Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik zit al dik twee maanden in de (@!&$*(!@knallen.ciske schreef:VioletPrue schreef:Dus ligt uw frustratie meer bij het gegeven dat de vuurwerkafstekers niet beboet worden en u wel, dan bij het feit dat er vuurwerk wordt afgestoken.denmar schreef:Nee, degene die nu vuurwerk afsteekt overtreedt ook de wet en daar wordt niet tegen opgetreden door de stadswacht of politie.
Sorry VP , vuurwerk mag pas afgestoken worden op oudjaarsdag vanaf 10.00 uur tot 2.00 uur, en ik vind dat TS terecht klaagt, denk aan de vele huisdieren die doodsbang zijn.
Ik woon naast een hangplek en mijn kat is al tijden over de **** en dat duurt nog wel tot half februari.
Kan dat beest moeilijk elke avond kattenvaluim geven.
Politie bellen heeft geen zin want als die überhaupt al komen duurt het dusdanig lang dat de vogels al weer gevlogen zijn.
En zelf mijn mond open doen doe ik al tijden niet meer, dat heeft mij al een tuinset gekost....
Maar mijn punt was meer dat ik het frappant vond dat TS niet per sé klaagt over het vuurwerk, maar over het feit dat vuurwerkafstekers niet en hij/zij zelf wèl beboet wordt bij het overtreden van de wet.
En dan verlies je naar mijn mening het recht om te klagen.
Als je zelf de wet niet breekt, mag je klagen.
Doe je het zelf ook, moet je je mond houden.
Iets met een balk en een splinter.