| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips 42PFL5604H/12 tv en ziggo
-
langste adem
Re: Philips 42PFL5604H/12 tv en ziggo
Bedankt voor de reacties,het is me in ieder geval een stuk duidelijker geworden wat het probleem nou eigenlijk is. Ik herinner me ook opeens dat ik ook een signaalversterker gebruik omdat de ontvangst niet super was boven.. Wordt tijd om nu de hele boel te vervangen aan kabels en stekkers en splitters, dan heb ik die signaalversterker misschien geeneens meer nodig.
De coaxkabels gaan wel stuk. Die verteren gewoon.snuffel1 schreef:De coax kabel gaat ansich niet stuk maar de aansluitstekkers wel.
@ langste adem
Een decoder betekent niet altijd een extra afstandbediening. De afstandbediening van Humax decoders bijvoorbeeld kan je zo programmeren dat je er ook de TV mee bedient.
Als je goede kabels gebruikt kan je makkelijk 20 meter overbruggen zonder versterker.
-
langste adem
Momenteel heb ik beneden een splitter, hiervandaan gaat er 1 kabel naar de TV beneden en 1 naar de TV boven. De ontvangst boven was niet al te best, dus ik heb een signaalversterker aangeschaft en toen was de kwaliteit boven ietsje beter.... Vervolgens zit er boven weer een splitter (TV is van slaapkamer veranderd, en de kabel was te kort, vandaar). Vermoedelijk zijn de kabels / splitters ook van andere makelij.
Met andere woorden, de bekabeling is niet ideaal en waarschijnlijk is het gewoon het beste om de hele bekabeling te vervangen door 1 merk kabel en 1 merk splitter, en dan maar 1 splitter gebruiken.
Maar ik ga eerst proberen de signaalversterker weg te halen, en de stekkers te vervangen. Als het dan opgelost zou zijn, scheelt me dat een hoop werk. En de kwaliteit is over het algemeen redelijk, alleen dus SOMS van die blokjes enzo, maar dat zal dan liggen aan de wisselende signaalsterkte in het kabelnet.
Het liefst gebruik ik geen decoder als dat niet echt hoeft (Die CI+ sleuf zit toch niets voor niets in de TV?)
Met andere woorden, de bekabeling is niet ideaal en waarschijnlijk is het gewoon het beste om de hele bekabeling te vervangen door 1 merk kabel en 1 merk splitter, en dan maar 1 splitter gebruiken.
Maar ik ga eerst proberen de signaalversterker weg te halen, en de stekkers te vervangen. Als het dan opgelost zou zijn, scheelt me dat een hoop werk. En de kwaliteit is over het algemeen redelijk, alleen dus SOMS van die blokjes enzo, maar dat zal dan liggen aan de wisselende signaalsterkte in het kabelnet.
Het liefst gebruik ik geen decoder als dat niet echt hoeft (Die CI+ sleuf zit toch niets voor niets in de TV?)
-
stofzuigertje
Een losse decoder moet je kopen en vreet stroom, niet alleen met kijken maar vooral Stand By.
dus liever een kaart lezer..
Maar test hem eens in andere tv zoals je buren?
Ziggo kan als je TV aanstaat ook meekijken en eventueel een update uitvoeren dus bel ze eens!
dus liever een kaart lezer..
Maar test hem eens in andere tv zoals je buren?
Ziggo kan als je TV aanstaat ook meekijken en eventueel een update uitvoeren dus bel ze eens!
Ziggo kan alleen geen update van je TV doen, dat moet je zelf doen. Ik zou daar ook eens kijken of je op de laatste release zit.Ziggo kan als je TV aanstaat ook meekijken en eventueel een update uitvoeren dus bel ze eens!
Wat een ongelooflijke onzin weer stofzuiger. Kan je dit ook onderbouwen?stofzuigertje schreef:Een losse decoder moet je kopen en vreet stroom, niet alleen met kijken maar vooral Stand By.
En hoe zou Ziggo in vredesnaam een update van je TV moeten doen?
@ langste adem
Iedere splitter betekent signaal verlies. Het beste is als je kabel uit 1 stuk bestaat.
-
Ziggowebteam
- verified
- Contacteer:
Hallo sendero,
De Philips 42PFL5604H/12 wordt inderdaad niet door ons ondersteund. Dit houd in dat wij de werking niet kunnen garanderen. Heb je nog wel gekeken naar ja antenne kabels? Dit kan natuurlijk ook een oorzaak zijn van het probleem.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
De Philips 42PFL5604H/12 wordt inderdaad niet door ons ondersteund. Dit houd in dat wij de werking niet kunnen garanderen. Heb je nog wel gekeken naar ja antenne kabels? Dit kan natuurlijk ook een oorzaak zijn van het probleem.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex