Pagina 2 van 3

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 11 aug 2014 20:40
door riddert
alfatrion schreef:
encore schreef:Grapjas. Je kunt niet terug naar de (web)winkel want die is failliet. Naar Apple kun je niet want het is langer dan een jaar geleden. Dan blijft er over?
De leverancier van de verkoper.
Hoe ga je daar achter komen wie dat geweest is?

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 11 aug 2014 20:53
door ruud_a
encore schreef:Grapjas. Je kunt niet terug naar de (web)winkel want die is failliet. Naar Apple kun je niet want het is langer dan een jaar geleden. Dan blijft er over? Heel goed 0, en dat is precies wat je te horen krijgt bij het Juridisch Loket.
waar staat dat die winkel failliet is?
of heb ik er overheen gelezen?

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 11 aug 2014 21:06
door berndv
ruud_a schreef:
encore schreef:Grapjas. Je kunt niet terug naar de (web)winkel want die is failliet. Naar Apple kun je niet want het is langer dan een jaar geleden. Dan blijft er over? Heel goed 0, en dat is precies wat je te horen krijgt bij het Juridisch Loket.
waar staat dat die winkel failliet is?
of heb ik er overheen gelezen?
Staat nergens. Enige info die ik heb kunnen achterhalen is een adres in Amstelveen van een bedrijf dat bij de kvk als autohandel stond ingeschreven. Of het hier om hetzelfde bedrijf gaat weet ik niet. Misschien kan ts zien welk kvk nummer op de factuur staat?

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 11 aug 2014 21:25
door encore
ach jee, daar komt Alfa weer. Wellicht goed bedoeld, maar hoe ga jij de leverancier van de failliete webwinkel benaderen? Al je wet-smijterij ten spijt, ook jij kunt nu niks. En als de webwinkel direct bij Eppel inkocht? Einde oefening.

Gewoon zoals Marco B al zong "even slikken en weer dooorgaaaaaaaan"

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 11 aug 2014 21:33
door ruud_a
encore schreef:ach jee, daar komt Alfa weer. Wellicht goed bedoeld, maar hoe ga jij de leverancier van de failliete webwinkel benaderen? Al je wet-smijterij ten spijt, ook jij kunt nu niks. En als de webwinkel direct bij Eppel inkocht? Einde oefening.

Gewoon zoals Marco B al zong "even slikken en weer dooorgaaaaaaaan"
een encore:
waar staat, dat de winkel failliet is?

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 11 aug 2014 22:01
door Santemous
Ik start de topic natuurlijk om wat meer advies en informatie te krijgen van mensen die misschien hier wat meer vanaf weten of er zelf ervaring mee hebben! Dus alle hulp van wie dan ook is welkom! Maar ook al liep mijn consumentenrecht over circa tien dagen af, dat neemt niet weg dat ik hier nog recht op had/heb en dit vanzelfsprekend wil claimen indien dit mogelijk was gebleken. Dat lijkt me vrij logisch, daar is het hele consumentenrecht (en garantie) immers voor uitgevonden. Ook wil ik niet zomaar de hoop opgeven, ik wil alles hebben geprobeerd. Inmiddels is duidelijk dat Apple het consumentenrecht niet zal overnemen, maar het blijft vaag wat er met electrosky is gebeurd en dus hoe nu verder. Vandaar het juridisch loket! De informatie van berndv was erg nuttig overigens, tot kvk-nummer opzoeken en google-streetviewen was ik nog niet gekomen :) Ik heb inderdaad ergens een kvk-nummer zien staan op een garantiebon, die zoek ik morgen op als dat van nuttige info is(?).

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 11 aug 2014 22:07
door sjohie
Santemous schreef:Ik start de topic natuurlijk om wat meer advies en informatie te krijgen van mensen die misschien hier wat meer vanaf weten of er zelf ervaring mee hebben! Dus alle hulp van wie dan ook is welkom! Maar ook al liep mijn consumentenrecht over circa tien dagen af, dat neemt niet weg dat ik hier nog recht op had/heb en dit vanzelfsprekend wil claimen indien dit mogelijk was gebleken. Dat lijkt me vrij logisch, daar is het hele consumentenrecht (en garantie) immers voor uitgevonden. Ook wil ik niet zomaar de hoop opgeven, ik wil alles hebben geprobeerd. Inmiddels is duidelijk dat Apple het consumentenrecht niet zal overnemen, maar het blijft vaag wat er met electrosky is gebeurd en dus hoe nu verder. Vandaar het juridisch loket! De informatie van berndv was erg nuttig overigens, tot kvk-nummer opzoeken en google-streetviewen was ik nog niet gekomen :) Ik heb inderdaad ergens een kvk-nummer zien staan op een garantiebon, die zoek ik morgen op als dat van nuttige info is(?).
Alsjeblieft, hier staat het KvK nummer. Maar goed, een bedrijfslocatie wat een rijtjes(huur)huis is, geen aantoonbare onafhankelijke keurmerken op de site, enkel vooruitbetaal mogelijkheden, en populaire producten als iPhones en Samsung Galaxy's voor nét te goedkope prijzen? Dat stinkt naar oplichting, en het lijkt me zeer sterk dat je hier nog iets uit gaat halen.

Maar goed, mijn complimenten voor je vasthoudendheid. :D

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 11 aug 2014 22:09
door encore
Oke, niet failliet. Maar niet-meer-bestaand. Lijkt mij hetzelfde in dit geval. Minieme kans dat de winkel iets met de webshop heeft te maken. En dan hebben we nog het probleem
electro-sky.nl
electrosky.nl
electrosky.com

welke is het?

In bovenstaande gevallen is er niets meer te halen. Weg=weg, en zeker als het alleen maar om garantie-van-een-aaiFoon gaat.
Laat vooral het vervolg horen, want ik ben wèl rete-nieuwsgierig hoor!

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 11 aug 2014 22:38
door alfatrion
riddert schreef:
alfatrion schreef:
encore schreef:Grapjas. Je kunt niet terug naar de (web)winkel want die is failliet. Naar Apple kun je niet want het is langer dan een jaar geleden. Dan blijft er over?
De leverancier van de verkoper.
Hoe ga je daar achter komen wie dat geweest is?
Door deze informatie op te vragen bij de partij die over de boeken beschikt. Als dat een curator is dan zal deze die wel willen afgeven in ruil voor een vergoeding.
encore schreef:Oke, niet failliet. Maar niet-meer-bestaand. Lijkt mij hetzelfde in dit geval.
Dat is heel anders.

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 12 aug 2014 00:02
door prem
alfatrion schreef:
riddert schreef: Door deze informatie op te vragen bij de partij die over de boeken beschikt. Als dat een curator is dan zal deze die wel willen afgeven in ruil voor een vergoeding.
s.
Ja de curator komt uit zijn bed voor een paar honderd Euro :mrgreen:

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 12 aug 2014 08:49
door sjohie
alfatrion schreef:
riddert schreef:
alfatrion schreef:Grapjas. Je kunt niet terug naar de (web)winkel want die is failliet. Naar Apple kun je niet want het is langer dan een jaar geleden. Dan blijft er over?
De leverancier van de verkoper.
Hoe ga je daar achter komen wie dat geweest is?
Door deze informatie op te vragen bij de partij die over de boeken beschikt. Als dat een curator is dan zal deze die wel willen afgeven in ruil voor een vergoeding.
encore schreef:Oke, niet failliet. Maar niet-meer-bestaand. Lijkt mij hetzelfde in dit geval.
Dat is heel anders.
Jouw theoretische gelijk, laat zich maar heel zelden vertalen naar een praktisch gelijk, is je dat wel eens opgevallen in de topics waar je hier reageert? Een factory refurbished iPone 3GS kost ~115 euro, wie of wat zou TS voor zo'n bedrag nog gaan helpen?

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 12 aug 2014 09:47
door witte angora
sjohie schreef:
Jouw theoretische gelijk, laat zich maar heel zelden vertalen naar een praktisch gelijk, is je dat wel eens opgevallen in de topics waar je hier reageert? Een factory refurbished iPone 3GS kost ~115 euro, wie of wat zou TS voor zo'n bedrag nog gaan helpen?
En dan is het ding op 10 dagen na 2 jaar oud. Als je uitgaat van een economische levensduur van 2 jaar (immers, bij veel providers kun je na 2 jaar abbo een nieuw abbo afsluiten met opnieuw een 'gratis' toestel) dan is het ding economisch gezien hooguit nog anderhalve euro waard. Plus een restwaarde van 5 euro bij de plaatselijke junk die hem voor een tientje doorverpatst.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat de topicstarter het liefst een nieuw exemplaar wil omdat de oude niet meer gerepareerd kan worden. Of geld terug, dat kan ook.

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 12 aug 2014 10:05
door witte angora
prem schreef:
alfatrion schreef:
riddert schreef: Door deze informatie op te vragen bij de partij die over de boeken beschikt. Als dat een curator is dan zal deze die wel willen afgeven in ruil voor een vergoeding.
s.
Ja de curator komt uit zijn bed voor een paar honderd Euro :mrgreen:
Ik denk dat de curator sowieso al een overschot aan schuldeisers heeft en een tekort aan middelen.

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 12 aug 2014 21:16
door Santemous
Mijn Iphone is, ondanks de leeftijd, nog in een zeer goede staat en ook al is er slechts nog 10 dagen sprake van consumentenrecht, daar heb ik simpelweg recht op. Vandaar mijn vasthoudendheid. Dat het een oude telefoon is die 'uit de mode' is en mijn consumentenrecht 'toch bijna voorbij was' neemt niet weg dat ik wil proberen dit recht te claimen. Als dat niet lukt omdat de verkoper 'verdwenen' is dan houdt het natuurlijk op. Maar in ieder ander geval denk ik dat weinig mensen me ongelijk zouden geven dit recht te willen claimen in de hoop op een goede oplossing. Dat is nu alleen een beetje moeilijk gezien de situatie omtrent electrosky.nl. Dat was overigens ook de officiële naam van de website destijds Encore (zonder streepje!
Ik ben bang dat de leverancier van het product aan het verdwenen bedrijf te moeilijk gaat worden en een curator ga ik er inderdaad niet bijhalen ;)

Zal laten weten hoe het is afgelopen, al verwacht ik geen positief nieuws voor mij te kunnen brengen. Thanks voor de hulp!

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 12 aug 2014 21:19
door Santemous
Trouwens, aan Sjohie!
Hoe ben je bij die informatie van geen keurmerken, enkel vooruitbetalen, goedkope spotprijzen etcetera gekomen? De website is uit de lucht, dus hier kan je de informatie niet vandaan hebben...? Er is vrijwel niks meer te vinden van deze site, dus ben wel benieuwd! Het gaat echt om electrosky.nl, niet met streepjes etc. in de naam :)

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 12 aug 2014 21:20
door ruud_a
een telefoon die niet naar behoren werkt, maar nog in zeer goede staat is, ontgaat mij een beetje.

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 12 aug 2014 21:31
door witte angora
ruud_a schreef:een telefoon die niet naar behoren werkt, maar nog in zeer goede staat is, ontgaat mij een beetje.
Ik ben hierover ook een beetje de weg kwijt. Zal wel aan de leeftijd liggen.

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 12 aug 2014 21:59
door Santemous
Ik bedoel ermee te zeggen dat mijn telefoon nog volledig krasloos is en er als nieuw uit ziet, zonder zichtbare schade of waterschade etc. Het toont aan dat ik er voorzichtig mee om ben gegaan en het hier echt om (overigens bekende) technische problemen van de Iphone gaat. Namelijk een niet scherpstellende camera en slecht functionerende home-knop. Ik wilde met deze zin beargumenteren waarom ik zo graag een beroep wil doen op mijn consumentenrecht. Ook al is deze telefoon bijna twee jaar oud.

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 12 aug 2014 23:48
door olaf79
Voor zover ik het kan zien was de website in mei nog in de lucht. Via de KvK kun je uitzoeken wanneer het bedrijf is uitgeschreven en wat de reden voor uitschrijving is. Als dit faillissement is, kun je niks. Als het gaat om een ondernemer die gewoon gestopt is, kun je die simpelweg nog aansprakelijk stellen voor de schade. De KvK kan je ook vertellen wie de eigenaar is. Ik denk dat die gewoon nog in het woonhuis woont van het adres waarop het bedrijf stond ingeschreven bij de kvk.

http://web.archive.org/web/201401071152 ... trosky.nl/

Re: Consumentenrecht, maar aanbieder onbereikbaar

Geplaatst: 12 aug 2014 23:52
door ruud_a
Santemous schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat mijn telefoon nog volledig krasloos is en er als nieuw uit ziet, zonder zichtbare schade of waterschade etc. Het toont aan dat ik er voorzichtig mee om ben gegaan en het hier echt om (overigens bekende) technische problemen van de Iphone gaat. Namelijk een niet scherpstellende camera en slecht functionerende home-knop. Ik wilde met deze zin beargumenteren waarom ik zo graag een beroep wil doen op mijn consumentenrecht. Ook al is deze telefoon bijna twee jaar oud.
als u de winkel niet binnen 10 dagen kunt vinden, of als die failliet mocht zijn, is over 10 dagen uw consumentenrecht voorbij.
misschien had u eerder actie moeten ondernemen?

maar zelfs als u de eigenaar van de winkel vindt, wens ik u veel sterkte met uw poging hem actie te laten ondernemen.
dat zal waarschijnlijk een hoop tijd, geld en moeite gaan kosten.