LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simyo Prepaid != Prepaid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Contacteer:

Re: Simyo Prepaid != Prepaid

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berend12 schreef:
Teunbosseman schreef: Maar neem toch aan dat er een max aan zit ?
Dat weet ik niet.
Las wel een paar keer op het forum van Simyo dat er meer klanten zijn die schrikken net als Guynorton. Het antwoord van de klantenservice kwam neer op: ja dat werkt zo bij ons, foutje bedankt, U moet toch betalen. Dat verwacht je niet als je prepaid neemt van een merk van een gerenommeerd bedrijf als KPN.

Ik kan het ook niet zo 1,2,3 vinden maar zal anders daar een topic over aanmaken.

Klopt dat op het forum er meerdere klanten zijn met problemen als TS.
Om ff oneerbieding te zijn, zijn zij zo dom of ben ik zo slim.........tsja ik weet het niet ik ben niets meer of minder, misschien heb ik verder gekeken opdat ik in verleden ook mijn neus wel hebt gestoten ( geen Simyo ) maar desalniettemin zou Simyo wellicht moeten overwegen om een en ander te verduidelijken.

Ja het werkt inderdaad zo bij Simyo, had je dit kunnen weten, misschien.......daarentegen zijn er ook tig topics te vinden van mensen welke in het buitenland torenhoge roaming kosten krijgen.

Hier en daar is reeds in meerder topics gezegd, er wordt tegenwoordig ook niet meer verder gekeken en gelezen als de neus lang is.

Bij Ts vallen de kosten nog mee, zie topics voorbij komen dat ik denk.....ppppppfff.....daar ben je voorlopig nog niet vanaf.

guynorton

Ongelezen bericht door guynorton »

Afgelopen week heb ik een stuk of twintig van mijn werkcollega's gevraagd wat hun definitie van prepaid is. In alle instanties komt het over met die van Wikipedia (en ik!) Als ik ze over mijn ervaring vertel is hun reactie ook min of meer hetzelfde als de mijne....

Ik weet wat ik nu moet doen!

gr. Guy

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Als ik de voorwaarden lees, zie ik daar dat het met prepaid wel mogelijk is om in de min te staan en dat dat als een schuld richting Simyo wordt beschouwd..

Jullie definitie van prepaid is dus niet hetzelfde als dat van Simyo. Je bent echter wel akkoord gegaan met Simyo's definitie van prepaid toen je de kaart had geactiveerd.

Verder is prepaid voor zover ik weet geen wettelijke term maar gewoon een standaard term die wereldwijd wordt gebruikt. Je zal m.i. dan ook weinig kans maken om je gelijk te halen daar waar de term prepaid niet per definitie betekend dat je niet in de min kan staan.

Als ik €0,00 op de bank heb, niet rood kan staan en een nieuwe pas bestel, dan zet mijn bank me ook ongevraagd in het rood. Heb ik niet om gevraagd maar is wel een voorwaarde. Ik krijg namelijk iets waarvoor ik moet betalen.

In dit geval gebruik je iets waar je voor moet betalen.

Oepsie

Ongelezen bericht door Oepsie »

De vergelijking met een bankrekening klopt niet. Bij een bankrekening is het niet per definitie onmogelijk om rood te staan.

Copy/paste van website consumentenbond:
Prepaid
Bij prepaid betaalt u van tevoren. Een prepaid kaart is in feite een tegoedkaart. U betaalt een bedrag en kunt bellen (of gebruik maken van een andere dienst) tot het prepaid bedrag op is. Op die manier houdt u de kosten helemaal zelf in de hand. De tarieven voor de diensten liggen echter vaak wel hoger dan bij abonnementen. Ook moet u regelmatig in de gaten houden wat uw beltegoed is en dit beltegoed op tijd opladen. Bij prepaid krijgt u geen telefoonrekening; u kunt dus niet bijhouden waar uw beltegoed aan op gaat.

De term prepaid betekend per definitie wel dat je niet rood kan staan (pre = voor / van te voren, paid = betaald). Als deze term gebruikt wordt mag je dit ook aannemen. Dat Simyo wat anders denkt is op zijn minst raar te noemen.

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Vecht het aan zal ik zeggen. En wees dan wel zo sportief om de uitkomst hier even te komen melden.

Ik acht de kans zeer, maar dan ook zeer klein tot nihil dat je hier je gelijk gaat halen.

Teunbosseman
Contacteer:

Oepsie schreef:De vergelijking met een bankrekening klopt niet. Bij een bankrekening is het niet per definitie onmogelijk om rood te staan.

Copy/paste van website consumentenbond:
Prepaid
Bij prepaid betaalt u van tevoren. Een prepaid kaart is in feite een tegoedkaart. U betaalt een bedrag en kunt bellen (of gebruik maken van een andere dienst) tot het prepaid bedrag op is. Op die manier houdt u de kosten helemaal zelf in de hand. De tarieven voor de diensten liggen echter vaak wel hoger dan bij abonnementen. Ook moet u regelmatig in de gaten houden wat uw beltegoed is en dit beltegoed op tijd opladen. Bij prepaid krijgt u geen telefoonrekening; u kunt dus niet bijhouden waar uw beltegoed aan op gaat.

De term prepaid betekend per definitie wel dat je niet rood kan staan (pre = voor / van te voren, paid = betaald). Als deze term gebruikt wordt mag je dit ook aannemen. Dat Simyo wat anders denkt is op zijn minst raar te noemen.

Ik heb het nooit "raar" gevonden. Om van Simyo gebruik te kunnen maken dien je je NAW gegevens evenals banknummer te geven.
Voor "normaal" prepaid hoeft dit geheel niet.

Verder lezen op de site leerde mij destijds dat Simyo een andere invulling heeft van prepaid welke precies in mijn plaatje pastte.

Valentino43

Ongelezen bericht door Valentino43 »

Zojuist ook in een ander topic geplaatst mbt de misleiding vanuit Simyo, hier nogmaals:

Sinds een jaar een prepaid Simyo in bezit en sinds deze week een nieuwe smartphone en daar de simkaart in gedaan. Vervolgens middels wifi van thuis whatsapp geprobeerd te downloaden wat niet lukte, bleek uiteindelijk dat dit kwam doordat hij niet via wifi maar traag internet via Simyo pakte. Vervolgens krijg ik een berichtje dat mijn beltegoed onder de 2 euro is gekomen, kijk ik vandaag op internet staat er -47,00 euro saldo!!! Wat een afzetters zeg, ik kies voor prepaid dat zodra mijn beltegoed op is dat ik er niet overheen vlieg, nu heb ik ineens een flink negatief saldo zonder waarschuwing!
Zakkenvullers, tijd voor actie vanuit Tros Radar om dit eens aan de kaart te stellen!

Teunbosseman
Contacteer:

Valentino43 schreef:Zojuist ook in een ander topic geplaatst mbt de misleiding vanuit Simyo, hier nogmaals:

Sinds een jaar een prepaid Simyo in bezit en sinds deze week een nieuwe smartphone en daar de simkaart in gedaan. Vervolgens middels wifi van thuis whatsapp geprobeerd te downloaden wat niet lukte, bleek uiteindelijk dat dit kwam doordat hij niet via wifi maar traag internet via Simyo pakte. Vervolgens krijg ik een berichtje dat mijn beltegoed onder de 2 euro is gekomen, kijk ik vandaag op internet staat er -47,00 euro saldo!!! Wat een afzetters zeg, ik kies voor prepaid dat zodra mijn beltegoed op is dat ik er niet overheen vlieg, nu heb ik ineens een flink negatief saldo zonder waarschuwing!
Zakkenvullers, tijd voor actie vanuit Tros Radar om dit eens aan de kaart te stellen!

Had je allemaal op de site van Simyo kunnen lezen. Daarbij zal een app downloaden niet een negatief saldo van -/-47 opleveren. Nog meer gedownload misschien ?

Misleiding nou nee, kan het duidelijker worden gezet op hun site.....is wat voor te zegge.n

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

Valentino43 schreef:Wat een afzetters zeg, ik kies voor prepaid dat zodra mijn beltegoed op is dat ik er niet overheen vlieg, nu heb ik ineens een flink negatief saldo zonder waarschuwing!
Dan had je de voorwaarden moeten lezen en niet gaan internetten!!

Aan de kaart stellen? :shock:
Welke kaart? :roll:

Rita56

Ongelezen bericht door Rita56 »

Sinds 1 week gebruik ik Simyo prepaid. Ik had €7,50 beltegoed en terwijl ik de mijn telefoon nauwelijks gebruikt had, kreeg ik een sms dat mijn saldo te laag was. Bij mijn gebruikshistorie online zag ik dat ik voor internetgebruik op 11 mei €4,87 moest betalen, terwijl ik die dag geen mobiel internet gebruikt heb. Ik was mijn telefoon vergeten, dus die heeft de hele dag thuis gelegen waar de Wi-Fi aanstaat. Ook gisteren is internet verbruik gerekend, terwijl ik alleen op Wi-Fi ben geweest.
Bij contact met de klantenservice van Simyo werd mij verteld dat er automatisch overgeschakeld kan worden naar mobiel internet, ook als er een Wi-Fi verbinding is en de telefoon niet gebruikt wordt!
Dit heb ik bij mijn vorige provider (Ben abonnement) nooit gehad. Volgens de mevrouw moest ik mobiel internet dan maar uitzetten als ik dat niet wilde.... Dat heb ik nu maar gedaan, maar ik vind het wel erg vreemd en niet handig. Heb nu al spijt van deze prepaid kaart :(

Teunbosseman
Contacteer:

Rita56 schreef:Sinds 1 week gebruik ik Simyo prepaid. Ik had €7,50 beltegoed en terwijl ik de mijn telefoon nauwelijks gebruikt had, kreeg ik een sms dat mijn saldo te laag was. Bij mijn gebruikshistorie online zag ik dat ik voor internetgebruik op 11 mei €4,87 moest betalen, terwijl ik die dag geen mobiel internet gebruikt heb. Ik was mijn telefoon vergeten, dus die heeft de hele dag thuis gelegen waar de Wi-Fi aanstaat. Ook gisteren is internet verbruik gerekend, terwijl ik alleen op Wi-Fi ben geweest.
Bij contact met de klantenservice van Simyo werd mij verteld dat er automatisch overgeschakeld kan worden naar mobiel internet, ook als er een Wi-Fi verbinding is en de telefoon niet gebruikt wordt!
Dit heb ik bij mijn vorige provider (Ben abonnement) nooit gehad. Volgens de mevrouw moest ik mobiel internet dan maar uitzetten als ik dat niet wilde.... Dat heb ik nu maar gedaan, maar ik vind het wel erg vreemd en niet handig. Heb nu al spijt van deze prepaid kaart :(

Volgens mij zuigt de Simyo dame dat uit dr duim. Mijn xperia pakt wifi als ik thuis ben en schakelt niet over uitzichzelf naar mobiel internet.
Wel schakel ik mobiel internet uit als ik thuiskom.

Enige wat ik mij kan bedenken is dat je wifi signaal is weggevallen en daardoor mobiel internet zou zijn aangegaan, maar dan zouden de kosten voor wat moeten zijn als je de telefoon thuis had laten liggen ?

Updates ? Synchronisaties ?

simyooplichters

Ongelezen bericht door simyooplichters »

Ik stond 25 in de min na veel klagen en bellen en dreigen, hebben ze mij zogenaamd eenmalig mijn tegoed weer op 0 gezet ipv -25euro de ik ze zogenaamd schuldig was, ik heb mijn simkaart gelijk doorgeknipt dat ik geen klant wil zijn.

Teunbosseman
Contacteer:

simyooplichters schreef:Ik stond 25 in de min na veel klagen en bellen en dreigen, hebben ze mij zogenaamd eenmalig mijn tegoed weer op 0 gezet ipv -25euro de ik ze zogenaamd schuldig was, ik heb mijn simkaart gelijk doorgeknipt dat ik geen klant wil zijn.

Ja dat had je reeds in je eigen gestarte topic vermeld.....je was niet zogenaamd schuldig je was schuldig opdat je niet de moeite hebt genomen om de voorwaarden te lezen. O.a. ik heb dat wel gedaan opdat mij verbaasde dat ik mij moest registreren terwijl prepaid is......Simyo geeft een ietwat andere invulling van prepaid welke denk ik op randje balanceert.

Volgende keer gewoon eerst lezen voordat je wat afsluit, of regisreert.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

simyooplichters schreef:....hebben ze mij zogenaamd eenmalig mijn tegoed weer op 0 gezet ipv -25euro de ik ze zogenaamd schuldig was....
Wat vervelend dat je er zoveel moeite voor moest doen maar wat fijn dat het toch nog recht is gezet. :)
Als je ook dat probleem hebt neem dan contact op met de redactie. Als genoeg mensen zich melden dan kunnen ze er een item van maken.

norbert2

Ongelezen bericht door norbert2 »

Hallo,

hier nog een verbaasde ouder. Kregen we een mailtje dat de dagbundel was afgelopen, huh ? hebben toch helemaal geen dagbundel afgesloten, blijken we ineens € 40,46 in de min te staan !!
Kan toch helemaal niet, op de site staat dat je alleen een dagbundel a 1 euro kunt kopen wanneer je tegoed nog een euro is. Ik voel me belazerd door Symio / KPN. Laatst kregen we netjes bericht dat het saldo 1.85 - was, maar nu er zomaar(niet door ons iig) bundels gekocht worden is het tekort ineens 40 euro, dat stinkt gewoon. De sim staat op naam dus ik wil wel een nette oplossing maar ik ga het vast niet betalen.

Prie Peet

Ongelezen bericht door Prie Peet »

Ik heb hetzelfde meegemaakt als hierboven beschreven. Ik raad jullie sterk aan om te eisen dat ze je schuld kwijtschelden. Dit is mij inmiddels gelukt. Het gaat hier in mijn ogen om misleiding (productnaam) in combinatie met een woekertarief (20 keer normaal).

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Zie deze video van de uitzending waarin ze het onderwerp behandelen.
Tros Radar verwijst naar Consuwijzer als U hetzelfde probleem heeft. Bij voldoende klachten komen ze in actie.

Gesloten