LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:@ Alex

Als jij nou echt service kunt verlenen dan stuur je gewoon een ding op, gratis en vor niks. Want je weet donders goed dat de inkoop voor Ziggo op 11 euri staat. Bovendien mag je bij zo'n apparaat er wel vanuit gaan dat het wel langer meegaat dan 17 maanden. Consumentenbond is het iig niet met je eens dat TS een apparaat mag "kopen" , dus hij heeft een zeer sterk punt.
Ook het feit dat jij zomaar tot 20 euri mag crediteren maakt dat je er dan ook voor kunt zorgen dat de TS gewoon nu geholpen wordt met een 2e gratis decoder (of whatever). Of blijf je je verschuilen achter de regeltjes? Voor die € 9,02 die jij per uur verdient hoef je je geen zorgen te maken dat je een enorme verantwoording hebt. En die meneer die € 9,02 per minuut verdient die zal het worst wezen of jij nou 20 euri crediteert of drie keer 20 euri crediteert. Als je het maar netjes neerzet in het systeem. Jemig, voor service hoef je echt niet bij de kabelboeren aan te komen. Superslechte reclame dit

D is ook al klant bij Ziggo ? :lol:

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Barman »

devious schreef:@ Alex

Als jij nou echt service kunt verlenen dan stuur je gewoon een ding op, gratis en vor niks. Want je weet donders goed dat de inkoop voor Ziggo op 11 euri staat. Bovendien mag je bij zo'n apparaat er wel vanuit gaan dat het wel langer meegaat dan 17 maanden. Consumentenbond is het iig niet met je eens dat TS een apparaat mag "kopen" , dus hij heeft een zeer sterk punt.
Ook het feit dat jij zomaar tot 20 euri mag crediteren maakt dat je er dan ook voor kunt zorgen dat de TS gewoon nu geholpen wordt met een 2e gratis decoder (of whatever). Of blijf je je verschuilen achter de regeltjes? Voor die € 9,02 die jij per uur verdient hoef je je geen zorgen te maken dat je een enorme verantwoording hebt. En die meneer die € 9,02 per minuut verdient die zal het worst wezen of jij nou 20 euri crediteert of drie keer 20 euri crediteert. Als je het maar netjes neerzet in het systeem. Jemig, voor service hoef je echt niet bij de kabelboeren aan te komen. Superslechte reclame dit
Wat een complete onzin zeg! Als je maar lang genoeg doorzeikt, dan moet je maar gecompenseerd worden? TS kiest er zelf voor om maar mobiel met Ziggo te bellen, terwijl hij thuis gratis kan bellen. Zijn keuze, dus zijn kosten.

Dit soort deals om van dat gezeik op internet af te komen is een klap in het gezicht van de Ziggo klant die wel gewoon de gevraagde prijs betaald!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

ik ben het wel met je eens dat het zijn keuze is que bellen ( al ben ik het ook niet eens met die zogenaamde extra kosten ) maar die Alex die kan zomaar 20 euri ongespecificeerd aan je teruggeven. En twee keer twintig is een gratis apparaat. In die context, niet over doorzeiken. Al moet ik ook toegeven dat als je niet doorzeikt je ook niet wordt geholpen. Ik heb het ook met UPC. Aardig blijven werkt niet, je mot BRULLEN!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:ik ben het wel met je eens dat het zijn keuze is que bellen ( al ben ik het ook niet eens met die zogenaamde extra kosten ) maar die Alex die kan zomaar 20 euri ongespecificeerd aan je teruggeven. En twee keer twintig is een gratis apparaat. In die context, niet over doorzeiken. Al moet ik ook toegeven dat als je niet doorzeikt je ook niet wordt geholpen. Ik heb het ook met UPC. Aardig blijven werkt niet, je mot BRULLEN!


dat is redelijk duidelijk, de metalband gaat er tegen aan

oggiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2013 12:03

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door oggiz »

Hallo Oggiz,

Je decoder was bij melden 4 maand over de garantie heen. Dus reken ik voor iedere maand 10 euro.

Hoeveel belkosten heb je totaal gemaakt? Eventueel mag je deze ook via een privébericht sturen. Als dit over de 20 euro is zou ik ook graag een specificatie willen. Dit mag je dan sturen naar:

[email protected]
Onderwerp || TrosRadar || Oggiz || klantenfrustratie bij Ziggo

Nogmaals mijn excuses voor deze vervelende situatie. Maar ik hoop dat we alles nu snel kunnen afhandelen.

Met vriendelijke groet,
Alex
Dag Alex,
Een excuus mag je maken, maar op deze manier accepteer ik het niet en al helemaal niet na het lezen van bovenstaande tekst.

Heb je mijn klachtenbrief en dossier überhaupt wel gelezen? Duidelijk niet, want dan zou je zoiets natuurlijk niet schrijven! Zoals je kunt zien in mijn dossier en klachtenbrief heb ik de decoder ontvangen op 21-01-2011 en heb eind januari j.l. wederom problemen gekregen met de recorder.
Nadat ik in de tussentijd al zeer regelmatig problemen heb ondervonden met dat apparaat (defecte afstandsbediening, signaalsterkte, opnames, BBC regelmatig niet beschikbaar, en tal van nietszeggende E-error codes). Nu was het probleem wederom dat BBC regelmatig uitviel met een voor mij nieuwe E-error code.

Het advies van uw organisatie was toen: bekabeling wederom laten controleren, resetten, opnieuw instellen, formateren, updaten firmware en weet ik wat allemaal nog meer. Dit had allemaal geen effect en uiteindelijk moest ik dan concluderen dat de Smartcard defect was. Aangezien nu enkel NL1 het nog deed (van de regen in de drup). Nadat er een nieuwe smartcard geplaatst was bleek ineens dat de recorder niet meer kon opnemen. Dus het probleem was nog altijd niet opgelost maar juist erger geworden.

Dan kun je nu op de letter af misschien concluderen dat het apparaat al buiten de garantie liep, maar de medewerker heeft ook aangegeven dat er niet moeilijk gedaan kon worden met een week of twee uit de garantie, zeker gezien de problemen uit het verleden.
Dus laten we zeggen 1/4 x 10 euro minder korting moeten krijgen) = 2,5 euro. Als je er vervolgens de belkosten bovenop doet van 20 euro, dan krijg ik dus nog een nieuwe recorder en daarbij ook nog een vergoeding voor de belkosten.

Dus Alex, bij deze mijn laatste verzoek:
Reageer inhoudelijk correct op de klacht welke ik heb geuit via de door jullie daarvoor bestemde kanalen óf luister de gespreken op Youtube nog eens rustig terug waarbij Ziggo een klant heel bewust aan het lijntje houdt met diverse naar blijkt later 100% loze beloftes.

Zonder dit als een dreiging te willen uiten; wat denk je dat meer schade gaat opleveren voor Ziggo?

Maw Ziggo: kom je beloftes na en reageer inhoudelijk correct op de klacht die bij de afdeling binnengekomen is ipv wederom een flater te slaan.


Edit: voor de taalpuristen onder ons, bedankt voor de correctie!
Laatst gewijzigd door oggiz op 13 jun 2013 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

Nou Oggiz, heb je Alex nu de mail al gestuurd of denk je dat hij het vanaf dit forum gaat afhandelen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Zonder dit als een drijging te willen uiten
Doe je ook niet anders zou je wel dreiging schrijven :wink:

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

Ziggo een klant heel bewust aan het lijtje houdt met diverse naar blijkt later 100% loze beloftes.
leisteen+lijntje=lijtje?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Barman »

oggiz schreef: Zonder dit als een drijging te willen uiten; wat denk je dat meer schade gaat opleveren voor Ziggo?
Dat is wel heel drijgend ja.

Ik denk niet dat dit Ziggo veel schade op zal leveren. Ik heb het idee dat steeds meer mensen gaan hopen dat Ziggo jou in je sop gaar laat koken met je eisen. Je hebt geen enkel recht op vergoeding van telefoonkosten. Je hebt er zelf voor gekozen om mobiel in plaats van gratis te bellen. Wees dan ook een vent en neem je eigen verantwoording. Nu gedraag je je als een huilebalk.

Rudi Vader
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2013 17:59

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Rudi Vader »

Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die te maken hebben gehad met de grillen van de klanten"service" van Ziggo.
Mijn internet abonnement en mijn tv abonnement zijn al 15 jaar 2 verschillende abonnementen, staan op 2 verschillende namen, worden van 2 verschillende rekeningnummers afgeschreven etc etc..... ook heb ik nooit gebruik kunnen maken van de hogere snelheid die de andere internet abonnementen van Ziggo hebben ten opzichte van het losse internet abonnement. Ook de Ziggo app werkt niet omdat ik alleen internet bezit of alleen TV op het andere abonnement. Waarom ik dat zo heb laat ik even in het midden.
Nu wilde ik dit toch maar aanpassen en belde de lijn die daarvoor is (servicedesk is toch een te groot woord hiervoor). Alles kan geregeld worden, het duurde even aan de lijn voor dat het voor elkaar was, 1 abonnement opzeggen en de andere uitbreiden. Maar als het dan gaat om een hd recorder voor dat leuke bedragje zat ik toch verkeerd want ik had al internet en tv...... ik zeg nog nee, het zijn 2 abonnementen, je bent er net bijna een uur mee bezit geweest om er 1 op te zeggen en de andere uit te breiden. Maar ik had al internet en tv. Ik probeer dit verschil nog een aantal keren uit te leggen hoe het zit maar ik kwam niet in aanmerking. Er staat toch letterlijk op de site:
Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe TV + Internet klanten die de afgelopen 6 maanden geen TV + Internet of Alles-in-1 hebben afgenomen.
.
Toch nog een keer proberen bij een andere. Niet door heen te komen. Ik kwam nergens voor in aanmerking. Nog geen smartcard kon er vanaf. Dit klopt toch niet?
Dan lees je hier wel dat ze een interactieve hd recorder voor € 149 kunnen aanbieden (wat bij mij nog niet eens is gebeurd) maar dan denk ik voor een paar tientjes meer heb je een Dreambox met alle voordelen van dien. En ik heb gewoon recht op dat ding voor € 49. Nooit TV+internet gehad en nooit alles in 1 gehad als abonnement. En nergens staat de beperking dat beide los op 1 adres ook niet kan.
Ik heb diverse keren geprobeerd maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om toch een aanbieding daar los te peuteren. Is het niet vanwege de voorwaarden die ze zelf opstellen, dan wel uit coulance voor een trouwe klant. 1 keer verliep het gesprek zo grof en brutaal (uiteindelijk van weerskanten, ik ben ook niet roomser dan de paus) maar kreeg niets voor elkaar.
Ik ben nu zover, adsl aanvragen (heb nog een normale telefoonlijn) en internet opzeggen. Daar verdienen ze het meeste aan. Kastje kopen moet ik toch en dan kap ik met internet bij Ziggo. Ik had toch al een internet pakketje op ADSL snelheid. Snelheid hoef ik niet, downloaden doe ik op mijn nas en dat kan altijd wel een nachtje wachten, gebeurd nu al. En die stroomkosten zijn hoe dan ook goedkoper dan een snel abonnement. Telfort + ziggo tv is met zijn snelheden goedkoper dan ziggo tv + internet. Het wordt hoe dan ook eens tijd dat die kabelboeren de lijnen open moeten gooien voor concurrentie net als KPN dat moest doen met de lijnen. En het wordt eens tijd dat internet providers in het algemeen verplicht worden voor een bepaald bedrag per jaar een forward van een mail adres in de lucht houden. Zodat overstappen een stuk makkelijker wordt.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door TheLD »

Mijn internet abonnement en mijn tv abonnement
Nooit TV+internet gehad
Ik denk toch echt dat ze naar de huisaansluiting kijken en niet dat jij 2 zaken afzonderlijk laat factureren op 1 adres.

Had je internet op naam vd zaak staan oid?

Moet wel zeggen dat het echt crisis is. Lijkt wel of we op een Turkse markt staan met al dat gebedel en gehandjeklap.

Rudi Vader
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2013 17:59

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Rudi Vader »

TheLD schreef:
Mijn internet abonnement en mijn tv abonnement
Nooit TV+internet gehad
Ik denk toch echt dat ze naar de huisaansluiting kijken en niet dat jij 2 zaken afzonderlijk laat factureren op 1 adres.

Had je internet op naam vd zaak staan oid?

Moet wel zeggen dat het echt crisis is. Lijkt wel of we op een Turkse markt staan met al dat gebedel en gehandjeklap.
Dan doen ze ook maar op hun website staat duidelijk dat je overstapt van één van deze 2 abonnementen dat je dan zo'n recorder krijgt. Ik kreeg wel de foldertroep binnen met allerlei reclame met de beloftes dat als ik over zou stappen dat ik kon profiteren van die tijdelijke handel.
Ooit kabel tv een maand gekregen, toen niet van de aanbieding gebruik maken. Later wel alleen internet afgenomen. En weer later wel tv afgenomen op het adres, maar niet door de persoon die internet had. Vandaar 2 verschillende abonnementen.

De Turkse markt vergelijking gaat deels mank: ik ding niet af. Ik vraag naar iets wat mij aangeboden wordt in folders (en dat 2x omdat er 2 abonnementen staan op dit adres!!), wat op hun website staat en wat meer mensen afnemen. Voor de prijs die ze vragen.
Voor een deel gaat het wel op: Ziggo staat zich bijna tegen je op te rijen om wat extra's af te nemen. :lol: :lol:

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door TheLD »

@Rudi, heb nog even zitten kijken op hun site. Alleen Internet kun je niet afnemen. Je moet dus wel internet+tv hebben gehad.

https://www.ziggo.nl/#producten/

Rudi Vader
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2013 17:59

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Rudi Vader »

Nee, nu niet meer nee. Toen wel. Dat het nu niet meer aan te schaffen is, wil niet zeggen dat het nooit kon.
Die internet abonnement staat op facturen, staat op mijn producten bij mijn ziggo, staat op de app als ik tv wil streamen, op de eventuele andere documentatie. Overal.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hallo Oggiz,

Ik vind het jammer dan je er zo naar kijkt. Maar ik probeer het probleem echt samen met jou deze klacht op te lossen. Ik heb je klacht ook voorgelegd aan onze klachtenafdeling en we komen met het volgende.

1. De aanbieding die ik je al eerder heb gegeven. Je krijgt voor 40 euro een nieuwe interactieve recorder. En we zullen er voor zorgen dat deze zo snel mogelijk geleverd wordt. Eventuele belkosten zullen we ook mee nemen.

2. Ik heb kunnen afspreken dat je alsnog de decoder mag opsturen. We zullen de recorder repareren of een vervangen apparaat jou kant op sturen? Je krijgt dan dezelfde (gerepareerd) of een ander (zelfde merk) decoder terug.

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet, Alex

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hallo Rudi Vader,

Ik wil ook graag voor jou kijken wat er precies aan de hand is. En dit op dit forum, of via een privébericht, verder uitleggen.

Zou je daarom via een privébericht je postcode en huisnummer willen sturen?

Groet, Alex

oggiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2013 12:03

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door oggiz »

Weer een maand verder, en op mijn reactie naar "Alex" heb ik (uiteraard) niets meer vernomen.
Wat een kolder dit, Ziggo wil hier kennelijk de schijn ophouden dat ze het netjes afhandelen in de hoop dat men moe wordt van de moeite die het kost om tot een oplossing te komen en het er dan maar bij laten zitten.

Kirsjepirsje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2013 11:00

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door Kirsjepirsje »

Beste Ziggo,

Wij ( ik en mijn vriend ) wonen sinds een paar weken samen en een abbonoment
bij Ziggo was een van de eerste dingen wat wij wilde regelen.

Via de telefoon hebben wij toen een abbonoment afgesloten internet+televisie en een leuke actie
Waarbij wij een samsung tablet zouden krijgen. Hartstikke leuk!
Een week later hebben we nog steeds niets gehoord van ziggo, geen bevestiging zoals was gemeld.
Wij weer bellen naar Ziggo. En inderdaad het aanvragen van een abbonoment was mislukt. Er was bij ons geen aansluiting te vinden dus was een abbonoment bij Ziggo niet mogelijk.

Heel vreemd want wij wonen in een splinternieuw huisje waar je wel van zou verwachten dat dit aanwezig zou zijn. Na contact te hebben gehad met de huisbaas bleek dit inderdaad wel aanwezig te zijn. Heel erg vervelend dus. Na weer contact te hebben gehad met Ziggo is er weer een abbonoment voor ons aangevraagd.

Een week later, nog steeds geen bevestiging van Ziggo. Dus wij weer aan de telefoon met de klanten service. Nee het was weer niet gelukt. En weer kregen we een onduidelijk verhaal.
Na het telefoon gesprek reed er heel toevallig een Ziggo busje langs en parkeerde bij ons in de straat. Mijn vriend is toen naar die meneer toe gelopen om te vragen of hij dan asjeblieft bij ons wilt kijken in de meterkast hoe het precies zit. Deze aardige meneer wilde dat wel en liep met ons mee. Hij vertelde ons dat de hoofdkabel wel aanwezig was, maar we misten alleen een groene kabel! Hij vertelde ons dat Ziggo dit voor ons kon regelen en dat het daarna geen probleem moest zijn.

Heel fijn, wij bellen naar Ziggo. Deze mevrouw vertelde nadat ze het na gevraagd had bij haar teamleider dat inderdaad de monteur van Ziggo de groene kabel wel zou aanleggen. En dat het daarna geregeld moest zijn. We zouden weer een ontvangstbevestiging krijgen. Het zou wel iets langer duren maar daarna zou het wel geregeld zijn. Top dachten wij!!

Vandaag een week later dat wij deze mevrouw aan de lijn hebben gehad hebben wij weer geen bevestiging mogen ontvangen. Dus belden wij weer de klantenservice op. En u raad het al, weer is er geen abbonoment aangesloten. Deze meneer vertelde weer dat de groene kabel door Ziggo moest worden aangelegd maar door een aannemer en dat dit veel geld zou kosten. Nu werd er dus weer een totaal ander verhaal aan ons verteld. Wij worden hier doodmoe van!!!

Dus na 4 weken hebben wij nog steeds geen abbonoment. Wij worden telkens van het kastje naar de muur gestuurd met telkens andere verhalen. Wij willen dolgraag een abbonoment bij Ziggo, maar op deze manier wordt het niet heel erg gestimuleerd om ook daadwerkelijk klant te worden bij Ziggo.

Dit is onze laatste poging. Wie kan ons helpen.

oggiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2013 12:03

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door oggiz »

Zojuist maar weer contact opgenomen met de Ziggo helpdesk, en nu komen ze weer terug op de eerdere uitingen welke door "Alex" van het Ziggowebteam zijn gedaan op : » 20 jun 2013 10:37 (zie een paar reacties terug).
De mevrouw in kwestie gaf aan dat dit niet juist was. Ze was boos dat ik het gesprek opnam en verbrak de verbinding.

Dit is de "Service" die je bij Ziggo kunt verwachten.

Ondertussen heeft de klachtenafdeling dus nog een enkele officiële reactie gegeven of op z'n minst een excuus gemaakt voor het wanbeleid van hun organisatie.

Kennelijk hebben ze liever een gefrusteerde- dan een tevreden klant.

ZIGGO: Wanneer houden jullie je eens aan de gemaakte afspraak?

Stuur maar een nieuwe op voor 40 euro - 20 euro aan telefoonkosten en dan hoop ik dat ik nooit meer iets met jullie van doen hoef te hebben!

en ondertussen: http://webwereld.nl/management/77591-zi ... p-aandelen

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Klanten"service" = klantenfrustratie bij Ziggo

Ongelezen bericht door devious »

Je moet ook nooit zeggen dat je het gesprek opneemt. Gewoon doen, en ook niet achteraf melden dat je gesprek hebt opgenomen.

Maar dit is echt heel slecht van Ziggo.

Gesloten