LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liberalisering Energiemarkt

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
carlo

Re: Liberalisering Energiemarkt

Ongelezen bericht door carlo »

Naar mijn bescheiden mening zijn gas, water en licht TE belangrijke voorzieningen om over te laten aan energiebedrijven. Hoe jammer wellicht ook, ik vind dat deze nutsvoorzieningen in de handen van de overheid moeten blijven, die ervoor garant dient te staan dat deze producten tegen een prijs gelijk aan kostprijs + marge voor onderhoud e.d. aan ons wordt doorgegeven. Kretologie als 'Uw energiebedrijf' doen me werkelijk naar een emmer rennen. Bedrijven willen winst maken, niet zozeer om een goed product te leveren, maar voor de aandeelhouders. Of je krijg idiote constructies dat ons gas voordelig aan Rusland wordt verkocht om het vervolgens weer terug te kopen. Of, nog erger, je kijkt naar een voetbalwedstrijd en ziet daar de spelers die gesponsord worden door jouw energiebedrijf, dat elk jaar zo'n briefje stuurt dat in verband met gestegen kosten de termijnbedragen 'helaas' omhoog moeten. Ja, stop dan met die stomme sponsoring!! Gezien de complete administratieve chaos bij Nuon en andere energiebedrijven, is er mijns insziens maar een logische stap: terudraaien die liberalisering en privatisering.

carlo

Re: Liberalisering Energiemarkt

Ongelezen bericht door carlo »

en, om nog wat gal te spuwen: privatisering leidt tot heerlijke marketing termen als 'Nuon's Customer Care' ... helaas meestal onbereikbaar, en als je vele euro's armer eindelijk 's iemand aan de lijn krijgt, dan weet de persoon meestal van niets...dus wat ze met Customer Care bedoelen is mij een raadsel, Nuon zorgt vooral voor zichzelf...en ondanks de storm aan kritiek op hun nota's en administratie, blijft Nuon als enige overtuigd van de juistheid van hun adminstratie...hetzelfde geldt voor de deurwaarders/incassobureaus waar ze mee werken...onbereikbaar en personeel dat nergens van weet...zelfs als je met dagafschriften wilt aantonen dat je wel hebt betaald, gaan ze daar niet op in.
Zouden bij die deurwaarders/incassobureaus soms medewerkers van Nuon zelf werken??

danielle2689

Re: Liberalisering Energiemarkt

Ongelezen bericht door danielle2689 »

nou ik heb het geluk dat onze woning bouw al de helft van het stroom overneemt van de nuon en per 1 juli alles godzij dank kheb nog nooit zo slecht bedrijf als de nuon gezien want elke maan betaal ik omdat ik 1 dag te laat ben met betalen 50 euro incasso kosten tis te belachelijk voor woorden

Gesloten