schaapje schreef:Allereerst heel erg bedankt voor de moeite die je hebt gestoken in mijn probleem, het is allemaal duidelijk uitgelegd nu.
Heel graag gedaan!
schaapje schreef:Hoe het komt dat ik dacht dat het 30mbit zou zijn?
Dit dacht ik niet, ik verwachte vanwege afstand tot de centrale wat minder (zo rond de 22-26mbit), ik was er me er bewust van dat 30mbit het maximum was en dat ik deze snelheid niet zou krijgen.
Ik had alle providers met elkaar vergeleken eerst, daar had ik wel tijd ingestoken. Toen kwam telfort er uiteindelijk uit en heb ik meteen dat abbonement gekozen, het is mij niet opgevallen dat er maximaal 10mbit stond ondanks dat het best duidelijk was. Dit is een stomme fout van mijn kant waar Telfort niet veel aan kan verbeteren.
Duidelijk, bedankt voor de toelichting.
schaapje schreef:Wat ik moeilijker kan vinden is de regels waarin telfort uitlegt dat de internetsnelheid door interactieve tv wordt afgeknepen. Dit kan ik enkel vinden bij veelgestelde vragen onderaan. Dit zou misschien nog iets duidelijker vermeld kunnen worden.
Op
deze pagina vindt u daar iets over in de veelgestelde vragen:
Wat wiseger terecht aanvult klopt; een HD stream is zo'n 8Mb, een SD stream 4Mb. Voor internetten en bellen houdt Telfort een marge aan van 2Mb. Interactieve TV met HD zenders in het basispakket leveren we dus vanaf 10Mb.
Surfen en mailen is met 2Mb nog vlot te doen, als u TV kijkt is de downloadsnelheid uiteraard wel lager. Als u geen TV kijkt is de volledige bandbreedte beschikbaar.
schaapje schreef:Verder ben ik erg blij met het feit dat er binnenkort sneller internet komt. Ik zal nog van me laten horen.
Prima, u weet mij nu te vinden! Omzetten naar de straatkast duurt van aanvraag tot oplevering zo'n 1,5 week.
schaapje schreef:Nogmaals bedankt voor de moeite, wanneer elke klacht zo werd afgehandeld zou de klantenservice van Telfort van een 3 naar een 9/10 gaan.
Mocht u dit nog lezen vandaag, dan kunt u de installateur afbellen. Alles is hier al netjes aangesloten, het is niet mijn bedoeling telfort op onnodige kosten te jagen. Ik wil hem best een kopje koffie aanbieden alleen hij kan hier niks meer voor mij betekenen, dankzij u duidelijke uitleg.
Ik ben blij dat ik e.e.a. heb kunnen ophelderen, nogmaals graag gedaan. De verbinding ziet er prima uit dus ik heb contact opgenomen met GUIDION en de afspraak geannuleerd.
@wiseger,
Ook u bedankt voor de leuke reacties!
berndv schreef:Verder wat betreft draadloos heb je gelijk hoor. Maximaal 54mbit bij een g-netwerk, geloof dat die oude telfort modems daar nog mee werken, en bij N gaat de snelheid nog vele malen hoger, beginnend bij 150 mbit, in de ideale situatie.
ZyXEL 2602HW-D1A / D3A = Wireless b+g tot 54Mbit (zilver)
ZyXEL 2601HN-F1 = Wireless b/g/N/ tot 150Mbit (wit)
ZyXEL 2812HNU-F1 = Wireless b/g/N tot 300Mbit (wit)
We leveren al een tijdje uitsluitend de 2812HNU-F1 bij nieuwe aansluitingen en verlengingen. De WiFi prestaties ontvangen we heel weinig klachten over. In een test met 27 modem/routers van
de Consumentenbond is onze 2812HNU-F1 als beste uit de test gekomen. Vooral WiFi resultaten vielen op, in positieve zin. Consumentenbond site is wel alleen voor leden, een gedeelte van de uitslag staat ook
op onze site.
@schaapje,
Ik vermoed niet dat u een probleem heeft met WiFi. Een variatie van 1Mb bij een test via Speedtest.net sluipt er zo in, dat is niet de beste methode om dit te testen. Een betere test is een download van een testbestand
van onze FTP-server.
Voor een goede test moet de TV ontvanger uit en zorgt u ervoor dat andere programma's / diensten op dat moment geen bandbreedte gebruiken. (Programma/Windows updates, torrent/p2p downloads op de achtergrond e.d.) Voor de zekerheid kunt u controleren of uw draadloze netwerkkaart voorzien is van de meest recente drivers.
Hugo