LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veilig internetten !

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pietjeplus

Re: Veilig internetten !

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Volgens mijn adviseur kun je de laptop met de beveiliging nog goed gebruiken als backup. Alleen geen inernetbankieren doen. Dat is link de laptop is 6 jaar oud en te duur voor W7 conversie.

Ik denk dat bepaalde forummers lid zijn van een bingovereniging :D

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

pietjeplus schreef:Volgens mijn adviseur kun je de laptop met de beveiliging nog goed gebruiken als backup. Alleen geen inernetbankieren doen. Dat is link de laptop is 6 jaar oud en te duur voor W7 conversie.

Hoe bedoel je dat? :?:

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
trail46 schreef:
olaf79 schreef: Windows Vista is niet meer te koop, althans niet legaal. Bovendien kapt ms binnenkort ook met ondersteuning voor Vista
Duurt nog even hoor. :wink:
Aanvankelijk stond bij de Product Lifecycle-pagina van Windows Vista dat er geen Extended Support voor de consumentenversies was, maar vrijdag heeft Microsoft de pagina aangepast, zo constateert Webwereld. Dit betekent dat alle versies van Vista ondersteuning behouden tot 11 april 2017.
http://tweakers.net/nieuws/80128/micros ... ows-7.html
Klopt inderdaad, alleen zou ik het toch niet aanbevelen vanwege de vele compatibiliteitsproblemen met het product. Bovendien is het niet te koop dat het kan niet dienen als upgrade.

Tschonge wederom een verkeerde info.
Als je het niet weet, dan zeg niets. :mrgreen:
Hoeveel wil je er hebben, dan bestel ik deze voor jou.Pfff

Afbeelding

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Gebruik de upgrade assistent van Windows, dan weet je het[/b].[/quote]

Veel oudere pc laptop kunnen de upgrading niet aan ivm het te weinig geheugen , te kleine grafische kaart etc etc, ik hou het maar op Vista welke nog verkrijgbaar is en wordt ondersteund door Windows[/quote]

Met de upgrade assistent krijg het antwoord. :wink:[/quote]

Elf totaal overbodig , common sense en info,s regelmatig lezen, jij komt in je laatste lijntje weer terug op mijn aangehaald vista voorkeur, natuurlijk ondersteunt W vista nog minimaal 2 jaar, oh ja gelezen op de site van W :oops:

eleven

eleven schreef:Gebruik de upgrade assistent van Windows, dan weet je het[/b].
Har06 schreef:Veel oudere pc laptop kunnen de upgrading niet aan ivm het te weinig geheugen , te kleine grafische kaart etc etc, ik hou het maar op Vista welke nog verkrijgbaar is en wordt ondersteund door Windows
eleven schreef:Met de upgrade assistent krijg het antwoord. :wink:
Har06 schreef:Elf totaal overbodig , common sense en info,s regelmatig lezen, jij komt in je laatste lijntje weer terug op mijn aangehaald vista voorkeur, natuurlijk ondersteunt W vista nog minimaal 2 jaar, oh ja gelezen op de site van W :oops:
FF een beetje leesbaar gemaakt.
Niets overbodig, het gaat om TS, die nog steeds met XP werkt en niet weet hoe een ander in elkaar zit.
Daarvoor mijn advies gebruik de "Upgrade Assistent" of het mogelijk is met de specs.

Dat jij nog met Vista werkt boeit niemand hier. :shock:

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

sjohie schreef:Dan ben ik benieuwd of de bank ook vindt dat je het allemaal zo goed weet, als je slachtoffer wordt van een phising aanval, en ze je verloren geld niet terugstorten omdat je willens en wetens met een >12 jaar oud OS waarvan bekend is dat er geen patches meer voor komen, blijft werken
jongens niet zo overdrijven aub, het is echt niet zo dat je pc in 1 keer van de ene op andere maand supergevoelig wordt voor malware/virussen en botnet aanvallen.

komop... Ik heb inmiddels heel erg veel met Windows gewerkt al vanaf 95, XP is daarvan gewoon de beste versie.
Eigenlijk was Windows Prof.2000 hetzelfde haast als XP met dat verschil dat het "jasje "wat over XP was gegoten er gewoon wat beter uitzag.. De engine/register was nagenoeg gelijk.

Nu; XP is eigenlijk een superfijn OS die al meer dan 12 jaar geupdate werd door MS. Het is inderdaad zo dat de beveiligingspatches vanaf heden niet meer gemaakt worden.
ook wel genoemd "servicepacks" [dit zijn grote updatepakketten waar Framework.net/ Visual c++ en nog wat grote belangrijke updates in verwerkt zitten. Afhankelijk van het type pc/OS is dit servicepack ook altijd verschillend van grootte.

waar ik naartoe wil; MS heeft laatst nog uit extra service een extra updatepakket uitgebracht om XP gebruikers zo tegemoet te komen vanwege hun jarenlange trouw aan het product. http://webwereld.nl/beveiliging/82373-m ... windows-xp

zie ook dit> voorlopig kan je nog updaten met je XP! http://tweakers.net/nieuws/96252/window ... angen.html

u begrijpt natuurlijk met z'n allen hopelijk dat MS haar pijlen nu richt op W7 en W8, e.e.a van deze mediabreak die iedereen zo verschrikkelijk op z'n qui vive zet is eigenlijk niet meer als een uit de hand gelopen paniekbericht icm de grootse marketingstunt ooit van MS. :mrgreen: :lol:

Het valt dus allemaal reuze mee met gebruik van je XP, met normaal gebruik op websites en niet van alles installeren kan je er nog een hele tijd :?: :oops: mee doen maar hangt wel van de persoon af, ze zeggen altijd; "het grootste beveiligingslek zit tussen het keyboard en de bureaustoel". :wink:

>>> daarnaast draait alleen al in Nederland van de bedrijven nog een heel groot gedeelte op XP.
zo'n grote migratie is lastig en vooral duur, veel bedrijven stellen het uit.
Als pluspunt zijn er voor XP de gekst mogelijke drivers uitgekomen en te vinden, hetgeen voor de nieuwere OSén nog steeds niet 100% het geval is, 12 jaar loop je niet zomaar even in.
Ik gebruik zelf W7 vanwege de soepelheid, het draait gewoon heerlijk maar die keuze heeft niets te maken met beveiligingslekken oid.

ps; ik heb zelfs op W7 en kuch! Vista :oops: machines XP drivers moeten gebruiken om hardware aan de praat te krijgen, ik bedoel maar.
Laatst gewijzigd door jerwarm op 24 jul 2014 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

jerwarm

en ga als extra tip van mij;

aub niet upgraden van XP naar Vista! gewoon niet doen en deze overslaan.
gebruik W7-64 Ultimate, of de nieuwere W8, maar geen VIsta. ;)

dikgedrukt alleen doen als je machine/cpu/RAM en graka afdoende zijn om deze OSén soepel te draaien.
maar dat spreekt voor zichzelf denk ik.

jerwarm

er is nog veel meer dat ze liever niet willen dat je weet/mogelijk is> :mrgreen: :wink:

jerwarm

eleven schreef: Tschonge wederom een verkeerde info.

Afbeelding
meteen in de kliko gooien die groene box!! :mrgreen: :mrgreen:

geintje mister 11, maar ik meen het wél serieus.
weg met die troep, dat Vista moet je niemand willen "aanraden", daar krijgen mensen echt spijt van.

:arrow: :arrow:

eleven

jerwarm schreef:

meteen in de kliko gooien die groene box!! :mrgreen: :mrgreen:

geintje mister 11, maar ik meen het wél serieus.
weg met die troep, dat Vista moet je niemand willen "aanraden", daar krijgen mensen echt spijt van.

:arrow: :arrow:
Ook gelezen Mister jerwarm dat ik het niet aanbevolen/aangeraden heb, blijkbaar weer niet goed gelezen, maar heeft geen zin om verder te discuteren. :mrgreen:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

pietjeplus schreef:Volgens mijn adviseur kun je de laptop met de beveiliging nog goed gebruiken als backup. Alleen geen inernetbankieren doen. Dat is link de laptop is 6 jaar oud en te duur voor W7 conversie.

Backup van wat? Helemaal niet internetten is beter advies. Download de kaspersky en malwarebytes updates via een up to date systeem en installeer ze handmatig. Zet de wifi en of netwerk adapter helemaal uit (liefst in de bios).
Beter nog, gooi die oude meuk weg en koop een nieuwe

olaf79

jerwarm schreef:en ga als extra tip van mij;

dikgedrukt alleen doen als je machine/cpu/RAM en graka afdoende zijn om deze OSén soepel te draaien.
Waarom dan geen Linux, als je toch aan iets nieuws moet wennen. Ies gratiesch

olaf79

Ja als je goed zoekt kom je vast nog ergens een winkeltje of webshop tegen die van zijn voorraad oude meuk af moet. Grammafoonplaten zijn ook nog te koop, evenals bandrecorders...

Maar om van dat geneuzel van jou af te zijn. Al kun je nog vista op de kop tikken ergens, ik zou het niemand aanbevelen.

jerwarm

pietjeplus schreef:Volgens mijn adviseur kun je de laptop met de beveiliging nog goed gebruiken als backup. Ik denk dat bepaalde forummers lid zijn van een bingovereniging :D
dat kan ook prima,

inderdaad zitten sommigen hier alleen maar na te praten lijkt het [internet is heel wijs :mrgreen: :? ] van wat ze gehoord hebben van de grote 'meute" / media, en anderen daardoor flink angst in te boezemen om XP nog te gebruiken terwijl dat helemaal niet nodig is.
Dit vind ik jammer, echter uit eerste hand > vraag het maar aan een willekeurige ICTér > OFF THE RECORD < het valt heel erg mee die ontstane beveiligingsparanoia mediahype wat gaat over OS XP. we zijn immers net een paar maanden verder sinds April en dat terwijl de laatste officiele XP beveiligingspatches/updates nog waren te downloaden tot vorige maand juni van MS..

maar ik heb het al eerder geschreven dus ga ik er verder niet meer op in.
paniek voor niks, vooralsnog storm in een glas water > ;)

PS; MS heeft zelfs vanaf 2008 nooit meer een hernieuwd Servicepack [beveiligingspack boordevol updates] uitgebracht, 3 was de laatste!! we zitten nu in 2014!! Dus in 2013 was XP nog supersafe! ................ ehm, klopt hier iets niet... :shock:

jerwarm

olaf79 schreef:
jerwarm schreef:en ga als extra tip van mij;

Waarom dan geen Linux, als je toch aan iets nieuws moet wennen. Ies gratiesch
ik heb LINUX Ubuntu hier liggen om hardware etc te testen op werking. Het is wel een beetje lastig als je het niet goed kent.
booting; direct vanaf DVD OS draaien, niet eens met een HDD/SSD drive aangesloten..
zowel, dan om te testen bv . :wink:

pietjeplus

Ongelezen bericht door pietjeplus »

olaf79 schreef:

Backup van wat? Helemaal niet internetten is beter advies. Download de kaspersky en malwarebytes updates via een up to date systeem en installeer ze handmatig. Zet de wifi en of netwerk adapter helemaal uit (liefst in de bios).
Beter nog, gooi die oude meuk weg en koop een nieuwe
Sja niet iedereen heeft zo maar geld om nieuwe meuk te kopen gelukkig heb ik nog wel geld om een glas water te betalen als we naar een restaurant gaan :D

eleven

olaf79 schreef:
Ja als je goed zoekt kom je vast nog ergens een winkeltje of webshop tegen die van zijn voorraad oude meuk af moet. Grammafoonplaten zijn ook nog te koop, evenals bandrecorders...

Maar om van dat geneuzel van jou af te zijn. Al kun je nog vista op de kop tikken ergens, ik zou het niemand aanbevelen.
Het geneuzel komt van jouw, met wederom een verkeerde info, dat Vista nergens meer te koop is.
Plenty hits via Google en niet maar een winkeltje.
Tevens heeft Trial jouw er attent op gemaakt, dat de andere info , dat er geen ondersteuning meer van Microsoft meer is voor Vista, ook niet juist is.
Nergens heb ik Vista aanbevolen, alleen jouw er attent op gemaakt, dat jouw info`s niet kloppen.

olaf79

eleven schreef:
olaf79 schreef:

Het geneuzel komt van jouw, met wederom een verkeerde info, dat Vista nergens meer te koop is.
Tevens heeft Trial jouw er attent op gemaakt, dat de andere info , dat er geen ondersteuning meer van Microsoft meer is voor Vista, ook niet juist is.
Nergens heb ik Vista aanbevolen, alleen jouw er attent op gemaakt, dat jouw info`s niet kloppen.
Ik heb ook niet geschreven dat Vista niet meer ondersteund wordt.

eleven

olaf79 schreef:
olaf79 schreef:

eleven schreef:Het geneuzel komt van jouw, met wederom een verkeerde info, dat Vista nergens meer te koop is.
olaf79 schreef:Ik heb ook niet geschreven dat Vista niet meer ondersteund wordt.
olaf79 schreef:Windows Vista is niet meer te koop, althans niet legaal. Bovendien kapt ms binnenkort ook met ondersteuning voor Vista
Trial schreef:
Aanvankelijk stond bij de Product Lifecycle-pagina van Windows Vista dat er geen Extended Support voor de consumentenversies was, maar vrijdag heeft Microsoft de pagina aangepast, zo constateert Webwereld. Dit betekent dat alle versies van Vista ondersteuning behouden tot 11 april 2017.
Zo ver jou geneuzel! :mrgreen:
Een storm in een glas water.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Dit zei je erover.
olaf79... Bovendien kapt ms binnenkort ook met ondersteuning voor Vista
Liet toen zien dat de ondersteuning minimaal tot April 2017 word ondersteunt en dat met onderbouwing (link).Linux is voor het overgrote deel van de nu Microsoft gebruikers waardeloos en veel meer geschikt voor zeer ervaren users en gasten die het leuk vinden of een rothekel aan Microsoft hebben.Zelf heb ik het zeer kort gebruikt een jaar of 2 terug en ik vond het 5 keer niks,geen drivers voor mijn scanner, geen drivers voor mijn webcam en ga zo maar door.De tip van eleven blijft naar mijn idee de juiste, gebruik de Upgrade-assistent en kijk wat eruit komt. of koop een nieuwe computer/laptop. De prijzen zijn belachelijk laag op dit moment.Kocht afgelopen week een reserve-desktop met Windows 8.1 NL een Medion bij de MM voor €269.- en nog gratis thuis gebracht ook.

Gesloten