Pagina 2 van 3

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 04 apr 2013 20:04
door barabas
Tja, wat is fair? Regels zijn regels. Maar de regels staan niet op de buitenkant van de doos, je moet eerst het boekje lezen en het is zeker niet voor alle klanten vanzelfsprekend te weten wanneer je moet updaten. En Kijkshop beschrijft het ook niet in de etalage. Er staat wel: 30 days Latest Map Garantee. Maar dat kun je ook lezen als: je hebt recht op de laatste kaart die uitgebracht is in de laatste 30 dagen.

Ik presenteer een veel klantvriendelijkere oplossing. Mio, wat vind u van mijn veel klantvriendelijkere oplossing?

Graag geheel vanuit uzelf antwoorden en Tomtom ("zij doen het ook zo") er buiten laten.

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 04 apr 2013 20:55
door Teunbosseman
barabas schreef:Tja, wat is fair? Regels zijn regels. Maar de regels staan niet op de buitenkant van de doos, je moet eerst het boekje lezen en het is zeker niet voor alle klanten vanzelfsprekend te weten wanneer je moet updaten. En Kijkshop beschrijft het ook niet in de etalage. Er staat wel: 30 days Latest Map Garantee. Maar dat kun je ook lezen als: je hebt recht op de laatste kaart die uitgebracht is in de laatste 30 dagen.

Ik presenteer een veel klantvriendelijkere oplossing. Mio, wat vind u van mijn veel klantvriendelijkere oplossing?

Graag geheel vanuit uzelf antwoorden en Tomtom ("zij doen het ook zo") er buiten laten.

Wat loop je nou door te drammen en te zaniken ? Je hebt je zin toch gekregen....nou dan.

Zoals je reeds zelf schreef,
Er staat wel: 30 days Latest Map Garantee
Dat jij dat anders leest, wel das dan jou probleem. En waarom moet TomTom erbuiten worden gelaten ?? Oh euh Garmin doet het ook net als Igo en waarschijnlijk andere ook....zo goed ? En nee ik werk voor geen van allen. Maar jij geeft geen antwoord op de vraag hoe jij het gesprek bent ingegaan en of als je geen sterfgeval had of je dan wel de update had gedaan.

Je hebt je update, rest doet niet meer terzake.....case closed.

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 04 apr 2013 21:54
door Edrick
barabas schreef:Er staat wel: 30 days Latest Map Garantee. Maar dat kun je ook lezen als: je hebt recht op de laatste kaart die uitgebracht is in de laatste 30 dagen.
Dan moet je mij eens uitleggen hoe Kijkshop dat dan doet. Iedere 30 dagen alle vanaf de fabriek verzegelde dozen terugsturen voor nieuwe? En dan gaat Mio ze natuurlijk open maken, updaten, en opnieuw verzegelen om ze weer terug naar de Kijkshop te sturen.

Je kan alles wel verkeerd lezen om je gelijk te halen. Misschien moeten ze ook nog even een disclaimer plaatsen op dat kaartje in de vitrine. "30 days Latest Map Garantee unless there are personal circumstances".

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 04 apr 2013 22:37
door barabas
Als je het niet erg vind lieve Toontje, dram en zanik ik nog even door.

En ja, als dat sterfgeval niet tussendoor was gekomen, zou dat updaten wel gelukt zijn. Maar door zo'n samenloop van omstandigheden stuit je op verkoopregels waar je normaal gesproken geen probleem mee zou hebben. En dan ben ik zo, dat ik me afvraag:
  • - ben ik de enige die hier tegenaan loop? Vast niet!
  • - Op welke andere manier kun je hier tegenaan lopen? Heel veel?
  • - Is het te voorkomen? Ja, met slechts een klein beetje goodwill van de leverancier.
Dan stel ik dat graag aan de kaak!

Mio, jullie reageren in ieder geval netjes. Mag ik uw reactie alstublieft!

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 04 apr 2013 22:47
door nevermind
En ja, als dat sterfgeval niet tussendoor was gekomen, zou dat updaten wel gelukt zijn.
Sorry, ik heb er ook al sterfgevallen in de familie gehad, maar geen 30 dagen, nodig gehad, om de draad weer op te pakken.

Het leven gaat door ook voor die achtergebleven zijn.
Dat betekend, dat het leven doorgaat met het betalen van rekeningen enz.en zo ook met termijnen.
Je maakt het zich makkelijk om het sterfgeval in de voorgrond te stellen, maar daar hebben al andere op gereageerd.

In de begin had ik al geschreven, koop een goed Navi systeem, dan zijn de klachten minder, maar ook bij TomTom zit je er aan de 30 dagen vast.

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 04 apr 2013 23:02
door newmikey
barabas schreef:Maar door zo'n samenloop van omstandigheden stuit je op verkoopregels waar je normaal gesproken geen probleem mee zou hebben.
Toch zou een normaal mens even kijken vóór aankoop wat die "30 dagen garantie" nu exact inhoudt. Dat normaal mens zou via Google binnen 10 seconden de volgende uitleg van Mio gevonden hebben: "Registreer uw toestel binnen 30 dagen na aankoop eenvoudig op mio.com/lifetimemaps, en u vindt direct uw eerste activatiecode op het scherm. "

Dat laat niets, maar dan ook absoluut niets aan de verbeelding over, "binnen 30 dagen na aankoop".

En dram gerust nog even door over verkoopregels waar je géén weet van zou hebben, ik slik het zwakke verhaal in het gehéél niet.

Een KLM/KPN/ABN/Macro/Karwei/Ziggo/TomTom/Mio/Schiphol/TNT/PostNL/Douane/Connexxion medewerker...

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 05 apr 2013 09:26
door Teunbosseman
barabas schreef:Als je het niet erg vind lieve Toontje, dram en zanik ik nog even door.

En ja, als dat sterfgeval niet tussendoor was gekomen, zou dat updaten wel gelukt zijn. Maar door zo'n samenloop van omstandigheden stuit je op verkoopregels waar je normaal gesproken geen probleem mee zou hebben. En dan ben ik zo, dat ik me afvraag:
  • - ben ik de enige die hier tegenaan loop? Vast niet!
  • - Op welke andere manier kun je hier tegenaan lopen? Heel veel?
  • - Is het te voorkomen? Ja, met slechts een klein beetje goodwill van de leverancier.
Dan stel ik dat graag aan de kaak!

Mio, jullie reageren in ieder geval netjes. Mag ik uw reactie alstublieft!

[off-topic opmerking verwijderd door de Moderator]

1 zal eruit lichten, Is het te voorkomen, Inderdaad JA als de consument beter zou lezen en begrijpen en vragen want dat kon je ook nog doen bij Kijkshop.

[off-topic opmerking verwijderd door de Moderator]

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 02 mei 2013 17:22
door barabas
Toch jammer dat Mio niet reageert. En al die andere leveranciers van navigatiemiddelen die volgens hetzelfde principe werken...

het moeten upgraden binnen een bepaald aantal dagen na aankoop van je navigator anders vervalt je recht op een upgrade

Tomtom, Garmin, Navigon, HP, Falk, Asus, Medion... meld u alstublieft!

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 03 mei 2013 17:16
door Teunbosseman
barabas schreef:Toch jammer dat Mio niet reageert. En al die andere leveranciers van navigatiemiddelen die volgens hetzelfde principe werken...

het moeten upgraden binnen een bepaald aantal dagen na aankoop van je navigator anders vervalt je recht op een upgrade

Tomtom, Garmin, Navigon, HP, Falk, Asus, Medion... meld u alstublieft!

Oh ik zal vast namens Mio reageren :wink:

Kansloos ! Gewoon binnen de daarvoor gestelde tijd updaten en klaar.
Waarom denk je dat ze allemaal volgens hetzelfde principe werken ?..........daarom dus.

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 03 mei 2013 20:31
door sjohie
barabas schreef:Toch jammer dat Mio niet reageert. En al die andere leveranciers van navigatiemiddelen die volgens hetzelfde principe werken...

het moeten upgraden binnen een bepaald aantal dagen na aankoop van je navigator anders vervalt je recht op een upgrade

Tomtom, Garmin, Navigon, HP, Falk, Asus, Medion... meld u alstublieft!
Waarom zou een bedrijf als Mio hier kijken, en/of reageren? Overigens werken Garmin en Navigon (eigendom van Garmin inmiddels) hetzelfde, dus op tijd reageren. In het geval van mijn Garmin zit er levenslange updates bij, dus dan is 1x registeren voldoende.

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 05 mei 2013 22:36
door GJvdZ
barabas schreef:Had ik jou aan de lijn toen ik Mio belde?
Je weet toch zelf wel met wie je gesproken hebt?

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 05 mei 2013 22:38
door Teunbosseman
GJvdZ schreef:
barabas schreef:Had ik jou aan de lijn toen ik Mio belde?
Je weet toch zelf wel met wie je gesproken hebt?

Een maand na plaatsen bericht zal dat vast wel......of niet

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 05 mei 2013 22:41
door GJvdZ
Teunbosseman schreef:
GJvdZ schreef:
barabas schreef:Had ik jou aan de lijn toen ik Mio belde?
Je weet toch zelf wel met wie je gesproken hebt?

Een maand na plaatsen bericht zal dat vast wel......of niet
Van iemand als Barabas die het allemaal zo goed weet te vertellen wat anderen niet goed doen zou je toch mogen verwachten dat hij zelf nauwgezet alles bijhoudt. Dan is noteren wie je aan de lijn hebt gehad wel het minste.

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 05 mei 2013 22:46
door Teunbosseman
GJvdZ schreef:Van iemand als Barabas die het allemaal zo goed weet te vertellen wat anderen niet goed doen zou je toch mogen verwachten dat hij zelf nauwgezet alles bijhoudt. Dan is noteren wie je aan de lijn hebt gehad wel het minste.

Volgens Barabas was ik dat.......wel ik ben zoals enkele anderen bij zoveel bedrijven en instanties aangesloten.

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 14 mei 2013 11:19
door hankmerc
ik wil alleen even dit zeggen;
als een dierbare overlijd mag je van mij WEL wat uitlopen met termijnen voor het uploaden van dit soort dingen of bij het verlopen van kaartjes enz.
zeker als je dat aan kunt tonen, waarom niet? de 'nuchtere' en 'wijze' reacties die anders beweren, moeten ofwel misschien eerst zelf wat 'ervaring' op doen, ofwel missen ze misschien iets...
veel succes.

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 14 mei 2013 11:34
door sjohie
hankmerc schreef:ik wil alleen even dit zeggen;
als een dierbare overlijd mag je van mij WEL wat uitlopen met termijnen voor het uploaden van dit soort dingen of bij het verlopen van kaartjes enz.
zeker als je dat aan kunt tonen, waarom niet? de 'nuchtere' en 'wijze' reacties die anders beweren, moeten ofwel misschien eerst zelf wat 'ervaring' op doen, ofwel missen ze misschien iets...
veel succes.
Het was de ex zo te lezen, dus misschien heeftie wel een fles champagne open getrokken als het een vechtscheiding betrof?

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 14 mei 2013 11:55
door Dirkie
De huidige kaarten stikken van de fouten. Bijvoorbeeld de snelheidslimieten op de snelwegen staan nog overal op 120 km/h, terwijl ze op veel plaatsen nu 130 zijn. Dus ik wil graag upgraden.
en
Bij aankoop zijn de kaarten dus per definitie verouderd. Intussen veranderen de wegen. Enkele maanden na de aankoop wordt je al her en der het weiland in gedirigeerd.
Volgens mij is navigatie ten allen tijde een hulpmiddel en niet meer dan dat. Er staan langs de wegen allerlei borden en die gaan altijd voor de stem uit het kastje. Als je dus het weiland in rijdt of met een verkeerde (te hoge of te lage) snelheid rijdt, dan moet je je toch eens gaan verdiepen in de verkeersregels en wat minder naar dat scherm kijken.
Als voorbeeld: volgens mijn TomTom mag ik namelijk gewoon met 120 km/h langs wegwerkzaamheden rijden :mrgreen:

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 14 mei 2013 12:00
door Dirkie
hankmerc schreef:ik wil alleen even dit zeggen;
als een dierbare overlijd mag je van mij WEL wat uitlopen met termijnen voor het uploaden van dit soort dingen of bij het verlopen van kaartjes enz.
Van mij ook, maar ik werk niet bij Mio.

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 14 mei 2013 12:55
door Teunbosseman
hankmerc schreef:ik wil alleen even dit zeggen;
als een dierbare overlijd mag je van mij WEL wat uitlopen met termijnen voor het uploaden van dit soort dingen of bij het verlopen van kaartjes enz.
zeker als je dat aan kunt tonen, waarom niet? de 'nuchtere' en 'wijze' reacties die anders beweren, moeten ofwel misschien eerst zelf wat 'ervaring' op doen, ofwel missen ze misschien iets...
veel succes.

De ervaringen heb ik reeds en ik zou niet weten wat ik zou moeten missen in deze.
Tis net als met zoveel zaken, waar leg je de grens ?

Re: Mio Navigatie Kaart Update

Geplaatst: 14 mei 2013 13:48
door sjohie
hankmerc schreef:ik wil alleen even dit zeggen;
als een dierbare overlijd mag je van mij WEL wat uitlopen met termijnen voor het uploaden van dit soort dingen of bij het verlopen van kaartjes enz.
zeker als je dat aan kunt tonen, waarom niet? de 'nuchtere' en 'wijze' reacties die anders beweren, moeten ofwel misschien eerst zelf wat 'ervaring' op doen, ofwel missen ze misschien iets...
veel succes.
Jij mag vinden wat je wilt, het is een vrij land, maar dat betekend niet dat een bedrijf daar dan maar in mee moet gaan. Liefdadigheid en compassie vindt je bij de kerk, niet bij bedrijven.

En zoals al gezegd, wáár leg je dan de grens? Een maandje hypotheek niet aflossen, de wegenbelasting een keertje overslaan, moet allemaal maar kunnen?