Pagina 2 van 2
Re: Praktijken van Halfords Webshop !
Geplaatst: 21 mei 2013 15:32
door mille012
Er zijn genoeg webshops die zeer snel terug betalen na ontvangst van het artikel. Ik heb dit zelf diverse keren mee gemaakt. Beetje kort door de bocht.
Re: Praktijken van Halfords Webshop !
Geplaatst: 21 mei 2013 15:45
door Halfords NL
Geachte forum gebruiker,
Graag wil ik op dit forum namens Halfords Nederland B.V. gebruik maken om het verhaal vanuit ons oogpunt toe te lichten. Helaas gaat er in een grote organisatie als Halfords wel eens iets mis. Met ruim 1000 internetbestellingen per week kan dat ook niet anders. Echter doen wij er alles aan om dit aantal te reduceren tot een minimum. Dit doen wij vooral door goed te luisteren naar onze consument en het regelmatig evalueren van diverse processen.
Nadat ik mijzelf verdiept heb in het gehele verhaal, concludeer ik dat Halfords niet optimaal heeft gehandeld voor een juiste en snelle afwikkeling. Hiervoor bied ik dan ook namens Halfords Nederland BV mijn welgemeende excuses aan.
Al voor het vierde jaar op rij is onze website, met de daarbij behorende regels en richtlijnen, gecertificeerd door de Nederlandse thuiswinkel organisatie. Mede door deze certificering kunt u als consument veilig en vertrouwd kopen via onze website. Wanneer Halfords u een defect product toestuurt en u niet tevreden bent, restitueren wij het volledige bedrag binnen de wettelijk bepaalde termijn van maximaal 30 dagen. Om de klantvriendelijkheid te waarborgen doen wij onze uiterste best om ruim binnen deze termijn te blijven. Echter hebben wij als verkopende partij ook te maken met wettelijke bepalingen. Dit om zowel u als ons te beschermen tegen onverwachte situaties.
Inmiddels is het volledige bedrag aan u geretourneerd. Binnen enkele dagen zult u het bedrag ook op uw bank/giro rekening zien staan. Ondanks deze openbare schandpaal danken wij u toch hartelijk voor het scherp houden van onze klantgerichtheid.
Met vriendelijke groet,
Bertho van Neerbos
Webshopmanager Online
Halfords Nederland BV
Re: Praktijken van Halfords Webshop !
Geplaatst: 29 aug 2013 09:51
door ben stiel
Een TomTom (proberen te) kopen bij Halfords Webshop.
Op woensdag 21 augustus 2013 bestel en betaal ik een TomTom die volgens de webshop van Halfords op voorraad is. De levertijd is 1 á 2 dagen volgens de website van de webshop. Ik krijg direct via email een bevestiging met de mededeling dat 'de bestelling is aanvaard'.
Op 22 augustus ontvang ik de volgende e-mail van Halfords;
'
Beste klant,
Onlangs heb je een aankoop bij ons gedaan, waarvoor nogmaals onze dank.
Wij zijn constant bezig om onze dienstverlening te perfectioneren, daarom zijn wij bijzonder geïnteresseerd in je mening en bieden wij je de mogelijkheid om ons bedrijf te beoordelen.
Wij werken samen met The Feedback Company zodat je ons in 2 minuten kunt beoordelen. Wanneer je een beoordeling schrijft maak je ook nog eens kans op een cadeaubon van 50,-!
Volg onderstaande link om deel te nemen:
http://beoordelingen.feedbackcompany.nl ... on=1039461
Alvast hartelijk dank voor je mening!
Met vriendelijke groet,
Halfords.nl
Mm..., vreemd dit mailtje want ik heb wel iets besteld, maar nog niets ontvangen, dus wat valt er te beoordelen? Bovendien vind ik de tutoyerende toon ongepast. Ik wens niet door een vreemde getutoyeerd te worden.
Nadat de 2-dagen-levertijd bijna voorbij is, bel ik vrijdag 23 augustus 2013 maar eens op: waarom is er nog niet geleverd (immers het apparaat is volgens Halfords op voorraad) en wanneer komt de TomTom?? De Halfords-medewerker meldt nu dat de TomTom tóch niet op voorraad is, maar..... hij wordt nu maandag 26 augustus geleverd.
Ik baal wel, want ik heb het apparaat morgen nodig.
Maandag 26 augustus 2013 heb ik nog steeds geen e-mail ontvangen dat de TomTom onderweg is. Ik bel weer naar Halfords. Halfords: 'er zijn leveringsproblemen bij TomTom, weet niet wanneer apparaat bij u bezorgd wordt.
Nu ben ik écht kwaad, en geef telefonisch en via e-mail aan dat ik per omgaande mijn betaalde geld teruggestort wil zien, zodat ik de TomTom ergens anders kan kopen. Halfords: 'het duurt 2 werkdagen voordat het geld teruggestort is...........'
Woensdag 28 augustus 2013 staat het geld eindelijk op mijn rekening.
De moraal van dit verhaal: Als je bij de webshop van Halfords iets bestelt dat ´op voorraad´ is, ben je je betaalde geld een week kwijt terwijl Halfords de rente ervan ontvangt, en uiteindelijk ontvang je het bestelde niet. Het erachteraanbellen en e/mailen kost extra geld, tijd en ergernis. Mijn advies: Forget Halfords en koop ergens anders.
Inmiddels heb ik een via foto Klein bestelde TomTom een dag later reeds ontvangen.
Re: Praktijken van Halfords Webshop !
Geplaatst: 29 aug 2013 10:57
door devious
Hoezo onredelijk? Je hele bericht raakt kant nog wal. Beetje de realiteit uit het oog verloren? Je hebt zelfs je geld binnen een week terug en da's tegenwoordig al heel erg netjes van de shop. De Wet Koop-op-Afstand was eigenlijk niet bedoeld voor types als jij. Veel plezier nog met je TomTom, terwijl je waarschijnlijk ook GoogleMaps op je telefoon hebt..gratis
Re: Praktijken van Halfords Webshop !
Geplaatst: 29 aug 2013 11:31
door sfwnl
ben stiel schreef:Bovendien vind ik de tutoyerende toon ongepast. Ik wens niet door een vreemde getutoyeerd te worden.
Dat is een kwestie van de gekozen stijl van het bedrijf. Bij Ikea en Independer word je ook met je aangesproken. Dat is niet omdat ze op je neer kijken.
Re: Praktijken van Halfords Webshop !
Geplaatst: 29 aug 2013 11:41
door dhc
Meneer wenst niet getutoyeerd te worden maar stelt zich hier wel voor als "ben'...Dat zou dan "meneer ben" moeten zijn...
Aanstelleritus in extremis...
Re: Praktijken van Halfords Webshop !
Geplaatst: 29 aug 2013 11:56
door Harrie Kierie
sourencs schreef:Halfords webshop betaalt geannuleerde online aankoop niet (tijdig) terug en reageert niet op herinneringen per e-mail.
Op de kassabon staat o.a. 'Aankopen mogen binnen 14 dagen geretourneerd worden met kassabon en in originele verpakking'. Daar boven geldt ook de wet op de afstandsverkopen en het recht op garantie.
Hoe kom jij bij koop op afstand aan een kassabon?
Re: Praktijken van Halfords Webshop !
Geplaatst: 29 aug 2013 13:16
door Teunbosseman
Harrie Kierie schreef:sourencs schreef:Halfords webshop betaalt geannuleerde online aankoop niet (tijdig) terug en reageert niet op herinneringen per e-mail.
Op de kassabon staat o.a. 'Aankopen mogen binnen 14 dagen geretourneerd worden met kassabon en in originele verpakking'. Daar boven geldt ook de wet op de afstandsverkopen en het recht op garantie.
Hoe kom jij bij koop op afstand aan een kassabon?
Datum van bericht originele bericht: - sourencs » 20 mei 2013 11:48 -
Was reeds opgelost: door Halfords NL » 21 mei 2013 15:45
Inmiddels is het volledige bedrag aan u geretourneerd. Binnen enkele dagen zult u het bedrag ook op uw bank/giro rekening zien staan. Ondanks deze openbare schandpaal danken wij u toch hartelijk voor het scherp houden van onze klantgerichtheid.
Topic is omhoog gebumped ivm nieuwe zaak.