ruud_a schreef:gilas schreef:ruud_a schreef:de school had het aan de politie moeten overlaten.
dit geeft alleen maar onrust.
Dan hadden we waarschijnlijk het bericht gehad dat dochter steeds door de politie wordt lastig gevallen en dat dat erg storend is voor TS.
En niet te vergeten dat school zomaar het telefoonnummer aan de politie heeft gegeven terwijl daar toch geen noodzaak voor is.
dat zijn veronderstellingen.
maar stel, dat alles wat hier staat waar is en het zou uw dochter zijn die steeds wordt gebeld.
hoe zou u dan op de situatie reageren?
Wetende dat bij de andere ouders de dochter wordt vermist,dan had ik mijn hulp aangeboden en mijn steun totdat hun dochter was gevonden of totdat ze wisten wat er aan de hand zou zijn.
Want zie je dat is gewoon een normale menselijke reactie.
Als de dochter was gevonden en de telefoontjes bleven doorgaan dan werd het een ander verhaal maar dat is nu niet aan de orde.
En dan nog,een nieuw telefoon nummer is zo aangevraagd en doorgegeven aan alles en iedereen,iemand die zijn dochter kwijtraakt om wat voor reden dan ook is een stukje van zichzelf kwijtgeraakt wat die persoon nooit meer terugkrijgt.
olaf79 schreef:Nee de school had die nummers aan de politie moeten geven en die had moeten beoordelen wat daarmee te doen. De school heeft de privacy en belangen van andere leerlingen geschonden en dat had nooit mogen gebeuren. Privacy is een grondwettelijk beschermd recht en daar mag een school niet zomaar aan tornen.
DE school heeft gedaan wat ze moest doen en ik maak me sterk dat ze zich druk maken over enige boete.
Ik denk zelfs dat ze liever een boete betalen en de betreffende leerling weer terug op school zien.
Daarnaast,zoals een advocaat al eens heeft uitgelegd,wetten zijn belangrijk,net als een grond wet maar er is ook nog zoiets als de menselijke maat en als er een kind vermist wordt dan is de menselijk maat op dat moment belangrijker.
Trouwens,het hele verhaal is a tig keer veranderd,het zou mij niet verbazen als er uit komt dat de school heeft overlegd met de politie en dat de politie die nummers heeft gegeven.