LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Antibiotica en de ziekte van Ménière

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Mathilde D.

Re: Antibiotica en de ziekte van Ménière

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

vroem schreef:ik vind dat dit soort medische vragen niet hier thuis hoort zolang niet beantwoord kan/zal worden door een arts...
Bel gewoon de huisarts met dit soort vragen, zijn ze voor en worden ze voor betaald.
Verder dan persoonlijke ervaringen komt men hier niet, en die zijn ook nog eens wat ze zijn, namelijk persoonlijk. en dus niet 1 op 1 door te zetten naar een ander individu.
Is ben het hier niet mee eens. Deze patient is al meerdere keren bij de huisarts geweest en twijfelt aan de juistheid van de medicijnen. Hij is niet goed geïnformeerd door de huisarts. Hij wil nu graag een andere mening horen. Maar een second opinion van een andere huisarts is moeilijk te verkrijgen in NL. Zou vel normaler moeten zijn.

Wel hoort het niet zozeer in deze rubriek " gezondheidszorg/instellingen" thuis en zou een specifiek medisch forum , per type klacht beter zijn. Maar helaas zijn er geen forums, waarin artsen hun kennis ter beschikking stellen. ( uitzondering: orthopedie) De website van de KNO artsen heeft een pagina info over Menière: http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/meniere

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Mathilde D. schreef:
vroem schreef:ik vind dat dit soort medische vragen niet hier thuis hoort zolang niet beantwoord kan/zal worden door een arts...
Bel gewoon de huisarts met dit soort vragen, zijn ze voor en worden ze voor betaald.
Verder dan persoonlijke ervaringen komt men hier niet, en die zijn ook nog eens wat ze zijn, namelijk persoonlijk. en dus niet 1 op 1 door te zetten naar een ander individu.
Is ben het hier niet mee eens. Deze patient is al meerdere keren bij de huisarts geweest en twijfelt aan de juistheid van de medicijnen. Hij is niet goed geïnformeerd door de huisarts. Hij wil nu graag een andere mening horen. Maar een second opinion van een andere huisarts is moeilijk te verkrijgen in NL. Zou vel normaler moeten zijn.

Wel hoort het niet zozeer in deze rubriek " gezondheidszorg/instellingen" thuis en zou een specifiek medisch forum , per type klacht beter zijn. Maar helaas zijn er geen forums, waarin artsen hun kennis ter beschikking stellen. ( uitzondering: orthopedie) De website van de KNO artsen heeft een pagina info over Menière: http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/meniere
Mathilde, een beetje kort door de bocht, meerdere keren bij de huisarts geweest? 2 keer in de afgelopen 3 weken na eerst 3 maanden zelfd gedokterd te hebben...
Verkeerd voorgelicht door de huisarts? Kort door de bocht en mi onjuiste interpretatie van bericht ts.
Wanneer onduidelijk is wat het precies is moet je soms manieren vinden om mogelijke opties uit te sluiten.
Dan begin je met de meest waarschijnlijke en werk je het lijstje af. En dat gaat niet met een paar dagen of zelfs paar weken.
Ik vind 2 bezoeken aan de huisarts ook al hebben die nog niet het gewenste resultaat een beetje erg vroeg om het al over een second opinion te gaan hebben.
Gewoon terug naar de huisarts, en voor de zekerheid wat er aan vragen en onduidelijkheden is vooraf even opschrijven, zeker zijn dat er geen vergeten wordt. Desnoods als het veel vragen zijn dubbel consult aanvragen. Www. Dokter.nl geeft misschien wat meer info.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja idd vroem....soms is meerdere keren terug gewoon nodig,een ha is ook geen wonderarts,som moet ie bepaalde dingen proberen.
Duizelingen kunnen meerdere oorzaken hebben!

Kennis van mij die werkt op de hoogte kraan,nooit last,had ook ineens boem,ambu erbij...
Was dus stress!
Kan onsteking zijn en die kan heeeeeel lang dure
Kan mneire zijn..

Kan kan kan kan kan...maar ik ben geen arts,heb alleen zelf heel veel,maar daarom adviseer ik wel ga gewoon terug,maak kuur af, !
En wat ik al zei,laat je desnoods door sturen naar kno,wel een hoop mensen denken geijk na googlen meniere!..hoeft niet...nek klachten??
Kan zoveel zijn......

Wat ik ook al zei,stel dat het wel meniere is,dan is daar goed mee te leven,soms aanvallen van heftig tot...licht,
Maar goede medicatie voor duizelig en misselijkheid,dus niet denken ohhhh mijn leuke leven is voor bij,wel nee!!!!

Terug dokter!!!! Is het enige goede wat ik kan zeggen,en je eigen dokter ken je het beste en geloof me voor sommige kwalen ben ik wel tien keer terug geweest voor juiste diagnose...( bv) mAAR WEL waar)

Sterkte

Berend2

Ongelezen bericht door Berend2 »

Beste mensen, ik heb betahistine voorgeschreven gekregen, het middel dat witte angora al noemde. Ik gebruik het nu ruim een maand en merk dat het enigszins help. Maar helaas niet zoals ik het graag zou willen. De arts wil er echter nog niet aan om naar een zwaardere dosis te gaan.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Berend2 schreef:Beste mensen, ik heb betahistine voorgeschreven gekregen, het middel dat witte angora al noemde. Ik gebruik het nu ruim een maand en merk dat het enigszins help. Maar helaas niet zoals ik het graag zou willen. De arts wil er echter nog niet aan om naar een zwaardere dosis te gaan.
Misschien lees je iets meer wat lotgenoten schrijven over Bètahistine gebruik. Is wel zo dat, als iets langzaam komt het ook langer duurt voor iets aanslaat, Ménière gaat niet over maar is, zoals al eerder gesteld, goed mee te leven, met de juiste medicatie. http://www.mijnmedicijn.nl/duizeligheid ... stine.aspx

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Berend2 schreef:Beste mensen, ik heb betahistine voorgeschreven gekregen, het middel dat witte angora al noemde. Ik gebruik het nu ruim een maand en merk dat het enigszins help. Maar helaas niet zoals ik het graag zou willen. De arts wil er echter nog niet aan om naar een zwaardere dosis te gaan.
Volg de adviezen van je arts, want hij weet wat er aan de hand is.
Ik zou nu ook mijn ervaring kunnen schrijven, maar doe ik niet.
Het is zo als Tenormin schrijft, het komt langzaam, maar duurt heeeeel lang om het te bestrijden.
Als en verbetering in zicht is, dan gewoon volhouden, ofwel je natuurlijk snel vanaf wilt zijn.
Succes

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Net als nevermind heb ik ook de ervaring zoals je weet heb vrij hoge dosering...
Ik vertel niet hoeveel ik heb maar heb je 8 mg? 3 x..

Laat het nog even goed zijn werk doen,als je bv echt onsteking hebt ,dan kan dat heeeel lang urn..
Meniere komt in aanvallen dn zou je nu een hele lange aanval hebben..

Ik kan je alleen zeggen laat je doorsturen naar kno...
Lijkt me echt t beste..aan mijn ervring of nevermind of tenormin...heb j niks...schiet je niks me op,iedereen is anders..

Sterkte,weet dt het rot is..

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Er kan naast de ménière nog iets anders aan de hand zijn natuurlijk, met vergelijkbare klachten. Dan helpt de betahistine wel tegen de ménière, maar de klachten die het gevolg zijn van dat iets anders blijven dan nog aanhouden.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

TS, misschien heeft u dit al gelezen, schept iets meer duidelijkheid.
http://www.st-anna.nl/ziekte-van-meniere.html

Gesloten