LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] analoog televisie kijken
Re: analoog televisie kijken
Niet perse gratis maar wel zo goedkoop mogelijk. Voor mij is televisie kijken van onder geschikt belang. En.... hij is een zij.
Dank je voor de tip
Helemaal mee eens.GJvdZ schreef:Dat er geen of weinig kosten worden gemaakt doet er niet toe. Een kabelprovider biedt een dienst waar betaald voor moet worden. Betaal je niet dan krijg je ook niets.
Alleen de laatste zin zou moeten luiden: betaal je niet dan zorgt de provider ervoor dat je niets krijgt.
-
Ik. Ondanks dat ik glasvezel heb. Met glasvezel heb ik geen teletekst, met analoog wel.MichielFRL schreef:Wat wil je dan?frummel schreef:De kabelprovider bied mij niet wat ik wil. Je bent verplicht om een abonnement te nemen waar ikvoor een groot deel geen gebruik van wil maken maar dan toch voor moet betalen. Dat is in mijn ogen een vorm van diefstal.
De abonnementskosten voor analoge TV moet je zien als een basisvergoeding voor het gebruik van de kabel. Wie kijkt er überhaupt nog naar analoog signaal???
-
App? Webbrowser? Ik heb een gewone beeldbuistv, net als een kwart van de andere Nederlanders. Sorry hoor.
Tot nu toe zijn het alleen AT5 en TV-Noord-Holland die teletekst af willen schaffen. Voor de rest wordt er niks afgeschaft, en is er vooralsnog geen kans op.
http://www.rtlnieuws.nl/editienl/telete ... -niet-dood
Tot nu toe zijn het alleen AT5 en TV-Noord-Holland die teletekst af willen schaffen. Voor de rest wordt er niks afgeschaft, en is er vooralsnog geen kans op.
http://www.rtlnieuws.nl/editienl/telete ... -niet-dood
Witte angora, we worden bijna verplicht om iets af te nemen wat we niet willen. Ook ik heb nog een gewone beeldbuis tv.
Voor slechthorenden bevat teletekst ook ondertitels, is bij het afschaffen van teletekst daar een alternatief voor?
frummel schreef:Ik dus. Helemaal niets mis mee!
Laat kletsen joh, het is de fout van de kabelboer, de meeste mensen die hier zo'n mond over vol hebben, zouden precies hetzelfde doen.
Hoe constateren ze dat?vogels schreef:..... en het geconstateerde verminderde bezoek van teletekstpagina’s
Op een webserver kun je in logs zien je hoe vaak de pagina bezocht is, bij teletekst is dat niet het geval.
Nou, dan heeft WitteAngora er een strijder bij: ook ik heb alleen beeldbuis-tv's in huis.vogels schreef: Overigens die 25% die nog analoog kijken, heeft betrekking op 2e t.v.'s (slaapkamer, kinderkamer e.d.)
Dan behoor je toch bij de 25 %.53078 schreef:Nou, dan heeft WitteAngora er een strijder bij: ook ik heb alleen beeldbuis-tv's in huis.vogels schreef: Overigens die 25% die nog analoog kijken, heeft betrekking op 2e t.v.'s (slaapkamer, kinderkamer e.d.)
Geen probleem om tot die 25% te behoren, toch? Overigens kun je digitaal ook gewoon teletekst gebruiken. Wat ondertiteling betreft, dat is bij digitale tv vaak juist beter dan met teletekst. Niet alleen meestal enige keuze uit hoe het moet worden getoond, maar soms ook keus tussen verschillende ondertitels. Bijvoorbeeld bij de BBC soms ook Nederlandse ondertiteling.
Ziggo stuurde mij jaarlijks deze dreigbrief, eerst was ik satelliet kijker en na 8 jaren sinds Aug 2006 word er al geleverd...
Afsluiten doen ze zelden maar ze hopen de laatste analoge een Decoder te verkopen en te laten betalen van 25 naar 60 kanalen....
De slaapkamer en radio zitten er nog steeds op, maar dat ik InterNJET en TV digitaal via buren ontvang, ja ze hebben dus 3 ontvangers waarvan 1 dus via gat in muur geboord te ontvangen is...
Ja, telefoon elders maar Digitale TV en Draadloos Wifi InterNJET en kosten delen, ja de krant ging vroeger ook zo dus dit ook.
En bij een leuke aanbieding, ik kan me aanmelden en hun afmelden en het samen kijken mits je niet meer dan 3 digitale decoders nodig hebt kan...
Het aantal analoge toestellen en computers is onbeperkt...
Dus zo leuk maakt Ziggo het nu.
Afsluiten doen ze zelden maar ze hopen de laatste analoge een Decoder te verkopen en te laten betalen van 25 naar 60 kanalen....
De slaapkamer en radio zitten er nog steeds op, maar dat ik InterNJET en TV digitaal via buren ontvang, ja ze hebben dus 3 ontvangers waarvan 1 dus via gat in muur geboord te ontvangen is...
Ja, telefoon elders maar Digitale TV en Draadloos Wifi InterNJET en kosten delen, ja de krant ging vroeger ook zo dus dit ook.
En bij een leuke aanbieding, ik kan me aanmelden en hun afmelden en het samen kijken mits je niet meer dan 3 digitale decoders nodig hebt kan...
Het aantal analoge toestellen en computers is onbeperkt...
Dus zo leuk maakt Ziggo het nu.
-
Waarom iets wegdoen dat nog werkt?? Vooral als je niet echt een tv kijker bent?
Ik ken ook nog genoeg mensen die zo.n beeldbuis hebben ..zolang je tevreden bent en ook niks anders gewend , lekker zo blijven kijken . De meesten hebben dan ook geen pc- tablet-smartphone- weten niet wat apps zijn , maar die worden misschien neergezet als zijnde uit de vorige eeuw , van voor WO 2.
Die oude bakken zijn wel hartstikke degelijk.
Ik ken ook nog genoeg mensen die zo.n beeldbuis hebben ..zolang je tevreden bent en ook niks anders gewend , lekker zo blijven kijken . De meesten hebben dan ook geen pc- tablet-smartphone- weten niet wat apps zijn , maar die worden misschien neergezet als zijnde uit de vorige eeuw , van voor WO 2.
Die oude bakken zijn wel hartstikke degelijk.
Overigens staat de keuze tussen beeldbuis en plat los van de keuze tussen analoog en digitaal. Je kunt prima digitaal kijken met een beeldbuis en ook analoog met een platte tv. Dus dat is weer een heel andere discussie.
-
Die eiken meubels raak je dan ook aan de straatstenen niet kwijt, en eerlijk gezegd, dat spul uit de jaren 70 en 80 zou ik ook niet in huis willen hebben. Echt antiek eiken nog wel, maar dan kun je bijna net zo goed iets nieuws kopen.
Maar dit topic gaat eigenlijk over analoog kijken. En ik zie op mijn beeldbuis van een jaar of 8 eigenlijk het verschil niet tussen analoog en digitaal.
Maar dit topic gaat eigenlijk over analoog kijken. En ik zie op mijn beeldbuis van een jaar of 8 eigenlijk het verschil niet tussen analoog en digitaal.
Dat komt door het beperkt aantal beeldlijnen op een beeldbuis toestel. Er zijn (kort) zelfs beeldbuistoestellen (Philips) geweest met een HDMI aansluiting maar ook dat is uiteraard beduidend minder dan een modern toestel.En ik zie op mijn beeldbuis van een jaar of 8 eigenlijk het verschil niet tussen analoog en digitaal.
Waar je dus ook niet veel aan hebt, aangezien er weinig op de buis is.Enige voordeel is meer zenders
WA , er is heel weinig verschil, ik heb een platte tv , maar om nou te zeggen beter? vind ik wat erg ver gaan dus je mist er niks aan. ( digitaal of analoog).
Dat is jouw mening, de mijne dus niet. Heb zelf upc en nogmaals het verschil is echt niet groot.Analoog of digitaal of digitaal HD is een wereld van verschil (bij UPC althans
Bij glasvezel is het idd een groot verschil !