niets.
Omdat de Rechtbank een te volle agenda had, kon het Kort Geding niet al op vrijdag 2 april plaatsvinden; op maandag 5 april werd de dagvaarding aan NUON uitgereikt voor een zitting op dinsdagmiddag 6 april. En opeens, op dinsdagochtend, bleek NUON alle binnen twee uur te kunnen regelen, wat men in twee jaar niet kon (c.q. wilde), incl. het heraansluiten van het gas, het terugbetalen van al het onverschuldigd betaalde, het met mij afspreken van een vergoeding van materiële en immateriële (= smartengeld) schade en van álle gemaakte proces- en advocaatkosten. Voor het in werkelijkheid helemaal niet openstaande bedrag ad 98 euro heeft NUON uiteindelijk omstreeks 4.000 euro opgehoest en heeft het zelf nog veel nodeloze manuren moeten investeren. Mogelijk was NUON ook bang voor “de media”. Ik had die uitgenodigd bij het Kort Geding aanwezig te zijn. Wellicht hebben zij contact met NUON opgenomen; ik heb daar niets over gehoord. Het Kort Geding behoefde op het laatste moment geen doorgang te vinden.
Moraal: je niet laten intimideren en plukken door NUON; gewoon de tegenaanval kiezen. Maar je moet natuurlijk wel héél zeker gelijk hebben en dat ook kunnen hard maken. Je moet alle stukken hebben (bankafschriften, correspondentie, faxverzendbewijzen, aangetekende-strookjes), fatsoenlijke gespreksnotities (datum, tijd, met wie, inhoud), bij voorkeur nog getuigen die de telefoongesprekken méégeluisterd hebben, of er tenminste naastgestaan hebben en gespecificeerd kunnen verklaren, wat zij daadwerkelijk gehoord hebben, etc., etc. Let wel: getuigen moeten NIET gaan raden, gissen, concluderen, of meningen geven; zij mogen enkel zeggen, wat ze gehoord of gezien hebben; meer niet. Als je niet verder kunt komen dan eigen mondelinge verklaringen als: “Ik heb zo vaak gebeld” en “Ik heb zo vaak gestuurd” en je kunt daarvan niets of onvoldoende bewijzen, dan zal het gauw niet lukken. Dan ga je door je eigen slordigheid de boot in. Het recht beschermt niet de dommen; wie zijn eigen belangen niet goed behartigt, heeft van het recht ook niets te verwachten. Waar geen bewijs is, is geen recht. Houd er rekening mee, dat je wel kunt winnen, maar mogelijk toch nog met kosten blijft zitten.
Wie nog wat wil weten, kan mij een e-mail sturen. Dus niet meteen de telefoon grijpen en al helemáál niet buiten normale kantoortijden. Ik kan ook géén mensen helpen op basis van een zgn “toevoeging” van de Raad voor Rechtsbijstand. Ik behoor tot de groep advocaten, dat niet door het hoepeltje van de Minister van Justitie wil spirngen met betrekking tot het zgn “kwaliteitscertificaat” dat immers in werkelijkheid helemaal niets certificeert en al helemáál geen juridische kwaliteit. “Voor straf” mogen wij geen “toevoegingszaken” meer doen. Wie mij wil engageren, zal dus garant moeten staan voor volledige betaling aan mij, indien NUON hiervoor onverhoopt niet volledig hoeft te dokken van de rechter. Daar zal ook vooraf een garantiesom voor op tafel gelegd moeten worden. Want helaas kan ik mijn kantoor ook niet draaiende houden van zaken waarvoor niet of te weinig betaald wordt.
Kom alléén met heldere en gedocumenteerde zaken bij mij. Met vaagheden, veronderstellingen, indianenverhalen en “van horen zeggen” of opinies uit de kroeg kan ik niets.
Ik ben van 21 april 2004 t/m 2 mei AFWEZIG.
mr. R. Polanus, advocaat
www.polanus.nl
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 10 apr 2004 12:04
door Gast
Zouden veel meer mensen moeten doen; zorgen dat het Nuon echt pijn doet.
Die klachten die in de media naar buiten komen doen ze steevast af met het verhaal dat het maar om een miniem deel van hun klantenbestand van 2,7 miljoen klanten gaat (daar zit ook nog eens de grootzakelijke markt bij).
Men moet dan wel op grote schaal de gang naar de rechter wagen; die paar 1000 euro is voor de bedrijfsvoering van Nuon natuurlijk maar peanuts. Binnen de Nuon zelf lijkt al op veel grotere schaal geld over de balk gesmeten te worden door miscommunicatie, verkeerde beslissingen en slecht opgeleid en gemanaged personeel.........
Re: NUON eindrekening
Geplaatst: 13 apr 2004 15:20
door Erna
Op 28 januari ontvingen wij ook een jaarafrekening van de NUON. Of wij maar even € 807,30 wilden bijbetalen. Meteen opgebeld naar de NUON met de mededeling dat er niets klopte van deze rekening. Want bij NUON gaan ze niet uit van de meterstanden, maar ze schatten wat je verbruikt hebt. Nadat ik de juiste meterstand had opgegeven werd mij verzekerd dat de stand aangepast zou worden en dat ik eind maart een nieuwe rekening zou krijgen. De juiste meterstand lag ongeveer 5000 kWh onder de door hun geschatte stand.
Toen ik begin april rekeningafschriften van de bank kreeg bleek dat de NUON zo vrij was geweest om het bedrag zomaar van mijn rekening af te schrijven. Dus, niets geen nieuwe rekening. Schrijf maar gewoon af, misschien zijn ze zo dom dat ze het niet zien.
Ik vind dat dit maffia-praktijken zijn en zo gauw als het mogelijk is ben ik weg bij de NUON.
Het bedrag van € 807,30 heb ik natuurlijk terug laten boeken op mijn rekening. En de automatische incasso wordt ook ingetrokken.
Ik wacht nu tot de politie aan de deur staat om te kijken of we geen hennip aan het kweken zijn omdat we het dubbele aan electriciteit gebruikt hebben dan in voorgaande jaren.