Pagina 2 van 5

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 01 apr 2014 21:54
door themanwhoknewtoomuch
klopt ik ben misschien een beetje naïef. Volgens mij niet echt ethisch om misbruik van te maken toch?

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 01 apr 2014 21:59
door sjoegel
Woonfabriek in Doetichem heeft momenteel opheffingsuitverkoop.

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 01 apr 2014 23:20
door tenormin
sjoegel schreef:Woonfabriek in Doetichem heeft momenteel opheffingsuitverkoop.
Nou, er stond vanmiddag nog failliet, op=op en nu: "oeps, de pagina is niet bereikbaar". Kan aan mijn p.c. liggen maar het is wel einde Koopfabriek, zo te lezen. Dus 't zal wel op zijn.

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 04 apr 2014 13:47
door themanwhoknewtoomuch
Zoals ik al zei
themanwhoknewtoomuch schreef: ...
Ik heb een probleem met de plooien in de stoffen bank die er na een paar uur zitten inzaten en echt extreem zijn. Ik vind plooien niet zo erg maar de bank in de winkel had ze niet en de verkoopster vertelde dat wij een iets hardere bank zouden krijgen omdat het showroommodel te zacht was en er teveel klachten over plooien waren binnengekomen.
....
De woonfabriek amsterdam heeft mijn klacht op basis van de plooivorming afgewezen. Als ik het goed begrijp is dit terecht naar aanleiding van advies dat ik heb ingewonnen.

Mijn punt is dat ik in de winkel op een bank heb gezeten zonder plooien. Ook is ons verteld dat we een hardere versie van de bank zouden krijgen omdat er teveel klachten waren over plooi-vorming. Ik ben er dus vanuit gegaan dat ik een bank zou krijgen die niet zou plooien, althans al helemaal niet zo erg als nu het geval is.

Ik ga nogmaals bij woonfabriek mijn probleem voorleggen en hopelijk komen wij samen tot een oplossing. De plooivorming op dit moment is voor mij niet acceptabel ongeacht of het normaal is of niet.

Mijn forum onderwerp blijft dus nog steeds staan. Ik vind het niet goed hoe woonfabriek klachten afhandelt van klanten ook al zijn ze soms niet goed geformuleerd. Dat kan voorkomen worden door serieus te luisteren naar de klachten van een klant en naar een oplossing zoeken ipv standaard afwijzing.

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 04 apr 2014 17:35
door crazyme
themanwhoknewtoomuch schreef: De woonfabriek amsterdam heeft mijn klacht op basis van de plooivorming afgewezen. Als ik het goed begrijp is dit terecht naar aanleiding van advies dat ik heb ingewonnen.

Mijn punt is dat ik in de winkel op een bank heb gezeten zonder plooien. Ook is ons verteld dat we een hardere versie van de bank zouden krijgen omdat er teveel klachten waren over plooi-vorming. Ik ben er dus vanuit gegaan dat ik een bank zou krijgen die niet zou plooien, althans al helemaal niet zo erg als nu het geval is.
Wanneer in de winkel al wordt aangegeven dat met een bepaald zacht zitcomfort veel klachten ontstaan over plooivorming, kun je toch niet serieus beweren dat je dacht dat die bank met een iets hardere vulling strak zou blijven ?

Het valt je tegen, maar dat maakt het product nog niet gebrekkig.

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 07 apr 2014 11:06
door themanwhoknewtoomuch
crazyme schreef:
Wanneer in de winkel al wordt aangegeven dat met een bepaald zacht zitcomfort veel klachten ontstaan over plooivorming, kun je toch niet serieus beweren dat je dacht dat die bank met een iets hardere vulling strak zou blijven ?

Het valt je tegen, maar dat maakt het product nog niet gebrekkig.
Ja sorry ik ben echt te naief daarvoor en niet een expert op meubelgebied. Dit is eigelijk de eerste nieuwe bank die ik koop .... :oops:

Ik zal wellicht een aanname hebben gemaakt over plooivorming. Ik ben ervan uitgegaan dat een stof gewoon mooi om de bank blijft zitten en niet zo erg gaat plooien naar aanleiding van opmerkingen van de verkoper en de aanblik van het showroommodel.

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 07 apr 2014 20:53
door crazyme
themanwhoknewtoomuch schreef:
crazyme schreef:
Wanneer in de winkel al wordt aangegeven dat met een bepaald zacht zitcomfort veel klachten ontstaan over plooivorming, kun je toch niet serieus beweren dat je dacht dat die bank met een iets hardere vulling strak zou blijven ?

Het valt je tegen, maar dat maakt het product nog niet gebrekkig.
Ja sorry ik ben echt te naief daarvoor en niet een expert op meubelgebied. Dit is eigelijk de eerste nieuwe bank die ik koop .... :oops:

Ik zal wellicht een aanname hebben gemaakt over plooivorming. Ik ben ervan uitgegaan dat een stof gewoon mooi om de bank blijft zitten en niet zo erg gaat plooien naar aanleiding van opmerkingen van de verkoper en de aanblik van het showroommodel.
Nog nooit eerder een bank gezien met plooien ?
Zo leer je nog eens wat op een forum nietwaar ?

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 07 apr 2014 22:08
door themanwhoknewtoomuch
Ja inderdaad. Volgende x hier eerst langs ipv naar een meubelwinkel :-)

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 07 apr 2014 23:43
door tenormin
themanwhoknewtoomuch schreef:Ja inderdaad. Volgende x hier eerst langs ipv naar een meubelwinkel :-)
Zit je in ieder geval goed :lol: , maar niet heus. Al die betweters, hé? Ben verbaasd dat een andere schrijver geplooide banken 'normaal' vind, ik in ieder geval ken dit fenomeen niet.

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 08 apr 2014 09:13
door 16again
crazyme schreef:
themanwhoknewtoomuch schreef: De woonfabriek amsterdam heeft mijn klacht op basis van de plooivorming afgewezen. Als ik het goed begrijp is dit terecht naar aanleiding van advies dat ik heb ingewonnen.

Mijn punt is dat ik in de winkel op een bank heb gezeten zonder plooien. Ook is ons verteld dat we een hardere versie van de bank zouden krijgen omdat er teveel klachten waren over plooi-vorming. Ik ben er dus vanuit gegaan dat ik een bank zou krijgen die niet zou plooien, althans al helemaal niet zo erg als nu het geval is.
Wanneer in de winkel al wordt aangegeven dat met een bepaald zacht zitcomfort veel klachten ontstaan over plooivorming, kun je toch niet serieus beweren dat je dacht dat die bank met een iets hardere vulling strak zou blijven ?

Het valt je tegen, maar dat maakt het product nog niet gebrekkig.
Zoals ik bericht TS lees, is gewaarschuwd dat plooivorming ontstond bij eerder type met zachtere vulling, en wordt er juist beweerd dat tegenwoordig beter model geleverd wordt met hardere vulling en daardoor minder plooivorming.
Voor zover dit een waarschuwing betreft, lijkt mij dat voornamelijk gewaarschuwd is voor ander zit comfort door die hardere vulling.

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 18 apr 2014 14:17
door themanwhoknewtoomuch
ik vind dit niet normaal hoor na 3 dagen op een nieuwe bank te hebben gezeten! Ik had echt een andere bank in huis verwacht...

klacht nu voor de 3e x afgewezen. Wordt nu wel een beetje verdrietig. Laat je niet in je ootje nemen door de woonfabriek!

Afbeelding
Afbeelding

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 18 apr 2014 16:18
door sjoegel
Het kan ook niet anders dan dat het gaat plooien. Immers de vulling zakt een paar cm in en als je op de bank zit rekt de stof iets uit en ontstaat er ruimte = plooivorming. Wil je dit niet dan moet je een bank met interieurvering nemen. (oma-opa bank) Dan wordt de vulling-stof actief terug geduwd door spiraalvormige veren.

Als je de kussens er even uit haalt en je geeft ze een paar klappen en of schoppen en je legt het kussen terug dan is het weer o.k.

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 18 apr 2014 16:22
door themanwhoknewtoomuch
Er zit een vaste kern in. Kan niks opschudden

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 18 apr 2014 16:42
door tenormin
Jeetje, lijkt wel jute "stof". Zitten die zittingen vast dan, 't lijkt of je ze wel op kan schudden. Anders blijft er niks anders over dan je ziel in lijdzaamheid te bezitten. :lol:

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 18 apr 2014 16:46
door crazyme
Ik kan mij wel voorstellen dat je dit niet verwacht bij een nieuwe bank. Maar zoals sjoegel al aangeeft is zitcomfort vaak gekoppeld aan de kans op plooivorming. Een keiharde zitting zal minder plooien geven. Ook een chaise longue heeft zo'n lap stof, dat is niet te voorkomen.

Het probleem zit hem waarschijnlijk vooral in het verwachtingspatroon.
Tijdens de verkoop is de kans op plooivorming onvoldoende besproken, wat natuurlijk aan beide partijen kan liggen.

Mijn inschatting is een kans van 50% bij de geschillencommissie.
tenormin schreef:Jeetje, lijkt wel jute "stof".
Is ws stof break. Een goedkope maar kwalitatief probleemloze stof.

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 18 apr 2014 17:00
door tenormin
crazyme schreef:Is ws stof break. Een goedkope maar kwalitatief probleemloze stof.
Ja, zie ik ook wel, was beter geweest als er Alcantara was gebruikt, kan je altijd gladstrijken. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Is gewoon een goedkope bank waar je niet al te veel van kan verwachten, ik bedoel de stof dan. Jammer dat het geen losse kussens zijn, maar ja, ook dat is duurder in het maken. Dus weinig of geen alternatief voor the man en de rest of de naam :mrgreen:

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 18 apr 2014 17:04
door themanwhoknewtoomuch
ik heb 1300 betaald, vind het nogal wat.... Zijn al die mensen die bij woonfabriek een bank kopen in de aap gelogeerd dan? Oef wat ben ik een oen zeg dat ik erin ben getrapt.

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 18 apr 2014 17:16
door crazyme
themanwhoknewtoomuch schreef:ik heb 1300 betaald, vind het nogal wat.... Zijn al die mensen die bij woonfabriek een bank kopen in de aap gelogeerd dan? Oef wat ben ik een oen zeg dat ik erin ben getrapt.
Met hun banken zitten ze in het lage prijssegment, € 1300,- is een normale prijs voor zo'n bank en dan mag je best wat verwachten. Alleen niet dat die bank strak blijft, dan had je een andere bank moeten kopen.
Als je al een fout hebt gemaakt, dan is het omdat je misschien te weinig tijd hebt gestoken in het contact met de verkoper om je wensen duidelijk te maken, of dat de verkoper onvoldoende jouw wensen heeft onderzocht.

Misschien heb je wel gewoon de bank aangewezen en heeft de verkoper hem opgeschreven. Zonder enig advies dus.

Maar goed, daar heb je nu helemaal niets meer aan.

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 18 apr 2014 18:47
door tenormin
themanwhoknewtoomuch schreef:ik heb 1300 betaald, vind het nogal wat.... Zijn al die mensen die bij woonfabriek een bank kopen in de aap gelogeerd dan? Oef wat ben ik een oen zeg dat ik erin ben getrapt.
Ik moet dan toch wel erg lachen (niet uitlachen, hoor) de nickname die je gebruikt en je tegelijkertijd afvragen of je dan een oen bent geweest. Ik ga liever niet in op de prijs die je betaald hebt, want dat komt dan behoorlijk arrogant over en ik kan ook niet in iemands portemonnee kijken. Maar kan die toko het niet gewoon opvullen, die zitting? Is voor de stoffeerder een fluitje van een cent, echt waar hoor. En zag ik nu ook al een vlekje op de plek waar geen kreukel te zien is?

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Geplaatst: 18 apr 2014 19:52
door themanwhoknewtoomuch
Ow ja joh?

Maar even ontopic die bank is gewoon niet goed en ik wil hem niet omdat het niet de waar is die je voor je geld mag verwachten. Ja 1300 is veel geld voor mij. Wat zouden nu vervolgstappen kunnen zijn?

Bank terug sturen? Geld terug?
Second opnion expert? Financiële tegemoetkoming?
Laten opvullen? Andere vullen? Kosten woonfabriek?

Alvast bedankt voor eventuele nuttige bijdrage aan dit onderwerp.