Pagina 2 van 2
Re: Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 05 jul 2013 07:58
door zinon
okee update..
weer 2 x gebeld.. de eerste keer kreeg ik weer iemand aan lijn die er totaal geen verstand van had en weer 20 minuten van mijn tijd heeft verspild. De keer erna kreeg ik er iemand aan die op zijn minst begripvol was en het probleem aan de collega heeft voor gelegd die me eerder heeft geholpen, deze gaat mij contacten
Niet dus...Ben helemaal klaar met bellen naar klantenservice.
Inmiddels is er nog steeds niet gereageerd op mijn facebook bericht en heb ik mijn frustratie geuit in een nieuw bericht. Ditmaal komt er een bericht dat ze een eerder bericht van mij niet kunnen vinden.
en dat ik doormiddel van een privebericht ga worden geholpen
ik antwoord dat dit niet de eerste keer is dat ze mijn probleem niet zien, dus ik stuur een privebericht waarop ik eerst het standaard antwoord krijg dat mijn verhuizing gewoon netjes 4 juli wordt aangeleverd aaaaaaaarrrrghhhh..
Na duidelijk te hebben gemaakt dat de beste man niet goed heeft gekeken, wordt mijn situatie erkent en wordt er beloofd dat ik zo spoedig mogelijk wordt gebeld om het op te lossen.
Ik weet niet wat telfort onder zo spoedig mogelijk verstaat maar het duurt 2 dagen en nog een berichtje op facebook voordat ze mij terugbellen.
Nu kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die verstand van zaken had en er wordt mij verteld dat ik 11 juli wordt aangesloten... En een terugbel afspraak gemaakt op 12 juli om een compensatie te regelen ( wel op eigen verzoek)
Ik moet het allemaal nog maar zien..
voor andere die dit lezen.. Sla de klantenservice over en post gelijk je probleem op facebook..
Re: Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 01 aug 2013 10:39
door zinon
Pas nadat ik herhaaldelijk op de telfort facebook pagina berichten had gepost, werd er dan eindelijk normaal op mijn probleem gereageerd.
Toen uiteindelijk internet geleverd werd, werkte het alsnog niet. Maar heb ik zelf met de aderparen lopen pielen totdat het uiteindelijk werkte ( dacht dat het anders weer een week zou duren voordat er iemand naar zou komen kijken)
Heb toen nog 2 dagen zonder tv gezeten
en toen deed alles het weer.
beloofde oplevering 3 Juli uiteindelijke oplevering 12 juli
Dus uiteindelijk kon het dus wel eerder geleverd worden en heb ik maar 1 week zonder internet gezeten. maar ben er wel 3 weken mee bezig geweest. En als ik geen herrie had lopen schoppen had ik nu waarschijnlijk nog zonder internet gezeten.
Werd uiteindelijk ook gebeld of alles in orde was en heb compensatie gekregen voor de gemaakte belkosten gekregen ( 35 euro) en een halve maand abbonements kosten.
Dat weegt natuurlijk niet op tegenover wat het me aan tijd en frustratie heeft opgeleverd, maar daar heb ik maar weer geen probleem van gemaakt..
dank voor alle reacties hier.
Re: Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 18 okt 2013 11:54
door rienvanmeel
wij zijn verhuist van moergestel naar breda en na 10 telefoontje waarin wij iedere keer 10 minuten moesten wachten werden uit eindelijk geholpen. uiteindelijk blijkt dat TELFORT het NIET voor elkaar krijgt de verhuizing van de telefoon en internet verbinding om te zetten naar breda omdat er een dubbele aanvraag is , kan die pipo zelf niet nadenken en zorgen dat er 1 lijn op het adres aankomt maar nee het was niet mogelijk en het contract werd ontboden door telfort zelf omdat ze zelf faalde in hun werk 1 maand later krijg ik een rekening van telfort van 186.63 de kosten in rekening gebracht voor bewezen diensten.
toen ik de melding gekregen heb dat telfort de verbinding niet kon verhuizen , had ik mijn buik al vol van telfort, met die irritante reclame op tv, en heb toen gelijk contact opgenomen met een andere providerleverancier, waar tot nu toe nog geen rekening mocht ontvangen omdat telfort niet toestaat dat deze provider zijn dienste aanbied op mijn lijn.
uiteindelijk zal ik deze rekening niet betalen , want dat had een medewerkster gezegt iedere rekening die binnen komt van telfort mag u verscheuren.
mvg rien van meel
Re: Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 18 okt 2013 12:06
door zinon
Erg vervelend.. ik heb ook zoals je hierboven ziet een slechte ervaring met telfort. na vele telefoontjes werd er pas gereageerd toen ik op twitter en facebook stampij heb lopen maken. toen kon het ineens wel allemaal ' redelijk' snel worden opgelost.
ik heb alle telefoonkosten bij elkaar opgeteld en die hebben ze uiteindelijk als coulance regeling wel vergoed.
Bellen heeft geen zin, want je komt niet door de eerste lijn van telfonistes heen ( zij geven alleen antwoord van een scherm en weten eigenlijk nergens iets van)
succes.. ik weet hoe frustrerend het kan zijn..
Re: Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 31 okt 2013 23:24
door CeWeGe
Bijna een maand klant van Telfort, maar als je het toch van te voren weet dan ga je toch zeker niet in zee met Telfort.
Nog geen enkele avond tv kunnen kijken met de interactieve tv die via internet blijkt te lopen, iets waarvan met in de aanmelding geen aandacht aan geeft.
Dan het eindeloze bellen met de klantenservice die volgens mij geen enkele binding heeft met klanten en die bemand wordt door een of ander callcenter. Geen enkel duidelijk antwoord op emails ze gaan er daar gewoon vanuit dat klanten een verstandelijke beperking hebben en het toch niet snappen. Een duidelijke vraag en een warrig antwoord. Krijgt men eindelijk iemand aan de lijn blijkt die ook geen verstand van zaken te hebben het antwoord luidt dan ook: probeer het morgen nog maar eens het zal wel een storing zijn. Dan vallen bij mij de klompen uit met zo'n organisatie wil men toch geen connectie meer hebben.
Telfort zal binnenkort wel reageren denk ik, Ik heb de bank opdracht gegeven om de automatische incasso terug te storten.
En ik dacht in deze tijd van bezuinigingen kun je wel even iets goedkoper vandaar Telfort maar door de flauwekul die men allemaal uithaalt moet ik, om enig financieel voordeel te hebben 13 maanden bij Telfort blijven en dan het ik pas € 10 euro verdiend, lichtelijk verkeerd voorgelicht of valt dit onder opgelicht het lijkt het laatste wel.
En zodra ik de een model brief heb waarin ik Telfort aangeeft dat zij niet het product leveren wat ik wil en ik van het contract afkom zeg ik op. En op dit moment begeeft de TV uitzending het weer Stil beeld knetterend geluid. Je durft toch niemand te vertellen dat je provider TELFORT is
Re: Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 01 nov 2013 08:42
door bprosman
Nog geen enkele avond tv kunnen kijken met de interactieve tv die via internet blijkt te lopen, iets waarvan met in de aanmelding geen aandacht aan geeft.
Waar dacht u dan dat het TV signaal vandaan kwam ?
lichtelijk verkeerd voorgelicht of valt dit onder opgelicht het lijkt het laatste wel.
Of puur alleen naar de prijs gekeken en appels met peren vergeleken.
Hoe is de PC internet verbinding (qua snelheid) ?
Storneren van de Telfort faktuur is niet zo'n goed idee, daarmee lopen de kosten alleen maar op en geeft u Telfort ook nog de mogelijkheid dit met additionele (incasso) kosten te gaan verhalen.
Het niet functioneren van Telfort (TV) geeft u niet (meteen) het recht facturen niet te betalen.
De eerste stap is Telfort schriftelijk in gebreke te stellen met daarin een redelijke termijn die u stelt waarbinnen Telfort het moet oplossen.
Re: Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 02 nov 2013 14:29
door Har06
bprosman schreef:Nog geen enkele avond tv kunnen kijken met de interactieve tv die via internet blijkt te lopen, iets waarvan met in de aanmelding geen aandacht aan geeft.
Waar dacht u dan dat het TV signaal vandaan kwam ?lichtelijk verkeerd voorgelicht of valt dit onder opgelicht het lijkt het laatste wel.
Of puur alleen naar de prijs gekeken en appels met peren vergeleken.
Hoe is de PC internet verbinding (qua snelheid) ?
Storneren van de Telfort faktuur is niet zo'n goed idee, daarmee lopen de kosten alleen maar op en geeft u Telfort ook nog de mogelijkheid dit met additionele (incasso) kosten te gaan verhalen.
Het niet functioneren van Telfort (TV) geeft u niet (meteen) het recht facturen niet te betalen.
De eerste stap is Telfort schriftelijk in gebreke te stellen met daarin een redelijke termijn die u stelt waarbinnen Telfort het moet oplossen.
Tv signalen komen toch ergens vandaan ?.
Appels en peren zijn niet te vergelijken.
Een leek kan de signaalsterkte meten ?
De providers moeten en de klanten mogen ?
Re: Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 02 nov 2013 15:06
door bprosman
Ok, Har, speciaal voor jou, daar gaan we weer.
Begrijpend lezen , Les 2.
Tv signalen komen toch ergens vandaan ?.
Inderdaad, TV signalen moeten ergens vandaan komen, maar dat kan uit een COAX kabel zijn , zoals "vroeger" met de buitenantenne of zoals tegenwoordig via een Ziggo/UPC kabelaanbieder.
Tele 2 doet dit via A(V)DSL en inderdaad over een "twisted pair" draadje. TS is verbaasd dat het TV signaal via het Internet loopt.
Appels en peren zijn niet te vergelijken.
Inderdaad, en dat bedoel ik er ook mee, (behalve dat het ALLEBEI fruit is
). Als het een verassing voor TS is dat een TV signaal via het Internet komt (ADSL/VDSL) dan ZOU het kunnen dat er aangenomen werd dat het via een andere weg kwam (COAX?) vandaar de Appels en Peren.
Een leek kan de signaalsterkte meten ?
Ik heb het in mijn bericht nergens over signaalsterkte, ik heb het over
Internet snelheid en ja iedere leek zou in staat moeten zijn zijn
http://www.speedtest.net in te typen. De reden dat ik dit vraag is vanwege de ADSL/VDSL , als die snelheid dicht tegen de beloofde snelheid zit dan is er misschien iets anders aan de hand maar is de snelheid ver onder de maat dan zal het TV signaal daar ook onder kunnen lijden.
De providers moeten en de klanten mogen ?
Providers MOETEN leveren, maar klanten MOETEN ook hun deel van het contract nakomen, en dat is de betaling. Je kunt niet eenzijdig een contract verbreken, de provider mag niet zomaar stoppen met leveren of een slecht product leveren, maar de klant mag niet zomaar stoppen met betalen. Er zal eerst een ingebrekestelling moeten komen , voor de klant een schriftelijke melding richting provider dat hij onder de maat levert, andersom is het meestal in de vorm vana een "aanmaning". Als klant heb je nu eenmaal niet beel andere verplichtingen dan te betalen.
De providers moeten en de klanten mogen ?
Re: Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 02 nov 2013 16:12
door ciske
De providers moeten en de klanten mogen ?
Klopt ,de 1st moet leveren, de klant moet betalen!
Re: Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 02 nov 2013 17:18
door Har06
ciske schreef:
De providers moeten en de klanten mogen ?
Klopt ,de 1st moet leveren, de klant moet betalen!
Zou bprosman het nu begrijpen ondanks z,n zaterdagsspeech, welke wederom vol staat met herhalingen verkeerde uitgangspunten etc , hij/zij laat zich wel gemakkelijk op het verkeerde been zetten.
Re: Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 02 nov 2013 17:44
door ciske
Har06 schreef:ciske schreef:
De providers moeten en de klanten mogen ?
Klopt ,de 1st moet leveren, de klant moet betalen!
Zou bprosman het
nu begrijpen ondanks z,n zaterdagsspeech, welke wederom vol staat met herhalingen verkeerde uitgangspunten etc , hij/zij laat zich wel gemakkelijk op het verkeerde been zetten.
Ik denk het niet.
Re: Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 14 nov 2013 11:34
door Telfort webcare
@zinon,
Mijn excuus voor het uitblijven van een reactie op je klacht. Is het inmiddels geheel naar behoren opgelost? Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, lees ik dit uiteraard graag!
@CeWeGe,
Ik wil je verder helpen bij het oplossen van deze problemen. Ik ontvang graag in een
privébericht je postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer. Na ontvangst zal ik er zorg voor dragen dat er contact met je wordt opgenomen.
Mijn excuus voor het ervaren ongemak.
Henk