LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rmb24
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:22

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door rmb24 »

U moet wel weten, dat medewerk-ers/sters van MM afgerekend worden op het aantal (potentiële) klanten dat zij aanbrengen bij de colporteurs van Essent.
Hebben zij onvoldoende resultaten, dan wordt hen te kennen gegeven vanuit de directie, dat dit moet verbeteren, anders volgen er disciplinaire maatregelen. (Mag helemaal niet, maarja...MM hè!!)
Het beste kunt U dus het verzoek van de MM medewerker honoreren (U helpt hen daarmee in hun voortbestaan bij de MM) en eenmaal aangekomen bij de Essent medewerker, laat U weten geen interesse te hebben in hun aanbod. Geef echter NOOIT Uw naam en/of mailadres,en onderteken niets.
De MM medewerker heeft dan aan zijn taken voldaan, omdat de Essent colporteur de naam van de MM medewerker noteert, (doen ze echter ook niet altijd...) omdat deze een potentiële klant (ofwel: slachtoffer) heeft aangemeld, waarmee zijn/haar carrière binnen MM weer een beetje gewaarborgd is. Essent heeft geen nieuwe klant (tenzij U heel graag wil!!) en de directie van MM deelt niet mee in het succes, want dat gaat alleen op bij succesvolle aanmeldingen (lees: contract)

Ooit houden ze er wel een keer mee op.....
Ik koop in elk geval helemaal niets meer bij MM, vanwege de (gedwongen) opdringerige verkopers, die liever hebben dat je bij Essent langsgaat, als dat zij een "eigen" product verkopen.
Bij velen heeft dit dus een negatief effect op de omzet van MM.

Lady Kant
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2014 16:40

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door Lady Kant »

Zoiets hoort niet in een winkel te gebeuren. Mediamarkt gaat hier heel erg mee de fout in als je mijn mening vraagt.
Niks invullen voor Essent, en zeker geen compleet doopceel! :evil:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door jerwarm »

rmb24 schreef:U moet wel weten, dat medewerk-ers/sters van MM afgerekend worden op het aantal (potentiële) klanten dat zij aanbrengen bij de colporteurs van Essent.
Hebben zij onvoldoende resultaten, dan wordt hen te kennen gegeven vanuit de directie, dat dit moet verbeteren, anders volgen er disciplinaire maatregelen. (Mag helemaal niet, maarja...MM hè!!)
Het beste kunt U dus het verzoek van de MM medewerker honoreren (U helpt hen daarmee in hun voortbestaan bij de MM) en eenmaal aangekomen bij de Essent medewerker, laat U weten geen interesse te hebben in hun aanbod. Geef echter NOOIT Uw naam en/of mailadres,en onderteken niets.
De MM medewerker heeft dan aan zijn taken voldaan, omdat de Essent colporteur de naam van de MM medewerker noteert, (doen ze echter ook niet altijd...) omdat deze een potentiële klant (ofwel: slachtoffer) heeft aangemeld, waarmee zijn/haar carrière binnen MM weer een beetje gewaarborgd is. Essent heeft geen nieuwe klant (tenzij U heel graag wil!!) en de directie van MM deelt niet mee in het succes, want dat gaat alleen op bij succesvolle aanmeldingen (lees: contract)

Ooit houden ze er wel een keer mee op.....
Ik koop in elk geval helemaal niets meer bij MM, vanwege de (gedwongen) opdringerige verkopers, die liever hebben dat je bij Essent langsgaat, als dat zij een "eigen" product verkopen.
Bij velen heeft dit dus een negatief effect op de omzet van MM.

verbaast me helemaal niets; u zet gewoon compleet mijn gedachtegang/stelling neer.


zie ook; https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=144897

rmb24
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:22

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door rmb24 »

Ben benieuwd of (en zoja: Hoe...) essent en/of MM hierop reageert.
Ik gok: helemaal niet......want alles wat anders wordt gezegd als hierboven staat, is keihard gelogen!
Dus....kop in 't zand, en niks zeggen!
Dat is helemaal MM en Essent!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door langste adem »

Wegens mijn ervaringen met Pretium zal ik nooit en te nimmer meer ingaan op een verkoop per telefoon of een verkoop als deze, waarbij je snel moet beslissen. Hoe geweldig de aanbeding ook klinkt. Als ik een andere leverancier van energie of wat dan ook wil ga ik zelf wel op onderzoek uit waar ik het beste terecht kan. Die verkopers zijn er helemaal niet om jouw te dienen, zij vangen ook alleen maar provisie per afgesloten abonnement en daarom zijn ze soms ook zo aggressief. En achteraf zit je met de ellende.

Feit is wel dat ik het een vermakelijk verhaal vindt dat die verkoopster uit haar plaat ging toen je zei geen interesse te hebben en dat je daarna bijna op de vuist ging... Eigenlijk had ik het wel van een afstandje willen bekijken :)

stofzuigertje

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Maak in het begin van nog vriendelijke gesprek altijd een Selfie van jou en de verkoper(ster)
Dan kun je makkelijker klagen als ze dingen beloven en zo het afhandelen.
Deze dame is dus alleen maar uit op handtekening voor haar provisie en je was te lastig.

Ze wil scoren en niet meer of minder.
Een Selfie is dus voldoende en in het begin realiseren ze niets....

Als Essent via een bureau meestal slimme en mondige studenten in huurde...
Dan kan Essent klagen over verkeerde en die eruit werken.
Dit kost Essent meer dan het opleverde want iedereen kan meelezen en soms halen dit soort forums het programma op TV als er teveel komen.

Dus zowel U als Essent hebben belang bij dat deze foute meestal mondige studenten werkloos worden!
In het begin verhaal is een selfie dus wel mogelijk en later niet meer....
Jammer dat de Media Markt niet ingreep want de bedrijfsleider van deze vestiging zal hier ook niet blij mee zijn.
Ook hij hoopt dat je met het pas getekende contract meer spullen gaat kopen.
Vergeet vooral niet dat ook hij weet dat ik als eigenaar diverse webwinkels vaak voor info en bekijken vooraf doorverwijs naar Saturn of Media Markt want dat is mijn door concurrenten betaalde showroom.

De IP nummers verraden diverse tabelts en mobieltjes die de gratis Wifi gebruikte voor bestellen dat er inderdaad vele klanten van mijn webwinkel bij dit soort winkels na bekijken en uitleg bij mijn bestelde....

En omdat de Essent bon niet bij mijn geld......

16again
Berichten: 16403
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door 16again »

....en volgens de ACM is dit dus weldegelijk colportage
http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... bouwmarkt/

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door renewouters »

Toch wel erg eigenlijk dat er allerlei regelgeving moet komen omdat mensen zich laten verblinden door zogenaamde aanbiedingen en dan niet meer helder kunnen/willen denken.

16again
Berichten: 16403
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door 16again »

Die regelgeving hoeft er niet te komen, die wet bestaat al tientallen jaren. Recente wijziging is o.a. dat bedenktermijn verhoogd is van 8 naar 14 dagen.
Mijn idee van "erg" in deze is dat bedrijven met hun agressieve marketing methoden willens en wetens de grenzen van die regelgeving zoeken en overschrijden.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door forumessent »

Goedemorgen,

Ik begrijp dat u uw gegevens niet wil doorgeven aan Essent na het voorval in de Media Markt.

Graag zouden wij zelf ook contact op willen nemen met de Media Markt omdat we hier wel serieus mee om willen gaan. Hierom zouden wij graag uw gegevens ontvangen. Het is natuurlijk ook goed als u er nog voor kiest om de gegevens niet door te geven.

We horen het graag van u.

Met vriendelijke groet,

Kim
Webcare/klachten
Essent

Mucha

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

16again
Berichten: 16403
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zeer agressieve Essent verkoopster in Mediamarkt Amsterdam

Ongelezen bericht door 16again »

forumessent schreef:Graag zouden wij zelf ook contact op willen nemen met de Media Markt omdat we hier wel serieus mee om willen gaan. Hierom zouden wij graag uw gegevens ontvangen.
Ik zou graag willen dat Essent serieus met de colportage wetgeving om gaat, en dus duidelijk op de papieren vermeld dat een bedenktijd van 14 dagen geldt.
Dat voorkomt gezeur achteraf , en topics als deze.

Of laat het verdienmodel dat niet toe?

Gesloten