Nou medewerkster, ik ben wel benieuwd hoe u op mijn verhaal reageerd:
Wanadoo is de internetleverancier van Casema die zelf alleen tv en radio levert, en de klantenservice van Casema wordt gedaan door Cirrus International Staffing & Consultancy B.V. uit Delft.
Het resultaat is een administratief monster.
Voor het gemak zal ik in mijn verhaal alles afronden in Euro’s.
In 2000 woonde ik nog bij m'n ouders in Rijswijk. Ik werd lid van Casema voor internet. TOEN al was Casema onder druk van de Gemeente en Consumentenbond bezig met het 'verbeteren van de service' die wat mij betreft alleen maar slechter is geworden.
Ik kreeg dan ook mijn eerste ontvangstbevestiging alsof ik in Zoetermeer zou wonen.
1e fout van Casema.
Ik kreeg een Demos (wit) modem. Kosten; € 100.
In 2001 verhuisde ik naar Den Haag en moest bij mijn adreswijziging eerst mijn internetabonnement Afmelden en een NIEUW abonnement aanvragen.
Ik gaf aan ieder kwartaal per acceptgiro te willen betalen, maar dat hebben ze genegeerd en incasseren tot op de dag van vandaag gewoon maandelijks geld van mijn rekening.
2e fout van Casema.
3 weken later kreeg ik plotseling 2 nota's thuis; betreffende 'verhuiskosten internet' € 68 en betreffende 'entreeverhuiskosten' € 24 geadresseerd aan mijn vader! Maar mijn vader bleef gewoon op het oude adres wonen en nu dreigde zijn kabel te worden afgesloten!
Klantenservice gebeld om opheldering; Ik moest mijn verhaal op schrift stellen en uiteindelijk tweemaal doorfaxen. Ik kreeg wel een excuusbrief.
3e fout van Casema.
3 weken later kreeg ik een COM21 (zwart) modem. Kosten; € 113.
Maar dit bedrag werd van mijn vader's rekening afgeschreven, waardoor ik weer moest bellen/schrijven/faxen.
4e fout van Casema.
Mijn vader vorderde het onverschuldigde bedrag terug waardoor ik een boete en een waarschuwing tot afsluiting kreeg die naar mijn vader's adres werden gestuurd. Weer moest ik bellen/schrijven/faxen.
5e fout van Casema.
Ik wilde dus gewoon betalen en als geroepen belde Casema mij diezelfde vrijdagavond laat. Ik moest de € 113 + boete onmiddellijk via een spoedstorting betalen en het stortingsbewijs en kasbewijs doorfaxen. Dit moest ik snel even zaterdagmiddag allemaal regelen anders zou ik worden afgesloten! Uiteindelijk kostte mij dit € 121 en een vrije middag. Maar ik moest niet zo zeuren want zij deden toch ook moeite voor mij? Ik kreeg wel een excuusbrief.
6e fout van Casema.
Ik had mij opgegeven voor Wanadoo Broadband Basic maar door de hoogte van de rekeningen kwam ik er achter dat ze me als Wanadoo Broadband Premium hadden genoteerd. Een prijsverschil van € 25 naar € 50.
7e fout van Casema.
Hoewel Casema alle abonnementskosten al maanden automatisch incasseerde van mijn rekening of die van mijn vader kreeg ik 2 maanden later plotseling een acceptgiro + boete + dreiging tot afsluiting van mijn kabeltelevisie! Kosten; € 29.
8e fout van Casema.
De maandelijkse prijsstijging van internet € 27 naar € 50 in 4 jaar tijd gecombineerd met de slechte service schoten mij in het verkeerde keelgat.
Toen had ik er genoeg van en wilde van Casema af, en ik was vastbesloten om dit foutloos te laten verlopen.
Het opzegformulier viel alleen van het internet af te halen en ik had ingevuld dat ik mijn internet abonnement 2 maanden na dato per 1 april 2004 wilde opzeggen.
2 weken later kreeg ik een ontvangstbevestiging van de opzegdatum: 1 januari 2005.
9e fout van Casema.
Ik moet het kabelmodem dan binnen 5 dagen per postbus opsturen naar Waddinxveen, hoewel in de algemene voorwaarden staat dat alleen Casema de apparatuur mag verwijderen.
10e fout van Casema.
Op het bijgaande registratieformulier staat dat ik niet alleen een COM21 modem maar ook een Demos modem, en een EuroDOCSIS modem (nooit van gehoord) zou hebben.
11e en 12e fout van Casema.
Nu las ik op dit forum (bedankt Sarkaar) dat Casema het borgbedrag voor het modem, ca € 225, onder het mom van het zgn. "niet tijdig retourneren van het modem" afschrijft!
Dat incasso kun je niet laten terugboeken omdat dat een eenmalige incasso is (zie alg. voorw.)
De tip was om je bank een "SELECTIEVE BLOKKADE" aan te laten aanbrengen op je rekening. Zo'n blokkade geldt alleen voor een specifiek incassant/bedrijf.
Casema hanteert echter (voor zover mij bekend) 4 bankrekeningnummers; 822936, 931377, 2005948 en 833592.
Daar komt nog bij dat Casema in 1 keer zowel het bedrag van het internet- als het televisieabonnement afschrijft.
En ik blijf gewoon abonnee van de kabel tv, dus blokkeren is voor mij helaas geen optie.
Ik ben al 4 jaar voorbeeldig abonnee terwijl Casema fout op fout stapelt, slechte service verleend (En het is een wonder dat ik dit bericht nog kan plaatsen ondanks mijn langzame verbinding.) en ondertussen gewoon m'n rekening plundert.
Ik ben bang voor de fouten die nog komen...