Dit schreef je eerder:eleven schreef:Natuurlijk kan je niemand anders in het hoofd kijken, daarom mijn opmerking, om geen privé dingen voor de overheid op een computer bij de goede buren te doen.Jolijn schreef: Je kinderen goed kennen en voor ze door het vuur gaan, staat niet gelijk aan iemand in het hoofd kunnen kijken.
Volgens sommige zijn deze wel te vertrouwen.
Dit is volstrekte onzin,tenminste als je het niet zo nauw met je privacy neemt.
Als dit wordt ingevoerd, is de digitale puinhoop nu al te voorzien/voorgeprogrammeerd.
Ik voor mijn deel hou mijn privé dingen binnenshuis of deel het met mijn kinderen een bij een vreemde kan ik niet in het hoofd kijken
Zo je dat hebt geschreven, komt je over alsof je bedoeld dat je alleen bij vreemden niet in het hoofd kunt kijken ( en bij je kinderen wel).
Buren zou ik niet persee als vreemden betitelen.
Ik vind het volstrekte onzin om bij voorbaat mensen die geen familie van je zijn, uit te sluiten om als het nodig is, bepaalde dingen toe te vertrouwen.
Hierbij ga ik eigenlijk van mezelf uit: als zoiets mij gevraagd zou worden, zou ik daargeen misbruik van maken en zo denk ik ook over bepaalde mensen om mij heen die geen familie zijn.