tenormin schreef:Ineens stoppen wordt dan ook door iedere arts ten stelligste afgeraden. Maar goed, sephora heeft gelukkig geen bijverschijnselen gehad, wat wel heel ongewoon is.Het lijkt mij dan ook echt (met alle respect) lariekoek dat je na 10 jaar opeens kan stoppen met slikken zonder ook maar ergens last van te hebben.
Daarvoor had ik al gevraagd, met wat zij gestopt is, maar er komt geen naam.
Het is inderdaad van geen arts als goed bevonden om Cold turkey te doen.
Dus dit is met een korreltje zout te nemen.
Hier nog wat leesstof, hoe het echt in mekaar zit:
De rest staat hier:Niet cold turkey met seroxat stoppen
Ook wordt nog wel eens geadviseerd om cold turkey te stoppen met seroxat. Dat is helemaal de doodsteek. Met cold turkey wordt bedoeld dat iemand van de ene op de andere dag het middel niet meer gebruikt. Dat is met antidepressiva die al jaren iemands hele wezen beïnvloeden eigenlijk gewoon niet te doen. Niet alleen kan dat zelfs zelfmoordgedachten of pogingen tot gevolg hebben, de bijwerkingen zijn dan niet te overzien. Veel mensen die seroxat voor het eerst gebruiken hebben ook al heel veel bijwerkingen, met het stoppen daarmee komen al die zaken terug. Maar dan meestal in een enorme veelvoud.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... roxat.html
PS
Ik ken twee mensen met cold Turkey klachten, dat is andere koek als wat hier beweerd wordt.