LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
galith

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door galith »

beste hollander

van dat vonnis heb je gelijk, maar het is een proces tegen dexia, waar je contract is afgesloten, dus als spaarselect failliet gaat, blijft dexia, hoofdaansprakelijke, en dan moet je bij hun zijn om die resterende 25 procent, maar we kunnen wel uren dagen weken over dit blijven discussieren, als iemand dit leest en die het wetboek kent, wil die ons allemaal duidelijk maken wat hier bedoeld wordt

m vr gr dv

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Piet »

Als een van de eerste ging de vestiging in Zeeland:

Oplossing voor deel Spaar Select Zeeland
Door Harold de Puysseleijr
BN De Stem

Zaterdag 26 april 2003 - AXEL - Achttien medewerkers van de failliete vestigingen van Spaar Select Middelburg BV en Spaar Select Axel BV houden vast werk. Curator mr. R. Nobus is dat overeen gekomen met de hoofdvestiging van Spaar Select in Breda.
De twee Zeeuwse filialen van Spaar Select werkten op franchisebasis als zelfstandige ondernemingen op het gebied van financiële beleggingen.
Dalende omzetten, onder andere als gevolg van tegenvallende resultaten op de effectenbeurzen, deden Spaar Select Middelburg en Spaar Select Axel de das om.
Bij de twee bedrijven samen waren 33 mensen in vaste dienst. Daarnaast werkten er nog eens dertig oproepkrachten op contractbasis. "Dat waren voornamelijk studenten die in de avonduren de financiële producten van Spaar Select aan de man brachten", aldus Nobus. De hoofddirectie van Spaar Select doet volgens Nobus ook een aantal van deze oproepkrachten een nieuw aanbod. Verder neemt het hoofdkantoor onder meer computers, de kantoorinventaris en een deel van het klantenbestand over van de failliete Zeeuwse vestigingen.
De vijftien vaste medewerkers die geen aanbieding krijgen voor een nieuw dienstverband moeten over vier weken, na het aflopen van de opzegtermijn, op zoek naar ander werk.

SS had 32 vestigingen.... en nu:
Spaar Select: altijd dichtbij

Hoofdkantoor Spaar Select B.V.
Saal van Zwanenbergweg 7
5026 RM TILBURG

Correspondentieadres
Postbus 186
5000 AD Tilburg

Klantenservice
Telefoon: (013) 466 92 92
Fax: (013) 466 92 01

Regiokantoren

Regiokantoor Zuid-West
Noordstraat 41
4571 GC AXEL

Regiokantoor West
Lammenschansweg 15a
2313 DH LEIDEN

Regiokantoor Midden
Herenstraat 12
3911 JE RHENEN

Regiokantoor Zuid
St. Josephstraat 93a
5017 GD TILBURG

Regiokantoor Zuid-Oost
Kaldenkerkerweg 12
5913 AE VENLO

Regiokantoor Noord
Popovstraat 5
8013 RK ZWOLLE


en straks:






Hoezo straks geld terugclaimen.

Hoezo misdaad loont.

Groeten,
Piet

spaardelict

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door spaardelict »

De zaak waarin op 12 november 2003 uitspraak is gedaan, staat op zich en leidt dus niet automatisch tot gelijkluidende uitspraken in andere rechtzeken.

Dat in deze zaak de tussenpersoon veroordeeld is tot het vergoeden van 25% van het verlies van de eiser wil dus niet zeggen dat dit ook in andere zaken het geval zal zijn.

Uit de uitspraak op rechtspraak.nl hebben wij niet kunnen opmaken dat het hier om Spaar Select gaat.

Hoe dan ook als dat bedrijf failliet gaat, dan hebben gedupeerden de mogelijkheid hun (vermeende) vordering te melden bij de curator. Als sprake zou zijn van wanbeleid, dan kunnen ook de aandeelhouders/bestuurders zoals van Dijk aansprakelijk gesteld worden.

Dit is echter een lange weg, kan jaren duren

Spaardelict

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

HOE LANG DUURT HET NOG VOORDAT ZE HELEMAAL OP DE FLES GAAN, VAN MIJ MAG HET VANDAAG NOG GEBEUREN, JAMMER VAN DIE EVT 25%,MAAR JA DAAR KOMEN WE WEL OVERHEEN TOCH[/b]

np

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door np »

Ook al lijkt het een klein gebaar,

zou een ieder die gedupeerd is door een aandelenlease-product
van bijv. Fortis Groei(on)vermogen, Dexia Legio(ver)lease of Aegon willen adviseren,
om de huidige persoonlijke financiele- en/of verzekerings-produkten
af te sluiten bij instellingen die niet aan deze volksverlakkerij hebben meegedaan.

Voor lopende contracten adviseer ik: brief schrijven an aanzeggen
dat contract buiten rechte vernietigd wordt op basis van dwaling.
Klachtbrief met kopie aan cga, dsi, afm, cosumentenbond, nat.ombudsman sturen.
In elk geval niets (meer) betalen.

Tot Eur 5000,- kun je bij kantongerecht zelf verweer voeren, maar dan
moeten zij je eerst dagvaarden. Als zoveel mogelijk particulieren
dit doen dan is de financiele instelling meer tijd/geld kwijt en slippen
de kantongerechten vol.

Relatief goedkope tijdrekkende acties voor de particulier.

Succes

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Jack747 »

De inval bij Spaar Select Belgie wordt ook gemeld op de site van de Telegraaf http://www.dft.nl/servlet/ArticleByID?I ... section=00

De tekst:

"Inval bij Spaar Select België


ANTWERPEN (ANP) - De Belgische justitie heeft dinsdag huiszoekingen verricht bij het Antwerpse kantoor van de financiële instelling Spaar Select.
Een woordvoerster van justitie in Antwerpen bevestigde donderdag dat er een onderzoek loopt, maar wilde geen details geven. Spaar Select in Nederland laat weten niets meer te maken te hebben met het gelijknamige Belgische bedrijf.
Volgens het Vlaamse dagblad De Tijd zou Spaar Select een woonkrediet hebben verkocht dat mogelijk illegaal is. Het krediet was gekoppeld aan een levensverzekering waarvan de waarde afhing van een beleggingsfonds. Tientallen beleggers stapten in toen de beurs op zijn hoogtepunt stond, tussen 2000 en 2001. Daardoor zitten ze nu met een financiële kater. De krant meldt verder dat sommige leningen zouden zijn verstrekt voor fictieve verbouwingen aan woningen."

Lees de zin "Spaar Select in Nederland laat weten niets meer te maken te hebben met het gelijknamige Belgische bedrijf."

Hoe zou dat nu toch kunnen? De aandeelhouders van spaar select nederland en belgie zijn dezelfde personen, van dijk en sistermans.

Typisch geval van "cover my a**"?

Ik stel mij voor dat er voldoende (ex)personeel hier meer over kan vertellen of over de schandelijke praktijken. Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken, kennelijk ook niet als hij naar Belgie gaat.

Dus mensen kom op en reageer, tenslotte staan jullie straks in de kou,(op straat)

Jack

kees11

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door kees11 »

dat durven ze niet, wel de winst pakken en veel verdienen, maar niet de gevolgen accepteren. zo is het

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Zolang Isabella Bakkers in de directie van Spaar Select blijft zitten zal alles ontkent worden, zelfs een vestiging in Belgie die toch duidelijk vanuit Nederland wordt geleid en daar is geplaatst, wordt nu genoemd alsof er totaal geen banden meer mee zijn.
Hoe noemen we dat ook al weer in Nederland? Is dat niet "je straatje schoonvegen"!!!
Praat maar eens met ex medewerkers die voor deze club hebben gewerkt.


Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Precies Gast. Ik heb het idee dat die lui hun mond hier niet open durven doen.

Jammer want dat zou interessante topics opleveren.

jolanda1

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door jolanda1 »

Ik geprobeerd de link naar BN-destem te openen maar dat lukt niet graag de goeie link geven, of anders even vetrellen wat er in dat artikel staat

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Of iemand nu naar de ****** gaat, sex heeft met weet ik niet hoeveel vrouwen, daarom kan hij zijn werk wel goed doen.

Ik ken een legio verkoper die geen partner had. Misschien had hij ook nooit sex, is hij dus geen oplichter?

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben er 1... een medewerker van SS is dat.

Begrijpelijk wat ik hier lees... maar 1 ieder heeft ook zijn eigen verantwoordlijkheid te nemen inz. financiele producten die hij of zij begint.
Als mensen een auto kopen, vertelt de verkoper ook niet dat het grootste aantal verkeersslachtoffers door auto's veroorzaakt wordt...
simpelweg omdat een doom-scenario niet verkoopt. En onderschat het niet, dit is een doom-scenario!! De nederlandse aandelen markt is in waarde gehalveerd!! Ondenkbaar in 2000!!
Doet niets af aan al het leed dat geleden wordt door afgesloten lease-constructies. Ik zeg ook niet dat alle gedupeerden het hadden moeten weten, mijn punt is dat niet alle financiele dienstverleners 'ratjes' zijn.

Op veel punten lijken we zelfs net mensen...

Vr.gr.

John218

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door John218 »

Goede vrienden,

Een BV gaat failliet als er meer schulden dan bezittingen zijn. In zo'n geval is het bedrijf zelfs verplicht zijn eigen faillissement aan te vragen. Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat SS zijn BV's failliet "laat" gaan. Als er meer bezittingen zouden zijnwaarop wij aanspraak kunnen maken dan zal het faillissement niet worden uitgesproken. Conclusie: als het wel wordt uitgesproken was er toch al niets meer te halen.

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Jack747 »

Goede vriend John218,

Indien een BV niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen en er zijn meerdere schuldeisers dan kunnen die het faillissement aanvragen. Ook kan de aandeelhouder i.c. Spaar Select zelf het faillissement aanvragen. Dat is wat hier gebeurd is.

Kenmerk van een sterfhuisconstructie is dat de men de lasten, crediteuren, personeel en leveranciers in de BV laat zitten. De zaken die geld op leveren, klanten waar provisie voor wordt ontvangen van bijvoorbeeld Dexia worden ruimschoots tevoren overgeheveld naar een andere BV. lees de topic van Piet nog maar eens (21-1-04, 23:18u)

Om te proberen het onzichtbaar te houden wordt vervolgens ook de naam van het bedrijf gewijzigd. Voorbeelden Spaar Select heet dan ineens Findi of Telecall. Het is dan lastig voor mensen die een vordering willen melden om dit te doen, want je moet er maar net achter komen dat het om de voormalige Spaar Select BV gaat waar jij klant was.

Als dat gebeurd is het niet meer dan logisch dat die BV niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Of zoals jij zegt "er valt niets meer te halen". Sterfhuisconstructies zijn verboden. Maar dat is oplichting ook! En heeft Spaar Select zich daar ooit iets van aangetrokken?

Ik ga me in ieder geval melden bij de curator van elke failliette Spaar Select B.V. Als dat masaal gebeurd worden die misschien wakker!

Jack

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

De heer G. van der N* was ten tijde van zijn bezoek aan u in het jaar 2000 in loondienst van Spaar
t Select Arnhem B.V
., destijds Belonje & Speelman Amhem B.V. genaamd en thans Findi Arnhem
t B.V
. geheten. De gesprekken dIe hIJ toen met u heeft gevoerd aan de hand van onze standaard
I presentatiemap hebben in opdracht en onder verantwoordelijkheid van Findi Amhem B. V.
plaatsgevonden en zijn daarom niet zijn persoonlijke verantwoordelijkheid. Uw klacht is voor ons
aanleiding geweest om uw dossier te bestuderen en te spreken met de heer Van der N. i
Wij stelden vast op welke wijze uw effectenlease-overeenkomst met Bank Labouchere tot stand is :
gekomen. am ervoor te zorgen dat onze klanten weloverwogen een keuze kunnen maken, hanteren I
onze accountmanagers een standaardprocedure. Onze voormalige accountmanager de heer G. van der
N* heeft deze procedure oak bij u gevolgd, dat heeft hij ons recentelijk bevestigd. Wij nemen
hieronder met u door hoe de zaken zijn gelopen.
Spaar Select heeft u destijds op voordracht van de heer , u welbekend, benaderd omdat
hij aangaf dat u wellicht geYnteresseerd zou zijn in de mogelijkheden die Spaar Select u kon bieden.
Naar aanleiding van de afspraak die u met Spaar Select maakte is de heer Van der Neut op
voor het eerst bij u op bezoek geweest. Tijdens dit bezoek heeft hij uw persoonlijke financiele situatie
geYnventariseerd en maakte u de wensen kenbaar waarvoor u een financiele voorziening wilde treffen.

Deze contructie past Spaar Select toe. Naar mijn inziens hebben ze hier de rechten en plichten van genoemde bedrijven over genomen door de klacht als spaar select zijnde te behandelen.

Mvg Pieter

Mali

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Mali »

Op zichzelf is er niets mis met aandelen lease. Als mensen geld willen lenen in de verwachting dat ze er rijker van kunnen worden, prima. Het moet alleen wel als zodanig gepresenteerd worden. "U gaat geld lenen waarmee aandelen worden gekocht". Als men dat dan wil, weet men waar men aan toe is. Nu wordt het woord lening angtsvallig vermeden. Pas als het ingelegde geld is opgegaan aan een lening voor de eerste periode, komt de aap uit de mauw. En dat is er wat fout is. Men krijgt niet de kans een eigen afweging te maken.

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Gast,

Ik reageer op je onderstaand bericht.

'Geplaatst op 22 Jan 2004 23:48 door Gast


Ik ben er 1... een medewerker van SS is dat.

Begrijpelijk wat ik hier lees... maar 1 ieder heeft ook zijn eigen verantwoordlijkheid te nemen inz. financiele producten die hij of zij begint.
Als mensen een auto kopen, vertelt de verkoper ook niet dat het grootste aantal verkeersslachtoffers door auto's veroorzaakt wordt...
simpelweg omdat een doom-scenario niet verkoopt. En onderschat het niet, dit is een doom-scenario!! De nederlandse aandelen markt is in waarde gehalveerd!! Ondenkbaar in 2000!!
Doet niets af aan al het leed dat geleden wordt door afgesloten lease-constructies. Ik zeg ook niet dat alle gedupeerden het hadden moeten weten, mijn punt is dat niet alle financiele dienstverleners 'ratjes' zijn.

Op veel punten lijken we zelfs net mensen...

Vr.gr.'

Je bent wel heel naief. Of ben je daarop geselecteerd? Natuurlijk moet iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen. Maar zeggen dat je met € 25.000,- gaat beleggen en vervolgens blijk je achteraf een aandelenlease van €140.000,- aan je broek te hebben, dat is gewoon bedrieglijke advisering, van een omvang die je bij geen enkele autoverkoper aantreft. Of denk jin daar anders over.

Zwart op wit staat in het zogenaamde “persoonlijk financieel plan” dat het mij geen geld zou kosten. €25.000,- was voor mij geen probleem. €140.000,- doet mij de das om. Het is dan ook een persoonlijk financieel RAMPENplan. Alleen maar gericht op het zakkenvullen van Spaar Select. Ik heb het laten uitleggen door een echte adviseur, en als Spaar select het zo had verteld was ik er nooit niet ingestapt. Ondanks dat het zwart op wit staat blijft Spaar Select ontkennen. De antwoorden op mijn brieven blijven steeds langer uit.

Ze hopen zeker dat ik het er bij laat zitten, maar die hoop is echt ijdel. Als ze failliet gaan is er altijd nog Dexia en die heeft geld zat.

Wat doe je nog bij die bende, wegwezen zou ik zeggen en zoek een eerlijke baan.

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Een BV gaat failliet als er meer schulden dan bezittingen zijn. In zo'n geval is het bedrijf zelfs verplicht zijn eigen faillissement aan te vragen.
Wat een gruwelijke onzin. Op welke grond zou dat verplicht zijn?

En kan een bedrijf wel zijn eigen faillisement aanvragen? Denk ik niet.

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

er worden meer faillissementen aangevraagd door de bedrijven zelf ze hebben dan meestal gezorgd dat de meeste goederen die er nog zijn zeker gesteld zijn voor de preferente schuldeissersdan door de schuldeissers , omdat de schuldeissers dan niets meer van hun vorderingen zien want alles gaat naar de preferente crediteuren Fiscus bedrijfsvereniging en banken en wat dan nog over is en dat is meestal niks is voor de schuldeissers

Gesloten