| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort onbewust dataverbruik 458 euro ex btw in 24 uur
Re: Telfort onbewust dataverbruik 458 euro ex btw in 24 uur
600 euro op 1 dag verbruikt in zo'n situatie. Laat maar voor de rechter komen. Deze zal dit nooit goedkeuren.
Laat iemand mij eens een situatie noemen waarbij het normaal zou zijn dat je 600 euro binnen een dag verbruikt aan dataverkeer op je telefoon?
Gebruiker dient dan ook beschermd te worden door de telefoonprovider hiervoor.
Er zal ongetwijfeld een schikking komen hiervoor met een gemaximeerd bedrag. Dit omdat er ook een stuk eigenschuld in zit.
Een en ander afdoen dat het volledig eigen schuld is is dan ook te kort door de bocht.
Laat iemand mij eens een situatie noemen waarbij het normaal zou zijn dat je 600 euro binnen een dag verbruikt aan dataverkeer op je telefoon?
Gebruiker dient dan ook beschermd te worden door de telefoonprovider hiervoor.
Er zal ongetwijfeld een schikking komen hiervoor met een gemaximeerd bedrag. Dit omdat er ook een stuk eigenschuld in zit.
Een en ander afdoen dat het volledig eigen schuld is is dan ook te kort door de bocht.
Waarom zou je verplicht een kostenlimiet willen hebben? Is de volgende stap dan dat de overheid voor je gaat bepalen hoeveel je mag uitgeven in de supermarkt? Het wordt tijd dat mensen eens eigen verantwoordelijkheid leren te nemen i.p.v. dat alles op anderen moet worden afgeschoven.crazyme schreef:Van de site van Vodafone geplukt.Datalimiet
Als je in het buitenland internet gebruikt tegen standaard tarieven staat er een automatische datalimiet aan van € 50 (excl. btw) per maand. Heb je de datalimiet bereikt dan kun je in het buitenland geen gebruik meer maken van internet. Zo word je beschermd tegen onverwacht hoge kosten. Indien je de Databundel op Reis activeert zal de datalimiet automatisch uitgaan. Deze kan je te allen tijde weer aanzetten, door datalimiet aan te sms'en naar 5000.
Eigenlijk zou op elk abonnement standaard een kostenlimiet moeten zitten welke de gebruiker zelf kan uitschakelen indien gewenst.
De politiek werkt alleen traag. De providers zullen dit zelf nooit regelen (voor het binnenland)
Helemaal mee eens. Ik heb een abonnement omdat ik het wil gebruiken wanneer ik het nodig vind om te gebruiken. Niet tot een door een ander gekozen limiet. Als ik dat wil neem ik wel een prepaid.GJvdZ schreef: Waarom zou je verplicht een kostenlimiet willen hebben? Is de volgende stap dan dat de overheid voor je gaat bepalen hoeveel je mag uitgeven in de supermarkt? Het wordt tijd dat mensen eens eigen verantwoordelijkheid leren te nemen i.p.v. dat alles op anderen moet worden afgeschoven.
Het feit dat TS op eigen gelegenheid een toestel koopt en zelf bij telfort los een sim only abonnement neemt, moet je ook de verantwoordelijkheid daarvoor nemen. Telfort kan niet raden welk toestel jij gaat gebruiken als je alleen een sim only neemt, dat is jou zaak.
-
michielNED
Telfort vermeld zelf op de website het volgende:
- Zonder internetbundel is het niet mogelijk om gebruik te maken van mobiel internet.
- Internetverbruik buiten de internetbundel is alleen mogelijk bij aanschaf van extra MB's.
-
Familie U.
Bedankt voor je reactie,michielNED schreef:Telfort vermeld zelf op de website het volgende:Volgens het verkooppraatje van Telfort zou het dus helemaal niet mogelijk moeten zijn om 'per ongeluk' duur internet te gebruiken buiten je bundel. En je mag redelijkerwijs verwachten dat het product overeenkomt met het verkooppraatje. Die 'extra MB's' die je kunt aanvragen kan ook maximaal 5x per maand zo wordt vermeld, dus maximaal 37,50 aan extra kosten. Ook in het buitenland zou er een limiet van € 60,50 per maand zijn volgens de website. Ik vraag me dan ook af onder welke noemer deze kosten berekend zijn, want ik kan het nergens terugvinden. Welke abonnementsvorm gaat het precies om?
- Zonder internetbundel is het niet mogelijk om gebruik te maken van mobiel internet.
- Internetverbruik buiten de internetbundel is alleen mogelijk bij aanschaf van extra MB's.
Het abonnement dat ik heb is een Telfort sim only 300
De contract periode : 05-05-2012 t/m 04-05-2013
Deze voorwaarde is pas sinds kort actief op nieuwe contracten en gold niet voor eerder afgesloten contract periodes.Familie U. schreef:Bedankt voor je reactie,michielNED schreef:Telfort vermeld zelf op de website het volgende:Volgens het verkooppraatje van Telfort zou het dus helemaal niet mogelijk moeten zijn om 'per ongeluk' duur internet te gebruiken buiten je bundel. En je mag redelijkerwijs verwachten dat het product overeenkomt met het verkooppraatje. Die 'extra MB's' die je kunt aanvragen kan ook maximaal 5x per maand zo wordt vermeld, dus maximaal 37,50 aan extra kosten. Ook in het buitenland zou er een limiet van € 60,50 per maand zijn volgens de website. Ik vraag me dan ook af onder welke noemer deze kosten berekend zijn, want ik kan het nergens terugvinden. Welke abonnementsvorm gaat het precies om?
Het abonnement dat ik heb is een Telfort sim only 300
De contract periode : 05-05-2012 t/m 04-05-2013
TS moet zelf in haar voorwaarden kijken wat voor haar contract geldt.
-
michielNED
Deze voorwaarden zijn sinds 16 april 2012 actief, tot die datum gold een tarief van € 0.05 per MB voor internetgebruik buiten de bundel. Dat zou dus overeenkomen met een verbruik van 12GB voor dit bedrag. De voorwaarden melden hierover:
Hoewel het geen bindende voorwaarde is, kan je wel redelijkerwijs verwachten dat bij een verbruik van meer dan een GB buiten bundel gebruik gemaakt wordt van deze bepaling door Telfort. Maar sowieso, een contract met ingangsdatum 5 mei 2012 zou onder de nieuwe voorwaarde moeten vallen, waar internetgebruik buiten de bundel sowieso niet meer mogelijk is.Telfort kan u, bij het bereiken van een bepaald bedrag “internet buiten bundel”, hierover informeren per sms of mail (indien beschikbaar) waarbij u de keuze heeft voor tijdelijke afsluiting van- of doorgaan met uw internetverbruik.
Een contract met als ingangsdatum in mei, maar al afgesloten voor 16 april valt onder de oude voorwaarden. Het gaat niet om de ingangsdatum maar de datum waarop het contract getekend is.michielNED schreef:Deze voorwaarden zijn sinds 16 april 2012 actief, tot die datum gold een tarief van € 0.05 per MB voor internetgebruik buiten de bundel. Dat zou dus overeenkomen met een verbruik van 12GB voor dit bedrag. De voorwaarden melden hierover:Hoewel het geen bindende voorwaarde is, kan je wel redelijkerwijs verwachten dat bij een verbruik van meer dan een GB buiten bundel gebruik gemaakt wordt van deze bepaling door Telfort. Maar sowieso, een contract met ingangsdatum 5 mei 2012 zou onder de nieuwe voorwaarde moeten vallen, waar internetgebruik buiten de bundel sowieso niet meer mogelijk is.Telfort kan u, bij het bereiken van een bepaald bedrag “internet buiten bundel”, hierover informeren per sms of mail (indien beschikbaar) waarbij u de keuze heeft voor tijdelijke afsluiting van- of doorgaan met uw internetverbruik.
-
michielNED
Volgens de website van Telfort niet, op de website staat dat de startdatum van het abonnement bepaalt welke tarieven en voorwaarden er geldig zijn.
Voorwaarden wel, tarieven, en daar valt dit onder, niet. Zou mooie boel zijn, sluit je contract a af, gaan intussen nieuwe tarieven in, ga je opeens iets anders betalen.michielNED schreef:Volgens de website van Telfort niet, op de website staat dat de startdatum van het abonnement bepaalt welke tarieven en voorwaarden er geldig zijn.
-
michielNED
Nieuwe tarieven worden altijd 4 weken van te voren bekend gemaakt, dus tenzij er een langere periode tussen bestellen en leveren zit is daar geen sprake van dat ondertussen de tarieven veranderd zijn, die zijn gewoon bekend zodra de ingangsdatum bepaald wordt. Er staat dan ook duidelijk op de website vermeld dat óók voor de tarieven geld dat de startdatum bepaald welke tarieven gelden:
Kortom, als de gegeven informatie hier klopt (startdatum 5 mei) en de informatie op de Telfort website klopt (waar je wel vanuit mag gaan) zou voor dit contract de nieuwe tarieven moeten gelden, met de limiet op internetkosten.De startdatum van uw abonnement, prepaid, of verlenging bepaalt welke tarieven voor u gelden.
En nu nog maar hopen dat TS hier ook nog een keer op reageert, TS leest in ieder geval wel mee.
iedereen weet dat internetten zonder bundel extreem duur is, maar het is natuurlijk wel de vraag indien je alleen een bel bundel abonnement afneemt, in hoeverre de telecom provider dan het recht heeft om ook andere ongevraagde diensten (APN instellen) aan te zetten, want wat velen niet begrijpen kan dit automatisch gepushd worden via een netwerk aanmelding, bv je zet de telefoon aan en ontvangt de nieuwe APN gegevens, maar je zit in de auto en leest de boodschap niet goed en druk snel op ja om de melding te verwijderen.
we hebben sinds deze zomer de nieuwe "cookiewet" waarin er toestemming gevraagd moet worden om toegang te krijgen tot de randapparatuur om daar gegevens te mogen opslaan of uitlezen. echter geldt die regel pas per 2013 actief en providers kunnen het via een contract of sms toestemming regelen.
heeft kpn/telfort geen gewenningsperiode voor datagebruik of geldt dat alleen voor databundels, die uitsluiting zou ik ook onredelijk vinden, temeer omdat losse datakosten altijd hoger zijn en de maatregel bedoelt is tegen kostenbescherming buiten een datalimiet.
we hebben sinds deze zomer de nieuwe "cookiewet" waarin er toestemming gevraagd moet worden om toegang te krijgen tot de randapparatuur om daar gegevens te mogen opslaan of uitlezen. echter geldt die regel pas per 2013 actief en providers kunnen het via een contract of sms toestemming regelen.
heeft kpn/telfort geen gewenningsperiode voor datagebruik of geldt dat alleen voor databundels, die uitsluiting zou ik ook onredelijk vinden, temeer omdat losse datakosten altijd hoger zijn en de maatregel bedoelt is tegen kostenbescherming buiten een datalimiet.
Je begint hier over het aanzetten van apn's bij een belabonnement, maar hoe ga je het vinden dat je eerst een dure klantenservice met bellen om een sms te sturen, want ja, je hebt alleen een belabonnement. Dan heb je nog het buitenland, heb je opeens geen bereik meer. Moet je eerst de klantenservice zien te bellen, om te vragen of je misschien in het buitenland mag bellen.kss schreef:maar het is natuurlijk wel de vraag indien je alleen een bel bundel abonnement afneemt, in hoeverre de telecom provider dan het recht heeft om ook andere ongevraagde diensten (APN instellen) aan te zetten, want wat velen niet begrijpen kan dit automatisch gepushd worden via een netwerk aanmelding, bv je zet de telefoon aan en ontvangt de nieuwe APN gegevens, maar je zit in de auto en leest de boodschap niet goed en druk snel op ja om de melding te verwijderen.
Gelukkig is het niet zo geregeld. Als je een contract afsluit, horen daar voorwaarden en een prijslijst bij. Op die prijslijst staat precies hoeveel minuten je hebt, wat een bundel kost, wat een minuut buiten de bundel kost, soms zelfs wat bellen in het buitenland kost. En ook wat internet per MB kost. Daar ga je mee akkoord, het zijn geen verborgen zaken, als je er naar vraagt zullen ze er ook niet geheimzinnig over doen
Sowieso staan veel telefoons standaard al ingesteld voor het gebruik met internet.
En in dit topic, waar TS een simonly abonnement afsluit, en zelf elders een toestel afsluit, is het eigen verantwoordelijkheid.
-
Familie U.
Ik wil iedereen bedanken, ook de misgunnende mensen op dit forum. Bij sommigen van jullie heb ik even de moeite genomen om te kijken hoe jullie reageren op problemen van anderen. Het is elke keer hetzelfde verhaal : "Ja eigen schuld, had je niet moeten doen jou verantwoordelijkheid".
In plaats van mensen te stimuleren zijn jullie alleen bezig om mensen de hoop weg te praten. Diep triest, dit is voor iedereen die zich aangesproken voelt.
Het probleem is inmiddels opgelost, Telfort bedankt. Webcareteam en met name Laila bedankt.
In plaats van mensen te stimuleren zijn jullie alleen bezig om mensen de hoop weg te praten. Diep triest, dit is voor iedereen die zich aangesproken voelt.
Het probleem is inmiddels opgelost, Telfort bedankt. Webcareteam en met name Laila bedankt.