LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misleiding thuiszorg??
Re: misleiding thuiszorg??
iK BEN AL DRUK BEZIG ACHTER DE SCHERMEN MAAR EEN BEETJE BELEEFD ZIJN ZAL JE NIET MISSTAAN.Ga anders in den haag je verhaal doen want daar zitten de boosdoeners en niet ik.
Flappy
Flappy
ik zie weinig fouts in het verhaal van degene die deze topic geopend heeft.
hoe kan je iets in de wereld brengen als je je voorbeelden niet mag vertellen??
hoe kan zij over de misstanden in de zorg praten/discuseren als ze niet mag vertellen over de ervaringen die ze heeft?
ik zie geen namen staan, ik hoor geen woonplaatsen.. niets..
het enigste wat ik hoor is carnaval, dus denk ik automatisch aan Limburg.. maar ja, carnaval vieren kan je overal
ik werk ook in de zorg
misbruik van medicijnen word regelmatig gedaan
zeker voor slaaptabletten, pijnstillers, zalfjes... of je nou zelf een doosje ibuprofen moet gaan halen bij de DA of je moeder krijgt ze van de huisarts....
en ik ken mijn papheimers ook wel en mijn collega's ook
helaas heeft het RIO het Laatste woord.
zelfs onze baas heeft weinig over deze mensen te zeggen
het RIO is een zelfstandig indicatie bureau en die indiceren de tijd die je bij de mensen mag besteden.
het kan aan mij ook best (vr)eten dat je voor een wasbeurtje maar 30 minuutjes krijgt, of 5 minuten voor een paar elastieke kousen, hoe kan je in die korte tijd nou de mensen observeren? je bent meestal de enigste persoon die deze hulpbehoevende mensen over heel de dag zien.
met een beetje geluk komen ze je savonds nog op bed brengen. dan kan je nog een kwartiertje kletsen met de zuster terwijl ze je tanden poetst en je je laatste pilletjes in laat nemen, en haar zorgdossier invult.
als je daarna tijd door moet brengen bij mensen die het eigenlijk helemaal niet zo hard nodig hebben dan moet ik ook even mijn kiezen op elkaar houden.
vriendelijke groeten
eva van bruchem
verzorgende C
hoe kan je iets in de wereld brengen als je je voorbeelden niet mag vertellen??
hoe kan zij over de misstanden in de zorg praten/discuseren als ze niet mag vertellen over de ervaringen die ze heeft?
ik zie geen namen staan, ik hoor geen woonplaatsen.. niets..
het enigste wat ik hoor is carnaval, dus denk ik automatisch aan Limburg.. maar ja, carnaval vieren kan je overal
ik werk ook in de zorg
misbruik van medicijnen word regelmatig gedaan
zeker voor slaaptabletten, pijnstillers, zalfjes... of je nou zelf een doosje ibuprofen moet gaan halen bij de DA of je moeder krijgt ze van de huisarts....
en ik ken mijn papheimers ook wel en mijn collega's ook
helaas heeft het RIO het Laatste woord.
zelfs onze baas heeft weinig over deze mensen te zeggen
het RIO is een zelfstandig indicatie bureau en die indiceren de tijd die je bij de mensen mag besteden.
het kan aan mij ook best (vr)eten dat je voor een wasbeurtje maar 30 minuutjes krijgt, of 5 minuten voor een paar elastieke kousen, hoe kan je in die korte tijd nou de mensen observeren? je bent meestal de enigste persoon die deze hulpbehoevende mensen over heel de dag zien.
met een beetje geluk komen ze je savonds nog op bed brengen. dan kan je nog een kwartiertje kletsen met de zuster terwijl ze je tanden poetst en je je laatste pilletjes in laat nemen, en haar zorgdossier invult.
als je daarna tijd door moet brengen bij mensen die het eigenlijk helemaal niet zo hard nodig hebben dan moet ik ook even mijn kiezen op elkaar houden.
vriendelijke groeten
eva van bruchem
verzorgende C
ik heb hier ook geen probleem mee
zoiets mag best vermeld worden
met een beetje geluk jaagt het sommige nog het schaamrood op hun wangen, misschien wel diegene die het hartste bleren dat zoiets niet op dit forum mag staan
zoiets mag best vermeld worden
met een beetje geluk jaagt het sommige nog het schaamrood op hun wangen, misschien wel diegene die het hartste bleren dat zoiets niet op dit forum mag staan
ja dat idee heb ik ook .klas vaak vermeld niet wat zijn of HAAR werk is .hij of ZIJ heeft het telkens over onfatsoenlijk en de regels over treden.terwijl er geen namen worden vermeld. volgens mij zit hij of ZIJ op hete kolen .want klaas vaak zegt zelf dat hij of zei werk ervaring heeft in die branches
hulpje[/quote]
hulpje[/quote]
Twee naapende apen Veeg elkaars neus af en gedraag je bij de clienten
klein gastje toch wel prettig om te weten dat kinderen ook intresse hebben op deze site .het liedje zag twee beertjes broodjes smeren kan je dat ook zingen .anders vraag of papa of mama je helpt daaaaaaaaaaaaag
Ik ben gelukkig een volwassen persoon en jij moet dat nog zien te worden snotneus
wat kinderachtig gedraag je bij je clienten .wat is dat voor een advies .deze 2 mensen komen juist op voor hulp behoevende personen.
weet jij iets beters zeg het dan arogante kwal .
weet jij iets beters zeg het dan arogante kwal .
Volgens mij begint deze discussie aardig zijn doel te missen. Jammer.
Soms moet je je ergenis kunnen filteren. Wat mij geleerd is (ik heb ook beroepsgeheim) is, dat je geen namen, adressen, woonplaatsen, geboortedata mag noemen in je verhalen. Zonder deze gegevens weet een ander niet over wie het gaat. En liever ook geen geslacht.
Als je helemaal niets mag vertellen over de ergenissen op je werk of andere heftige gebeurtenissen, hou je het niet lang vol. Je moet kunnen ventileren. Of een forum hiervoor geschikt is, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind deze voorbeelden iig wel een duidelijk beeld vormen over welke misstanden er zijn. Maar de gast die deze topic gestart is heeft de wet niet overtreden.
Nu over waar de discussie eigenlijk over zou moeten gaan. De uitbuiters.
Die zijn er helaas te veel en dit zullen altijd mensen zijn die alle regeltjes wel weten te omzeilen.
RIO en management in de gezondheidszorg...ik heb er geen hoge pet van op. De gezondheidszorg is een groot log traag werkend orgaan. Als je een klacht hebt als medewerker, patient etc. verdwijnt je klacht op de grote hoop.
Als enkeling begin je weinig (en geloof mij, ik heb een hele stapel mails etc. waar ik mee bezig ben geweest toen mijn functie -doktersassistente- op de schopstoel zat). Mails naar LHV, NVDA, SDH etc. Nada, njet, noppes. Ja, dat ze het een goede actie vinden. Nou, daar kun je het dan mee doen... Hulp? Nou nee hoor. Dus kom niet aan met het bewandelen van officiele kanalen, want het interesserd ze geen mallemoer.
Wat betreft de thuiszorg. Onverwachte bezoeken zal een hoop mensen ontmoedigen. En als dat geld kost, reken dan maar uit wat het nu kost om deze mensen onnodige hulp te verschaffen. Een scootmobiel etc. zijn niet erg goedkoop! Daar kunnen ze wel een x-aantal onverwachte bezoeken voor afleggen hoor!
Als je helemaal niets mag vertellen over de ergenissen op je werk of andere heftige gebeurtenissen, hou je het niet lang vol. Je moet kunnen ventileren. Of een forum hiervoor geschikt is, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind deze voorbeelden iig wel een duidelijk beeld vormen over welke misstanden er zijn. Maar de gast die deze topic gestart is heeft de wet niet overtreden.
Nu over waar de discussie eigenlijk over zou moeten gaan. De uitbuiters.
Die zijn er helaas te veel en dit zullen altijd mensen zijn die alle regeltjes wel weten te omzeilen.
RIO en management in de gezondheidszorg...ik heb er geen hoge pet van op. De gezondheidszorg is een groot log traag werkend orgaan. Als je een klacht hebt als medewerker, patient etc. verdwijnt je klacht op de grote hoop.
Als enkeling begin je weinig (en geloof mij, ik heb een hele stapel mails etc. waar ik mee bezig ben geweest toen mijn functie -doktersassistente- op de schopstoel zat). Mails naar LHV, NVDA, SDH etc. Nada, njet, noppes. Ja, dat ze het een goede actie vinden. Nou, daar kun je het dan mee doen... Hulp? Nou nee hoor. Dus kom niet aan met het bewandelen van officiele kanalen, want het interesserd ze geen mallemoer.
Wat betreft de thuiszorg. Onverwachte bezoeken zal een hoop mensen ontmoedigen. En als dat geld kost, reken dan maar uit wat het nu kost om deze mensen onnodige hulp te verschaffen. Een scootmobiel etc. zijn niet erg goedkoop! Daar kunnen ze wel een x-aantal onverwachte bezoeken voor afleggen hoor!
Laatst gewijzigd door Imken op 02 mar 2004 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
En voor de scheldende partijen...ga dat ajb ergens anders doen...
en bemoei jij met je eigen zaken je zit overal met je neus tussen op elk forum
voor de scheldende partijen hier:
de wet word overtreden door diegene die de echte hulpbehoevende patienten/clienten onnodig op de kosten jagen.
op sommige adressen slingeren de elastische kousen overal in het rond, waarom zijn die in G**naam ooit aangemeten dan??
ze nemen liever een plastablet meer dan dat ze kousen aantrekken.
WETEN JULLIE WAT HET AANMETEN VAN ZULKE KOUSEN KOST? ik denk het niet
corsetten die aangemeten worden omdat mensen zulke erge rugklachten hebben...
corset ligt nog nieuw in de la ENIG IDEE WAT DAT KOST??? ik denk het niet
aangepaste polssteunen... (ik zal de lekennaam gebruiken)
staan op de kast....als sier... oh, als ik naar het ziekenhuis ga doe ik ze wel om...
hebben jullie enig idee, als je al dit soort dingen bij elkaar optelt wat er dan ongeloofelijk veel in de thuiszorg verspild word?????
dat dat geld nou juist zo goed naar diegene toe kan die de hulp of medicatie juist zoooo hard nodig hebben???
vroeger kreeg een oude dame haar maagtabletten nog vergoed,
tegenwoordig moet ze ze bij de D.A.drogist gaan halen.
lekker duur, maar ach, die oudjes hebben genoeg te besteden. .. toch
als dat oude opaatje met smart op zijn rolstoel zit te wachten maar hem niet krijgt omdat hij nog 10 meter kan lopen, en ik zie dan iemand
lopen zonder hulpmiddelen maar die het wel voor elkaar heeft om alles in huis te krijgen.... mag ik dan ff kotsen?
ik heb het vermoeden dat diegene die nu het hartste schelden juist dat soort mensen zijn die ook toneel zouden spelen om ''iets'' voor elkaar te krijgen.
jullie zijn erg, je ontzegt de echte clienten/patienten de zorg die ze nodig hebben. die mensen jagen nu juist alle premies zo omhoog!
en ga aub niet beginnen over officiele instanties
jullie weten duvelsgoed dat dat niet werkt
de wet word overtreden door diegene die de echte hulpbehoevende patienten/clienten onnodig op de kosten jagen.
op sommige adressen slingeren de elastische kousen overal in het rond, waarom zijn die in G**naam ooit aangemeten dan??
ze nemen liever een plastablet meer dan dat ze kousen aantrekken.
WETEN JULLIE WAT HET AANMETEN VAN ZULKE KOUSEN KOST? ik denk het niet
corsetten die aangemeten worden omdat mensen zulke erge rugklachten hebben...
corset ligt nog nieuw in de la ENIG IDEE WAT DAT KOST??? ik denk het niet
aangepaste polssteunen... (ik zal de lekennaam gebruiken)
staan op de kast....als sier... oh, als ik naar het ziekenhuis ga doe ik ze wel om...
hebben jullie enig idee, als je al dit soort dingen bij elkaar optelt wat er dan ongeloofelijk veel in de thuiszorg verspild word?????
dat dat geld nou juist zo goed naar diegene toe kan die de hulp of medicatie juist zoooo hard nodig hebben???
vroeger kreeg een oude dame haar maagtabletten nog vergoed,
tegenwoordig moet ze ze bij de D.A.drogist gaan halen.
lekker duur, maar ach, die oudjes hebben genoeg te besteden. .. toch
als dat oude opaatje met smart op zijn rolstoel zit te wachten maar hem niet krijgt omdat hij nog 10 meter kan lopen, en ik zie dan iemand
lopen zonder hulpmiddelen maar die het wel voor elkaar heeft om alles in huis te krijgen.... mag ik dan ff kotsen?
ik heb het vermoeden dat diegene die nu het hartste schelden juist dat soort mensen zijn die ook toneel zouden spelen om ''iets'' voor elkaar te krijgen.
jullie zijn erg, je ontzegt de echte clienten/patienten de zorg die ze nodig hebben. die mensen jagen nu juist alle premies zo omhoog!
en ga aub niet beginnen over officiele instanties
jullie weten duvelsgoed dat dat niet werkt
Beste Gast,
Wat zou er gebeuren als je zulke "fraudezaken" bij je meerdere gaat aangeven. Of wordt er dan wederom niets mee gedaan?
Groeten
Wat zou er gebeuren als je zulke "fraudezaken" bij je meerdere gaat aangeven. Of wordt er dan wederom niets mee gedaan?
Groeten
mijn meerdere zegt dat het RIO nou eenmaal die uren heeft geindiceerd.
wanneer er veel zieken zijn zijn dit wel de mensen die geen hulp krijgen.
en de hulpmiddelen (scootmobiel, aanpassingen in woningen)daar hebben wij niet veel over te zeggen, dat is meestal gemeente
wanneer er veel zieken zijn zijn dit wel de mensen die geen hulp krijgen.
en de hulpmiddelen (scootmobiel, aanpassingen in woningen)daar hebben wij niet veel over te zeggen, dat is meestal gemeente
hulpmiddelen hebben we misschien niets over te zeggen maar we kunnen dat best wel regelen als jonge mensen die andere mensen helpen
je werkt niet alleen bij iemand om diegene te verzorgen of het huishouden te doen maar je kan ook even wat dingen regelen misschien
je werkt niet alleen bij iemand om diegene te verzorgen of het huishouden te doen maar je kan ook even wat dingen regelen misschien
voor degene die het zo hard nodig hebben ''regel'' je de boel ook bijna altijd en helemaal.
juist diegene die zo slim en uitgekiend zijn, die doen alles alleen.
ze kunnen moeilijk toneelspelen waar ik bij ben, dan zou ik namelijk meteen een opmerking maken.
hoewel mij al is meegedeeld dat het RIO geen notie zou nemen van de
opmerkingen van andere familieleden,vrienden, verzogers...
juist diegene die zo slim en uitgekiend zijn, die doen alles alleen.
ze kunnen moeilijk toneelspelen waar ik bij ben, dan zou ik namelijk meteen een opmerking maken.
hoewel mij al is meegedeeld dat het RIO geen notie zou nemen van de
opmerkingen van andere familieleden,vrienden, verzogers...