Pagina 2 van 2

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 13 okt 2012 23:14
door nevermind
bprosman schreef:
Die wordt hier nooit gebruikt.
Zeker weten ? Hij zit op het AOP namelijk.
Dan heb je nog een zo ouderwets kastje op de AOP, waar dan de TV, Radio en internet aangesloten zijn.
Om dan een tweede TV te kunnen aansluiten, moet je een splitter gebruiken.
Bij de nieuwe zijn er twee uitgangen voor TV gerealiseerd, dus geen splitter nodig, behalve als je meer dan twee TV´s wilt aansluiten.

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 13 okt 2012 23:26
door Bob Schurkjens
Harde reset met een hamer (wel eerst de stekker er uit).

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 14 okt 2012 08:33
door nevermind
Bob Schurkjens schreef:Harde reset met een hamer (wel eerst de stekker er uit).
En de vingers weghalen. :lol:

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 14 okt 2012 20:45
door bprosman
En toen was het opgelost :

Afbeelding

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 14 okt 2012 21:13
door ciske
:D Fijn tis weer in orde?

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 14 okt 2012 21:29
door bprosman
Ja, en ik heb er niks aan gedaan... begon vanavond spontaan weer te werken :?

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 14 okt 2012 21:31
door ciske
Mag je de monteur wel afzeggen, straks krijg je een rekening.

Misschien was je pc aan rust toe :lol:

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 14 okt 2012 21:50
door renegade66
is dus toch een storing geweest, waarschijnlijk ergens in de wijk.

toch vind ik de power nog niet heel super, mooiste is als hij op 0 dbmv staat en snr op 38 dbmv.

maar het werkt, dat is het belangrijkste.

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 14 okt 2012 22:02
door bprosman
@Renegade66,

Kunnen "jullie" dat signaal in de wijkversterker verder opkrikken ?
AOP is een maandje geleden vervangen en opnieuw afgemonteerd.

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 14 okt 2012 23:32
door renegade66
dat opkrikken is zeker mogelijk, maar er komt meer bij kijken.

er zal gekeken moeten worden waar de storing vandaan komt.
het kan aan verschillende dingen liggen, inwatering in de kabels, breuken, beschadigingen, ruisvorming door slechte of geoxideerde contacten/koppelingen, defecte versterkers, taps, connectoren, enz. enz.

er komt best wel veel bij kijken, maar het is absoluut te verhelpen en de monteurs kunnen er door goed te meten zo uit wezen.

helaas doe ik het werk momenteel niet meer. de reden is bekend, eind van de maand ga ik het ziekenhuis in en dan ben ik hier ook ff niet meer om te helpen.
maar ik kom weer terug in het werk en op het forum om de mensen te helpen waar mogelijk.

met of zonder commentaar van UPC.

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 15 okt 2012 07:54
door bprosman
Je inbreng en kennis wordt zeer gewaardeerd, deze ochtend is t weer "feest" geen verbinding. We zullen zien wat de monteur er van vindt.
met of zonder commentaar van UPC.
Je wist toch dat ik bij "die andere club" (Ziggo) zit he :wink:
Maar voor zover ik weet zit UPC ook op Docsis.

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 15 okt 2012 08:25
door renegade66
Je wist toch dat ik bij "die andere club" (Ziggo) zit he
was ff steekje onder water naar upc toe. :D :wink:
balen dat de boel er weer uit ligt.

zal mij benieuwen wat de monteur zegt.

ik blijf het volgen.

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 15 okt 2012 21:51
door ciske
@bprosman? al internet weer?

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 15 okt 2012 22:35
door bprosman
Nope, signaalniveau was inderdaad te laag. Gelukkig doet TV het nog (zonder blokjes zelfs). Kabelmeting gedaan en de storing ligt op 72 meter van mijn huis ofwel 4 meter van het kastje in de straat. Dus dat wordt graven, binnen 5 dagen komt er iemand graven is me beloofd.

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 16 okt 2012 10:29
door ciske
Das balen , dus nu via de buren of werk?

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 16 okt 2012 10:37
door bprosman
Overdag werk (weer eens een excuus om naar kantoor te gaan :-) ), 's-avonds de 'shared servcies' van mijn buurman.
Ziggo deze morgen aan de lijn gehad, click melding is gedaan, nu wachten op afspraak aannemer.

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 16 okt 2012 10:42
door ciske
:lol: Waar werk al niet goed voor is.

Handig zo'n buurman, heb ik niet :mrgreen:

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 18 okt 2012 14:51
door Ziggowebteam
Hallo bprosman,

Dus de monteur heeft een storing in de kabel gevonden, dat is erg vervelend. Ik kan even kijken wat de status is van het probleem. Heeft de aannemer ook al contact met je op genomen?

Zou je anders je klantgegevens via een privébericht naar mij toe willen sturen? Dan pak ik je gegevens er even bij.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Re: Ziggo wil per se monteur sturen

Geplaatst: 19 okt 2012 13:08
door ciske
:shock: Nog niks gemaakt bprosman?